Muu perhe ei suostu syömään minun laihdutusruokaani
Aloitin pari viikkoa sitten hyvin tiukan dieetin. Noudatan pt:n antamaan ruokavaliota, jossa esimerkiksi kana on maustamatonta. Sain kaiken paperilla grammoja ja reseptejä myöten.
Minä vastaan meillä kotona ruoka-asioista, mutta tietysti olen kuunnellut muun perheen mielipidettä. Meillä on syöty paljon tavallista kotiruokaa, suosikki on makaronilaatikko.
Nyt edes maustamaton kana ei kelpaa, saati salaatit ja avokadot. Tai maksalaatikko.
Teini-ikäisistä lapsista kyse, ja perheeseen kuuluu myös yksi aikamies.
Pitääkö oikeasti painonpudottajan tehdä itselleen oma ruoka, ja perheelle toinen? Miten teidän perheessä?
Kommentit (36)
^ohjeitaan. Vähän oli kirjaimet hukassa 😅
Jaatte perheen kesken kotityöt uudestaan niin, ettei sinulle tule ruoanlaittoa. Onhan sitä muutakin hommaa.
Mikä järki mastamattomassa kanassa tai kalassa? Ei ne mausteet kyllä yhtään lihota.
Tee itsellesi niitä laihdutusruokia ja pakasta mittojen mukaisina kerta-annoksina. Kun teet muille ruokaa, ota siitä itsellesi sitä, mikä sopii sinun ruokavalioosi (esim. salaatit, tomaatti, kurkku, paprika jne. vähäkaloriset kasvikset).
Tämä asia ei ole vaikea, jos siitä ei tee vaikeaa. Toki vaatii totuttelua.
Onko pt siis sitä miy, että mausteista tulee liikaa kaloreita?
Tsiisus, paljonko sä maksat sille? 😳
Vierailija kirjoitti:
Onko pt siis sitä mieltä, että mausteista tulee liikaa kaloreita?
Tsiisus, paljonko sä maksat sille? 😳
Miten on mahdollista, että mausteita ei voi käyttää? Onko sun PT:n miestä suola sama kuin mausteet?
Kenen puskarin hommissa sinä käytkään?
Ota ap yhteys mieluummin terveyskeskuksen kautta ravitsemisterapeuttiin kuin PT:hen. PT:t suosivat turhan paljon näitä ihmeellisiä nykyajan höpöruokia ja keinotekoisia proteiinipatukoita ja -jauhetta, joilla ei ole normaalin syömisen kanssa mitään tekemistä. Turhaa rahanmenoa vaan.
Siis kuka kieltää mausteiden käyttämisen?
No sinä teet ruuan itsellesi. Muut tekee omat ruokansa, jos ei sinun tekemä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Muun perheen homma laihduttajan kanssa on hyväksyä että muutamia asioita korvataan vähäkalorisemmilla versioilla. Heidän hommansa ei ole lopettaa kaikkien tuttujen kotiruokien syöntiä ja vaihtaa laihduttajan päättämiin uusiin ruokiin.
Tää on hyvä keino lihottaa koko perhe. Lääketeollisuus kiittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5. Onko aurinko sumentanut palstalaisten pään vai miksi nämä yritykset on tänään erityisen huonoja?
Ei oo onneksi pakko uskoa. :) Minä jatkan dieettiä, terveisin lähes satakiloinen Ap.
Jatka ihmeessä, olet sen jälkeen reilusti yli satakiloinen :)
Kerrotko lisää tästä maksalaatikko-dieetistäsi?
Hölmö, ei ne mausteet ole kanassa lihottavia. Voit mättää mausteita kourakaupalla, mutta ei niistä sen enempää kaloreita tule kuin maustamattomasta.
Aika pihalla oli se pt, joka kehotti syömään ruokia maustamattomina. Ja sinä vielä maksoit niistä? Ei maksalaatikko ole mitään erityistä dieettiruokaa. Tekisit mieluummin jauhemaksapihvejä. Ja siihen pottuja ja kastiketta, joita sinä itse et tietenkään söisi.
Millä pätevyydellä pt antaa ruokavalio-ogjeitaab?