Mikä ihme muoti on tämä että pukeudutaan mahdollisimman rumiin vaatteisiin?
Liian lyhyet lököttävät farkut, jotka ei istu yhtään mistään kohtaa, 90-luvun muodoton raitaneule, isot klohmokengät, värjäämättömät ohuet hiukset pienellä niskanutturalla ja rumat silmälasit. Näyttää aivan kammottavalta.
Kommentit (78)
Minusta tämä pukeutumistyyli on ihanaa. Olin itse teini 90-luvulla, joten minun pitäisi tietysti vihata näitä trendejä, mutta en todellakaan vihaa.
Kolmekymmentäluvulla oli tyylikästä Englannissa!
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä pukeutumistyyli on ihanaa. Olin itse teini 90-luvulla, joten minun pitäisi tietysti vihata näitä trendejä, mutta en todellakaan vihaa.
Miksi pitäisi vihata?
Mä näen paljon myös 80-lukua tässä nykyteinien muodissa. Mun mielestä se on jotenkin oudon hellyyttävää, olin itse siis teini kasarilla.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäistymisen merkki, kun muoti ei ole kiinnostavaa vaan kauheaa. Aina, vaikka se muuttuisi.
Joka muotia on päivitelty. Leveitä lahkeita, tyköistuvia paitoja, urheilutrikoita, rentoja joogavaatteita.
Itsellä jotenkin kodikas olo kun kaikki näyttää siltä kuin omassa nuoruudessa :D vaikka aluksi tosiaan tuntuu, että pukeeko joku nämä vitsill, mutta niin su muoti kiertää.
Höpö höpö, on paljon ihmisiä jotka eivät juokse muodin perässä. En ole koskaan ollut kiinnostunut muodista vaikka valitettavasti se toisinaan rajottaa valinnanvaraa ainakin miehillä.
Monilla on oma tyyli johon muotivirtaukset ei vaikuta. Siinä olet oikeassa että muoti on erityisesti nuorille jotka eivät ole löytäneet omaa tyyliään tai ovat liian epävarmoja poikkeamaan valtavirrasta.
Muoti ei ole positiivinen asia vaan johtaa haitalliseen kulutuskäyttäytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyvaatteet rumia? Muistatko 70-luvun?
Mulla oli ainakin silloin tosi tyylikkäitä ja värikkäitä vaatteita silloin.
Hiuksetkin aina kauniisti ja olemus silmiähivelevä kaunis ja raikas ja tuntui, että oli aina hauskaa, vaikka ei tietenkään aina ollut. Mutta paljon kivempaa, kuin nykyisin.
Vaatteet oli tyköistuvia, eikä tällaisia lökösäkkejä, kuten nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
70-luku ei ollut ainoastaan leveälahkeista värien ilotulitusta. Vuosikymmeneen mahtui myös paljon tyylikkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäistymisen merkki, kun muoti ei ole kiinnostavaa vaan kauheaa. Aina, vaikka se muuttuisi.
Joka muotia on päivitelty. Leveitä lahkeita, tyköistuvia paitoja, urheilutrikoita, rentoja joogavaatteita.
Itsellä jotenkin kodikas olo kun kaikki näyttää siltä kuin omassa nuoruudessa :D vaikka aluksi tosiaan tuntuu, että pukeeko joku nämä vitsill, mutta niin su muoti kiertää.
Höpö höpö, on paljon ihmisiä jotka eivät juokse muodin perässä. En ole koskaan ollut kiinnostunut muodista vaikka valitettavasti se toisinaan rajottaa valinnanvaraa ainakin miehillä.
Monilla on oma tyyli johon muotivirtaukset ei vaikuta. Siinä olet oikeassa että muoti on erityisesti nuorille jotka eivät ole löytäneet omaa tyyliään tai ovat liian epävarmoja poikkeamaan valtavirrasta.
Muoti ei ole positiivinen asia vaan johtaa haitalliseen kulutuskäyttäytymiseen.
Tietenkään kaikki ei juokse muodin perässä, ajattelin sen olevan niin selvää, ettei sitä tarvi mainita.
Mutta jotta "osaisi" päivitellä/hakkua tai ylipäätään kommentoida nykymuotia, täytyy olla joku mihin sitä vertaa, eli sillä tavalla muotia seuraava tai tietää mikä ei ole jonkun omaa tyyliä vaan sitä muotia.
Itsekään en todellakaan juokse, enkä ole koskaan juossut muodin perässä, mutta silti pidin tuosta ysärimuodista ja nyt se näyttää niin tutulta.
Oma teini riemastui kun löysi ilmeisesti 90-luvun Jackpot-neuleen 50 sentillä.
Ei hänkään juokse muodin perässä, mutta on tykännyt tietystä tyylistä mitä näkee ja toteuttaa sitä just ostamalla kun kohdalle osuu, edullisesti. Ei siis mene asioikseen vaateostoksille. Seuraa muotia muttei juokse perässä, eikä ole mitenkään pakkomielteinen siitä.
(Se, jota lainasit.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteetkin on täysin makuasioita kuten kaikki asiat maailmassa Ei kaikki tykkää samoista vaatteista kuin esim. sinä tykkäät.
Ei ne ole makuasioita, vaan ihmissilmää viehättävät tietynlaiset piirteet. Ihan samalla tavalla esim. rakennuksissakin näyttää hyvältä tietyt mittasuhteet. Sopusuhtaisuus siis.
Ap
Lol.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä eivät halua tulla seksualisoiduksi
Sama on käynyt mielessä. Surullista että pitää näyttää epämiellyttävän syrjäytyneeltä sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ainakin silloin tosi tyylikkäitä ja värikkäitä vaatteita silloin.
Hiuksetkin aina kauniisti ja olemus silmiähivelevä kaunis ja raikas ja tuntui, että oli aina hauskaa, vaikka ei tietenkään aina ollut. Mutta paljon kivempaa, kuin nykyisin.
Vaatteet oli tyköistuvia, eikä tällaisia lökösäkkejä, kuten nykyisin.
Ei tainnut olla elastaania/lycraa? Vaatteet oli oikeasti niukkoja ja tiukkoja, siihen se laihuusideaalikin sopi.
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa tämä tyylittömyys on. Tuntuu että vaatteet eivät voisi vähempää kinnostaa, kunhan nyt jotain lointa viskataan päälle. Nuoret kauniit ihmiset!
Joo en kyllä pysty ymmärtämään, miksi tämä on ollut muotia jo useamman vuoden. Nuoriso pukeutuu kuin spurgut. Miksi haluaa varta vasten näyttää niin vastenmieliselle ja epäsiistille? Itse katson tämmöisiä ilmestyksiä pitkään inhoavalla ilmeellä. Saahan sitä pukeutua miten haluaa, mutta voisi yrittää edes näyttää siistiltä eikä sille että haisee.
Liehulahkeet sopivat hyvin kuumiin keleihin, vilvoittavat
Harvoinhan sillä käytännön merkitystä on. On saanut työpaikan, asunnon ja samanhenkistä seuraa. Ehkä toisin pukeutuvat odottavat saavansa enemmänkin extraa kuin on saatavissa?
Minunkaan esteettistä silmää eivät nämä kummalliset leveät ja lököttävät farkut miellytä. Kerrassaan kamalan näköisiä.
Kyllä kaikista ruminta oli se, että vain musta väri oli muotia hiuksia myöten. Kyllä sen huomaa, kellä on musta tukka luonnostaan. Heillä ei ole suomalaistyyppistä herkkää couperosaihoa.
Vierailija kirjoitti:
En värjää hiuksiani koska saan allergia oireita hiusväreistä
Ei hiuksia ole pakko värjätä vaikka aineista ei edes saisi mitään oireita. Lopetin värjäämisen n 10 vuotta sitten ja hiukseni voivat todella hyvin kun en läträä turhilla kemikaaleilla.
Kyllä suomalaisen pitää värjätä hiuksensa, se maantienharmaa on vain niin ruma.
Sattuu suorastaan silmiin kun näkee näitä toinen toistaan kaamempia kuvioituja mekkoja, esim:
https://res.cloudinary.com/tokmanni/image/upload/c_pad,b_white,f_auto,h…
(Ja siis olen nähnyt vastaavia muuallakin kuin Tokmannilla.)