Mikä ihme muoti on tämä että pukeudutaan mahdollisimman rumiin vaatteisiin?
Liian lyhyet lököttävät farkut, jotka ei istu yhtään mistään kohtaa, 90-luvun muodoton raitaneule, isot klohmokengät, värjäämättömät ohuet hiukset pienellä niskanutturalla ja rumat silmälasit. Näyttää aivan kammottavalta.
Kommentit (78)
Mun mielestä nykyään sellainen katumuoti on ihan kivaa. Nuoret pukeutuvat persoonallisiin ja mukaviin vaatteisiin.
Itse vaatemuoti on aika kamalaa. Halutaan tehdä halvalla vaatteita, kankaat ovat heikkolaatuisia rättejä, naisten vaatteissa varsinkin laatu on heikkoa kautta linjan, vaatteissa ei ole kunnon leikkauksia, vaan ne ovat jotain halatteja yms. jotka eivät istu kenellekään.
Monet muoti-ilmiöt tekemällä tehdään vain siksi että niin voidaan säästää rahaa. Miksi luulette että on naisten on enää vaikea löytää pitkähihaisia vaatteita? Koska ne hiivatin 3/4 hihat säästävät paljon kangasta eli rahaa valmistajille. Myös se, että tehdään ylisuuria, roikkuvia vaatteita, joita ei tarvitse muokata istumaan erimallisille vartaloille, etenkään naisten rinnoille, lantiolle, yms.
Muoti on epäkäytännöllistäkin usein. Ylisuuret olkapäiltä alas valuvat jättitakit, lyhythihaiset talvitakit tai lyhytlahkeiset housut talveksi, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä pukeutumistyyli on ihanaa. Olin itse teini 90-luvulla, joten minun pitäisi tietysti vihata näitä trendejä, mutta en todellakaan vihaa.
Miksi pitäisi vihata?
Mä näen paljon myös 80-lukua tässä nykyteinien muodissa. Mun mielestä se on jotenkin oudon hellyyttävää, olin itse siis teini kasarilla.
No koska yleensä ihmiset kommentoivat tyyliin "hyi yök elin tuon ajan enkä koskaan halua nähtä noita vaatteita enää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kattelin prisman ´mau´inosta marimekon ja mikälie vaatteista, aikoinaan mummot ja muut käytti lypsyllä semmosia mekkoja...kamalia kertakaikkiaan kamalia1
Sattuu suorastaan silmiin kun näkee näitä toinen toistaan kaamempia kuvioituja mekkoja, esim:
https://res.cloudinary.com/tokmanni/image/upload/c_pad,b_white,f_auto,h…
(Ja siis olen nähnyt vastaavia muuallakin kuin Tokmannilla.)
Hyvänen aika mikä hirvitys.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä pukeutumistyyli on ihanaa. Olin itse teini 90-luvulla, joten minun pitäisi tietysti vihata näitä trendejä, mutta en todellakaan vihaa.
Minäkin olin teini 90-luvulla ja tykkään yhä sen ajan tyylistä. Mielestäni nämä nykyvaatteet ovat kuitenkin rumia versioita 90-luvun vaatteista. Ei silloin tuollaisia muodottomia farkkuja ainakaan käytetty, niistä vajaamittaisista leveistä housunlahkeista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi vihata?
Mä näen paljon myös 80-lukua tässä nykyteinien muodissa. Mun mielestä se on jotenkin oudon hellyyttävää, olin itse siis teini kasarilla.
No koska yleensä ihmiset kommentoivat tyyliin "hyi yök elin tuon ajan enkä koskaan halua nähtä noita vaatteita enää".
Jaa, no mulla on sitten erikoinen reaktio, kun olen ihan oooo, vautsi, tuollasiakin sitä on käytetty aikoinaan! Eli huvittuneisuutta ja nostalgiaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pidetään mahdollisimman mukavia vaatteita. Se on eri juttu.
Mukavat vaatteet näyttävät usein hyviltä koska ne istuvat hyvin. AP varmaankin tarkoittaa, että monet käyttävät vaatteita jotka sekä näyttävät rumilta ja myös epämukavilta.
Kalliossa asuvilla miehillä on ollut se naurettavasti Stig-tyyli jo yli 10 vuotta joka kertoo lähinnä nolosta tyylitajun puutteesta mutta valtavasta hingusta olla jonkun trendin mukainen. Naiset toki ihan samoja lampaita.
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa joskus ollut ajanjakso, jolloin kaikki tai ainakin lähes kaikki pukeutuivat erityisen kauniisiin vaatteisiin? - Vaikka tuskin kukaan arvostee tois(t)en suomalais(t)en pukeutumista yhtä paljon kuin, joku 2. suomalainen.
