Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ Elokuisten keskiviikko ~~

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan päivän pino mielenkiintoisilla ultrakuulumisilla.

Kävin siis alkuraskauden ultrassa nyt aamulla. Viikkoja piti olla kasassa noin 7+3 mutta löydökset saivat lääkärin varsin huuli pyöreäksi.

Kohdussa oli 1 sikiö jonka sydän löi mutta kokoa sillä oli vain 2,5mm. Eli vastasi viikkoja 5+5. Mun kierto on ollut epäsäännöllinen mutta tein kuitenkin heikosti mutta kuitenkin positiivisen testin 27.11. Tämä testin tulos ei siis oikein istu kuvaan. Lääkäri sitä pitkään pohdiskeli ja mietti että mahdollisesti kysessää olisi tilanne jossa on ollut 1 aikaisempi raskaus (mahdollisesti kohdun ulkopuolinen) joka on mennyt kesken ja sen jälkeen alkanut tämä uusi. Minkäänlaista veristä vuotoa mulla ei ole ollu edellisten kuukautisten jälkeen (28.10)

Sikiön koon perusteella määritetyn iän mukaan sydämen syke on ollut havaittavissa eilen/tänään ja nyt se tosiaan näkyi. Sinänsä ihan hyvä koska ilman tuota sykettä olisin ainakin itse ollut kohtuullisen varma että kyseessä on tuulimunaraskaus.

Olo on hieman sekava. Lääkärin mukaan kaikki kuitenkin näyttää olevan OK ja laskettu aika olisi nyt 17.8. Tarkistusultra varattiin kuitenkin heti ensi vuoden alkuun.

Harvemmin tällaista tilannetta kuulemma tulee vastaan.

V2.0, 5+5

Vierailija
2/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari päivää lueskellut juttujanne, hiljaista tuntuu vielä elokuisten kesken olevan, esikoisen odotuksessa muistelen että olisi ollut vilkkaampaakin ;). Meillä on siis pikkukakkosen la kiekon mukaan 24.8., saa nähdä muuttuuko se siitä mihinkään.

Plussasin siis toissapäivänä, viikkoja on nyt kasassa 4+5, eikä kummempia oireita vielä ole. Esikoisen raskaudesta muistan lähinnä valtavan väsymyksen, toivottavasti selviän ilman pahoinvointia tälläkin kertaa.

Minusta oma sähköpostilista olisi kiva, vieläkin kirjoittelemme esikoisen odotuskavereiden kanssa vaikka vauvat ovat jo päälle kaksivuotiaita. Yahoon arkistosta pääsee lisäksi lukemaan kaikki alkuraskaudenkin tuntemukset kivasti. Kirjoittelimme silloin kyllä sekä täällä että henkilökohtaisemmista asioista listalla, monet samalla paikkakunnalla asuneista ovat järjestäneet tapaamisiakin ja lasten yhteisiä " synttäreitä" ja pikkujouluja jne. Lista oli siis ikäänkuin tätä anonyymimpää kanavaa täydentävä juttu.

Kävin kurkkaamassa tuota " kultahippuset" -listaa ja se on näköjään nyt suljettu niin ettei sinne pääse edes hakemaan jäsenyyttä?

inachis 4+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas todella mielenkiintoisia uutisia. Ei mikään ihme, että olet vähän sekaisin tuosta tiedosta. Mutta jos positiivista puolta asiassa ajatellaan, niin sieltä löytyi se sikiö jolla sydän löi! Laskettu aika sulla sitten vähän muuttui myöhemmäksi, mutta etköhän sinä senkin kestä.

Mulla itellä muuten on kans sellainen vähän sekava olo koko ajan. Mulla on rv 6+5 mutta tuntuu vieläkin, että en oikeasti pysty uskomaan, että vauva olisi tulossa. Mutta toisaalta mulla saattaa kyllä olla jonkinlaista epävarmuutta ihan siihen asti kun vauveli syntyy, kun mulla on tuota ikääkin niin paljon.

Mutta ei se mittää, koitetaan jaksaa!!!

mirjalii

Vierailija
4/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole elokuisia, mutta kävin lukemassa pinoa ja sattui silmään tuo ultrakokemuksesi.

Esikoisesta kävin alkuraskauden ultrassa joskus viikolla 7+ ja siellä todettiin alkio pienemmäksi. Laskettu aika siirtyi reilu viikolla eteenpäin. Ihmettelin, että kuinka olin voinut saada jo vahvan plussan niin aikaisin. En nyt muista niitä viikkoja, mutta niin aikaisin kuitenkin, että ei olisi pitänyt testissä näkyä. Np-ultrassa la siirtyi taas takaisin lähes siihen alkuperäiseen. Kätilö sanoi, että alkuraskauden ultrassa alkio on vielä niin pieni, että tarkkaa mittaa ei aina saada ja siksi laskettu aika heitti niin paljon.

Vierailija
5/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurkkaamassa tuota " kultahippuset" -listaa ja se on näköjään nyt suljettu niin ettei sinne pääse edes hakemaan jäsenyyttä?

Se on korjattu ja nyt pääsee ilmoittautumaan =).

pikaisesti

Misse rv7 (luulisin)

Vierailija
6/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

V2O: oho. Onneksi kuitenkin syke oli nähtävissä. Tammikuussa varmasti sitten saat vähän enemmän tietoa. Jos itsellä laskuri pitää paikkansa on sama laskettu aika kuin sinulla ultran mukaan. Toisaalta se laskettu aika voi kuitenkin muuttua tai vaihtua vielä.

Tänään oli kipuja vasemmalla puolella alavatsassa ja mietin jo mahdollisuutta kohdun ulkoiseen (vaikka taisi olla kyse vain suolistovaivoista). Ultra rauhoittaisi varmaan niitä pelkoja. Silti en ole ultraa tilannut. Miten te olette kokeneet, onko alkuraskauden ultra rauhoittanut kenekään mieltä?

Västi 5+5

Vierailija
7/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mielenkiintoista luettavaa ultrakäynnistä, kaikkea sitä sattuu ja tapahtuu. Heti rupeaa kelaamaan omaa napaa. Mulla nimittäin ennen raskautta oli yksien menkkojen väli puolitoistaviikkoa ja yleensä se on se 28-30pv. Ni nyt miettii mikähän keikahdus siinä ollut. Se nyt voi johtua mistä vain. No sitpä sitä ultrassa näkyy missä mennään ja onko kaikki ok.

Mutta hyvä että siellä kaikki hyvin V2.0:)

Mulla olo hyvä, oikeesti kohta epäilyttää onko sitä edes raskaana, mut masua onneks turvottaa ja tisut pikkasen kipeät. Voihan se olla että tämä raskaus täysin vastakohta esikoista odottaessa. Välillä ihan unohdan olevani raskaana. Mutta onneks huomenna neuvola, jospa ne kuuntelis sydänäänet, ni vähän oloa helpottais.

Mutta nyt ruvettava toimimaan, muuten jumittuu koko päivä:)

Iivokki 7+5

Vierailija
8/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen plussasin ja nyt h 4+2 ja neljättä sitten odotellaan. Olo on edelleen epätodellinen ja yleensä tuo pahoinvointi on alkanut siinä hieman ennen h 6, joten sitä odotellessa ajattelin nauttia vielä tästä hyvästä olosta ja nauttia joulusta.

Oliko se nicci nyt V20, muisti kun on niin surkea, mutta noin varhaisilla viikoilla voi tosiaan käydä, että ultrassa ei ihan saada koko pituutta näkyviin ja kun noilla viikoilla 1 mm vastaa jo ties kuinka monta päivää niin ihan hyvin voi olla, että kuitenkin pidemmällä olet ja hyvältähän tuo sykkeen näkyminen kuulostaa!!!!

Oma olo on aika normaali, ei vielä mitään erityistä mistä raskauden uskoisi. Alkuraskauden ultraan olen menossa myös h 7, joten siihen asti pitää jännätä onko ketään kyydissä. Mutta tällä hetkellä nautin vielä tästä oireettomuudesta, tosin jos parin viikon sisällä ei ilmaannu pahoinvointia niin eiköhän mieli muutu.

Noihin suljettuihin listoihin en ole koskaan kirjoitellut eli voisiko joku valistaa vähän siitä?

h4+2

Vierailija
9/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meille kuudes on tulossa niin mieli oli kovin herkillä kun sain varmistuksen että massussa köllii yksi ihanaakin ihanampi kultamussukka :o) : mittaa oli 7 mm ja sydän löi kuten pitääkin. Pääsin päivystyksenä sairaalaan kun alamasukivut äityivät mahdottomiksi, samoin alaselkää jomotteli. Ultra paljasti kohdun ulkopuolella olevan suonikohjuja reippaanlaisesti ja ne sitten vihoittelevat. Samoin minulla oli arka tuo symfyysi että voi olla lääkärin mukaan että fysioterapian apuja (taas) tässäkin raskaudessa tarvitaan...

Kukas se pinon aloittaja olikaan ? Kuitenkin... Meillä ekassa ultrassa oli pieni myös tuon pari milliä pitkä ja sydän löi. Kuulemma oli ihan eka päiviä että sen toiminnan pystyi näkemään ja viikoiksi sai juuri tuon 5+5. Uskon että teilläkin kaikki on hyvin :o)

NP-ultra olisi 17.1 ja samalla tehään se PAPP-a -koe eli sikiöseulat kun olen kuitenkin " jo" kohta 36 v. Jotenkin tuntuu että lottovoittohan tuo olisi saada kuudes terve lapsi, mutta mikään ei ole mahdotonta. Jos downin syndrooma ilmenee niin raskautta emme keskeytä ! Keskeytykseen aiheita on meille vain aivottomuus eli anenkefalia, joka on epämuodostuma, jossa ihminen syntyy ilman suurinta osaa aivoista. Samoin erittäin vakava sydänvika tai sairaus mikä veisi lapsen hengen välittämästi syntymän jälkeen on meille aihe ko. toimenpiteelle.

Huh, tulipa tässä selostettua noita ikäviä asioita. Mutta älkää toki säikähtäkö ! Nuo ovat ERITTÄIN harvinaisia ja uskon todellakin että saamme kaikki ihanat ja terveet vauvat syksyllä syliimme :o)

Nyt jään odottelemaan muiden (ultra-)kuulumisia ja joka kuussahan on tupannut olemaan tuplaodottaj(i)a ! Kukahan se eloisista odottaa tuplapottia ? :o)

Rapuäiti ja Lahja rv 7+1

Vierailija
10/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

e koituu monen päivän eroksi!

Tervetuloa tälle puolelle wintergirl, onnittelut plussasta!!!! Ihanaa!!!!

Tänne ei mitään ihmeellistä, etovaa oloa ja suuren suuri vatsa... ihan oikeesti, mun masu on niin iso jo että tätä on mahdoton peitellä... kun nyt edes perjantain ultraan asti saisi peiteltyä, ja jos kaikki on silloin hyvin niin sitten voisi varovasti jo kertoa läheisimmille.

Duracel rv 7+6 tai 8+6

Vierailija
11/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun teilläkin kaikki kunnossa, aivan mahtavaa lukea ultraterkkuja =) Ne ovat jotenkin niin kutkuttavan ihania ja sen jälkeen tulee aina itselleen niin todellisen ihana olo, kaikki muuttuu kertaheitolla paljon todellisemmaksi!

Toivotaan todella terveitä pienokaisia, itseänikin hiukan jännittää, vaikka " vasta" kolmatta odotammekin, että voisiko niin hyvä onni olla, että meille suotaisiin täysin terve nyytti.

Teillähän kaikki lapset ovat tyttöjä, muistako oikein? Millanen olo nyt on, mahtaakohan uusi tulokas olla tyttö vai kenties tällä kertaa poika? meillä kaksi tyttöä ja en osaa edes kuvitella että meille tulisi poika, jotenkin on ihan tyttöfiilis, taas kerran.

Tuo tuplapotti on kyllä jännä, itse olen aina haaveillut kaksosista, lisäksi haaveissa on neljä lasta ja koska minut on kahdesti leikattu tämä kolmas saattaa jäädä viimeiseksi.... mutta jos olisikin kaksoset niin tuokin haave toteutuisi.. ei vaan, en uskalla semmoista edes tosissaan toivoa, kun nyt yhdelläkin olisi kaikki hyvin!

Jänniä hetkiä nämä alkuhetket =)

Vierailija
12/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niistä suljetuista listoista en ite ole kiinnostunu eli taidampa jäädä tänne kirjoittelaan,toivottavasti en ihan yksin jää....

mulla rupee pientä ällötystä olemaan kurkunpohjassa ja väsyttääkin ihan mukavasti. mut ällötys ei vielä niin paha kuin esikoista jossa todella oksensin monen montaa kertaa.

mukavaa lukea että ultrat ovat menneet hyvin,itellä vasta rv12 eka ulta joten sinne on vielä oottelemista,eka neuvolakin vasta rv12 eli 29.1. tuntuu että kaikki muut käy paljon aikasemmin,olenko ainut jolla noin myöhään vasta pikkusesta saa jotain kunnon elon merkkejä?

nyt taidan mennä pienille unille kun esiokoinen nukkuu päikkäreitä jaksaa sit taas touhuta energia pakkauksen kanssa ;)

ei muutakun hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
13/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivoja ultra kuulumisia molemmilla. Hienoa etä syke jo näkyi:)

Täällä oma olo on lähes loistava. Väsyttää vähän, mutta ei niin paljoa, etteikö saisi mitään aikaiseksi. Etominen jatkuu, nyt tosin lievempänä, kun pakotan itseni syömään säännöllisin väliajoin jotain, ettei verensokeri pääse liiaksi laskemaan. Verenpaine mulla taitaa olla taas aika matalalla kun silmissä sumenee vähän väliä. Sunnuntaina kun mittasin anoppilassa verenpaineen niin lukemat olivat 89/58 tj tuonne päin, eli aika matala vissiin. Tuolloin ei kuitenkaan ollut mitään huimausta, eli nyt on varmaan vieläkin matalampi. Tai sitten hemokin on laskenut taas. Sekin mulla tuppaa olemaan siinä 110 paikkeilla yleensä.

Täällä myös haluttaisiin ultraan, mutten vielä uskalla varata aikaa, ehkä joulun jälkeen sitten, kun olisi rahnookin vähän enemmän. Mutta ennen uutta vuotta ultraan kyllä haluaisin. Hitsin vitsi kun ollaan kaikki kaverit ja tutut kutsuttu jo aikapäiviä sitten meille uudeksi vuodeksi juhliin, ja nyt en sitten mitään tietenkään ota, niin johan kaikki arvaavat odotukseni, vaikken sitä vielä haluaisi kellekkään paljastaa. Täytyy keksiä joku selitys juomattomuudelle, vaikka mä luulen et kaikki sen arvaa kuitenkin samantien.

Iloista joulun odotusta elokuisille!

Toiv. Falz 6+0??

Vierailija
14/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo useita päiviä lukenut teidän kuulumisia mutta en ole itse tullut ennemmin kirjoittaneeksi.

Tuonne helmikuisiin vauva-puolella olen kirjoittanut kun meillä sellainen 10kk ikäinen helmikuunhelmi täällä kotona on. Ajattelin nyt silloin tällöin kirjoitella tänne kun kovasti nyt muiden odotusjutut kiinnostaa :)

Mulla on menkkojen mukaan la15.8 mutta muuttunee varmaan. On kierto ollut tosi epäsäännöllinen. Vaihdellut 28-32 välillä,kerran ollut 35 ja kerran 42.Liekö johtunut imetyksestäkin,tuo epäsäännöllisyys. Imetän vieläkin,yölläkin. Mutta tuosta yöimetyksestä ajattelin luopua nyt kun mies on joululomalla.Muuten imetän niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

Ilmeisesti on nyt rv6 menossa jos ihan oikein laskin. Etovaa oloa mulla on ollut jo ennen kuin tein edes raskaustestiä,joten tuo etominen alkoi nyt mielestäni aikaisemmin kuin tuota esikoista odottaessa. Jo kp29 etoi ja väsytti niin,että piti päiväunien nukkuminen aloittaa.

Tahtoo olla nyt niin,että jos ei nuku päikkäreitä niin illalla on tosi väsynyt ja herkästi meinaa itkettää. Hormonien vaikutusta...

Oli hirmu kiva lukea teidän ultrakuulumisia. Itselläni on eka neuvola 8.1 ja ultra 19.1 Silloin taitaa olla jo rv 10 tai 11 menossa.

Muita oireita mulla on etomisen ja väsymyksen lisäksi rintojen arkuus. Välillä tuntuu imetyskin epämukavalta va jospa se tästä.

Lisäksi mulla on tullut joitain ruuan himoja..Tekee esim nakkeja ihan hirveästi mieli.

No tässäpä nyt jotain kuulumisia.

Pitänee nyt ruveta leikkimään tuon pojan kanssa.

-Mirjami rv6?-

Vierailija
15/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, 5 tyttöähän meillä :oD Ja et arvaa, mut nyt on selvä ............ tyttöolo. Kyl se kuudes tyttö on. Kun toinen tytsi syntyi kyseli anoppi että ollaanko nyt pettyneitä, johon minä että mihin. No kun syntyi TOINEN tyttö ! Juu, sanoin että ei todellakaan : meillehän syntyi terve lapsi. Ja samaan jatkoin että oikeastaan, toiveeni olisi saada 6 tyttöä :o) Nyt se haave saattaa olla toteutumassa.

Vierailija
16/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo on niin huvittavaa, että toiset kyselevät että ollaanko pettyneitä, mäkään en voi ymmärtää tuollaista. Minä itse haaveilin aina pienenä kolmesta tytöstä... saapa nähdä toteutuuklo meidän haaveet =) Vaikka kyllähän se poikakin kiva olisi, kunhan terveen lapsen saisi, kumpikin ovat tervetulleita =)

Meiltä aina kysytään, että koska me tehdään se poika ja tiedän jo valmiiksi miten kaikki suhtautuvat kun kuulevat raskaudestani, nyt se poika varmaan tulee....

Katsotaan kumpi sieltä tulee, teille ja meille!!!!

Jännää!!!

Oletkin varmaan kuullut, että kauniit vanhemmat tekevät tyttöjä. Teidän täytyy olla erityisen kauniita =)

Vierailija
17/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva saada uusia joukkoon =)

Vierailija
18/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut itse että suuret rakastajat saavat tyttöjä. Paikkaansapitävyyttä en tiedä........

Ja tervetuloa kaikille uusille :o) Aatelkaas, kohta alkaa syyskuiset plussamaan !

Vierailija
19/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakuulumisia täältäkin. Yksi sykkivä sydän ja 7 mm sikiömöykky näkyi oikeassa paikassa, joten olo huojentunut ja onnellinen. Kaikki hyvin toistaiseksi!! :)

Laskettuaika siirtyi mullakin vähän aiemmaksi ja raskauspäiviä oli muutama enemmän kuin omien laskujeni mukaan, mutta katsotaan nyt mihin se sit myöhemmin tarkentuu. Noin pienestähän ei sitä mittaa niiiin tarkasti tosiaan saada. En kyl ole minäkään kuullut koskaan vastaavasta, että olis ultrassa viikkokaupalla la siirtynyt kun kerran kierto tasainen. No, pääasia että kaikki on sielläkin hyvin.

Olo tasaisen huono. Mullahan oli viime viikolla sitä hillitöntä oksetusta ja painontunnetta vatsassa. Olo oli tosi raskas, mitään ei pystynyt syömään ja vatsaa ja selkää viilteli välillä kipeästikin. Syy oli ilmeisesti älytön ummetus tms. Vedin tuossa muutama päivä sitten hillittömän luumukasan ja sitten alkoi paikat tyhjentyä. Ja olo on todella nyt helpottanut. Maha pieneni huomattavasti ja olo on muutenkin kevyempi. Huono olo on yhä, mutta ei sellaista kamalaa ahdistusta kuin maha olisi ihan täynnä koko ajan. Normaalia raskauspahoinvointia siis. Tämän kanssa pystyy jo elämään. Ja ihanaa kun jouluna pystyy syömään. :)

Nyt hakemaan esikoista hoidosta ja tehdään samalla joulukorttien ajelukierros.

Moro.

t. mötiäinen rv:t 6+3 nyt tän ultran mukaan

Vierailija
20/29 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten olevansa jo pitkällä raskaudessa jos syyskuisetkin jo saavat plussia. Vaikka sitä tekikin sitten suuren loikan viikoissa takaisinpäin.

Ja raskausoireetkin ovat alkaneet todella aikaisin jos noita viikkoja katsoo...

V2.0 5+5