Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeätkös sitä, että et ole akateemisesta suvusta?

Vierailija
25.08.2023 |

Onko edes perheesi akateeminen? Vai niin. Sitten et varmaan ymmärtää mitään myöskään akateemisten rientojen päälle. Oletko edes koskaan Ulliksella ollut silliksellä? 🤣

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat postinkantajia, enkä tiedä mihin viittaat.

Vierailija
2/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesta perheestä, minä ja vanhemmat maistereita, pikkuveli on DI. Vaikea kuvitella sinun olevan. Vaikutat keskenkasvuiselta idiootilta, suoraan sanottuna. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä häpeämistä siinä on? Kaikkea voi oppia.

Vierailija
4/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. Olen vain lukion käynyt ja tienaan huomattavasti enemmän kuin moni korkeakoulutettu. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa sillikset ulliksella.

Vierailija
5/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en ole idiootti. 

Vierailija
6/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai niin tyhmä, etten ole edes ymmärtänyt hävetä sitä!

Vierailija
7/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin ollut "Ulliksella"?

t. Lontoossa asuva akateeminen

Vierailija
8/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en todella häpeä. Harva saavuttaa sitä yo-todistusta, joka minulla on. Jokainen saa valita mitä täällä tekee.

Vierailija
9/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. Olen aatelissuvusta.

Vierailija
10/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Opiskelin lääkäriksi Karoliinisessa Instutuutissa. Suomalainen akateemisuus on mielestäni jotenkin nurkkakuntaista ja sisäänpäin lämpenevää, varsinkin lääkiksissä.

Vierailija
11/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että moni miesvaltainen ammattipuolen ala tienaa jopa paremmin kuin akateeminen naisvaltainen ala.

Että jos rahan perässä ollaan niin oikean valinnan olen tehnyt.

Vierailija
12/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pientilallisia olivat, hyvin koulutusmyönteisiä kun omat koulut jäi vähiin sotien jälkeen. Vaikka eipä sillä, olisin joka tapauksessa hakeutunut yliopistoon. Se oli ainut reitti haluamaani koulutukseen. Ulliksella en ole ollut silliksellä, koska eri kaupunki, eri yliopisto ja siellä omat perinteet.

Vierailija
13/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ap ollut koskaan Amazonin viidakossa? Missä ei kännykkä kuulu. Missä jaquaarit ja anakondat elävät? Tiedätkö mikä on Ayahuachan henki?

Vierailija
14/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempiani tuskin olisi oikein kiinnostanut mikään akateeminen työ. Molemmat fiksuja tästä huolimatta. Heillä oli muuta.

Ei kaikista tule opettajia tai lääkäreitä.

Vierailija
15/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko akateemisista suvuista aloittajan kaltaisia narsisteja?

Vierailija
16/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän perinnöillä, en ole tehnyt työtä koskaan, vanhempani olivat kansakoulun käyneitä. Sijoittivat vähät rahansa viisaasti, olen heidän ainoa lapsensa, olen rikas. Kiitollinen myös. Ai niin, olen jo suht iäkäs, ja joo Nokia teki minusta riippumattoman. Siis oikeastaan vanhempieni taloudellinen älykkyys. Itse en olisi osannut noin.

Vierailija
17/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut hävetä, sillä perheeni on akateeminen. Lääkäreitä vanhempieni sisaruskatraat melkein poikkeuksetta, yksi insinööri ja yksi yrittäjä. En sitten tiedä, häpesikö tämä vanhempieni sisaruskatras. Molempien vanhempieni vanhemmat ovat nimittäin maanviljelijöitä. Eli olenko sittenkään akateemisesta suvusta? ;)

Vierailija
18/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko akateemisista suvuista aloittajan kaltaisia narsisteja?

Ei tule. Ap on ilmiselvä elämämkoululaisen penikka Porvoosta. 

Vierailija
19/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesta suvusta. Isovanhempani eivät käyneet yliopistoja, mutta isoisovanhemmista kävi. Lisäksi monet iso-tätini olivat opettajia.

Ei kannata yleistää.

Vierailija
20/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleen hävetä. En ihan tajua, miksi pitäisi. Ihan sama, millaiset juuret ihmisillä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän