Huomio lasten kanssa junalla matkustavat
Jos otatte lapset mukaan junamatkalle niin valitsettehan sellaisen junavuoron missä on se lapsivaunu mukana ja varaatte paikkanne ko. vaunusta.
Vaikka miten vaikuttaisi että omat lapset on muka niin hiljaisia ym. niin joka tapauksessa niistä lähtee ääntä, jota kaikki kanssa matkustajat ei halua kuunnella ja ylimääräistä sähläämistä matkan aikana.
Vasta tänään olin usemman tunnin junassa, ja varannut paikat normaalivaunusta, jossa kuitenkin oli keskellä vaunua olevalla pöytäpaikalla joku nainen ja kaksi lasta, jotka jauhoivat lähes taukoamatta ainakin ensimmäisen tunnin ajan.
Hermot ei kestänyt enempää joten vaihdoin vaunua jossa ei tietysti ollut mulla omaa paikkaa ja jouduin loppumatkasta siirtymään kaksi kertaa kun väliasemilta tuli uusia ihmisiä kyytiin jotka oli varanneet paikkansa.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Itse varasin liput yleensä nimenomaan muualta kuin leikkivaunusta. Omat lapset oli rauhallista matkaseuraa (toki ne varmaan aloittajan mittapuulla puhui liikaa), mutta ei olisi jaksettu olla usean tunnin matkaa siellä leikkivaunun metelissä. Toki siellä välillä käytiin leikkimässä. Junassa on muita matkustajia ja se pitää ymmärtää tai kulkea omalla autolla.
TÄMÄ! Lapsiperhe valittaa leikiivaunun metelistä. Hulvatonta!
Vierailija kirjoitti:
Ne lastenohjelmia ja rallattelua huutavat tabletit 😖🤬. Jos otatte lapsillenne sellaisia mukaan, niin ensi kerralla otatte myös ne kuulokkeet niille! Koko junavaunun ei tarvitse kuunnella sitä.
Viimeksikin, kun olin junassa, niin siinä keskipaikoilla, missä on vastakkaiset paikat, oli iskä, äiskä, tyttö ja poika istumassa. Molemmilla lapsilla omat tabletit kätösissään eikä tietenkään kuulokkeita... poika oli vähän vanhempi, hän osasi säätää volyymia hiljemmalle äänekkäämmissä kohdissa. Mutta se tyttö... se valitti kerran isälleen, että tää on liian hiljaisella, mä en kuule mitään ja isukki sitten antoi luvan nostaa volyymia 🤦🏻.
Minä nousin paikaltani ja kävelin heidän viereen kysymään, että miten se voi olla liian hiljaisella, kun mä kuulen tuonne 4 rivin päähän, mitä siellä sanotaan?
Joo, sain mulkaisuja ja tyttö kuului jälkeenpäin paikallaan kiukuttelevan, mutta eipähän nostaneet enää volyymia. Kuului se silti... seuraavalla kerralla en sano enää yhtä nätisti.
Täysin samaa mieltä! Hyvä sinä!
Ja mammat aktivoituvat heti, kun heidän ihanaa Jessicadianaa moititaan!
Torille! Lapsivihaaja- kortti viuhuu taas.
On se kumma, kuinka äippäliinit on heti täällä mesoamassa. Lapsiperheet ovat liian äänekkäitä. Itse he eivät sitä tajua. Sellaista meteliä ei vaan jaksa kuunnella. Nykyään kun tämä melusaaste hyppii silmille kaupoissa, kadulla, julkisissa ja varsinkin kotona. Naapurissa asuu kiljusten mölyväki. Kun tätä melusaastetta joutuu kuuntelemaan jatkuvasti, niin vähemmästäkin menee hermot. Lasten jatkuva huutaminen ja kirkuminen ei ole mitään normaalia elämää. Sen tajuavat kaikki muut, paitsi huutava perhe. Siellä vanhemmatkin huutavat ja tappelevat lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pysy kotonasi. Sitten kun tajuat, että maailma ei pyöri sinun mielesi mukaan, niin voit harkita liikkumista julkisilla paikoilla.
Vai niin, lapsiperheille sanat sanat!
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen että sinä varaat itsellesi paikan hiljaisesta vaunusta tai bisnesluokasta. Lapsilla on oikeus matkustaa junassa.
On oikeus matkustaa, muttei ole oikeutta huutaa ja juoksennella ympäriinsä häiriten muita. Myöskin videoiden tai pelien kanssa on syytä käyttää kuulokkeita.
Ymmärrän. Mä en voi sietää lasten ääntä. Se puheääni on jotain kamalaa. Mulla on misofonia.