Ihmetyttää nuo Tinder-profiilit, muutama huomio!
Ensinäkin nuo kokonaan tekstittömät profiilit tai "lisään bion kun ehdin/jaksan". Aika saamaton täytyy ihmisen olla ettei jaksa kirjoittaa edes lyhyttä esittelytekstiä. Herää kysymys miten ihmeessä kukaan haluaisi niin laiskan ihmisen kanssa parisuhteeseen.
Toiseksi, tosissaanko monet ihmiset eivät ymmärrä mitä eroa on harrastuksilla ja ajanviettotavoilla? Leffassa käyminen, Netflixin tai telkkarin katsominen, tietokonepelejen pelaaminen (kasuaalisti), musiikin kuuntelu tai koiran ulkoiluttaminen EIVÄT ole harrastuksia vaan ajanviettotapoja ja koiran ulkoiluttaminen oletusarvoista lemmikistään huolehtimista. Harrastuksella tarkoitetaan tavoitteellista ja kehittävää toimintaa eikä mitä tahansa tapoja käyttää vapaa-aikaansa.
Lisäksi ihmetyttää miten nämä kuvittelevat erottuvansa joukosta, jos ainoat "harrastukset" ovat Netflixin katselu ja koiran ulkoiluttaminen. Niin on tuhansilla muillakin.
Kaikki nämä latteudet, jotka olet kuullut sataan kertaan aiemminkin. Tai listataan asioita kuin amatööri työhakemuksessaan "olen sosiaalinen ja tulen ihmisten kanssa toimeen".
Kuvat joissa ei näy vartaloa ollenkaan. Tai hampaita, joutuu kuvittelemaan miten keltaiset ja vinksallaan ne ovat.
Ja ihmiset luulevat tuolla tavoin löytävänsä kumppanin. Huhhuh!
Kommentit (48)
Ei minusta ole huono jos kertoo lenkkeilevänsä koiran kanssa. Itse koen samanhenkisyyttä. Metsäretket koiran kanssa sopisi hyvin minun ajanviettotapoihin. Ihminen joka harrastaa spandex -pyöräilyä, purjehdusta sun muuta , on ihan eri tasolla kuin minä itse.
Osa ei tunnu ymmärtävän, mitä eroa on oikeasti huonolla Tinder-profiililla ja ihmisellä, jonka kanssa ei sovi yhteen.
Huono Tinder-profiili ei esimerkiksi kerro ihmisestä juuri mitään, johtaa harhaan jne. Sen sijaan se, että profiilista käy ilmi, että ihmisellä on tyystin erilaiset kiinnostuksenkohteet, harrastukset, mielipiteet yms. ei tee profiilista huonoa, vaikka olisi kuinka henkilökohtaisesti turn off. Sehän on juuri se pointti, että profiili kertoo siitä ihmisestä. Ajatus, että kaikkien profiilien pitäisi miellyttää kaikkia on tässä kontekstissa täysin päätön.
Ap esimerkiksi saa vapaasti etsiä ihmistä, jonka harrastukset ovat kehittäviä ja tavoitteellisia. On kuitenkin monia, joille on täysin OK tai jopa toivottavaa, ettei potentiaalisella kumppanilla ole sellaisia harrastuksia.
Yksi alalaji on miehet, jotka eivät ymmärrä että kaikenlainen epävarmuus on turn off. Yhdessä profiilissa esittelyn lopussa mies totesi, että on uusi Tinderissä eikä koe deittisovelluksissa toimimista luontevaksi. Tuollaiset kannattaisi pitää visusti omana tietonaan, koska syntyy vaikutelma epävarmasta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi alalaji on miehet, jotka eivät ymmärrä että kaikenlainen epävarmuus on turn off. Yhdessä profiilissa esittelyn lopussa mies totesi, että on uusi Tinderissä eikä koe deittisovelluksissa toimimista luontevaksi. Tuollaiset kannattaisi pitää visusti omana tietonaan, koska syntyy vaikutelma epävarmasta miehestä.
Itse sanoisin, että on parempi olla avoin epävarmuuksistaan (toki rajansa silläkin) kuin yrittää kaikin tavoin piilottaa ne. Jälkimmäinen ei pidemmän päälle onnistu, vaan ne epävarmuudet paljastuvat tavoilla, jotka johtavat paljon toksisempaan menoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä lueta bioja. Mullakin luki yhessä vaiheessa että ei miestä jolla on tatuointeja tai joka tupakoi kun itselleni ne on turn off. Silti jatkuvasti tuli viestiä että haittaako kun mulla on tatskoja? No eivät olleet lukeneet bioa ollenkaan. Laittaa vaan kaikki oikealle. Tosi turha sovellus.
Miehet eivät lue, naiset kyllä lukevat.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut sekä pitkällä että täysin tekstittömällä profiililla. Ei sillä ollut mitään vaikutusta. Kuvat ratkaisevat Tinderissä.
Jos jotain, kattava profiiliteksti antaa vain lisää syitä pyyhkäistä vasemmalle.
Sehän se profiilitekstin idea on, houkuttaa sopivia JA filtteröidä pois epäsopivia. Eli jos joku laittaa vasemmalle kun kuulee sinusta enemmän, niin sehän on vain hyvä asia (koska ette olleet yhteensopivia, joten parempi olla tuhlaamatta aikaa).
Itsellä Tinderistä vain positiivisia kokemuksia. Täytin rehellisesti profiilin selkeällä tekstillä mitä haen, mitä ominaisuuksia itse naisesta etsin ja mitä minä tuon pöytään. Laitoin itsestäni myös paljon kuvia, jotka kaikki vuoden sisällä otettuja.
Olen itsestä hyvää huolta pitävä ns.hyvä ja lojaali mies.
Sain lyhyessä ajassa 200-300 tykkäystä naisiltä, joka lienee miehelle hyvä saavutus.
Tapasin vain ja ainoastaan kivoja naisia joista kahden kanssa seurustelinkin, eri aikaan toki.
Sitte löytyi Tinderin ulkopuolelta aivan huikea kumppani. Palaan kyllä varmasti Tinderiin jos elämä siihen suuntaan vie.
Kaikkein hölmöintä on naisen kirjoittaa profiiliinsa tyyliin "juoksut juostu, säädöt säädetty, nyt etsin vakavampaa". Noitakin kuitenkin näkee silloin tällöin.
Miksi ampua itseensä jalkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi pahimpia red flagejä on kun tyyppi ei kykene sanomaan, mitä oikeastaan hakee Tinderistä.
Ei ole kiirettä mihinkään, mutta jos sovimme yhteen, sinusta voi tulla elämänkumppanini, vaikka en pane pahakseni, vaikka löytäisin täältä kavereita liirum laarum jne jne
Tyypillistä miehille. Kun todellisuudessa halutaan vaan seksiä.
No yksi mies kirjoitti, että oikeasti haluaisi parisuhteen, mutta ei uskalla laittaa sitä bioon, koska joku voi ottaa sen liian vakavasti... Siis anteeksi mitä? Ilmeisesti nykyaikana luullaan että parisuhde on synonyymi kihloihin menemiselle toisilla treffeillä. Ei mikään ihme että pysyvät sinkkuna.
Noh, parisuhteen hakeminen miehenä antaa kuulemma autistisen epätoivoisen kuvan ja siten ällöttävän tuntemuksen naiselle.
Vaikka ei olisikaan menossa kihloihin toisilla treffeillä.
Näin olen antanut itselleni kertoa.
"Harrastuksella tarkoitetaan tavoitteellista ja kehittävää toimintaa eikä mitä tahansa tapoja käyttää vapaa-aikaansa."
Harrastukset täytyy ottaa vakavasti, eikä niitä sovi, hyvänen aika sentään, vain harrastella!
Mitä jos harrastaa koiran kanssa tavoitteellisesti lajia x ja siihen kuuluu oleellisesti koiran kunnon kehittäminen niillä 2-6 h lenkeillä? Kaikki eivät halua avata koko elämäänsä profiilissa vaan luoda jonkinlaisen katsauksen arkeensa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pahimpia red flagejä on kun tyyppi ei kykene sanomaan, mitä oikeastaan hakee Tinderistä.
Ei ole kiirettä mihinkään, mutta jos sovimme yhteen, sinusta voi tulla elämänkumppanini, vaikka en pane pahakseni, vaikka löytäisin täältä kavereita liirum laarum jne jne
Tyypillistä miehille. Kun todellisuudessa halutaan vaan seksiä.
Kyllä ainakin itse olen avoin hyvin monenlaisille jutuille enkä ole etsimässä mitään tiettyä. Minust se on pikemminkin red flag, että hakee vimmaisella fokuksella elämänkumppania ja toista vanhempaa tuleville lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein hölmöintä on naisen kirjoittaa profiiliinsa tyyliin "juoksut juostu, säädöt säädetty, nyt etsin vakavampaa". Noitakin kuitenkin näkee silloin tällöin.
Miksi ampua itseensä jalkaan?
Yli puolella naisista, joiden kanssa harrastan yhden yön juttuja, lukee profiilissa jotakin tämän kaltaista. Aika monella on lukenut suoraan "ei yhden yön juttuja". 😂
Mikäköhän tämänkin selittää? Varmaan sellainen nainen, joka ei oikeasti ajattelekaan kasuaalia seksiä, ei edes tajua tuollaista mainita. Kun taas nainen, jolla on kokemusta ja taipumusta tähän, nostaa asian esille.
Yleisesti ottaen olisi hyvä, jos molemmilla sukupuolilla olisi tuoreet käsittelemättömät ja selkeät kuvat sekä selkeästi listattuna mielenkiinnonkohteet sekä tieto siitä, onko lapsia vai ei. Ja sitten miehet eivät jakaisi niitä tykkäyksiä holtittomasti. Siihen pitäisi saada joku rajoitin. Näillä pikkumuutoksilla kyseinen sovellus toimisi varmasti paremmin kaikille. Mutta kun ei niin ei. No tämä sinkku luovutti ja poisti sovelluksen. Liian aikaa vievä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut sekä pitkällä että täysin tekstittömällä profiililla. Ei sillä ollut mitään vaikutusta. Kuvat ratkaisevat Tinderissä.
Jos jotain, kattava profiiliteksti antaa vain lisää syitä pyyhkäistä vasemmalle.
Sehän se profiilitekstin idea on, houkuttaa sopivia JA filtteröidä pois epäsopivia. Eli jos joku laittaa vasemmalle kun kuulee sinusta enemmän, niin sehän on vain hyvä asia (koska ette olleet yhteensopivia, joten parempi olla tuhlaamatta aikaa).
Ei ole hyvä asia, koska silloin menetän mahdollisuuden seksiin tämän ihmisen kanssa turhasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen olisi hyvä, jos molemmilla sukupuolilla olisi tuoreet käsittelemättömät ja selkeät kuvat sekä selkeästi listattuna mielenkiinnonkohteet sekä tieto siitä, onko lapsia vai ei. Ja sitten miehet eivät jakaisi niitä tykkäyksiä holtittomasti. Siihen pitäisi saada joku rajoitin. Näillä pikkumuutoksilla kyseinen sovellus toimisi varmasti paremmin kaikille. Mutta kun ei niin ei. No tämä sinkku luovutti ja poisti sovelluksen. Liian aikaa vievä!
Naisten tehtävä on valikoida, miesten tehtävä on olla tarjolla. Näin on asia kaikissa deittisovelluksissa. Johtuu ihan kysynnästä ja tarjonnasta. Jos ei ole valmis tekemään valintoja, ei tosiaan kannata näitä käyttää.
Yhden, korkeintaan kahden virkkeen bio on minusta paras. Yleensä olen koettanut jäädä sillä mieleen ennemmin kuin kuvailla kaiken itsestäni... saati sitten listata, mitä olen hakemassa kumppanilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ampua itseensä jalkaan?Yli puolella naisista, joiden kanssa harrastan yhden yön juttuja, lukee profiilissa jotakin tämän kaltaista. Aika monella on lukenut suoraan "ei yhden yön juttuja". 😂
Mikäköhän tämänkin selittää? Varmaan sellainen nainen, joka ei oikeasti ajattelekaan kasuaalia seksiä, ei edes tajua tuollaista mainita. Kun taas nainen, jolla on kokemusta ja taipumusta tähän, nostaa asian esille.
Näin naisena kirjoitan aina sinne bioon että ei yhdenyönjuttuja ihan sen takia, että sillä saa rajattua ihan hurjan määrän epätoivoisia tyyppejä pois.
Haluan itse päättää siitä harrastanko vaiko en. Ja haluan että kanssani treffeille lähtevä ymmärtää sen, että se ei ole se ensisijainen syy miksi lähdin.
Yhden biosta noin puolet kertoi pelkästään tämän musiikkimausta. Jotenkin vaikea ymmärtää, ettei aikuisella ihmisellä ole oikeaa kerrottavaa itsestään.
Jos mies ei kerro, mitä hakee ja nainen tästä huolimatta harrastaa miehen kanssa suostumuksellista seksiä, mitä ihmeen hyväksikäyttöä se on? Välillä näissä keskusteluissa suhtaudutaan naisiin ikäänkuin he olisivat suurin piirtein aivovammaisia, jotka eivät kykene lainkaan ymmärtämään valintojensa seurauksia. Jos näin on, ehkä naiset tarvitsevat Tinderin sijaan edunvalvojaa.
Eri asia on sitten se, kun mies valehtelee hakevansa pitkää parisuhdetta, jopa väittää rakastuneensa naiseen ym. saadakseen vain seksiä. Mutta tästähän ei ketjussa puhuttu, vaan siitä, että mies ei osaa kertoa, mitä haluaa.