Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme viikkoa

Piilossa
27.08.2023 |

Olen ollut kolme viikkoa ilman alkoholia.

Pidemmän aikaa olen ollut kauhuissani omasta alkoholin käytöstäni.

Luulin jossain vaiheessa, että en enää osaa lopettaa juomistani ollenkaan.

Kaikki alkoi noin kolme vuotta sitten.
Aloin tissutella kotona joka lauantai pullon viiniä.. (tässä vaiheessa olin jo huolissani alkoholikäyttäytymisestäni)

Pikku hiljaa, lauantai muuttui koko viikonlopun kestäväksi tissutteluksi..

Kerran sitten korkkasin viinipullon jo keskiviikko iltana ja se olikin sen jälkeen menoa..

Selittelin ja romantisoin tätä itselleni, että olen boheemi taiteilija, joka luovien harrastusten lomassa vähän naukkailee viiniä..

Tästä voi jo arvata, miten tämä päättyy..

Lopulta oli saatava joka ilta viiniä tai saunaolutta..

Kokoajan minua varjosti tämän lomassa etenevä alkoholiongelma..

Nyt kesän päätin, että vietän kostean kesän, käyn baareissa ja yökerhoissa yhtään potematta tunnon tuskia.
Päästin irti kontrollin tarpeestani, kontrollin, minkä olin todellisuudessa menettänyt.

Olin päättänyt, että kesän juon, poltan tupakkaa ja pistän mieleni niin risaiseksi, kun näillä päihteillä sen saa.

Näin minun oli tehtävä.
Hypätä pois omasta kontrollistani, heittäytyä oikeasti huolimattomaksi, annoin luvan tehdä ylilyöntejä ja nolata itseni humalassa..
(Ylilyöntini ovat joillekin ehkä normaalia känni käytöstä, mitä tässä nyt olen muiden kokemuksia lukenut.)

Olen työstänyt itseäni jo ennen lopettamistani.

Mitkä ovat juuri syyt, mitä haluan turruttaa humalalla.

Olen paljon oivaltanut itsestäni jo ennen tätä kolmen viikon selvänä oloa ja selvänä ollessa vielä enemmän!

Halusin avata ajatuksiani ja mahdollisesti avata aiheesta keskustelua, koska voisin puhua tästä loputtomiin.

Lähipiirini ei tiedä tästä, joten heidän kanssaan en asiasta halua keskustella.

Matka on ollut mielenkiintoinen tutkimus omaan mieleeni..

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme