Kauan teillä kesti sairastaa korona
Kommentit (60)
Sairastuin heinäkuun puolivälissä. Viikossa oli pahin ohi, mutta vieläkin yskittää.
Vierailija kirjoitti:
Minä otin 3 rokotetta ja sairastuin koronaan tämän vuoden maaliskuussa. Tauti kesti 7 päivää. Oli outo tauti. Joka päivä oireet vaihtelivat; ensin heikotus, sitten kuumepiikki, joka kesti pari tuntia. Sitten hirveä väsymys, nukuin seuraavan päivän. Alaselkäkipua, ruokahalu meni, hirveä ripuli 3 päivää. Sen jälkeen kamala jano, join koko ajan vettä. Sitten iski nälkä, söin yhden päivän koko ajan. Ihmeellinen tauti.
Mistähän toi alaselkäkipu johtuu, outo oire. Mullakin oli. Munuaiset?
Mulla kesti kaksi viikkoa aktiivinen korona, viisi päivää siitä oli niin etten oikein edes nukkunut, kun oli kurkku todella kipeä. Sitten pari kuukautta hengästyin pienessäkin rasituksessa , esim. ruohon leikkaamisessa todella voimakkasti.
Miehelläni ja aikuisella pojallani kesti pari päivää.
Minulla kesti 6päivää. Alkoi kuin normaali flunssa- vilunväreitä, illalla kuume nousi, tärisin peiton alla. Aamulla selkäkipua, väsymys oli hirveä. Ruokahalut meni, kahvikin maistui pahalta. Ripuli, vetinen, koko ajan sai juosta vessassa. Yritin väkisin syödä, kaikki ruoat inhottivat. Hirveä jano, hörpin vettä koko ajan. 7.päivänä tunsin oloni jotakuinkin normaaliksi, hirveä nälkä, ihme pizzanhimo iski. Sitten alkoi kutiava yskä ja nuha, paksua limaa tuli nenästä ja keuhkoista 3 viikkoa.
Kiva lukea kerrankin asiallisia vastauksia. Ap
Kaksi todetusti sairastettua koronaa takana ja nyt oireilusta/olosta päätellen on kolmas tartunta iskenyt.
Joka kerta pahin vaihe on kestänyt viikon (jo sitä ennen on aina ollut se pari-kolme päivää hirmuinen väsymys ja kumma olo sekä särkee hurjasti päätä) ja sitten toipuminen takaisin entisenlaiseen kuntoon on vienyt reilusti toista kuukautta.
Ei siis mikään nopea podettava omalla kohdalla vaikka tuo varsinainen "kunnolla kipeä"-vaihe onkin vain viikon ajan.
Mistä te tätä tautia haette? Itse rokottamaton, ei ole ollut koronaa ja muutamankin kerran ollut samassa tilassa koronapotilaan kanssa.
Pari viikkoa huhtikuussa.
Tosi, TOSI korkea kuume.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te tätä tautia haette? Itse rokottamaton, ei ole ollut koronaa ja muutamankin kerran ollut samassa tilassa koronapotilaan kanssa.
Kiva että oot pysynyt terveenä. Melko provosoiva kysymyksesi, ei kai kukaan tauteja hakemalla hae. Itse sain todennäköisesti tartunnan kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Olin kolme viikkoa sairauslomalla kun veto oli ihan pois ja keuhkoputkea korvensi niin kuin joku olisi kaatanut sinne kuumia hiiliä.
Tuo tunne keuhkoissa ja keuhkoputkissa on ihan karmiva ja tosiaan kuin olisi hengittänyt jotain happoa.
Ei ole ikinä missään lentsussa eikä edes influenssassa ollut tuollaista tuntemusta. Samoin poskionteloissa oli koronassa todella uniikki tuntemus ja ihan poskipäät sekä leukaperätkin oli kipeät ja ihan kosketusarat.
Vajaa vuosi sitten sairastin. Varsinainen tauti kesti viikon, mutta olin toisen viikon vielä todella väsynyt. Minulla oireet olivat kuin normiflunssassa. Tauti vain kesti pidempään.
Työkaveri on koronassa tällä hetkellä. Jännä nähdä ehtikö tartuttamaan minut alkuviikosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otin 3 rokotetta ja sairastuin koronaan tämän vuoden maaliskuussa. Tauti kesti 7 päivää. Oli outo tauti. Joka päivä oireet vaihtelivat; ensin heikotus, sitten kuumepiikki, joka kesti pari tuntia. Sitten hirveä väsymys, nukuin seuraavan päivän. Alaselkäkipua, ruokahalu meni, hirveä ripuli 3 päivää. Sen jälkeen kamala jano, join koko ajan vettä. Sitten iski nälkä, söin yhden päivän koko ajan. Ihmeellinen tauti.
Mistähän toi alaselkäkipu johtuu, outo oire. Mullakin oli. Munuaiset?
Varmaankin. Samasta syystä varmaan johtuu se järkky janokin.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri on koronassa tällä hetkellä. Jännä nähdä ehtikö tartuttamaan minut alkuviikosta?
Toivotaan että ei.
Menneen talven juttuja. Älkää nyt taas yrittäkö koronoida ja hysterisoida. Lasse hyppinyt ja pääpunasena tasajalkaa viime vuosina.
Kolme päivää kuumetta ja pää oli tosi kipeä, sen jälkeen muuttui normaaliksi flunssaksi jota kesti viikon. Lopuksi vielä kuiva yskä varmaan pari viikkoa ilman muita oireita. Rokottamaton olen.
Ei tullut koronaa, enkä koskaan pitänyt maskeja missään. Eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Menneen talven juttuja. Älkää nyt taas yrittäkö koronoida ja hysterisoida. Lasse hyppinyt ja pääpunasena tasajalkaa viime vuosina.
Uusi mutaatio on tulossa Suomeen, joten ottakaa rokotteet jos saatte.
Ei ole hysteriaa pitää huolta terveydestään.
Hysteerisempiä on nämä rokotteita ja rajoitteita vastustavat.