Maksa-arvojaan pelkäävä
Minulla on tulossa verikoe, jossa katsotaan myös maksa-arvot. Olen juonut paljon alkoa ja pitkään. Haluaisin kuitenkin että arvot näyttäisivät edes jotenkuten ok kun menen. Onko siis väliä maksa-arvojen kannalta jos olen viikot juomatta ja la vedän kännit vai pilaako se vkonlopun känni ne arvojen putoamiset mitä viikolla juomatta oleminen (ehkä) tekee. Asiallisia vastauksia, asia muutenkin vaikea.
Kommentit (30)
No riippuu vähän. Arvot nousee myös, jos kehittyy rasvamaksa, eli sulla on keskivartalolihavuutta, huonoja rasvoja ja paljon prosessoituja hiilareita ruokavaliossa. Rasvoittunut maksa ei välttämättä toivu kovin nopeasti. Joidenkin arvioiden mukaan voi viedä useamman vuodenkin.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu vähän. Arvot nousee myös, jos kehittyy rasvamaksa, eli sulla on keskivartalolihavuutta, huonoja rasvoja ja paljon prosessoituja hiilareita ruokavaliossa. Rasvoittunut maksa ei välttämättä toivu kovin nopeasti. Joidenkin arvioiden mukaan voi viedä useamman vuodenkin.
Se toipuu heti kun rasva alkaa vähentyä
Mua hämmentää tämä kysymyksen asettelu. Eikö ennen testiä kannattaisi juuri juoda mahdollisimman paljon (jos nyt on kuitenkin juodakseen), jotta näkee maksan todellisen kunnon. Jos se on siitä huolimatta hyvä niin hyvä niin ja jos on syytä huolestua niin silloin tietää että on syytä huolestua. Ei sun terveys sillä parane että laitat pään pensaaseen. Parempi rohkeasti vaan kohdata totuus.
Onko siis väliä maksa-arvojen kannalta jos olen viikot juomatta ja la vedän kännit vai pilaako se vkonlopun känni ne arvojen putoamiset mitä viikolla juomatta oleminen (ehkä) tekee.
Tämä oli alkuperäinen kysymys, mutta ei ole vielä tullut vastausta
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen kuukauden absolutismin jälkeen arvot saattavat vähän pudota, ellet sitä ennen ole juonut usein itsesi sammuksiin.
Sorry, sitä saa mitä juo,
terv, maksakirroosi mutta nyt raitis
Älä puhu paskaa. Arvot putoaa jo 2 viikon juomattomuuden jälkeen
Kuulostaa siltä, että ne arvot pitäisi olla hyvät vain hoitohenkilökunnan vuoksi, eikä itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Mua hämmentää tämä kysymyksen asettelu. Eikö ennen testiä kannattaisi juuri juoda mahdollisimman paljon (jos nyt on kuitenkin juodakseen), jotta näkee maksan todellisen kunnon. Jos se on siitä huolimatta hyvä niin hyvä niin ja jos on syytä huolestua niin silloin tietää että on syytä huolestua. Ei sun terveys sillä parane että laitat pään pensaaseen. Parempi rohkeasti vaan kohdata totuus.
Kyseessä on työhön liittyvä tarkastus, joten siksi pelottaa.
Olisin juomatta verikokeisiin asti ja toivoisin parasta.
Myös sokerit pois Alkon lisäksi muutamaksi viikoksi. Tämä siis arvojen alentamiseksi ja kyllä se kunnon känni kesken raittiin jakson myös niissä arvoissa näkyy.
Itse olisin kuitenkin enemmän huolissani siitä maksan poksahtamisesta kuin lyhytaikaisesta nenän valkaisukuurista arvojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kuulla millaisia määriä joit kirroosin tulemiseksi. Onnea että olet selvä nyt :)
Pullo - kaksi punkkua lähes joka ilta kuusi vuotta.
Rasvamaksa oli jo pohjalla
Arvaan että aapeellä on tiettynä päivänä joku Tapahtuma, josta ei usko selviävänsä ilman kunnon känniä.
Olen aika varma, että kolmen vartin pullo koskenkorvaa vaikuttaa testituloksiin jo.