Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta ihmiset ovat luonnostaan taipuvaisia parisuhteisiin ja yksinäisyys on kamalaa!

.
25.08.2023 |

Olen nyt täysin kyllästynyt ihmisiin jotka sanoivat aina minulle että on ihan ok olla yksin, ja nauti nyt sinkkuudestasi. No en nauttinut. Nyt kun olen parisuhteessa, olen paljon tyytyväisempi. Se tunne kun on rakastava ihminen vierellä, joka halaa kun tulet kotiin ja käperrytte yhdessä nukkumaan. En tajua miksi ihmiset tätä p*skaa tyrkyttää että yksinolo olisi muka ok. Silloin kun olin sinkku niin tuota jatkuvasti viljelivät. Ihmiset tarvitsetvat luonnostaan läheisyyttä ja ilman sitä me masennumme. Ei ole kyse mistään läheisriippuvuudesta! Tämä mielipiteeni.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna on älyttömän hyvä olla. Ei tarvitse kaivata mitään - ei seksiä, ei muutakaan huomiota tai läheisyyttä. Sinkkuudessa on tämä thing called independence. 

Kaikki päätökset saa  tehdä itse, saa  ratkaista ongelmat itse, käyttää rahat niin kuin itse haluaa.

Kenellekään ei ole tilivelvollinen, ketään ei tarvitse vahtia, mistään ei tarvitse riidellä, ja tämä luettelo jatkuu loputtomiin. 

Olen ollut itsenäinen nainen jo hyvin kauan. Tämänkö vaihtaisin pallo jalkaan -systeemiin ja alkaisin voida pahoin? Miksi tekisin tuollaisen källin itselleni? Rakastan elämääni eli: rakastan itseäni.

Kukin löytäköön onnensa ja täyttymyksensä itselleen sopivalla tavalla.

Vierailija
22/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvinaista löytää kumppani joka aidosti haluaa olla kanssasi ja elämässäsi mukana. En hanki ikinä enää kumppania koska mikään ei pysty kilpailemaan sen rauhan, turvallisuuden ja vapauden kanssa mikä yksin olosta tulee. Olen muutenkin jo liian vanha parisuhteeseen, liian raskasta, kuluttavaa eikä minulla ole voimia kaikkeen siihen mitä se vaatii ihmiseltä.

Niin ja tämä vaikeuden takia ihmiset ovat just keksineet tämän valheen, että muka sinkkuna olo on sitten ihanaa. Ja sitä ylistetään ja on niin ihanaa olla yksin. Mulle toitettiin tota koko ajan, että ihanaa, sä oot varmaan niin onnellinen sinkku(silloin kun olin). Vasta kun pääsin parisuhteeseen tajusin että nuo ihmiset ovat olleet täysin väärissä ja olin oikeasti masentunut ja todella yksinäinen ollut aina.

No sinkkuna olo onkin ihanaa. Ei minulla ole mitään käyttöä toiselle ihmiselle kun se ei voi tarjota sitä mitä minä eniten haluan

Mutta ajattele, että sellaiselle joka on ollut esim 10 vuotta täysin yksin tullaan huuteleen "rakasta ensin itseäsi" tai "Nauti  yksin olosta" ? Eikö soi herätyskellot?

Niin mikä kello? Olen ollut lähes 10 vuotta sinkkuna ja tämä vain tuntuu paranevan vuosi vuodelta. Olisi pitänyt olla ilman ensimmäistäkään suhdetta elämän aikana. Ihan hirveää itsensä hukkaamista ja ajan hukkaa laottamista olla parisuhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ikisinkku ja introvertti. Viihdyn tosi paljon yksin ja omissa oloissani, en edes kaipaa parisuhdetta.

Ystäviä näen pari kertaa vuodessa ja lähi sukulaisia ehkä kerran kuukaudessa. Työpaikalla toisin näen joka päivä muita ihmisiä.

Siinä on minun sosiaalinen elämä ja se riittää minulle.

Voiko introvertti olla edes parisuhteessa?

M32

Vierailija
24/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuolla reisien välissä haluttas touhuta?

Vierailija
25/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvinaista löytää kumppani joka aidosti haluaa olla kanssasi ja elämässäsi mukana. En hanki ikinä enää kumppania koska mikään ei pysty kilpailemaan sen rauhan, turvallisuuden ja vapauden kanssa mikä yksin olosta tulee. Olen muutenkin jo liian vanha parisuhteeseen, liian raskasta, kuluttavaa eikä minulla ole voimia kaikkeen siihen mitä se vaatii ihmiseltä.

Niin ja tämä vaikeuden takia ihmiset ovat just keksineet tämän valheen, että muka sinkkuna olo on sitten ihanaa. Ja sitä ylistetään ja on niin ihanaa olla yksin. Mulle toitettiin tota koko ajan, että ihanaa, sä oot varmaan niin onnellinen sinkku(silloin kun olin). Vasta kun pääsin parisuhteeseen tajusin että nuo ihmiset ovat olleet täysin väärissä ja olin oikeasti masentunut ja todella yksinäinen ollut aina.

No sinkkuna olo onkin ihanaa. Ei minulla ole mitään käyttöä toiselle ihmiselle kun se ei voi tarjota sitä mitä minä eniten haluan

Mutta ajattele, että sellaiselle joka on ollut esim 10 vuotta täysin yksin tullaan huuteleen "rakasta ensin itseäsi" tai "Nauti  yksin olosta" ? Eikö soi herätyskellot?

Niin mikä kello? Olen ollut lähes 10 vuotta sinkkuna ja tämä vain tuntuu paranevan vuosi vuodelta. Olisi pitänyt olla ilman ensimmäistäkään suhdetta elämän aikana. Ihan hirveää itsensä hukkaamista ja ajan hukkaa laottamista olla parisuhteessa.

Ok, mutta sinulla on varmaan muita läheisiä yms?

Vierailija
26/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen suuri valhe mitä ihmiset viljelee on "Sinun tulee olla onnellinen ensin yksinäsi ennenkuin voit alkaa parisuhteeseen. Rakasta itseäsi". Tuo on myös ihan p*skapuhetta. Joo, kiva tulla jos ei ole ketään,tyhjään kotiin, ja puhua seinille. Ei ole mitään tekemistä eikä voi viettää kenenkään kanssa iakaa.

Tää on niin totta. En ollut koskaan onnellinen yksin. Mun suurin unelma on aina ollut oma perhe. Nyt mulla on mies ja lapsi ja olen onnellinen. Mun mielestä elämän tarkoitus on rakkaus. Oma perhe.

Vierailija
27/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu sanoo, ettei ihmisen ole hyvä olla yksin. Naimattomuuden armolahjan voi toki saada, mutta se ei ole sisäänrakennettu ominaisuus ihmiskuntaan.

Vierailija
28/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen suuri valhe mitä ihmiset viljelee on "Sinun tulee olla onnellinen ensin yksinäsi ennenkuin voit alkaa parisuhteeseen. Rakasta itseäsi". Tuo on myös ihan p*skapuhetta. Joo, kiva tulla jos ei ole ketään,tyhjään kotiin, ja puhua seinille. Ei ole mitään tekemistä eikä voi viettää kenenkään kanssa iakaa.

Tää on niin totta. En ollut koskaan onnellinen yksin. Mun suurin unelma on aina ollut oma perhe. Nyt mulla on mies ja lapsi ja olen onnellinen. Mun mielestä elämän tarkoitus on rakkaus. Oma perhe. <3 Miksi pakottaa itsensä yrittämään olla väkisin onnellinen, kun voi myöntää että mä tarvitsen toisia ihmisiä.

Onneksi edes joku ymmärtää.... Varmaan on sitten myös ihmisiä jotka tykkää myös olla yksin. Minunkin unelma oli ihan lapsesta saakka jo rakkaus. Se vain v*tutti silloin sinkku aikoina että ihmiset sanoi minulle aina, että kannattaa nauttia sinkkuudestasi jne. En tykkää käydä missään baareissa ja p*nna random ihmisiä. Tykkään halailla ja tehdä romanttisia asioita.

Vierailija
29/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. En ollut koskaan onnellinen yksin. Mun suurin unelma on aina ollut oma perhe. Nyt mulla on mies ja lapsi ja olen onnellinen. Mun mielestä elämän tarkoitus on rakkaus. Oma perhe. <3 Miksi pakottaa itsensä yrittämään olla väkisin onnellinen, kun voi myöntää että mä tarvitsen toisia ihmisiä.

Niin. Paha se on yrittää vastustaa Jumalan sanaa: Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva". (1 Moos 3:16)

Vierailija
30/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään lapsena saanut palljon rakkautta, varmaan johtuu siitäkin. 

Vierailija
31/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon liian tavis ni en kelpaa naisille 🥺 Pitäis olla rikas ja hyvännäkönen et kelpais naisille ellei haluis lihavia ja rumia naisia.

Vierailija
32/49 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet tuollainen, moni muu on toisenlainen. Esimerkiksi minä viihdyn paremmin sinkkuna.

Juuri näin. Ap on näitä vähän heikommalla ÄO:lla varustettuja, jotka eivät ymmärrä, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia.

Ihmiset elää kyllä nykyään itsepetoksessa ja koittavat viljellä itselleen kaikenlaisia valheita.

Just luen uutuuskirjaa Yksin,kiitos, missä selitellään kokonaisen kirjan verran verran taivaallista yksinolo on. Kun ne ahtaat normit, muiden odotukset ja muuta tätä tuttua paskaa..naisvihaa, kadoan itseni parisuhteessa jne jne.

Itseään ei tarvitse kadottaa parisuhteessa. KUn on kaksi erillistä ihmistä kyllä kummankin persoonalle löytyy tilaa ja toisaalta toinen auttaa/pakottaa näkemään itsestä niitäkin puolia, mitkä eivät ole kaunita tai kehittyneitä. 

Ei siinä, viihdyn kyllä yksin ja olen introvertti, mutta tuo yksinäisyden(kin) muuttaaminen poliittisesti voimauttavaksi (yök), tavoiteltavaksi ja khuuliksi on kyllä niin tympäisevää ettei tosikaan. Älkää oikeasti pliis viitsikö, feministit, työntää tätäkin uudeksi normiksi.

Vierailija
33/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on paljon harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, parisuhteessa ollessa olen usein kuullut että en vastaa toisen emotionaalisiin tarpeisiin tarpeeksi.

Vierailija
34/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla meinataankin itsesi parantamista esim. Jos sinulla on käyttätymismalleja jotka eivät ole sinulle tai toiselle hyväksi niin ne kannattaa käsitellä. Tai jos sinulla on traumoja, triggereitä yms.

Vierailija
35/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menossa just 10 vuotta vessanpöntöstä alas koska en vain enää jaksa. En saa sitä emotionaalista tukea tai turvaa mieheltäni jota kaipaisin. En vaikka läheiseni kuoli, hän mieluummin jätti minut syömään lääkkeitä jotka tuhosi terveyteni. Nyt kun olen saamassa terveyttäni takaisin harkitsen todella lähtemistä. En jaksa olla se ainoa empaatikko suhteessa.

Vierailija
36/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Olisi niin paljon rakkautta annettavana ja vastaanotettavana. Eipä ole kumppania.

Vierailija
37/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvässä parisuhteessa on parempi kuin sinkkuna.

Mutta sinkkuna on taas tuhat kertaa parempi olla kuin huonossa parisuhteessa, sellaisessa jossa tuntee olevansa olemassa vain toisen tarpeita varten ja itse ei koskaan saa sitä minkä vuoksi ylipäätään parisuhteeseen ryhtyi, eli rakkautta ja yhteenkuuluvuutta.

Vierailija
38/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok, että on omia mielipiteitä, mutta niiden jatkuva jankkaaminen oudoksuttaa. Elä tavallasi ja anna muiden elää tavoillaan.

Vierailija
39/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen olevani luonnostani taipuvainen haluamaan nimenomaan yksinoloa. Silti menin parikymppisenä yhteen mieheni kanssa, koska parisuhde ja yhdessä asuminen tuntui olevan se normi ja oletus, ja yksin olivat vain ne, jotka eivät ketään saaneet. Olin siinä vaiheessa asunut jo pari vuotta yksin lapsuudenkodista pois muutettuani ja nautin suuresti yksin asumisesta. Silti valitsin parisuhteen, koska tuntui, että niin kuuluu tehdä ja olin liian nuori ja epävarma tekemään niin kuin itse olisin halunnut.

No, onhan parisuhteessakin omat hyvät puolensa, enkä koe elämän tässä menneen hukkaan. Mutta jos nyt saisin tehdä nuoruuden valinnat uudestaan, niin ehdottomasti valitsisin toisin.

Vierailija
40/49 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä parisuhteessa on parempi kuin sinkkuna.

Mutta sinkkuna on taas tuhat kertaa parempi olla kuin huonossa parisuhteessa, sellaisessa jossa tuntee olevansa olemassa vain toisen tarpeita varten ja itse ei koskaan saa sitä minkä vuoksi ylipäätään parisuhteeseen ryhtyi, eli rakkautta ja yhteenkuuluvuutta.

Tämä se varmaan on niillä yksin elämistään hehkuttavilla palstan mammoillakin. Kertoo lähinnä heidän menneiden parisuhteittensa laadusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme