Miksi kun teen jotain uuniruokaa se ruokakerma jää täysin vetisenä sinne pohjalle?
Kommentit (13)
Ei kannata näitä korvikkeita käyttää. Perunat imevät kerman itseensä, mutta niistä perunoista ei saa huuhtoa tärkkelystä pois pilkkomisen tai siivutuksen jälkeen.
Ei mulla vaan koskaan. Tosin ainoo missä käytän ruokakermaa on kinkkukiusaus, muu uuniperunavuokaruoka menee normikermalla.
Käytä oikeaa kermaa, niin ei tapahdu noin. Noi ruokakerma sisältää kaikkee shaibaa. Lue ainesosaluettelo.
se tarvii jotain emulsiota. sotke kerma kananmunan ja mausteiden kanssa..
vähä reilummin mausteita vielä laitat
Ennen käytettiin munamaitoa. Se muna sitoi sen nesteen ja ruoka pysyi kiinteänä.
Jos ei voi käyttää kananmunia, voi laittaa kerman joukkoon kikhernejauhoja. Toimii samoin.
Joo, ne ruokakermat on ihan paskaa. Vaihdoin suoraan kuohukermaan niin jo alkoi tulla kunnon ruokaa...
Emulsio tosiaan. Kananmunassa on lesitiiniä, joka on hyvä emugointiaine. Sen vuoksi munamaito toimii niin hyvin. Voit myös käyttää jotain suurustetta kuten Maizenaa tai nuolijuurijauhoa. Itse käytän konjac-kuitua.
Liikaa nestettä tai väärä paistolämpö- ja aika. Liian alhaisessa lämmössä ei ruoka kypsy ja neste imeydy, liian kovassa lämmössä kypsyy liian nopeasti että neste ehtisi imeytyä, tai ruskistuu pinnalta mutta jää sisältä raa'aksi.
Kerman sekaan voi laittaa hieman vehnäjauhoa, niin ei jää lillumaan. Kuulema noin tekevät monissa ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ne ruokakermat on ihan paskaa. Vaihdoin suoraan kuohukermaan niin jo alkoi tulla kunnon ruokaa...
Minä jätin kermat pois ja tuli vielä parempaa ruokaa.
Kun otat ruuan pois uunista, anna sen vetäytyä jonkin aikaa, ennen kuin alat syömään.
Joskus ollut samaa. Pienemmällä lämmöllä olem hauduttanut uunissa pidempään..