Päätimme mieheni kanssa säästää ja olla ostamatta mitään turhaa,nyt vain kävi ilmi että olemme hiukan eri mieltä turhakkeista
Dödö on kuulemma ok,hiusväri ei. Kissan kuivaruoka on ok,herkkutikut ei. Jne jne. Kauppareissut nykyään yhtä riitelyä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilliset rahat niin ei tarvitse riidellä. Kissanruoan ostaa se, joka kissan halusi. Asumiskulut ja perusruoka puoliksi.
Ruokalasku puoliksi vain jos mies syö yhtä paljon kuin nainen. Ja yleensä miehet syö enemmän sekä kalliimmin (lihaa, lihaa, lihaa).
Kun olin naimisissa lasten isän kanssa niin meidän 5- henkisen perheen ruokalasku Prismaan oli vuodesta toiseen 850 eur/kk. Nyt kun on erottu niin minun ja kolmen lapsen ruokalasku vessapapruineen ja pesuaineineen on Lidliin 450 eur/kk. Eli ex söi yksin noin 400 eurolla kuussa. Ai että vituttaa, minähän sitä miestä ruokin. Se määrä mitä ex söi filettä, kaljaa ja konjakkia oli jotain käsittämätöntä. Ja jos ehdotin herralle makaronilaatikkoa niin huuto-raivo-riehunta oli taattu.
Miksi mies ei maksanut sitä Prisman laskua ja juomiaan. Meillä mies maksaa suurimman osan saaden syödä ja juoda mitä lystää. Mihinkä sen miehen rahat menivät.
Täytyy olla ihmeellisiä miehiä teillä.
Kuule, tämä maa on pullollaan ihmeellisiä miehiä. Ole onnellinen, jos sinulla on hyvä mies. Monella ei ole.
Mä en tiedä mitä sanoa kun mulla ei ole kissaa enkä käytä hiusvärejä.
Meillä on yhteinen tili johon menee 50% kummankin tuloista. Vuositulot on meillä suht samat, mutta minulla vaihtelee enemmän kuukausittain.
Yhteisen tilin rahoilla maksetaan asuntolainan lyhennys, autovakuutukset, ruuat, bensat, kodin rempat jne.
Omilla rahoilla ostetaan hiusvärit, harrastuskamat, semmoset herkut mitä toinen ei halua, omat vaatteet, työlounaat ynnä muu mikä ei tule yhteiseen käyttöön.
Toimii oikein hyvin, meillä on onneksi aika sama käsitys mikä kuuluu maksaa yhteisistä rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitä sanoa kun mulla ei ole kissaa enkä käytä hiusvärejä.
Onneksi minä osaan, vaikkei ole kissaa enkä värjää hiuksia. Mutta meitä on moneen lähtöön.
Laatikaa listat. Kumpikin tekee 2 listaa. Toiseen välttämättömyyden ja toiseen turhakkeet. Sitten vertaatte listoja. Ne asiat, jotka ovat molempien listalla turhakkeita jäävät pois.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteinen tili johon menee 50% kummankin tuloista. Vuositulot on meillä suht samat, mutta minulla vaihtelee enemmän kuukausittain.
Yhteisen tilin rahoilla maksetaan asuntolainan lyhennys, autovakuutukset, ruuat, bensat, kodin rempat jne.
Omilla rahoilla ostetaan hiusvärit, harrastuskamat, semmoset herkut mitä toinen ei halua, omat vaatteet, työlounaat ynnä muu mikä ei tule yhteiseen käyttöön.
Toimii oikein hyvin, meillä on onneksi aika sama käsitys mikä kuuluu maksaa yhteisistä rahoista.
Myös meillä muuten sama mutta yhteiselle tilille talletetaan euromääräisesti sama summa kuukausittain (eikä se onneksi todellakaan ole puolet tuloista!)
Mä olen aina pitänyt tuhlailurahaa, joka mm liikkuu lisätuloista.
Tämän rahan voin tuhlaa vailla mitään huolta.
Kissa on turhake ja ne pitäs kaupungeissa muutenkin kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä en saa hiusväriä niin mieskään ei saa tupakoitaan. Hemmetti. Tupakka-aski maksaa paljon enemmän kuin kissan lohitikut tai minun hiusvärini, mutta kun ilman tulee "pää kipeäksi" Rinnastaa sen elintarvikkeisiin.
Ap
Miehiin toimii matematiikka. Lasket kolmen kuukauden hiusvärit, kolmen kuukauden tupakat ja kolmen kuukauden lohitikut.
Sitä paitsi ei kai miehen tupakat ole teidän yhteisessä budjetissa tai pienennä teidän yhteistä budjettia? Suosittelen, että hiusvärit ja tupakat hoidetaan henk koht rahoilla.
Totta kai omilla rahoilla mutta miehen mukaan edes omilla rahoilla ei nyt pitäisi "tuhlailla" ja jos käyn yksin kaupassa,vaatii kuitin nähtäväksi. Aagh kun järki menee :( Ap
Niin kauan kuin mies tupakoi, hän kuluttaa rahaansa turhimpaan mahdolliseen turhakkeeseen. Miksi ihmeessä sinä suostuisit hänen sääntöihinsä, kun hän ei itse pysty luopumaan ilmeisimmästä turhuudesta?
Tupakka on turhake nyt ja ikuisesti.
Hiusten värjääminen kampaajalla maksaa yleensä vähintään 100 euroa, joten itse värjääminen on aina iso säästö. Nyt, kun minä säästän, värjään itse ja siihen tosiaan menee vain muutama euro kuussa. Ei pakollista, mutta käytännössä lähes ilmaista.
Samaan tapaan ulkona syöminen on nyt meillä pois pelistä, mutta voidaan kotona tehdä joskus järkevän hintaisista aineksista vähän parempaakin ruokaa ja ostaa kylkeen viinipullo.
Jos minulla olisi mies, joka yrittäisi maksattaa yhteisistä rahoista oman tupakointinsa - > minulla ei olisi miestä.
Tupakka on aivan tarpeeton ja vielä terveydelle vaarallista. Naurettavaa edes puuttua mihinkään muuhun.
Mutta suosittelen teille kyllä erillisiä tilejä omiin hankintoihin.
Kenenkään tupakointia en lähtisi tukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä en saa hiusväriä niin mieskään ei saa tupakoitaan. Hemmetti. Tupakka-aski maksaa paljon enemmän kuin kissan lohitikut tai minun hiusvärini, mutta kun ilman tulee "pää kipeäksi" Rinnastaa sen elintarvikkeisiin.
Ap
Miehesi rinnastaa tupakan elintarvikkeisiin??? Johan nyt lapsikin tietää, ettei tupakka ole elintarvike. Tai ainakin mun kolmevee tietää.
Kissa, hiusvärit ja tupakat pois. Sitten voitte alkaa säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kissa rinnastaa myös herkkutikut elintarvikkeisiin.
Kissa on viisas eläin, syö vain syötäväksi kelpaavaa ts. elintarvikkeita, joita myös herkkutikut ovat.3
Tupakat on niin turhia, että miehellä ei ole mitään sanomista sinun ostoksiisi! Laskekaa huvikseen, paljonko tupakkaan menee kuukaudessa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehiin toimii matematiikka. Lasket kolmen kuukauden hiusvärit, kolmen kuukauden tupakat ja kolmen kuukauden lohitikut.
Sitä paitsi ei kai miehen tupakat ole teidän yhteisessä budjetissa tai pienennä teidän yhteistä budjettia? Suosittelen, että hiusvärit ja tupakat hoidetaan henk koht rahoilla.
Mulla menisi tupakkaan jos vielä polttaisin siis iso aski 11,5€ x 3kk = 1 035€ ellei ole noussut sitten viime heinäkuun?
Jos molemmat polttaa niin summan voi tuplata.
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä. Molemmat osallistuvat elämiskuluihin ja omia rahoja käytetään omiin juttuihin. Niinkauan kun homma toimii, ei puututa toistemme omiin ostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla menisi tupakkaan jos vielä polttaisin siis iso aski 11,5€ x 3kk = 1 035€ ellei ole noussut sitten viime heinäkuun?
Jos molemmat polttaa niin summan voi tuplata.
Tuossa voi vaihtaa hiusväriä joka viikko ja kissa lihoo palloksi lohitikkuja järsiessään.
Ap, miehesi on jurpo kontrolloija. Minullakin oli nuorena avopuoliso, joka alkoi kontrolloida jugurttimerkkejäni ja ostamiani juustoja, että halvin arkijuusto on riittävä. Kävin itse töissä ja ostin nämä täysin omilla rahoillani miehen osallistumatta. Sama "mies" tupakoi ja alkoakin meni jonkin verran. En ihan kauhean montaa kuukautta jäänyt tuollaista kuuntelemaan.
Miksi mies ei maksanut sitä Prisman laskua ja juomiaan. Meillä mies maksaa suurimman osan saaden syödä ja juoda mitä lystää. Mihinkä sen miehen rahat menivät.
Täytyy olla ihmeellisiä miehiä teillä.