Sinkkumies
60-luvulla oli puliukoillakin paidat ja pukutakit sekä hiukset leikattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa joskus ollut ajanjakso, jolloin kaikki tai ainakin lähes kaikki pukeutuivat erityisen kauniisiin vaatteisiin? - Vaikka tuskin kukaan arvostee tois(t)en suomalais(t)en pukeutumista yhtä paljon kuin, joku 2. suomalainen.
Sinkkumies
60-luvulla oli puliukoillakin paidat ja pukutakit sekä hiukset leikattuna.
Jopa kravatit kaulassa.
Katso Yle Areenassa:
Olen pahoillani että en enää värjää hiuksiani, ja että hiukseni ovat ohkaiset. Suomalainen geeniperimä kun ei aina takaa paksua tukkaa.
Silmälasit on isot ja pyöreät, niistä en pahoittele. Musta ne on hauskat naamassa, joka on muutenkin vähän outo.
Ja lökövaatteet ovat mukavat ja näyttävät ihan hyvältä hoikassa vartalossani.
T. 30v täti ihminen
Ei ole paljon vaihtoehtoja meillä, jotka olemme täysin kauppojen sisäänostajien armoilla. Vinkkinä tässä se, että jos pidät tärkeänä pukeutua hautajaisissa mustiin vaatteisiin, hanki ne silloin, kun musta on muotia. Et nimittäin löydä mistään kaupasta sopivia mustia vaatteita silloin, kun eivät satu olemaan muotia. Etsin Tampereen kokoisesta kaupungista siistiä mustaa hametta papan hautajaisiin. Löysin yhden ainoan, jota piti pienentää.
Minulle 175-senttisille 15 cm liian lyhyet lahkeet ovat aivan sopivat. Yläosa on kyllä liian korkea, mutta onhan minulla ompelukone ja sakset.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paljon vaihtoehtoja meillä, jotka olemme täysin kauppojen sisäänostajien armoilla. Vinkkinä tässä se, että jos pidät tärkeänä pukeutua hautajaisissa mustiin vaatteisiin, hanki ne silloin, kun musta on muotia. Et nimittäin löydä mistään kaupasta sopivia mustia vaatteita silloin, kun eivät satu olemaan muotia. Etsin Tampereen kokoisesta kaupungista siistiä mustaa hametta papan hautajaisiin. Löysin yhden ainoan, jota piti pienentää.
Minulle 175-senttisille 15 cm liian lyhyet lahkeet ovat aivan sopivat. Yläosa on kyllä liian korkea, mutta onhan minulla ompelukone ja sakset.
Mitä sinä sekoilet? Mustia vaatteita löytyy aina kaupoista. Kaupoista löytyy myös sellaista kuin tekstiiliväri. Lankoja se ei värjää, joten esimerkiksi valkoisen paidan langat jäävät valkoisiksi, mutta sehän ei ketään täyspäistä kiinnosta ainakaan hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Muodissa on nyt kivojakin juttuja, kuten leveälahkeiset kauniisti laskeutuvat täyspitkät housut ja niiden kanssa lyhyt ja tiukka yläosa.
Ap
Lyhyt tiukka yläosa? Ei hitto ikinä sellaista paitaa. Mä pukeudun mistä tykkään ja sopii mulle. En ole muodin orja.
Veetäkö täällä mouruatte toisten pukeutumisista.. Oletteko ihan pimeitä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muodissa on nyt kivojakin juttuja, kuten leveälahkeiset kauniisti laskeutuvat täyspitkät housut ja niiden kanssa lyhyt ja tiukka yläosa.
Ap
Lyhyt tiukka yläosa? Ei hitto ikinä sellaista paitaa. Mä pukeudun mistä tykkään ja sopii mulle. En ole muodin orja.
Väljän alaosan kanssa niukempi yläosa ja toisinpäin. Varma tyylivinkki.
Kellä on aikaa/jaksamista ihmetellä toisten pukeutumista?Kakki menee omalla tyylillään,oli se sitten tonnin kuteet tai peruna säkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Väljän alaosan kanssa niukempi yläosa ja toisinpäin. Varma tyylivinkki.
Mulla on oma tyyli.
Motivaatio banaani kirjoitti:
Kellä on aikaa/jaksamista ihmetellä toisten pukeutumista?Kakki menee omalla tyylillään,oli se sitten tonnin kuteet tai peruna säkki.
Kuljetko silmät kiinni esim. Kaupassa? Eikö se ole vähän vaarallista.
Ap
Eikö sulla ole parempaa tekemistä kuin toljottaa ihmisiä pahalla ilmeellä?