Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä neuvoksi, kun työnantaja uhkailee

Vierailija
27.08.2023 |

varoituksilla koko ajan? Työmaalla kyttää koko ajan selän takana ja vahtii jokaista liikettä. Ensin jankutti koko ajan "Kohta tulee kirjallinen varoitus." Siihen puututtiin liiton kautta, mutta uhkailu jatkui sanoilla: "Tästä tulee vakavia seurauksia." Yritän jaksaa töissä ja olisi pakko jaksaa, mutta en saa enää nukuttua ja ahdistaa. Viimeksi perjantaina mestari sanoi: "Sä tiedät mitä sulle käy." On vain sana sanaa vastaan.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nämä varoitukset olisivat siis tulossa?

Onko syyt keksittyjä vai onko näihin mahdollisiin varoituksiin olemassa oikea syy?

Keksittyjä syitä. Syy on siinä, että olen jo yli kuusikymmentä ja saan kaikki ikälisät. En saisi edes selkää oikaista työn lomassa, heti hyökätään uhkailemaan. Ihan keksittyjä väitteitä, etten muka tee mitä määrätään yms.

En tässä iässä saa muutakaan työtä.

Miksi et ole eläkkeellä?

Eläkeikä om 65, olen 62.

Vierailija
22/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työpaikassa kytätään kokoajan selän takana?.itse ahdistuisin moisesta jo niin paljon että tekisin varmasti jo sen takia paljon virheitä.

Luulen, että se on tarkoituskin, että tekisin virheen, jotta saavat syyn irtisanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vitty ulise, aikuinen nainen.

Vierailija
24/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napauttaisin pomoa nokkaan mutta sen verran vain että oppii eikä pysty siitä syytettä nostamaan ja sanoisin että pidä firmas ja lähtisin menee :)

En voi, koska saisin syytteen ja karenssin.

Vierailija
25/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko syyt keksittyjä vai onko näihin mahdollisiin varoituksiin olemassa oikea syy?

Keksittyjä syitä. Syy on siinä, että olen jo yli kuusikymmentä ja saan kaikki ikälisät. En saisi edes selkää oikaista työn lomassa, heti hyökätään uhkailemaan. Ihan keksittyjä väitteitä, etten muka tee mitä määrätään yms.

Miksi et ole eläkkeellä?

Eläkeikä om 65, olen 62.

Ne haluu sut ulos sieltä duunista.

Vierailija
26/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sairaslomaa. Ei tuollaista tarvitse sietää ja liitton yhteys. Jos luottamusmies ei saa asioita eteenpäin, niin sitten otat yhteyttä ylemmälle taholle.

Vierailija
27/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole eläkkeellä?

Eläkeikä om 65, olen 62.

Ne haluu sut ulos sieltä duunista.

Niin haluaa ja lähtisin heti, jos se olisi taloudellisesti mahdollista :(

Vierailija
28/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaisi aika lailla, jos tekisit, kuten määrätään. Ei se kirjallinen varoitus ole paha asia, koska siinä työnantajan tulee perustella varoituksen syy ja siihen sitten voi jo liittokin puuttua. Sano pomolle, että anna se varoitus, niin päästään oikeuteen setvimään asiaa.

Vierailija
29/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vitty ulise, aikuinen nainen.

Älä ukko uhkaile tai hivautan!

Vierailija
30/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy olen NIIN UUPUNUT en jaksa enää 😫

Ap

Työterveyteen kannattaa olla yhteydessä ja aloittaa sitä kautta purkaminen jos aiheuttaa uupumusta ja pelkotiloja! Ei se liitto nyt ensimmäinen paikka ole missä uupuminen käsitellään.

Vierailija
31/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan saikkua nyt ensi alkuun.

Vierailija
32/58 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi olla kovin huolissani. Ensinnäkin, jos pomolla on aikaa kytätä työntekoa, niin hän jättää omat hommat tekemättä selvästikin. Eli hänellehän ne potkut on tulossa eikä ap:lle.

Toisekseen, jos varoitukselle on oikea peruste, niin ei sillä tarvitse erikseen uhkailla, se varoitus vaan annetaan ja sillä sipuli.

Vierailija
33/58 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaisi olla kovin huolissani. Ensinnäkin, jos pomolla on aikaa kytätä työntekoa, niin hän jättää omat hommat tekemättä selvästikin. Eli hänellehän ne potkut on tulossa eikä ap:lle.

Toisekseen, jos varoitukselle on oikea peruste, niin ei sillä tarvitse erikseen uhkailla, se varoitus vaan annetaan ja sillä sipuli.

Musta tuntuu, että yrittävät väsyttää mut, että lähtisin tai tekisin jotain sellaista, että voivat antaa potkut syystä. En jaksa kovin kauaa enää.

Vierailija
34/58 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis  kuulu liitton ? Sillä säästät jäsenmaksut rahat.Nyt kysyt neuvoja täältä?

Vierailija
35/58 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä oiva esimerkki siitä, mihin paikallinen sopiminen ja asiallinen syy irtisanoa voivat johtaa tai siis olisivat ap:n kohdalla johtaneet, jos em. asiat olisivat voimassa jo. Mielivaltaa. Luuletteko, että ap olisi tässä tilanteessa saanut pitää työpaikkansa? Tämä tulee olemaan ihan arkipäivää, kun hallitus saa tahtonsa läpi. Ei ole kiva olla ikääntynyt työntekijä tai synnytysikäinen nainen...

Vierailija
36/58 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis  kuulu liitton ? Sillä säästät jäsenmaksut rahat.Nyt kysyt neuvoja täältä?

Kuulun, mutta liitto on ihan hampaaton. Pomot on olleet "puhuttelussa", viikon olivat ihmisiksi ja nyt uhkailu jatkuu taas.

Vierailija
37/58 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä oiva esimerkki siitä, mihin paikallinen sopiminen ja asiallinen syy irtisanoa voivat johtaa tai siis olisivat ap:n kohdalla johtaneet, jos em. asiat olisivat voimassa jo. Mielivaltaa. Luuletteko, että ap olisi tässä tilanteessa saanut pitää työpaikkansa? Tämä tulee olemaan ihan arkipäivää, kun hallitus saa tahtonsa läpi. Ei ole kiva olla ikääntynyt työntekijä tai synnytysikäinen nainen...

Ap ei ole saanut sitä varoitusta ja uudessa mallissa sellainen tulee antaa asiallisessa syyssä. Turha täällä rutista, että pomo piinaa, jos siitä ei ole selkeää todistetta.

Vierailija
38/58 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole saanut sitä varoitusta ja uudessa mallissa sellainen tulee antaa asiallisessa syyssä. Turha täällä rutista, että pomo piinaa, jos siitä ei ole selkeää todistetta.[/quote

Olen saanut kolme varoitusta. Kolmannen piti olla viimeinen, mutta liitto puuttui asiaan ja se ei aiheuttanut potkuja. Seuraava varoitus on sitten viimeinen, kuulemma. Ihan tuulesta temmattuja väitteitä ja syytöksiä. Minä en pysty enää työskentelemään kuin kaksikymppinen, mutta kun ei ole kuitenkaan sairauksia, niin pakko olla töissä.

Vierailija
39/58 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin pohjanmaalaiselta alihankkijafirmalta tollanen toiminta työntekijää kohtaan.

Vierailija
40/58 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää jos työnantajan auton renkaat on tyhjät perjantaina.