Muu perhe ei suostu syömään minun laihdutusruokaani
Aloitin pari viikkoa sitten hyvin tiukan dieetin. Noudatan pt:n antamaan ruokavaliota, jossa esimerkiksi kana on maustamatonta. Sain kaiken paperilla grammoja ja reseptejä myöten.
Minä vastaan meillä kotona ruoka-asioista, mutta tietysti olen kuunnellut muun perheen mielipidettä. Meillä on syöty paljon tavallista kotiruokaa, suosikki on makaronilaatikko.
Nyt edes maustamaton kana ei kelpaa, saati salaatit ja avokadot. Tai maksalaatikko.
Teini-ikäisistä lapsista kyse, ja perheeseen kuuluu myös yksi aikamies.
Pitääkö oikeasti painonpudottajan tehdä itselleen oma ruoka, ja perheelle toinen? Miten teidän perheessä?
Kommentit (36)
No jos painonpudottaja on hyvin tiukalla dieetillä, niin pitää. Ei kai teinien tarvitse laihduttaa? Itse olen pudottanut painoa 22 kiloa reilussa vuodessa ihan normaalilla kotiruualla, en millään maustamattomalla kanalla. Miksei mausteita saisi käyttää? Onko tuo dieetti sellainen, jota voit noudattaa loppuikäsi? Koska kilot tulevat dieetin jälkeen takaisin, pitää tehdä elämäntapamuutos jos haluaa pysyviä tuloksia.
Ruokavalio on suunniteltu SINULLE.
Täsmentäisin, että tietenkin muut saavat syödä sitä ruokaa niin paljon kuin napa vaan venyy. Minä itse syön mittojen mukaan.
Harmittaa joka tapauksessa tehdä vuuallinen maksalaatikkoa, kun siitä koko satsista otetaan vain parisataa grammaa. Kai mun sitten täytyy vain laittaa rasioihin loput ja jääkaappiin, ja tehdä se makaronilaatikko kylkeen, jotta muutkin saavat syödäkseen.
Ap
Vaihda PT:tä, taitaa olla ihan kujalla. Kyllä laihdutusruuankin pitää maistua hyvälle. Vai sekoititko marinoimisen ja maustamisen? Jospa tarkoitti, että käytät vain marinoimatonta lihaa ja maustat sen itse? Kukaan tervejärkinen ei ole niin hullu, että söisi mitään lihaa ilman minkäänlaisia mausteita.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda PT:tä, taitaa olla ihan kujalla. Kyllä laihdutusruuankin pitää maistua hyvälle. Vai sekoititko marinoimisen ja maustamisen? Jospa tarkoitti, että käytät vain marinoimatonta lihaa ja maustat sen itse? Kukaan tervejärkinen ei ole niin hullu, että söisi mitään lihaa ilman minkäänlaisia mausteita.
Sekoitin, kyllä. Tottakai laitan ihan suolaa ja vaikka currya, mutta marinadi pois.
Minun tekemät laihdutusruoat maistuvat mielestäni tosi hyvältä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täsmentäisin, että tietenkin muut saavat syödä sitä ruokaa niin paljon kuin napa vaan venyy. Minä itse syön mittojen mukaan.
Harmittaa joka tapauksessa tehdä vuuallinen maksalaatikkoa, kun siitä koko satsista otetaan vain parisataa grammaa. Kai mun sitten täytyy vain laittaa rasioihin loput ja jääkaappiin, ja tehdä se makaronilaatikko kylkeen, jotta muutkin saavat syödäkseen.
Ap
Mistä muuten löydät jauhemaksaa, jos teet maksalaatikkoa? Mun käyttämissä marketeissa sitä on harvoin saatavilla, joskus voi löytää pakastettuna. Sitä taas en halua käyttää, koska isosta laatikosta pitäisi kumminkin osa pakastaa.
Kanassa pitää olla (jokaisen oman maun mukaan) suolaa, ei liikaa, ei liian vähän. He voivat maustaa kanansa oman maun mukaan? Ne voi eriyttää. Kuka hullu nyt maksalaatikkoa syö? Ellei erikseen joku innostu siitä.
Laita erikseen kurkkua, tomaattia ja vihreää. Jos salaatti on ollut pahaa sun tekemänä heidän mielestä? Ei kai vaan ollut joku kastike. Ota itse avokadoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mistä muuten löydät jauhemaksaa, jos teet maksalaatikkoa? Mun käyttämissä marketeissa sitä on harvoin saatavilla, joskus voi löytää pakastettuna. Sitä taas en halua käyttää, koska isosta laatikosta pitäisi kumminkin osa pakastaa.
En ole edes ajatellut, ettei löytyisi, mutta läheisestä Citymarketista ainakin saa kuulemma kaikki maksalaatikkotarpeet.
Ap
0/5. Onko aurinko sumentanut palstalaisten pään vai miksi nämä yritykset on tänään erityisen huonoja?
Vierailija kirjoitti:
0/5. Onko aurinko sumentanut palstalaisten pään vai miksi nämä yritykset on tänään erityisen huonoja?
Ei oo onneksi pakko uskoa. :) Minä jatkan dieettiä, terveisin lähes satakiloinen Ap.
Osta vaikka ketsuppia tai jotain valmista kastiketta muille. Niillä saa makua lisää. Voit kai keittää perunat siihen laihdutusruuan kylkeen, vaikka itse et niitä söisi?
Kyllä kanan luulis maistuvan kaikille, ja tuskin maksalaatikko ainoa ruoka on, joka dieettiisi kelpaa. Voit korvata se jollain, missä on samat ravintoarvot.
Muun perheen homma laihduttajan kanssa on hyväksyä että muutamia asioita korvataan vähäkalorisemmilla versioilla. Heidän hommansa ei ole lopettaa kaikkien tuttujen kotiruokien syöntiä ja vaihtaa laihduttajan päättämiin uusiin ruokiin.
Laihdutusruuan ei kuulu olla pahaa kuraa. Vaihda pt:tä.
Kohta ap:lta tippuu hiukset päästä ja hampaat suusta koska tuo kuulostaa hyvin yksitoikkoiselta ja huonolta ravinnolta.
Painonsa pudottaja tehköön itselleen ihan omat pöperönsä ja muut syököön mitä haluavat ilman rajoitteita sillä eihän he siinä painoaan ole pudottamassa. Jos ei sen vertaa ole selkärankaa omaan urakkaansa ilman että haluaa muut kitumaan siinä sivussa niin tukehtukoon läskeihinsä mokoma.
Tykkään laittaa ruokaa päivittäin ja kaikki syövät just sitä minä kokkaan ellei itse halua kokata. Mieheni on italialainen enkä koskaan edes laita mitään pastaruokaa, mutta hän tyytyväinen ruokiini ja päätöksiini. Hän käy sitten kotonaan syömässä äidin pitzat ja pastat, jos ei itse viitsi kokata.
Miksi kana on maustamatonta? Mausteet ovat ihan eri asia kuin suola?
Itse olet lapsesi nirsoiksi kasvattanut.