Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ Elokuisten keskiviikko ~~

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vaan jatkuvaa pahoinvointia, oksentelua ja väsymystä.

Mites, kun todennäköisesti olen rv 7+ 3 tai ainakin tuon näillä sivuilla olevan laskurin mukaan laskettu aika olisi 13.8. niin täytyykö mun välttämättä mennä ennen tammikuuta neuvolaan tai ultraan, kun tosiaan oleilen suurimman osan ajastani Helsingissä, mutta opiskelujen takia olen kirjoilla todella kaukana täältä. Onko neuvolaan edes pakko mennä paikkakunnalla, jossa on kirjoilla. Tammikuun puolessavälissä olen suunnilleen muutenkin vaihtamassa kirjoja Helsinkiin, joten jos se riittäisi ensimmäiseksi käynniksi niin olisi tosi hyvä juttu. Vai menenkö nyt vaan vielä tällä tai ensi viikolla yksityiselle?

Vierailija
22/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama juttu vielä tuli mieleen:

Noista suljetuista listoista en tiedä. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että ihan mielellään kirjoittelen täällä. Eihän tänne pääse kaiketi ilman rekisteröitymistä ja jos nimimerkillä kirjoittelee henkilökohtaisiakin asioita, niin eihän kukaan silti tiedä, että kuka kukin oikeasti on.

Toisaalta olisi kiva tietää teistä muutakin kuin se, mitä siinä esittelyketjussa selviää.

Rai rai...

vappukala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siitäkin piti äsken kirjoittaa, että itseäni on mietityttänyt kamalasti se, että miten lihoaisi mahdollisimman vähän raskauden aikana. Tuttavapiirissä kun on tapauksia, jotka ovat lihonneet 8 kg ja lähes heti synnytyksen jälkeen palautuneet omiin mittoihinsa, kun taas toisaalta tapauksia, jotka ovat lihonneet 17 kg ja toiset 17 kg synnytyksen jälkeen.

Onko kukaan kuullut sellaista, että jos söisi raskauden aikana vähän hiilihydraatteja (pullaa ja leipää jne.), niin lapsi pysyisi pienenä?

Sitten tällaisena ikuisena laihduttajana mua tietysti kovasti kiinnostaisi, että minkä kokoisia olette nyt ja minkä kokoisia ajattelitte olevanne 9 kuukauden päästä.

Ja toinen seikka oli, että oon kuullut sellaisen jutun että koirat kuulisivat mahassa olevan sikiön sydänäänet. Tietääkö kukaan, onko tässä mitään perää?

-vappukala-

Vierailija
24/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappukalako mietti painoa.. Ekassa raskaudessa painoa tuli lähes 20, mutt painoindeksini oli alussa 21, joten minusta kilomäärä ei ollut paha, sillä imetykseen meni tosi paljon energiaa ja vararavintoa. (ja lopun turvotusta oli varmasti pari kiloa) Nyt toivon, että painoa ei tule ihan niin paljon, koska painoideksini on nyt kai 24. (raskauden jälkeen laihduin tosi paljon, mutta istumatyö toi kiloja takaisin) Itse kyllä koetan miettiä nyt vähän, etten tässä alussa mässyttäisi ihan tolkuttomasti, mutta koin kyllä eka raskaudessa, että parempi syödä kunnolla. " laihduttaminen" raskausaikana ei kuulosta minun korviini hyvältä. Parempi syödä monipuolisesti vauvan ja oman terveyden kannalta. Mutta omaa mieltä piristi kovasti niiden herkkujenkin syöminen. Jotkut ruuat vain ällöttivät ja joitain tekin hirveästi mieli. Koska en juo maitoa (ja saa siitä kalsiumia), jäi mieleen mm. himo jäätelöön ja jugurttiin, joita menikin sitten kiitettävästi. Kroppa myös kertoo siitä, mitä tarvitsee. Ja minulla syöminen pitää verensokerin järkevänä ja auttaa myös verenpaineeseen (joka on aika matala).

Kuka puhuikaan verenpaineesta. On kyllä älyttömän alhainen. Sinä varmasti voit syödä lakua pelkoa verenpaineen noususta.

Pitää vielä lähteä hommiin. Mukavaa illan jatkoa!

västis

Vierailija
25/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein sain raahatuua takalistoni koneen ääreen... Pieni väsymys iski ruokailun jälkeen niin piti ottaa neuvoa antavat sohvalla. ;)

Kiva että ultra kuulumiset oli kaikilla hyviä! Tosin V20 (?), sulla onkin ollu vähä jännitystä ilmassa, Ihmeelliset on raskauden tiet.. Tuleekin jännää katsoo, mitä sit ekassa neuvolan ultrassa antavat lasketuks ajaks, eli pitiki lekurin mittaukset paikkaansa vai vippaako kuinka paljon.

Ja arvaa vaan jänskättääkö mua nyt huominen!

Viime yönä juoksin ripuloivan koiran kanssa ulkona parin tunnin välein ja kerkes tuo ajatuskin lähteä vaeltamaan aika kiitettävästi, kun en kuitenkaan heti nukahtanut takaisin sänkyyn päästyäni..

Jep eik kait sit muuta kun jännittämään huomista! nii ja tervetuloa uusille ihmisille!

Helga kera Takiaisen rv 6+2

Vierailija
26/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen täältä flunssan kourista kirjoittelen.

Painosta: mulla on molemmissa aiemmissa raskauksissa tullut 25kg painoa, eikä ne oo mihinkään lähteny. No osa on tietenkin mut ei kaikki läheskään. Nyt yritän neuvolan kautta päästä ravitsemusterapeutille tai jollekin jolta saisin konkreettisia ohjeita syömiseen. Kun tuota painoakin on tullut niiin lapsetkin ovat kasvaneet niin isoiksi etteivät ole tahtoneet mahtua ulos.

Uusille tervetuloa!

Västi kysyi alkuraskauden ultrasta. Mä en koe että se rauhoittasi mua koska mun pelko ei ole tuulimuna vaan se että sikiö on kuollut sinne niin kuin viimeksikin. Ja jos nyt menisin ultraan, niin viimeksikin tässä vaiheessa oli elävä sikiö muttei enää 11+6. Siksi koen että en tarvitse tuota ultraa. Mutta jos mulla olis taustalla esim. tuulimuna niin sitten kyllä varmasti menisin.

Rapuäiti mietiskeli keskeytyksen aiheita. Meillä kuopuksella vakava sydänvika (toki leikattu) ja vähän muutakin ja me ollaan kyllä menossa tarkempiin ultriin jossain vaiheessa. Ja jos sieltä jotain " vikaa" paljastuukin niin ei mekään välttämättä keskeytetä, riippuu tietty mikä vika mahdollisesti olisi. Tuo anenkefalia olisi kyllä yksi keskeytyksen syy ja tietyt trisomiat. Ollaan miehen kanssa mietittykin että miten sitä jaksais läpi taas kaikki leikkaukset ja teho-osastoajat ja pelot siitä että selviääkö lapsi vai ei jos sellainen tilanne taas tulisi. Ollaan kuitenki yritetty olla miettimättä sitä ja nauttia tästä raskaudesta.

Ihania ultrakuulumisia kaikilla :)

Rr: mulla kans ollu aina ainakin raskausaikana matala verenpaine ja hemppakin on aina laskenut alas

Vappukala: en usko että sun tarvii käydä neuvolassa ennen kun muutat helsinkiin. Onhan täällä muutama muukin jolla eka neuvola vasta tammikuun lopulla, niin luulen että ehdit varsin hyvin sitten kun olet muuttanut. Kela taitaa vaatia että ennen 16. viikkoa olisi käytävä neuvolassa,mutta kai sekin on vähän veteen piirretty viiva.

Hitto kun noi penskat vaan tappelee, enkä yhtään jaksais nyt kuunnella. Oireita on ja se on hyvä.

Huomenna mulla onkin eka neuvola, mutta eihän siellä tehdä muuta kuin täytellään papereita. Ainakaan meillä.

Sonna 7+6

Vierailija
27/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan odottelen joulun yli että ei mene joulu pilalle jos mies uutisesta pillastuu. Neljäs siis meille olisi tulossa ja kaikki suunnitelmat menee uusiksi mutta toisaalta on ihanaa saada viellä vauva. Alkuraskauden ultraan en ole menossa mutta tavallaan olisi kovasti tehnyt mieli kun on aika epätodellinen olo ja mielessä pyörii että mitäs jos siellä ei olekkaan oikeasti elämää vaan esim. tuulimuna. Mutta selviäähän tuo sitten ekassa ultrassa viimeistään jos ei sydänäänet ennen sitä kuulu. Jännittää myös että onkohan vauva terve kun edellisen kanssa oli jännitystä loppuun asti huomattavan niskaturvotuksen takia. Minä en ole sitten vielä edes neuvolaan soittanut mutta soittelen tossa tammikuun alussa sitten kun tilaan kuopuksen neuvola-ajan. Hiukan on pää pyörällä ja tuntuu epätodelliselta viellä koko juttu tuntuu mutta selkeä plussa oli että pakko tässä pikku hiljaa on ruveta uskomaan. Nyt vaan toivon että kaikki menee hyvin loppuun asti kun ei tässä enää ihan tyttönen ole 30v. tultua mittariin tänä vuonna.

Joku kyseli painonnousua niin minulla tullut painoa edellisillä kerroilla 8-14kg ja nopeasti olen kyllä noista kiloista palautunut. Syönyt olen normaalisti eli en kahden edestä kuten monesti raskaana olevia kehotetaan. Viisas neuvolla th sanoi ekaa odottaessani kun murehdin kun en kykene syömään " kahden edestä" että raskaana oleva tarvitsee vain yhden voileivän tms. enemmän raskaana ollessa kuin normaalisti ja kun syö terveellisesti niin sekä lapsi että äiti voi ihan hyvin. Samaa aion noudattaa tässäkin raskaudessa ja koska edellinen oli reippaasti aiempia isompi aion pysyä tällä vähäsokerisella linjalla jolla olen muutenkin ollut eli en tahdo sokerilla kasvattaa tätä tulevaa vauvaa.

aliisa ja rv 6+ jotain

Vierailija
28/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltahässäkän keskeltä.

Ultrassa löytyi joku pieni piiperöinen ja sydämen syke.

Pituutta n.11 mm, viikkoja nyt 8+1 ja laskettu aika 31.7. Olin ihan varma, että laskettu aika siirtyisi eteenpäin pitkän kierron takia, mutta lääkäri oli sitä mieltä että vauveli oli ihan siinä ajan tasalla jos lasketaan normaalisti viimeisten menkkojen alusta.

Siksi aloinkin kirjoittaamaan tänne elokuisiin kun ajattelin lasketun ajan sijoittuvan sinne. Mutta päivä sinne tai tänne, en nyt " jaksaisi" vaihtaa porukkaakaan.

Onko tuo " Kultahippuset" yhteisö siis elokuisten suljettu yhteisö??

Painoa on aikaisemmista raskauksista tullut n.12 kg, pidän ihan kohtuullisena. Ja paino nousee nimenomaan alussa rähähdysmäisesti,lopuksi ei tulekaan kuin se mitä vauva kasvaa. Nyt jo on tullut 5kg, meinasin pyörtyä kun kävin vaa' alla. Jotenkin sitä alkaa kertymään rasvaa joka paikkaan, vaikka en ole mahdottomia syönytkään flunssan takia. Tuntuu kuin olisi tullut sentin rasvakerros tasaisesti koko kroppaan. Se ei tunnu niin kivaltakaan kun ei kuitenkaan vielä ole vauvamahaa. Sitten kun vauvamaha näkyy ei minusta ole väliä vaikka olisi pyöreä ja pehmeä joka suuntaan. Jotenkin se kuitenkin kuuluu äitiyteen. Ja jos ei ole luonnostaan laiha, en tiedä miksi pitäisi raskaana ollessa nähdä kauheasti vaivaa hoikkana säilymisen eteen. Tietysti terveys on etusijalla, ei turha lihominen ikinä hyvää tee. Minä aina toivoisin etteivät naiset ja äidit lähtisi ainakaan kilpailemaan sillä miten hoikkana pysyy raskaana ollessa (kun tätäkin on). Kyllä tämä naisen elämä on riittävän haasteellista jo muutenkin.

Gaia rv 8+1

Vierailija
29/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin ultrakuulumisia ! Tänään viikkoja 7+2 ja yksityisellä oltiin kuvauttamassa vaavia. Siellähän se " sintti" köllötteli, huimat 8,9mm pitkä ja pienen pieni sydän hurjasti pomppien. Kyllä oli hieno tunne nähdä tuo pieni ihmisenalku ja varsinkin se, että kaikki oli kunnossa.

Nyt jotenkin jaksaa näitä oireitakin paremmin, kun tietää mistä ne johtuu. Nyt vaan toivotaan, että " lahja" pysyy matkassa mukana ja kasvaa ja voimistuu päivä päivältä =)

Illanjatkoja kaikille !

lion76