Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei jaksa lapsiperhearjen vaatimuksia?

Vierailija
27.08.2023 |

Miehelleni lapsiperhe-elämän hektisyys, arjen pyörittäminen ja lasten tarpeisiin vastaaminen on alkanut käymään liian rankaksi. Hän ei yksinkertaisesti jaksa kaikkia perhe- ja työelämästä tulevia vaatimuksia, vaan tarvitsisi paljon vapaa-aikaa niistä toipuakseen. Yritän hänelle mahdollisuuksien mukaan tarjota vapaa-aikaa, mutta oikeasti pikkulapsiarjen pyörittäminen on aikamoista työtä aamusta iltaan, johon kyllä useimmiten kolmen lapsen kanssa tarvitaan kaksi aikuista. Mieheni käy säännöllisesti harrastuksissa ym. mutta tarvitsisi päiviinsä muutenkin paljon lepoa. Tämä kaikki tapahtuisi minun kustannuksella eikä minulla ole mahdollisuuksia harrastaa tai levähtää juuri ollenkaan. Haluaisin kuitenkin mieheni voivan hyvin, sillä muuten hän on kovin kiukkuinen meille kaikille. En tiedä mitä tehdä!

Kommentit (204)

Vierailija
21/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erillään asuminen auttaisi.

Vuoroviikoasuminen olisi miehelle oikein.

Vierailija
22/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan kuormita miestä enempää vaatimuksilla. Älä pihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies vastuuseen lapsista viikonlopuksi. Vaikka sellaisena viikonloppuna, kun niillä on synttärit joilta ne hankkii vatsansa sekaisin.

Venytä hänen sietokynnystä, joten kun tulet takaisin niin se kestää vähin enemmän koska normiarki kahden aikuisen vetämänä ei sittenkään ole hullumpaa.

Eli lakkaa käyttäymästä kuin lapsiperhearki olisi joku työmaa jolta miestä pitää jotenkin varjella. Lapset ei ole mikään kotityö. Siivous, ruuanlaitto ja pakastimen sulatus ovat kotitöitä ja niistä selviää helpommalla, jos on varaa maksaa avusta.

Vierailija
24/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiapu tai lastenhoitoapu ?

Vierailija
25/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat tai lastenhoitaja avuksi?

Muistuta miestä, ettei vaikein vaihe kestä ikuisesti.

Älkääkä herranjestas tehkö lisää lapsia ennen kuin nykyiset ehtii kasvaa isommiksi ja ehditte palautua ja vähän nauttiakin ajasta perheenä. Ehkäisy kuntoon.

Vierailija
26/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 3 lasta?

Vierailija
27/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette tehneet jo 3 lasta pienillä ikäeroilla? Luulisi, että olisi jo esikoisen kanssa huomannut, mitä jaksaa ja mitä ei?

Vierailija
29/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat apuun, saisiko teidän alueella tukiperheen? Isommat lapset nyt ainakin päiväkotiin alkajaisiksi.

Vierailija
30/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko aikatauluttaminen jotenkin niin että mies saisi välillä herätä aamulla itsekseen ja lähteä töihin hiljaisesta kodista? Nyt kun on vielä lämmintä, voisi lasten mielestä olla hauskaa syödä aamiainen ulkona. Ja onnistuisiko joku viikonloppu sinun ja lasten mennä isovanhemmille yökyläilemään, niin että mies saisi olla itsekseen ja sinulla olisi seuraa ja apua lastenhoidossa. Mä ainakin muistan, miten ihanaa oli joskus kun lapset pieninä oli mummolassa yökylässä ja kotona oli ihan hiljaista. Mutta tehkää sellaisia ratkaisuja, jotka ei kuormita sua liikaa, sä teillä kuitenkin taidat päätoimisesti vastata perhearjesta ja lasten hyvinvointi on kuitenkin se tärkein asia, josta te vanhemmat olette vastuussa.

Vierailija
31/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaiseen tilanteeseen on hankittu noin monta lasta?!?!

Vierailija
32/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette tehneet jo 3 lasta pienillä ikäeroilla? Luulisi, että olisi jo esikoisen kanssa huomannut, mitä jaksaa ja mitä ei?

Haave kolmesta lapsesta oli niin suuri ja miehellä on välissä ollut tosi hyviä aikoja. Hänen vointinsa muutenkin aaltoilee paljon. Ap.

Vierailija
33/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auta ku miehen ryhdistäytyä ja asennoitua siihen, että lapsiperhe-elämä on tuollaista. Miehen pitää ymmärtää, ettei se arki ole ruusuilla tanssimista sullakaan.

Vierailija
34/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta ku miehen ryhdistäytyä ja asennoitua siihen, että lapsiperhe-elämä on tuollaista. Miehen pitää ymmärtää, ettei se arki ole ruusuilla tanssimista sullakaan.

Mies kyllä ns. ryhdistäytyy, muttei vain oikeasti meinaa jaksaa. Ymmärtää hyvin mun arjen myös, siitä ei todella ole kyse. Pointtina se, että kuinka voisin vähentää miehen kuormitusta, kun liikkumavaraa itsellnikin on melko vähän. Isovanhemmat valitettavasti asuvat kaukana ja heidän vierailunsa ovat enemmän kuormitustekijä. Ap.

Vierailija
35/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen. Tarvitsen tosi paljon lepoa, hiljaisuutta ja omaa aikaa ihan vain toipuakseni arjen kuormituksesta. 80 % työaika on pelastus, mutta sekään ei ihan riitä. Jos joku ei näitä tarpeitani ymmärrä vaan huomauttelee tai kiusaa minua niistä, leikkaan hänet pois elämästäni. Yhtään enempää energiaa ei ole varaa tuollaisiin uhrata.

Vierailija
36/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen samanlainen. Tarvitsen tosi paljon lepoa, hiljaisuutta ja omaa aikaa ihan vain toipuakseni arjen kuormituksesta. 80 % työaika on pelastus, mutta sekään ei ihan riitä. Jos joku ei näitä tarpeitani ymmärrä vaan huomauttelee tai kiusaa minua niistä, leikkaan hänet pois elämästäni. Yhtään enempää energiaa ei ole varaa tuollaisiin uhrata.

Onko sinulla lapsia? Ap.

Vierailija
37/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olette tehneet 3 (!) lasta? Teillä on vuosikausia täys työmaa siellä kotona.

Vierailija
38/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun lopetin harrastukset ja käyn töissä vain 5kk vuodessa ja loput ajasta olen työttömänä.

Se auttoi tosi paljon ja olen nyt 100% isä.

Vierailija
39/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla lapsia? Ap.

Ei ole lapsia, lemmikkejä tai edes vaikeita huonekasveja. Ajatus siitä, että joku olisi minusta riippuvainen, on hyvin vastenmielinen. Välillä mietin, kuinka paljon mahtaakaan olla minunlaisiani ihmisiä, jotka kuormittuvat muita helpommin mutta emme täytä mitään diagnostisia kriteereitä. Onko kyse normaaleista yksilöllisistä eroista esimerkiksi hermoston herkkyydessä?

Vierailija
40/204 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samalainen tilanne. Olin heikko mies.

Sitten aloitin jujutsun ja voimani kasvoivat ja samalla henkiset voimat kasvoi ihan uusille svääreille.

Nyt toivun nopeasti arjesta ja olen heti valmis palvelukseen.

Sinäkin voit voimistua elämässäsi. Käyn nykyään jopa sunnuntaisin kirkossa ja teen vapaa-aikana vapaaehtoistyötä urheiluseuroissa jne. Samalla hoidan työelämän ja perhearjen.

Heikkotta ei pidä hyväksyä ja sietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi