Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE toimiston palkkatukityö

Vierailija
26.08.2023 |

Mitä mieltä olette, oletteko itse olleet sellaisessa työssä ja oliko työ mielekästä vaiko ihan yks risti kaks?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaahan ne yleensä ovat. Huono palkka, sinua ei kohdella oikeana työntekijänä eikä ketään palkata jatkamaan - kun tuki loppuun niin loppuu myös työt.

Vierailija
42/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaahan ne yleensä ovat. Huono palkka, sinua ei kohdella oikeana työntekijänä eikä ketään palkata jatkamaan - kun tuki loppuun niin loppuu myös työt.

Joo, näin minäkin olen kuullut. Olen myös sitä mieltä, jos ei työnantajalla ole vara maksaa palkkaa ilman valtion tukea, ei se silloin tekijääkään tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden lukuvuoden koulunkäynnin ohjaajan työssä, palkkatuettuna. Viihdyin hyvin. Tosin en oo saanut kuin sijaisuuksia sen jälkeen.

Vierailija
44/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut palkkatuella muutaman kerran töissä. Ihan oikeaa työtä se on josta saat palkan, minulla ollut 85% työaika joten palkkakin ollut vähän normaalia pienempi johtuen juuri tuosta palkkatuesta. Ainut huono puoli, että monessa työpaikassa et kuulu työterveyden piiriin ollessasi palkkatuella, minulle kävi juuri näin viime vuonna. 

Vierailija
45/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Sama palkka kuin alalla. Itse osallistuin ihan normaalisti tiimin toimintaan kuten muutkin. Ei mitään eroa. Eipä välttämättä edes muut työntekijät tiedä millä sopimuksella töissä olet.

Ja todellakin sain jatkaa noissa töissä muilla sopimuksilla kuin palkkatuella kaksi kertaa.

Vierailija
46/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin päiväkodissa avustajana, palkkatuella. Normityö, normipalkka. Hyvä systeemi ikäiselleni. Olen 58.

Palkkatuetussa ei ole lähtökohtana normaali alan taulukkopalkka. Miksi valehtelet?

Palkkatukityössä saa normaalia taulukkopalkkaa, minä saan.

47/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin ollut muutaman viikon työttömänä kysyin tätä mahdollisuutta saada palkkatukea, kun olin hakenut yhtä mielenkiintoista työpaikkaa, mutta he eivät uskaltaneet palkata minua, kun minulla oli niin niukka työkokemus siitä alasta ja TE-toimiston virkailija vastasi minulle, että minulle ei voi myöntää palkkatukea, koska minulla on kuitenkin alaan sopiva koulutus

Vierailija
48/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on minulla ilmeisesti käynyt hyvä onni kahdesti. Edellisen palkkatukityön koin ihan asiallisena, minusta oltiin tekemässä esimies hetken ajan. Nyt kaupungilla, ja joka ikiseen palaveriin sun muuhun pitää osallistua, ihan samaa, saan tai joudun sietämään kuin ne vakkaritkin. Hyvähän se tavallaan on.

Ei silti, viihdyn tuolla. Aina se kotiolot voittaa. 😁👍

Vierailija
49/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin päiväkodissa avustajana, palkkatuella. Normityö, normipalkka. Hyvä systeemi ikäiselleni. Olen 58.

Palkkatuetussa ei ole lähtökohtana normaali alan taulukkopalkka. Miksi valehtelet?

Palkkatuki työssä saa tessin mukaisen palkan. Itse valehtelet.

Vierailija
50/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 tuntia viikossa palkka 1550, ei minusta kovin huonosti, ainakaan minulla.

Vierailija
51/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet palkkatukea työpaikkaan, niin pidä huoli ettet tee yhtään keikkaa puoleen vuoteen ennen sitä! Onneksi oma työpaikkani ei jäänyt siitä lopulta kiinni, mutta kun olin vanhempainvapaalla tehnyt kaksi sunnuntaivuoroa n.5kk aiemmin, palkkatukeni evättiin.

Vierailija
52/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sain normaalin avustajan palkan, 1750 € nettona kuukaudessa. En valehtele, miksi ihmeessä valehtelisin? Sekoitatko palkkatukityön kuntouttavaan työtoimintaan, josta maksetaan 9€/ päivä?

Työkokeilu on myös niitä 9 euroa/päivä hommia. Siinä siis maksetaan työttömyyspäiväraha, ja se verotetaan niin kuin veronalaiset sosiaalietuudet yleensäkin (erilainen kuin palkan verotus), ja lisäksi maksetaan 9 euroa/päivä verotonta kulukorvausta. Tämä tapahtuu normaalilla työpaikalla.

Kuntouttava työtoiminta voi olla myös jossain siihen tarkoitukseen perustetussa toimintakeskuksessa, tai ihan oikeassa työpaikassa.

Palkkatuki taas tarkoittaa sitä, että työnantajalle maksetaan se palkkatuki, ja työnantaja maksaa normaalin palkan työntekijälle. Verotus menee normaalin palkkaverotuksen mukaan.

Vierailija
53/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukityö ei v. 2024 enää kerrytä työssäoloehtoa. Työssäoloehto tarvitaan siihen, että saa työttömyyskorvauksia, jos joutuu työttömäksi.

Työssäoloehtoa tarvitaan vain ansiosidonnaiseen työttömyyspäivärahaan (liitot/työttömyyskassat). Työmarkkinatuki (Kela), joka on se minimi, maksetaan heille, joilla ei työssäoloehto täyty.

Vierailija
54/61 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin oman alani, tai muutoin minulle soveltuvia töitä palkkatuella, lähtisin heti, vaikka se ei kerryttäisikään ansiosidonnaista. Netto olisi minimissäänkin yli 3 kertaa työmarkkinatuki. Olemme budjetoineet elämämme niin, että pärjäämme, vaikka minä saan vain sen tm-tuen. Siksi ei olisi katastrofi, vaikka muutaman rahakkaamman kuukauden jälkeen putoisimme takaisin "normaalitilaan". Minun palkkani pyrittäisi käyttämään niin, että se helpottaisi talouttamme sen jälkeen kun minun työt loppuisivat. Esim. maksaisimme jonkun pienen lainan kokonaan pois, jolloin lainanhoitokulut/kk pienenisivät.

Vierailija
55/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kun minä olin ollut muutaman viikon työttömänä kysyin tätä mahdollisuutta saada palkkatukea, kun olin hakenut yhtä mielenkiintoista työpaikkaa, mutta he eivät uskaltaneet palkata minua, kun minulla oli niin niukka työkokemus siitä alasta ja TE-toimiston virkailija vastasi minulle, että minulle ei voi myöntää palkkatukea, koska minulla on kuitenkin alaan sopiva koulutus

Eihän alaan sopiva koulutus ole este palkkatuelle vaan siihen vaaditaan pitkä työttömyys tai jotain muita ehtoja. Ymmärsikö virkailija varmasti asian oikein?

Tiedän kyllä, että monet asiat ovat muuttuneet siitä, kun itse olin palkkatuella töissä. Silti tässä keskustelussa läheskään kaikki eivät kirjoita palkkatuesta vaan jostain muusta. Monet sekoittavat sen työkokeiluun tai harjoitteluun. Minäkin olin ensin kuukauden 9 euron harjoittelijana, sitten palkkatuella ja viimein vakinaisena.

Vierailija
56/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatukityö ei v. 2024 enää kerrytä työssäoloehtoa. Työssäoloehto tarvitaan siihen, että saa työttömyyskorvauksia, jos joutuu työttömäksi.

Työssäoloehtoa tarvitaan vain ansiosidonnaiseen työttömyyspäivärahaan (liitot/työttömyyskassat). Työmarkkinatuki (Kela), joka on se minimi, maksetaan heille, joilla ei työssäoloehto täyty.

Sitten kun palkkatuki ei enää kerrytä työssäoloehtoa vaan jäät työpätkän jälkeenkin työmarkkinatuelle niin kunta lopettaa palkkatuen käytön. EI ole heille juurikaan järkeä koska homman idea on ollut että ei enää tarvitse maksaa sakkomaksua kun työtön saa anssia/peruspäivärahaa.

Kun samalla vielä nostetaan työssäoloehdon kertymistä 6 kuukaudesta 12 kuukauteen niin kunta pystyy palkkaamaan enää harvempia työttömiä. Tähän kun lisätään kaikenlaisia palveluihin osallistumisvelvoitteita työttömille niin avot, ilmaistyömarkkinat räjähtävät. Työllisyys laskee mutta mitäpä pienistä.

Vierailija
57/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Sama palkka kuin alalla. Itse osallistuin ihan normaalisti tiimin toimintaan kuten muutkin. Ei mitään eroa. Eipä välttämättä edes muut työntekijät tiedä millä sopimuksella töissä olet.

Ja todellakin sain jatkaa noissa töissä muilla sopimuksilla kuin palkkatuella kaksi kertaa.

Terve vaan te-toimiston propagandisti. Se palkka ei ole sama ja sen palkan maksavat muut veronmaksajat.

Lisäksi voisit tuoda tähän ne tilastot miten palkkatukitöiden jälkeen ihmiset työllistyvät, joko siihen palkkatukipaikkaan tai muualle. Minä olen ne nähnyt. Sinulla ei ole hajuakaan vaan höpiset jostain henkilökohtaisesta kokemuksestasi pitäen sitä merkkinä isommasta trendistä. 

Palkkatuki on pelkkää veronmaksajien rahojen tuhlaamista ja kilpailun vääristämistä. Se ei hyödytä ketään muuta kuin yrityksiä, jotka ovat haluttomia maksamaan oikeaa palkkaa.

Vierailija
58/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten olekaan, en ymmärrä miksi tätä viestiä alapeukutettiin.

Palkkatukityön palkka on paljon pienempi kuin TESsit sun muut.

Vierailija
59/61 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten olekaan, en ymmärrä miksi tätä viestiä alapeukutettiin.

Palkkatukityön palkka on paljon pienempi kuin TESsit sun muut.

Sitten sinua on niin sanotusti kustu silmään. Kai tarkistit työsopimuksesta mikä tes on käytössä ja olisit sitten ottanut yhteyttä liittoon jos maksoivat liian vähän. Myös muita instansseja on jos et ole saanut työsopimuksen mukaista palkkaa. Mm palkkaturva viime kädessä.

Vierailija
60/61 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kertokaas hyviä vinkkejä mistä voisi kysyä palkkatuki paikkoja? Itselläni on käytössä 50% palkkatuki käytössä. Mitä mieltä olette työkokeilussa? Ikää tulee täyteen kohtapuoliin 50v. Olen kysellyt paikkoja, ei ole vielä onnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi