Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeätkös sitä, että et ole akateemisesta suvusta?

Vierailija
25.08.2023 |

Onko edes perheesi akateeminen? Vai niin. Sitten et varmaan ymmärtää mitään myöskään akateemisten rientojen päälle. Oletko edes koskaan Ulliksella ollut silliksellä? 🤣

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan häpeä, tavan duunariperheestä ja aikaisin opittu että rahaa tehdään hyvällä ja ahkeralla työllä, usein paremmin palkattuna kuin akateemisilla. Mitä ihmettä tekisin jollain akateemisella tutkinnolla? 

Vierailija
22/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuni ei ole akateeminen. Isä ainoa suvustani, joka on yliopiston käynyt. Silti iso osa sukulaisistani ihan fiksuja ja pärjääviä, yritteliäitä ihmisiä. Minä ja siskoni opiskellaan yliopistossa. En tietenkään ymmärrä samalla tavalla akateemisia rientoja, kuin joku joka on akateeminen monessa polvessa, enkä niihin juuri ole osallistunut. Työpaikat on täytynyt hakea ilman suhteita. En koe, että taustani tekisi minusta jotenkin tyhmemmän tai vähemmän osaavan alallani, en häpeä taustaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häpeää omaa sukuaan, häpeää samalla itseään, koska sieltä suvusta ne omatkin geenit ovat tulleet. 

Vierailija
24/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko akateemisista suvuista aloittajan kaltaisia narsisteja?

Toisinaan kyllä.

Vierailija
25/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen akateemsiena lievää myötähäpeää, ettei joku (wannabe)akateeminen keksinyt parempaa provoa.

Vierailija
26/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on ekonomi, mutta muuten lähisuvussa ei ole yhtäkään akateemisesti koulutettua. Kuulun isän puolelta vauraaseen aatelissukuun ja äidin suvussa on varakkaita yrittäjiä ja maanviljelijöitä. En häpeä yhtään ajaessani uudehkolla mersulla maalaiskartanomme porteista ulos. Olen myös ollut Ulliksella Silliksellä. Oma koulutukseni on ylioppilas.

Vierailija
27/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisesta perheestä. Ap on idarien perheestä.

Vierailija
28/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kateellinen sulle Ap. Oon koittanu kans kännissä trollailla tässä, mut ei vaan lähde. Sun ketju lähti heti lentoon.

Vierailija
29/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. Mun vanhemmat ovat duunareita ja toisella ei ole koulutusta ollenkaan. Olen iloinen siitä että mulla on ollut hyvä ja tasapainoinen lapsuuden perhe ja lämpimät välit kaikkien kanssa. En ole koskaan koulutusta osannut kaivata tai hävetä kun muut asiat ovat merkinneet enemmän. En aseta vaatimuksia lähimmille ihmisille muutenkaan, kelpaavat sellaisina kuin ovat.

Vierailija
30/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuakatemia? Onko jotain sukurutsan kanssa tekemistä?

Vierailija
31/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjäperheestä, itselläkin oli käytännönläheinen ammatti ennen kuin innostuin yliopisto-opintoihin ja luinkin sitten sukuni ekaks tohtoriks. Ei oikein istu mun identiteettiin nuo akateemiset ilottelut, mutta ei mua harmita vaikka toiset niitä harrastavat.

Vierailija
32/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus.

Vierailija
33/51 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhasta porvarisuvusta ja ylpeä porvari itsekin. Koulutus tietenkin ekonomi.

Vierailija
34/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeää herättää nämä akateemiset ihmiset, jotka eivät tule akateemikkoperheistä.

Vierailija
35/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Myötähäpeä tulee niiden puolesta, joille se on ainoa meriitti. Meidän suvusta kaikki omista vanhemmista taaksepäin on duunareita ja omasta ikäluokasta eteenpäin "akateemisia".

Vierailija
36/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, päin vastoin olen ylpeä äitini urasta johtajana kulttuuri ja myyntialalla, sekä isäni urasta ravintolapäällikkönä..

Toki joskus toivon että äiti ei käyttäisi alkoholia niin paljon, mutta sitä käytetään kyllä kaikenlaisissa piireissä.

Vierailija
37/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk on akateeminen koulu samaan tapaan mitä yliopistotkin ovat. Kohta varmaan amkeista voi väitellä.

Vierailija
38/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan häpeä, tavan duunariperheestä ja aikaisin opittu että rahaa tehdään hyvällä ja ahkeralla työllä, usein paremmin palkattuna kuin akateemisilla. Mitä ihmettä tekisin jollain akateemisella tutkinnolla? 

No niinpä. Rahalla kuitenkin saa kaljaa ja paljun. Tälläkin hetkellä moni maisteri istuu kotona kaljattomana. Onko tuo sitten elämää?

Vierailija
39/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

häpeän sitä, että edes tunnen akateemisia pönttöjä. se on sitä sakkia, jotka oikeasti luulevat olevansa jotakin. 

Vierailija
40/51 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat akateemisia, olivat lähisukunsa ensimmäisiä, heidän sisaruksistaan osa akateemisia.

Ulliksen sillis vappupäivänä on vaivalloinen, joten vain pari kertaa olen ollut. Pitäisi koota eväät ja lähteä, vaikka voi nukkua rauhassa ja levätä jos on juhlinut aattona.

Pidän akateemisuudessa enemmän kirjojen lukemisesta ja älyllisistä virikkeistä kuin fiineistä juhlista. Tavallisista juhlista tanssimusiikkeineen nautin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä