En pääse irti tupakanpoltosta...
Olen hyväksynyt kohtaloni, ja se tuntuu vapauttavalta. Useaan otteeseen olen yrittänyt lopettaa, mutta aina olen epäonnistunut. Minulla ei ilmeisesti ole vain tarpeeksi motivaatiota, eikä itseään pysty pakottamaan irti riippuvuudesta. Kohtalonani on todennäköisesti jatkaa tupakanpolttoa, ja myöskin kuolla siihen keuhkosyövän, keuhkoahtaumataudin tai sydänkohtauksen muodossa. En jaksa enää taistella, koska olen jo hävinnyt. Voin luvata, että sairauden tullessa en mene julkiseen terveydenhuoltoon hoidattamaan itse aiheutettua tautia.
Ja ei, en polta parvekkeella tai lasten lähellä, ja pyrin muutenkin olemaan altistamatta toisia ihmisiä tupakansavulleni. Rahaa kuluu paljon ja haisen pahalle, mutta sille en voi mitään. Sitten kun tupakan myynti kielletään Suomessa lailla, niin alan ostamaan tupakkaa pimeiltä markkinoilta ja/tai kasvattamaan sitä itse. Saahan siitä rikollisen leiman otsaan kaiken lisäksi, mutta senkin olen jo hyväksynyt.
Kommentit (9)
Tupakka haisee pahemmalta kuin kurapaska viemäri.
Ennen oli Clan piipputupakka ja sikarit jotka tuoksuivat hyvälle 😊
Sinänsä harmi, kun käyn kuitenkin töissä ja olen ammatissani hyvä. Kumppania tai lapsia minulla ei ole.
Kyllä, tupakoitsijoita pidetään nykyään säälittävinä ihmisperseinä ja luusereina, mutta olen monta vuotta tätä kuullut eikä sekään ole minua saanut lopettamaan. Yritän keskittyä elämässäni kaikkeen hyvään ja elää mahdollisimaan normaalia arkea, vaikka tämä riippuvuus varjostaakin sitä. Olen jo luovuttanut.
Jo 1960-luvun alussa tulivat markkinoille maustetut tupakat, jotka olivat aluksi hyvin suosittuja. Skottiruutuisessa pakkauksessa myytävä Clan tuoksui ja melkein maistukin toffeelle ja veti monia piipunpolton pariin.
Sama. Kansantaloudellisestihan on hyvä, jos potkaisee tyhjää ennen eläkeikää.
Röösninpoltto on mainio harrastus mistä ei todellakaan tarvii päästää irti.
Just kävin tos partsil polttaa röösnii.
Röökinhajuiset pusut just ihania <3.
Nuuska yläpeltiin niin unohtuu röökit heti kättelyssä
Sama täällä. En kuitenkaan koe itseäni huonoksi tai pahaksi ihmiseksi tämän riippuvuuteni vuoksi, vaikka sitä nykyään agendan perusteella viljellään.
Kun minä poltin tupakkaa. Haisin tupakalle. Se oli silloin hyvä haju. Epäilen ettei aloittaja polta tupakkaa ollenkaan.