Hometalossa pilalle menneiden tavaroiden myynti kirpputorilla
Onko ok myydä vaatteet ja lasten lelut kirpparilla jos myy vähän halvemmalla? Säälittää heittää valtavasti arvokasta tavaraa hukkaan.
Kommentit (108)
Saa. Homeitiöitä on niin paljon joka puolella että niitä kulkeutuu joka tapauksessa kaikkiin asuntoihin. Home ei leviä niissä tavaroissa ehkä olevien itiöiden takia, vaan home leviää tai on leviämättä sen mukaan ovatko asunnon rakenteet tarpeeksi kuivia.
Myytävään tavaraan olisi tietysti hyvä laittaa varoitus että ei sovi homeelle yliherkille henkilöille. Mutta yliherkät ovat aika harvassa, ja oikeastaan sellaiset henkilöt todennäköisesti ovat varovaisia etteivät osta kirpputorilta muutenkaan. Kaikki muut voivat käyttää hometalosta tullutta tavaraa ihan normaalisti.
Jos itse tavara on ollut homeessa niin sellaista ei tietenkään saa myydä.
Olen tyhjentänyt sukulaisen hometalon. Ei sitä saastunutta irtainta voi kenellekään jakaa.
Monella on väärää tietoa homeista. Itsekin olin aikonaan ihan yhtä hysteerinen kuin moni tässä ketjussa. En vienyt hometyöpaikalta edes papereita kertaakaan kotiin. Sitten työkaverit kerran nauroi mulle miten ulkona on joka puolella hometta. Kyllä hävetti oma hysteerisyys sen jälkeen. En oikeasti ollut ikinä ajatellut että hometta on joka paikassa ulkona. Luulin että se on vain hometalojen juttu.
Home ja itiöt lähtee vaatteista pesemällä. Nykyään naiset haukkoo henkeä ja hyperventiloi kun jossain joku näkee mustan pilkun.
Tuttu kiinteistön välittäjä sanoi, että 90% homeongelmaisista ja yliherkistä on naisia. Liekö sitten homma korvienvälissä tai ei, jokainen vetäköön omat johtopäätökset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako ap pilata jonkun kirpputorin ja firman levittämällä homeitiöitä sinne? Miettikää ihmiset, mitä teette pilalle menneellä omaisuudella. Jos omaisuus on sellaista, että ette sitä veisi upouuteen kotiin, ei se omaisuus kuulu muillekaan vaan roskiin.
Homeitiöitä on ulkona joka paikassa koko ajan. Etenkin syksyllä. Älä vain avaa ikkunaa ettei sun koti saastu 😂
TÄMÄ. Se syksyinen ihana kostean metsän tuoksu? Puista leijailevat lehdet ja lehtikasaan heittäytyminen somekuvaa varten? Homeitiöitä niin paljon ettei mitkään sisäilmamittarit riitä. Ystäväni on töissä ympäristölaboratoriossa ja hän usein puhuu, miten asuntojen homemittauksia ei pitäisi tehdä kuin keskitalvella. Kesällä ja syksyllä on älytön työ viedä mitta-astiat asuntoihin niin, ettei ne osu ulkoilmaan - ja ettei asukkaat avaa ovia ja ikkunoita kesken tutkimusten.Se olisi hometalo saman tien ulkoilman kontaminaatiomäärillä.
Vierailija kirjoitti:
Monella on väärää tietoa homeista. Itsekin olin aikonaan ihan yhtä hysteerinen kuin moni tässä ketjussa. En vienyt hometyöpaikalta edes papereita kertaakaan kotiin. Sitten työkaverit kerran nauroi mulle miten ulkona on joka puolella hometta. Kyllä hävetti oma hysteerisyys sen jälkeen. En oikeasti ollut ikinä ajatellut että hometta on joka paikassa ulkona. Luulin että se on vain hometalojen juttu.
Etkö tiedä, että niitä homeita on erilaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ja nykyään tiedän myös että ne on kaikki luonnosta eli ulkoa peräisin
Suora lainaus otsikosta "pilalle menneiden tavaroiden myynti kirpputorilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että se hometalon home jotenkin syntyy sinne itsekseen? Poks vaan ja homeitiö on syntynyt.
Kaikkialla on homeitiöitä. Se, että löytääkö ne sinne kastuneen ja märkänä pysyvän rakennusmateriaalin pintaan, on eri asia. Jos rakenne ei ole märkä, se ei homehdu vaikka olisi tuhat itiötä neliömillillä.
Näköjään on niin, että kuka ei itse ole sairastunut homeitiöistä, ei ymmärrä niiden vaarallisuutta oireita saaville.
Muistan uutisen, että hometalon purkaja (perheen isä) oli menehtynyt työmaansa ääreen homemyrkkyjen takia.
Vähän samaa sarjaa nämä homeallergiset kuin sähköallergiset. Vika korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Muistan uutisen, että hometalon purkaja (perheen isä) oli menehtynyt työmaansa ääreen homemyrkkyjen takia.
Lähde tällaiseen uutiseen olisi kiva, ja kuolinsyyn tutkijan raportti myös
Vastaus on selvä Ap:n kysymykseen. Tällä hetkellä 100 alanuolta ja 4 ylänuolta.
Jos ne tavarat ei sulle kelpaa, niin miten edes harkitset niiden myymistä toisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako ap pilata jonkun kirpputorin ja firman levittämällä homeitiöitä sinne? Miettikää ihmiset, mitä teette pilalle menneellä omaisuudella. Jos omaisuus on sellaista, että ette sitä veisi upouuteen kotiin, ei se omaisuus kuulu muillekaan vaan roskiin.
Homeitiöitä on ulkona joka paikassa koko ajan. Etenkin syksyllä. Älä vain avaa ikkunaa ettei sun koti saastu 😂
TÄMÄ. Se syksyinen ihana kostean metsän tuoksu? Puista leijailevat lehdet ja lehtikasaan heittäytyminen somekuvaa varten? Homeitiöitä niin paljon ettei mitkään sisäilmamittarit riitä. Ystäväni on töissä ympäristölaboratoriossa ja hän usein puhuu, miten asuntojen homemittauksia ei pitäisi tehdä kuin keskitalvella. Kesällä ja syksyllä on älytön työ viedä mitta-astiat asuntoihin niin, ettei ne osu ulkoilmaan - ja ettei asukkaat avaa ovia ja ikkunoita kesken tutkimusten.Se olisi hometalo saman tien ulkoilman kontaminaatiomäärillä.
Kovin lyhytaikainen on altistus lehtikasasta ulkoilmassa. Ei siihen asumaan jäädä.
Oliko kivitalo? Meillä oli niin pahaa hometta että kaikesta piti luopua. Talo oli vasta 10v vanha.
Kivitaloissa kuten lammi lakka jne materiaali ei hengitä mikä aiheuttaa ajan saatossa hometta. Varsinkin nurkat ja kellarikerros on näille todella alttiita.
Pahempi ongelma on erilaisten tuholaisten munat kuin home. Jotkut turkiskuoriaiset ja vastaavat kun saa kirpparitaavaroista vaivoikseen, niin niistä ei pääse ikinä eroon. Homeisesta tavarasta ne itiöt lähtee pikkuhiljaa pois tuulettumalla eikä niistä terve asunto homehdu. Jos asunto taas ei ole terve, niin se homehtuu kyllä ihan ilman mitään homekodin tavaroita. Ulkoilmassa kun on homeitiöitä koko ajan joka puolella.