Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko ainoa perhe, jossa välillä syödään eri ruokia perheen kesken. Ei oo allergioita vaan kyse siitä, että kahdella

Vierailija
25.08.2023 |

lapsella ei sama ruoka maistu. Onko kellään samanlaista? Lapset kouluikäisiä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syö aikuiset ja lapset usein eri ruokaa, koska itse en jaksa noita lastenruokia syödä, esim. kinkkukiusaus, nakkikastike ja makaronilaatikko. Olen opettaja ja syön niitä ihan tarpeeksi kouluruokailussa. Lapseni ovat jo isoja koululaisia, mutta he rakastavat em. ruokia. Aikuisille teen esim. lasagnea, kasvissosekeittoa, risottoa, broileriruokia, salaatteja, uunifetaa. Ne eivät juurikaan maistu lapsille. "Yhteisiä" ruokia meillä on esim. tortillat, lihapullat ja jauhelihakastike.

Vierailija
2/9 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sama ruoka maistu?

Voi elämän käsi. Kyllä, näinkin vaikeasti voi asiat näköjään tehdä.

Karhunpalvelus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sama ruoka maistu?

Voi elämän käsi. Kyllä, näinkin vaikeasti voi asiat näköjään tehdä.

Karhunpalvelus.

Ei me aikuisetkaan syödä aina samaa ruokaa keskenämme. Miksi siis lapsilta pitäisi sitä vaatia? 

Vierailija
4/9 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin syödään puolison kanssa eri ruokia. Mä tykkään enemmän kasvisjutuista, esim huomennakin hänelle on jotain ällö kassleria, mä laitan itelleni kantarellikastikkeen. Ehkä hänkin saa sitä lusikallisen.

Vierailija
5/9 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koti ei ole ravintola. Täällä syödään mitä on tarjolla. Vaihtelevasti eri henkilöiden lemppareita ja vähemmän lemppareita.

Ykkösen "aikuisten ruoat" on kyllä ihan perus arkiruokaa eikä mitään erikoisuuksia, joita soisi kaikkien oppivan syömään.

Vierailija
6/9 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin perheenä käymme monesti ravintolassa erityisesti lomamatkoilla mutta on muutakin tekemiistä kuin kokkailla jokaisen lapsen herkku ruokia. - Ei nyt tarkoituksella kenenkään inhokkeja tehdä mutta normaalia ja tavanomaista ja monipuolista arkiruokaa. 

Vierailija
7/9 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään myös eri ruokia. Yhdellä allergiaa eikä yksinkertaisesti syö kuin tiettyjä ruokia. Minä en taas jaksa syödä samoja ja teen sitten aikuisten ja lasten versiot erikseen.

Vierailija
8/9 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin syödään eri ruokia, joskus samaa. Tämä ei ole meille mikään big deal.

Vierailija
9/9 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa meillä syödään sitä mitä on tarjolla, tai ollaan syömättä.

Mutta joskus voi tehdä niinkin että jos yhdelle on tähteeksi jäänyttä ruokaa, niin siinä on hyvä paikka laittaa muille sitä mikä ei yhdelle maistu.

On inhokkeja ollut niin molemmilla lapsilla kuin isälläänkin. Tai viimeksi mainitulla niitä vasta olikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä