Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea mies ja ahdistavat riidat

Vierailija
26.08.2023 |

Mieheni on kohdellut minua huonosti vuosia. Viime vuosina on vähän yrittänyt muuttua, esim on tehnyt enemmän kotitöitä ja yrittänyt olla parempi mies. Silti koen että mies on monissa tilanteissa tosi epäreilu. Ihan kuin olisi täysin sokea joillekin asioille. Tai sitten vaan esittää, ettei tarvisi ottaa vastuuta omasta käytöksestään.

Hänellä on esim ongelma käyttää julkisia kulkuneuvoja, ei jostain syystä halua niitä käyttää ja meillä vaan yksi auto. Asumme siis pk-seudulla ja täällä hyvä julkinen liikenne. Tänään olisi pitänyt lasten kanssa olla kahdessa paikassa samaan aikaan, ja taas oli itsestäänselvyys että minä kuljen bussilla, vaikka olin menossa kauemmaksi. Kun sitten kyseenalaistin asiaa, siitä tuli kauhea riita. Mies hermostui kun oltiin jo aiemmin sovittu että minä menen julkisilla, etten voi sitä sitten yhtäkkiä muuttaa. En ollutkaan muuttamassa suunnitelmaa välttämättä, vaan kyseenalaistin sitä.

Siinä sitten riideltiin kun taas koin että mies on lähtökohtaisesti usein epäreilu. Mies muun muassa sanoi, että onko epäreilua että olen kahtena kertana ollut tänä vuonna viikonlopun pois kotoa, kun hän on ollut vaan yhden. Täytin pyöreitä, joten toisena viikonloppuna juhlin synttäreitäni kavereitteni kanssa viikonloppureissulla. Senkin järjestin täysin itse, mieheni ei osallistunut mitenkään. Joka aiempi vuosi miehellä on ollut enemmän omia menoja. Siitä kun mainitsin, kaivelin kuulemma taas menneitä!

En tiedä saako kukaan kiinni tästä, mutta voin tosi pahoin, kun riitely ja keskustelu miehen kanssa on aina tällaista. Kaiken kieltää ja vääntää ja keskittyy epäolennaiseen, ettei vaan oikeita minua vaivaavia asioita käsiteltäisi.

Mikä neuvoksi?

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisten miesten takia pitäisi aina tehdä avioehto. Miehissä on paljon lokkeja, tuokin vaikuttaa kunnon hyväksikäyttäjämieheltä, joka loisii ap:n lompakolla.

Yleensä se on nainen joka vastustaa avioehtoa, muuten ihan hyvä. Avioehto ja isyyden tutkimus pitäisi tehdä pakolliseksi.

Perustele?

Nuo on itsestään selviä asioita. Oletko lokki vai pettäjä vai molempia?

Itsestäänselvä asia että naiset vastustavat avioehtoa kaikki? Ihan vaan koska sanot niin? Juu niin varmasti

Ei kaikki mutta suurin osa. [/quote

Ja palstallakin todettu että suurin osa naisista jättäisi miehen jos mies haluaisi että isyystesti tehdään. Keksikää nyt jotain parempaa.

Vierailija
162/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit että miehesi "keskittyy epäolennaiseen, ettei vaan oikeita minua vaivaavia asioita käsiteltäisi".

Mutta ei, minä luulen että on päinvastoin: sinä keskityt epäolennaiseen, ettei vain oikeita sinua vaivaavia asioita käsiteltäisi.

Uskon että sinä olet pahoinvoiva, ihan oikeasti pahoinvoiva. Mutta en usko että pahoinvointisi johtuu noista parisuhdejutuista. Joo, tottahan se on että tuo on huono parisuhde, ei teidän kummankaan ole yhtään mitään järkeä pysyä siinä, olisi parempi teille molemmille jos eroaisitte. Mutta silti, ihan selvää: sun pahoinvointi kumpuaa jostain ihan muualta. Jotain sun ihan omaa sisäistä pahoinvointia, sun omia sisäisiä ongelmia. Ihan turhaan keskityt epäolennaiseen eli parisuhteeseen kun ei se sun sisäinen pahoinvointi sillä parane, et käsittele sitä mikä sinua oikeasti vaivaa.

Tämä koko kommentti on gaslighting. Joku nartsissi löytänyt palstalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluukin maksaa enemmän, koska ei joutu synnyttämään, vuotamaan joka kuu verta, kärsimään kuukautiskivuista yms. Uhriutuva ja pihi mies on hassu, säälittävä ja vastenmielinen.

Vierailija
164/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen, miksi täällä aina neuvotaan eroamaan, jos suhteesa on ongelmia.

Itse en usko, että jokaiselle olisi ketään täydellistä kumppania.

Joskus neuvottiin, että avioliiton yksi tarkoitus on, että puolisot oppivat toisiltaan ja kasvavat ihmisinä.

Jos aina pitää katkaista välit siihen sukulaiseen, ystävään tai kumppaniin, jonka kanssa tulee jotain ongelmia ja pahaa mieltä, niin jääkö ketään jäljelle?

On olemassa parisuhdekursseja ja parisuhdeterapiaa. Suostuisikohan aloittajan puoliso sellaiseen lähtemään? Jos ei, niin parisuhdeterapiaan voi kuulemma mennä yksinkin.

Jos toinen on perusluonteeltaan itsekäs kusiaivo, ei siihen auta minkään sortin terapia. Joko ap sietää tyyppiä tai potkii hänet pellolle.

Vierailija
165/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ei taas yllätä yhtään että naiset eivät osaa valita miestä lol! Olette toivottoman tyhmiä. Onneksi olkoon :)

Mitä täällä palikat alapeukuttaa, tuohan on todistettu lukemattomissa ketjuissa ja kommenteissa.

Monet miehet ovat niin itsekkäitä, epäreiluja ja yleispaskoja parisuhteissa. Ihan fakta jonka kaikki tietävät. Todettu miljoona kertaa. Miksi et kestä tästä asiasta keskustelua vaan yrität aina syyttää naisia?

Ovatko aikuiset miehet kyvyttömiä ottamaan vastuuta omasta käytöksestään vai mikä mättää?

Miehet ottavat vastuun siitä mitä tekevät. Ei ole heidän syynsä että te valitsette epäkelpoa kuraa. Valinta on teidän joten on teidän vastuulla jos valitsette huonosti. 

Ja tämäkö oikeuttaa miehen huonon käytöksen?

Kyllä te ootte hyviä keksimään tekosyitä ja sysäämään kaikki vastuun naisille. Kaikki vääryyshän on aina naisten syytä! Eikö vain?

Ei se ole mikään tekosyy jos valitsette epäkelpoja yksilöitä, se on ihan teidän oma syy.

Miehissä näyttää olevan aika paljon näitä epäkelpoja yksilöitä, jotka osaavat peittää epäkelpoutensa ENNEN avioliittoa.

Kyse onkin miesten osalta heidän itse valitsemastaan käytöksestä, ensin huijataan , valehdellaan ja peitetään omat huonot piirteet. Mutta kun päästään naimisiin, täytyyhän tyypin tajuta, että yhteiselämästä tulee yhtä riitaa kunnes nainen jättää. Mitä hyötyä siitä miehelle on? Ja miksi miehet haluavat ehdoin tahdoin tehdä lapsia tuollaiseen liittoon?

Eihän kukaan miehiä pakota mihinkään, ihan itse luovat tämmöiset kuvionsa. Sitten kehtaavat syyttää naisia ja uhriutua.

Naisethan täällä jatkuvasti uhriutuvat ja syyttävät miehiä. Oma huono valintakin on miehen syytä :D

Onhan se miehen syytä jos valehtelee ja esittää muuta kuin on.

Se on naisen syytä kun uskoo pelleä.  Ette osaa valita miestä.

Ei oo kristallipalloa.

Vierailija
166/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisten miesten takia pitäisi aina tehdä avioehto. Miehissä on paljon lokkeja, tuokin vaikuttaa kunnon hyväksikäyttäjämieheltä, joka loisii ap:n lompakolla.

Yleensä se on nainen joka vastustaa avioehtoa, muuten ihan hyvä. Avioehto ja isyyden tutkimus pitäisi tehdä pakolliseksi.

Isyyden tutkimus pakollisiksi kaikissa tapauksissa. Myös niissä avioliiton ulkopuolisissa.

Sopii. Mutta myös kaikki elatusavut maksamatta jättävät isät pitäisi vähintään julkisesti tuomita raipparangaistukseen ja pyytämään anteeksi lapsiltaan.

Vierailija
167/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele?

Nuo on itsestään selviä asioita. Oletko lokki vai pettäjä vai molempia?

Itsestäänselvä asia että naiset vastustavat avioehtoa kaikki? Ihan vaan koska sanot niin? Juu niin varmasti

Avioehtosopimus nimenomaan pitää tehdä yhdessä. Ei sitä vaan toinen voi tehdä ja pakottaa toista allekirjoittamaan. Ja avioehdon voi tehdä kumpikin osapuolista. Monet eivät tätä ymmärrä.

Vierailija
168/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha eikö ole edelleenkään esitetty niitä satavarmoja sääntöjä joilla se kelpo mies valitaan? Kun se kerran on niin itsestäänselvää ja helppoa?

Vierailija
169/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kommunikaatio-ongelma. Ei kannata uhriutua...

Vierailija
170/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha eikö ole edelleenkään esitetty niitä satavarmoja sääntöjä joilla se kelpo mies valitaan? Kun se kerran on niin itsestäänselvää ja helppoa?

Tätä odotellessa

Vierailija
171/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä odotellessa

Odotellaan täälläkin.

Vierailija
172/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit että miehesi "keskittyy epäolennaiseen, ettei vaan oikeita minua vaivaavia asioita käsiteltäisi".

Mutta ei, minä luulen että on päinvastoin: sinä keskityt epäolennaiseen, ettei vain oikeita sinua vaivaavia asioita käsiteltäisi.

Uskon että sinä olet pahoinvoiva, ihan oikeasti pahoinvoiva. Mutta en usko että pahoinvointisi johtuu noista parisuhdejutuista. Joo, tottahan se on että tuo on huono parisuhde, ei teidän kummankaan ole yhtään mitään järkeä pysyä siinä, olisi parempi teille molemmille jos eroaisitte. Mutta silti, ihan selvää: sun pahoinvointi kumpuaa jostain ihan muualta. Jotain sun ihan omaa sisäistä pahoinvointia, sun omia sisäisiä ongelmia. Ihan turhaan keskityt epäolennaiseen eli parisuhteeseen kun ei se sun sisäinen pahoinvointi sillä parane, et käsittele sitä mikä sinua oikeasti vaivaa.

Tämä koko kommentti on gaslighting. Joku nartsissi löytänyt palstalle.

Onko näin? En ole aloittaja. Joskus mun seurustelukumppani käyttäytyy noin, että yrittää löytää syyn jostain muusta kuin itsestään kun räjähdän hänen käytökselleen. Pyysin joskus viemään eksänsä tavarat pois asunnosta, että saan siivottua kämpän. Raivostuin oikein asiasta. Hän oli monta kuukautta luvannut, että eksä hakee roinansa pois. Kun räjähdin siitä, oli syynä kuulemma se kun ollaan oltu pidempään erossa (4 päivää jopa).

Tänään tosin hoksasin jotain todella merkittävää tuon lisäksi. Meidän parisuhteessa tärkeitä asioita on vain miehelle tärkeät asiat. Olen kertonut sen, mikä on minulle merkittävää ja ilmoitin, että olisin arvostanut jos hän olisi viitsinyt tehdä minulle tärkeän asian ja olisi esimerkiksi edes sanoilla sanonut asiaan liittyen. Hän totesi, että eivät ole hänelle tärkeitä niin hän ei niiden eteen tee mitään. Silti hän kiukuttelee kuin pieni lapsi kun ilmoitin, että mulle loppui nyt tasan sitten sulle tärkeiden asioiden muistaminen. Sain kuulla olevani raskaushormoneissa oleva pieni pallero. Luojan kiitos on oma asunto olemassa ja sanoinkin sitten, että jatkan omaa elämääni omassa asunnossani, en ole muuttamassa hänen luokseen ja omassa piirissäni ja omilla tavoitteillani. Hän voi keskenään miettiä, että missä on mennyt pieleen ja liittyä seuraan jos kiinnostaa. En ala enää joustmaan oman elämäni kanssa.

Vierailija
173/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kuuluukin maksaa enemmän, koska ei joutu synnyttämään, vuotamaan joka kuu verta, kärsimään kuukautiskivuista yms. Uhriutuva ja pihi mies on hassu, säälittävä ja vastenmielinen.

Eihän nainenkaan joutuisi, mutta jostain syystä vain pieni osa suostuu luopumaan kohdustaan. Miksi näin?

Vierailija
174/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen, miksi täällä aina neuvotaan eroamaan, jos suhteesa on ongelmia.

Itse en usko, että jokaiselle olisi ketään täydellistä kumppania.

Joskus neuvottiin, että avioliiton yksi tarkoitus on, että puolisot oppivat toisiltaan ja kasvavat ihmisinä.

Jos aina pitää katkaista välit siihen sukulaiseen, ystävään tai kumppaniin, jonka kanssa tulee jotain ongelmia ja pahaa mieltä, niin jääkö ketään jäljelle?

On olemassa parisuhdekursseja ja parisuhdeterapiaa. Suostuisikohan aloittajan puoliso sellaiseen lähtemään? Jos ei, niin parisuhdeterapiaan voi kuulemma mennä yksinkin.

Äiti löi minua.

Sisareni pyysi rahaa, kunnes en antanut.

Isäni a.m pui itsensä.

Minulla on vain avionieheni.

Olemme olleet 35 vuotta yhdessä.

Olemme kasvaneet yhteen.

En pystuisi eroamaan...en näe itseäni erillisenä ihmisenä

Vierailija
175/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhuu?

Vierailija
176/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Asperger

Vierailija
177/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä. Voin allekirjoittaa tämän osana omaa elämääni. Mies on todella inhottava ja joudun lähes viikottain puolustuskannalle ja hän vääntää, vääntää ja vääntää kaiken ihan muuksi kuin se alunperin on ollut, hän nauttii satuttamisesta mutta ei itse sitä siedä. Jopa pelottaa oma tilanne kun hän vääntää niin kauan että kattila kiehuu eikä aina ole oikein vain tyytyä siihen, välillä tekisi mieli iskeä kättä pidemmällä ja terävällä.

Vierailija
178/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oikeastaan siltä, että tuossa suhteessa on jo kaikki voitava tehty ja sun vaihtoehdot aika pitkälti on joko erota tai sitten jäädä ja hyväksyä se ettei miehen kanssa oikein voi neuvotella mistään ja tyydyt toimimaan hänen pillin tahdissa.

Jos haluat parempaa niin lähde. Jos jo vuosia tilanne ollut tuo niin tuskin se siitä muuksi muuttuu. Ihmiset tuppaa tottumuksesta jäämään ja odottamaan ajatuksella ehkä tää tästä. Ja kohta huomaa että vierähtänyt vuosia ja edelleen mietitään et jos se nyt alkais muuttumaan tai tilanne paranisi. Kunnon noidankehä jossa ei ole onnesta tietokaaan.

Vierailija
179/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oikeastaan siltä, että tuossa suhteessa on jo kaikki voitava tehty ja sun vaihtoehdot aika pitkälti on joko erota tai sitten jäädä ja hyväksyä se ettei miehen kanssa oikein voi neuvotella mistään ja tyydyt toimimaan hänen pillin tahdissa.

Jos haluat parempaa niin lähde. Jos jo vuosia tilanne ollut tuo niin tuskin se siitä muuksi muuttuu. Ihmiset tuppaa tottumuksesta jäämään ja odottamaan ajatuksella ehkä tää tästä. Ja kohta huomaa että vierähtänyt vuosia ja edelleen mietitään et jos se nyt alkais muuttumaan tai tilanne paranisi. Kunnon noidankehä jossa ei ole onnesta tietokaaan.

Näinhän se on. En ole kyllä tyytymässä siihen että hän voi toimia miten vaan ja päättää kaikesta. Sanon aina jos mies käyttäytyy törkeästi, eikä

huomioi minua tai jos katsoo oikeudekseen v ttuilla mulle niin sanon, että tuollaista en kuuntele sitten yhtään. Olen tosi paljon vetänyt rajoja, enkä osaa sanoa onko tilanne paljoa muuttunut, ehkä jonkin verran, mutta ei missään nimessä lähellekään tarpeeksi.

Mutta en usko tai odota että se kauheasti tulee muuttumaan. Jotain miehen ajatusmaailmassa on perustavalla tavalla pielessä. Varmaan on jotenkin vaurioitunut yksilö, hänellä on tosi vaikea äitisuhde myös taustalla ja lapsuuden perhe kaikenkaikkiaan hyvin sairas. Tiedostan kyllä sen että olen ihan vapaa lähtemään ja tuskin tässä pitkiä aikoja enää tulee menemään tällä tavalla. T. Ap

Vierailija
180/191 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tuollanen puoliso hetken aikaa, jonka kanssa ei yhteisymmärrys pelannut ollenkaan. Mies ei päässyt oman päänsä sisältä koskaan pois näkemään asioita minun kannaltani. Koska meillä ei ollut yhteisiä lapsia tai yhteisiä mitään, niin oli helppo päättää huonosti toimiva suhde siihen paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme