Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksa-arvojaan pelkäävä

Vierailija
25.08.2023 |

Minulla on tulossa verikoe, jossa katsotaan myös maksa-arvot. Olen juonut paljon alkoa ja pitkään. Haluaisin kuitenkin että arvot näyttäisivät edes jotenkuten ok kun menen. Onko siis väliä maksa-arvojen kannalta jos olen viikot juomatta ja la vedän kännit vai pilaako se vkonlopun känni ne arvojen putoamiset mitä viikolla juomatta oleminen (ehkä) tekee. Asiallisia vastauksia, asia muutenkin vaikea.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa muakin kiinnostaa. Mitä jos juo päivää ennen verikoetta paljon, mutta edeltävästi ei ole käyttänyt alkoholia hirveästi?

Vierailija
2/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kuukauden absolutismin jälkeen arvot saattavat vähän pudota, ellet sitä ennen ole juonut usein itsesi sammuksiin.

Sorry, sitä saa mitä juo,

terv, maksakirroosi mutta nyt raitis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se arvojen nousu vaarallista vielä ole.

Nousee jos juo paljon.

Mutta eka varoitus merkki kyllä.

Yleensä laskee n. Kuukaudessa jos et juo.

Vierailija
4/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla millaisia määriä joit kirroosin tulemiseksi. Onnea että olet selvä nyt :)

Vierailija
5/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk juomatta, arvot normalisoituu.

Vierailija
6/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen kuukauden absolutismin jälkeen arvot saattavat vähän pudota, ellet sitä ennen ole juonut usein itsesi sammuksiin.

Sorry, sitä saa mitä juo,

terv, maksakirroosi mutta nyt raitis

Älä puhu paskaa. Arvot putoaa jo 2 viikon juomattomuuden jälkeen

Vierailija
7/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista viesteistä. Niinkuin sanoin olen juonut paljon ja pitkään. Olen tutkaillut myös miten kuukauden juomattomuus vaikuttaa yms. Kiinnostaisi tuo että miten yhden illan juominen vaikuttaa, pilaako se sen että on ollut vaikka 8 päivää juomatta? 

On iso kynnys myöntää että edes kysyn tällaista täällä. Kiitos kun keskustelette kanssani

Vierailija
8/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laihduttaa.

Vierailija
9/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laihduttaa.

Miten se vaikuttaa maksa-arvoihin? 

Vierailija
10/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikista viesteistä. Niinkuin sanoin olen juonut paljon ja pitkään. Olen tutkaillut myös miten kuukauden juomattomuus vaikuttaa yms. Kiinnostaisi tuo että miten yhden illan juominen vaikuttaa, pilaako se sen että on ollut vaikka 8 päivää juomatta? 

On iso kynnys myöntää että edes kysyn tällaista täällä. Kiitos kun keskustelette kanssani

Jos vedät hirveet kännit sinä yhtenä iltana, niin sekin voi kyllä vaikuttaa maksa-arvoihin, etenkin jos ne muutenkin on koholla, ja vielä etenkin jos testi on parin päivän sisään. Mutta pari kaljaa todennäköisesti ei tunnu missään, ellet sit heti seuraavana aamuna oo menossa testiin.

Pitkällä tähtäimellä kaikki vähentäminen auttaa. Mutta eniten tietysti auttaa kokonaan lopettaminen, ja jos vahinkoa on jo syntynyt, sitä voidaan tarvita.

Yleensä muuten niitä arvoja seurataan pitemmältä ajalta. Pitää olla ihan hirveät lukemat, että ne heti johtaa mihinkään johtopäätöksiin.

Vierailija
11/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laihduttaa.

Miten se vaikuttaa maksa-arvoihin? 

Välittömästi paasto nostaa maksa-arvoja.

Mutta pitemmällä tähtäimellä ylipaino nostaa alatia ja afosia, ja laihtuminen (ei lahduttaminen) taas laskee niitä.

Vierailija
12/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa juomatta mitään niin arvot on normaalit, ellet ole ihan rapajuoppo. Pitäs onnistua jos tahtoa riittää. Toisilla alko käy maksaan herkemmin. Itse olen juonut 3 vuotta 3-4x viikossa 12-22 olutta per kerta eikä kertaakaan ole ollut arvot koholla.

Vierailija
13/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ALAT yli 300 vaikken juonut juuri ollenkaan. Vaihdettiin yksi lääke ja arvot tippui. EI ne toki vieläkään ihan suosituksissa ole, mutta johtunee ylipainosta.

Vierailija
14/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viinipullon viikossa ja kesälomallameni joka päivä viiniä,niin puoli pulloa vähintään , maksa-arvot olivat normaalit. Mutta mikä on tuo sun pitkän ajan juominen, viikkoja, kuukausia, vuosia?

Vierailija
15/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos olisi kuukauden juomatta ja juo sen yhden kännin 0,7L viinaa, niin pilaako se sen juomattomuuden noin maksa-arvojen kannalta?

Vierailija
16/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon viinipullon viikossa ja kesälomallameni joka päivä viiniä,niin puoli pulloa vähintään , maksa-arvot olivat normaalit. Mutta mikä on tuo sun pitkän ajan juominen, viikkoja, kuukausia, vuosia?

Niin ja paljonko kerralla? Setäni vetää 4vko rännejä jolloin juo vähintään litran kirkasta joka päivä. Hänellä on aina putken lopuksi maksa arvot katossa.

Vierailija
17/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite joiskentelin 2-3 viikon välein viikonloppuisin pari drinksua noin 3kk ajan, näkyi heti maksa-arvoissa. Olin 2kk raitis niin normalisoitui heti viitearvoihin.

Turhaa pelottelua, maksa hoitaa itse itsensä, eikä lääkäriä tarvita.

Vierailija
18/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisi kiukaiden juomatta ja juo sen yhden kännin 0,7L viinaa, niin pilaako se sen juomattomuuden noin maksa-arvojen kannalta?

Miks. Pitäs juoda just ennen testiä jos on kk ollut ilman? Juo testinottopäivän iltana sitten

Vierailija
19/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisi kiukaiden juomatta ja juo sen yhden kännin 0,7L viinaa, niin pilaako se sen juomattomuuden noin maksa-arvojen kannalta?

Miks. Pitäs juoda just ennen testiä jos on kk ollut ilman? Juo testinottopäivän iltana sitten

Hypoteetinen kysymys

Vierailija
20/30 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa-arvoja nostaa myös hoitamaton diabetes,runsas lääkkeiden käyttö yms.. Voi olla korkeat arvot vaikka ei juoppo olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi