Mikä ihme muoti on tämä että pukeudutaan mahdollisimman rumiin vaatteisiin?
Liian lyhyet lököttävät farkut, jotka ei istu yhtään mistään kohtaa, 90-luvun muodoton raitaneule, isot klohmokengät, värjäämättömät ohuet hiukset pienellä niskanutturalla ja rumat silmälasit. Näyttää aivan kammottavalta.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Minunkaan esteettistä silmää eivät nämä kummalliset leveät ja lököttävät farkut miellytä. Kerrassaan kamalan näköisiä.
Olihan joskus aikaisemminkin muodissa porkkanat (sen muotoiset housut) ja sämpylät (kengät). Ei ne päällä ajateltu, onko ne seksikkäät vai ei. Oltiin vaan cooleja.
Cos muuten lopettaa Suomessa 8.9.
Täältä lähtee viimeisetkin "vähän" parempien vaatteiden kaupat.
Yhtäkään vaatetta en ole mm. sinsaysta, reservedistä, newyorkerista, bikbokista, ginatrigotista ostanut enkä aio ostaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa joskus ollut ajanjakso, jolloin kaikki tai ainakin lähes kaikki pukeutuivat erityisen kauniisiin vaatteisiin? - Vaikka tuskin kukaan arvostee tois(t)en suomalais(t)en pukeutumista yhtä paljon kuin, joku 2. suomalainen.
Sinkkumies
60-luvulla oli puliukoillakin paidat ja pukutakit sekä hiukset leikattuna.
No minusta just ne puvuntakit ja kauluspaidat on äärettömän rumia. Ei kauniille pukeutumiselle ole mitään objektiivista määritelmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä pukeutumistyyli on ihanaa. Olin itse teini 90-luvulla, joten minun pitäisi tietysti vihata näitä trendejä, mutta en todellakaan vihaa.
Miksi pitäisi vihata?
Mä näen paljon myös 80-lukua tässä nykyteinien muodissa. Mun mielestä se on jotenkin oudon hellyyttävää, olin itse siis teini kasarilla.
Minä olin teini 2000-luvulla ja nyt tuntuu teinejä katsellessa että ois aikamatkustanut omalle yläasteelle :D ilmeisen monien vuosikymmenten tyylit on siis näköjään muodissa nyt, hauskaa.
Puit sanoiksi ajatukseni. Moni nuori näyttää omaan silmääni siltä, että ne on repäisty kaupungintalon penkkien juopporingistä. Mutta mielipiteemme taitaa kertoa ainoastaan siitä, että olemme tippuneet trendikkyydestä pois. Varmaan minä näytän ihan tantalta sitten taas nuorten mielestä, vaikka omasta mielestäni käytän klassisia ja hyvinistuvia vaatteita.
Ei sun ole pakko, jos jostain löydät parempia ja on pätäkkää. Meidän maatiaisten on vähän pakko, koska meiltä otetaan pois sekin vähä, mitä meillä oli. Kohta oikeistoporvarin erottaa vaatteista ja hänet on helppo löytää erottaa väkijoukosta.
En ole huomannut. Miksihän en, vaikka liikun päivittäin ihmisten joukossa? Katsooko ap lähinnä jotain realityä sohvansa vankina?
Vierailija kirjoitti:
Puit sanoiksi ajatukseni. Moni nuori näyttää omaan silmääni siltä, että ne on repäisty kaupungintalon penkkien juopporingistä. Mutta mielipiteemme taitaa kertoa ainoastaan siitä, että olemme tippuneet trendikkyydestä pois. Varmaan minä näytän ihan tantalta sitten taas nuorten mielestä, vaikka omasta mielestäni käytän klassisia ja hyvinistuvia vaatteita.
Samaa mieltä, se on varmaan ensimmäinen tätimäistymisen merkki, kun teinien muotivaatteet näyttää kummalliselle. Mä oon kuitenkin vasta vähän päälle 30v 😅 mutta eipä siinä, pukeutukoot teinit niinkuin tykkää ja toisaalta hienoa ettei kaikilla ole sitä tarvetta paljasteluun. Voihan tuo säkkimuotiin pukeutuminen olla jonkinlainen vastareaktio sille toisen ääripään puolialastomalle itsensä esittely-muodille.
Tällä hetkellä itseasiassa nuorten parissa vallitsee -00 muoti, ei ysäri.
Vierailija kirjoitti:
Toi 90- luku näyttää halvalta ja nuhjuiselta pukeutumiselta nykypäivänä minun silmään, en enää pukeutuisi niin.
Ysärillä jylläsi voimakas lama. Pukeutuminen on aina ennakoinut seurannut suhdanteita. Siinäpä pikku vinkki tulevaan.
Kun katsoo ysärillä kuvattuja videoklippejä, joissa näkyy ihmisiä kaupungilla, niin onhan se melkoista DDR:ää. Apaattista porukkaa, masentunutta katukuvaa, joka toisella riemunkirjava tuulipuku, joka tuo katuilmeeseen raikkaan tuulahduksen. Baareissa soi Irwin Goodman.
Mulle tulee välillä mieleen, että nuoret pukeutuvat juuri kuten Tyttökullat sarjassa kuusikymppiset naiset. Ja oma mummoni tuolloin.
Ehkä siksi pidän joidenkin pukeutumista vanhojen tanttojen tyylinä vaikkei sitä ole tarkoitettu siten.
Miehillä on muodissa ihmeellinen lippis. Hattu, jossa on pieni lippa. Omassa nuoruudessa kaikilla vanhoilla oli sellainen, isoisälläkin.
Näyttää nuoren pojan päässä poikamaiselta ja trendikkäältä, nelikymppisen päässä setämäiseltä ja pappatyyliltä.
Kaikki on tietenkin katsojan silmässä. Luultavasti oma farkut ja vanssit tyyli näyttää nuorten mielestä kamalalta ja keski-ikäiseltä. Omanikäisten naisten mielestä epätoivoiselta nuorekkuudelta ja vanhusten mielestä teiniltä.
Koska tässä pelissä ei voi voittaa, on parempi tehdä niinkuin itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteetkin on täysin makuasioita kuten kaikki asiat maailmassa Ei kaikki tykkää samoista vaatteista kuin esim. sinä tykkäät.
Ei ne ole makuasioita, vaan ihmissilmää viehättävät tietynlaiset piirteet. Ihan samalla tavalla esim. rakennuksissakin näyttää hyvältä tietyt mittasuhteet. Sopusuhtaisuus siis.
Ap
Tämä on hyvä vertaus ja mietinnän paikka. Aika vähän näkyy taloja joissa katto olisi kaksi kertaa suurempi kuin talo muuten, rännit vinossa ja ladoitus tarkoituksella nuhruinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteetkin on täysin makuasioita kuten kaikki asiat maailmassa Ei kaikki tykkää samoista vaatteista kuin esim. sinä tykkäät.
Ei ne ole makuasioita, vaan ihmissilmää viehättävät tietynlaiset piirteet. Ihan samalla tavalla esim. rakennuksissakin näyttää hyvältä tietyt mittasuhteet. Sopusuhtaisuus siis.
Ap
Tämä on hyvä vertaus ja mietinnän paikka. Aika vähän näkyy taloja joissa katto olisi kaksi kertaa suurempi kuin talo muuten, rännit vinossa ja ladoitus tarkoituksella nuhruinen.
Näitä asukokonaisuuksia kun katselee, niin ymmärtää, että kyse ei ole makuasioista.
Vierailija kirjoitti:
Mukavuus ja käytännöllisyys ovat tärkeämpiä asioita.
Höpöhöpö! Tätähän sitä toitotetaan nyt joka puolella, mutta mitään yhtä typerää en ole koskaan kuullut! Aivan täydellistä itsepetosta, joka muka "oikeuttaa" pukeutumisen kaikkeen aivan saa****n rumaan kuten hirveisiin leveisiin ja roikkuviin lökäpöksyihin, telttoihin ym.. Nämä kyseiset koltut eivät ole todellakaan millään tavalla yhtään "mukavempia", vaan tämä kaikki hokema "mukavuudesta" on ihan 100%:sta aivopesua.. Joku perusteluhan sille täytyy keksiä, miksi käyttää tälläisiä vetimiä, joita hullukaan ei päällensä laittaisi vaikka saisi miljoonan...
Värjätyt hiukset näyttävät epätoivoisilta.
Järkyttävän näköisiä nämä todella leveälahkeiset housut naisilla, joiden lahkeet loppuvat ennen nilkkaa. Kenen mielestä näyttää hyvältä?
Tuntuu siltä että iso osa naisista paisuttaa itsensä läskiksi ja viimeistee kaiken pukeutumalla mahdollisimman rumaksi ja tukkakin laitetaan siiliksi ja shokkivärjätään. Tämä on kai jotain kapinointia, mutta ketään ei kiinnosta. Ihmetellään vain tyhmyyttä.
En. En vain erityisesti huomioi sitä mitä ihmisillä on tai ei ole päällä. Keskityn olennaiseen eli mitä tulin hakemaan ja väistämään ihmisiäja syöksyjiä. Paras oli kun sellainen syöksyjä melkein tönäisi mut vihannesten päälle sen kärryllä kun vertailin omassa rauhassa hintoja.