♥ ¤ TAMMENterhot keskiviikko ¤ ♥
Kommentit (27)
En oo pariin päivään kerennä ees lukemaan pinoja, kun on ollut kaikenlaista kiirusta. Eilen oli meidän typykän korvaoperaatio eli putket ja kitarisan poisto. Kaikki meni loistavasti ja tänään neiti on lähes entisellään, paitsi, ettei oo kiukutellut paljon yhtään!?! Ehkäpä sitä on nuo korvat sittenkin vaivannut...
Mie kävin maanantaina verikokeissa normaaliin malliin ja huomenna on lääkäriaika polilla. Ois tehnyt mieli jo tänään soittaa polille ja kysellä tuloksia, mutta sit aattelin, että huomenna saa kuitenkin tietää ne, ja " onneksi" tuli kaveri käymään iltapäivällä, niin se soittaminen jäi, eikä tarvinnut päätä vaivata hetkeen. Miulla on kyllä semmonen tuntuma, että huomenna antavat käynnistyspäivän. Jännittää ihan kauheesti, kun ei tiedä pääseekö vielä huomenna kotiin vai laittaatko osastolle (jos arvot siis nousseet paljon) ja oon mielessäni miettinyt kaikenlaisia skenarioita tulevasta. Maanantaina tuli myös muuta limaklöntti, että oiskohan se limatulppa pikkuhiljaa irtoomassa? Pitää pakata reppu valmiiks nyt illalla, niin on sit tehty. Kauppalistankin tein jo valmiiks joulua varten, jos pitää jäädä sinne.
Zatu: hyvä, että maksat on kunnossa ja toivotaan, että myös sapet on OK! bd bd
Ariella: se kutina on semmosta outoa, " terävää" , raapiminen tai rasvaaminen ei auta siihen yhtään. Miulla nykyään yltyy entisestään, kun alkaa raapimaan. Sormenvälejä ja kämmeniä miullakin kutajaa ja jalkapohjia (ja lisäksi mahaa, käsivarsia, pakaroita, reisiä, tissejä eli oikeestaan joka puolelta ja voin sanoa, ettei oo yhtään kivaa!). Mutta jos vähänkään mietityttää, niin soita neuvolaan ja pyydä lähete verikokeisiin. Sillä se selviää. Maksa-arvojen tulokset tulee tosiaan saman päivän aikana, sapet kestää pari-kolme päivää.
Isabelluska: toivottavasti kaikki ok ja pääset vielä jouluksi kotiin!
Beijaflor: mukava kuulla, että saatte Onnin kotiin pian! :)
Mutta vähän mukavaa täältäkin: miun mamma tulee huomenna! *hihkuu ilosta* ja tyttökin oottaa innoissaan. Siltä kun kysyy, kuka tulee huomenna niin tohkeissaan selittää " mummu" :) En kyl oo ihan varma, että täysin muistaa mummua, kun viimeksi näkivät kesällä, mutta nopeesti ne siitä varmasti taas tutustuvat.
T: Monttu 37+5 (perjantaina 38! Miten tää aika on mennyt niin nopeesti?)
Laitanpa nyt jotain, kun paivat menevat nii kiiruusti, ettei itsekaan pysy perassa. paatin viela yhden tentin tekasta huomenna, joten tama paiva menee lueskellessa. eilen leivoin limppuja, on ne vaan liian hyvia, teksi mieli musuttaa koo ajan. Pitaisi teha ihan suunnitelma muista tekemisista, ettei tule hoppu. onneksi yhdessa paivassa kerkiaa teha jo paljon.
mina oon viimesen paalle jouluihminen ja kuusi on meilla ollut jo pari viikkoa. pikkuinen muistaa ahkerasti sita kastella isansa kanssa joka paiva. nyt on kaarotkin kuusen alla, kun mies sai ne paketoitua aamulla. Taitaa tytot ollaaivan innoissaan, kun tulevat koulusta, siita se sitten alkaa janskatys, etta mitahan paketeissa on.
ulpu, jos nukkumiseen voi hakea nukahtamislaaketta. itsekin edellisessa raskaudessa karsin unettomuudesta ja soin jonkun aikaa pillereita. Kannattaa kysya.
ummetuksesta on ollut puhetta, kiwi hedelmia kun lykkaa useamman parina paivan niin kylla luistaa¿mina olen yleensa laitoksellakin syonyt kiwi hedelmia ja olen lopettanut sitten , kun maito alkaa nousta.
kavin just babie¿s r us liikkeessa ja ostin semmoien kantoliinan, edellinen on jaanyt jollekin kaverille. taalla semmoisen sai 33 eurolla. Rintapumppu pitaa viela ostaa, mutta en osannut ratkaista, otanko medelan vai avensis pumpun, niin jai. ajattelin heti joulun jalkeen alkaa pesemaan vaavin vaatteita, niita on kylla aika vahan, mutta kuhan alkuun paastaan.
Tanne on luvattu lumisadetta perjantaille, voi olla , etta vahan valkoista on jaljella joulunakin, jippii!
nasu, maa oon synnyttanyt 3 ja en minakaan tiia mita nuo kivut joskus ovat¿ja tuntuu, etta mulle ie oo aavistustakaan, kuinka vauvaa hoidetaan!!!!!
heina, miehien on joskus vaikea tajuta, etta kotona on yleensa enemman toita kuin ¿toissa¿. Mun mies on ollut koti-isana nyt taman vuoden ja kylla on aika hyvin oppinut, etta ei kerkia kaikkia teha = mulle jaa viela paljon toita. on pitanyt omaa toleranssia kasvattaa ja hyvaksya, etta mies tekee hommat omalla tavallaan. onneksi han leikkii ja kisuaa paljon lasten kanssa. viime vuosi on kylla ollut kauhean mukava, olemme panostaneet parisuhteen hoitoon. vihdoinkin mies on tajunnut, etta asiaan kannattaa panostaa. mina olen puhunut kauemman aikaa jo etta tehtas sita ja tata. mutta nyt on vasta mennyt asia perille. ei mulla aikaisemmista vuosistakaan oo mitaan pahaa sanottavaa, suht tyytyvainen olen ollut. mutta aina voi suhdetta kehittaa. me (varmaan aikaisemmin jo mainistsin) kaymme kerran viikossa aamupalalla ja mies on yleensa valinnut jonkun aiheen, mista keskustellaan ja sitten kaymme yhdessa viikon bisness suunnitelman lapi. Aiheina on ollut mm. rakkauden kielemme, perheen tavoitteet, pitkan tahtaimen tavoitteet ym. Ja on kylla mukava tosiaan keskustella jostain asiasta, ettei tule nokotettya vaan ihan hiljaa. Eka viestissa suosittelin yhta kirjaa Gary Chapman: Rakkauden kieli, toinen hyva on Dale Carnegie: kuinka saada menestysta, ystavia ja vaikutusvaltaa. nuo molemmat kirjat kylla aukasi itselle uusia nakoaloja. Ja ehdottomasti vastuu perheesta kuuluu molemmille vanhemmille tasapuolisesti!
Isabelluska, taalla kaet ristissa, etta saat joulun olla kotona
zatu: mun mies ei kylla osaisi ostaa mitaan vauvan hepenetta. Pitaa varmaan jattaa vaavin vaattet laittamatta, niin sitten oois pakko! minua naurattaa, kun jos on alushame ja mekko lapselle paalle puettavana, niin varmasti alushame menee mekon paalle ja jos mekkoon kuuluu essu, niin se menee alle, siis miehen laittamana. Kiva ku sun ukko sua huomioi enemman. Maa oon semmoinen huomionkipea, etta heti alkaa valitus ja mouruaminen, jos huomiotta jaan, voi mua!
tulehan musta_kissa taustailijoista mukaan. taalla viela ollaan hyvin optimistisia, katsotaan sitten, kun tulee tammikuu¿.
sulina sulle kans on kaet ristissa.
leperus 35+3
[color=darkviolet]Kommentointeja ekaksi ->
[b]Fable[/b] meiän akka on nyt pari viikkoo lomalla ja sit eka viikolla hoitoon ellei tässä nyt jakaantumista tapahu. Sitten, ku peipi on perheemme keskellä jää akka kuukauen päiväksi kotio. Ukon ois tarkotus pitää pari viikkoo yhteen syssyyn i-lomaa.
Mä oon nauttinu myös omasta ajasta, koska töissä en oo ollu. Luulen, ettei yhteenotoilla akan kans ois kattoo rajana, jos ois ollu siittä asti kotona ku mun soppari loppu. Lastaan rakastaa tottakai ja yhteisiä hetkiä kaipaa, mut kyllä jokainen tarvii sitä omaakin elämää. Hankala selittää, koska omaa elämäähän se on lapsen kanssakin olo. Mutta siis erilaisia tunteita on täälläkin, joten voin samaistua sun tossuihin :)
Tällä viikolla akka oli vaan tänään hoijossa ja normaalisti 3 puolipäivää/vk. Tuumas oliko se heti maanantaina tai sit eilen, että haluaa hoitoon.
Ootan sitä, että peipi syntyy (kun sen synnysvaiheen sais vaan pikasesti ylitettyä), ja niin oottaa akkakin. Siksi en osaa miettiä kuinka vähän aikaa voi vaan yhelle huomionsa osottaa. Varmasti me osataan jättää se uusi tulokas joskus i-tyypin hoitoon ja lähtee esikon kanssa tuulettumaan ;)
[b]Sulina [/b]toivottavasti sydänkäyrät oli hyvät :) Jokohan sulla on Papu jouluna sylissä? Miksihän kaikki lääkärit ei voi olla " tuomioissaan" samaa mieltä, aiheuttavat vaan hämmennystä joskus erimielisyyksillään. bd bd olit sitten kotona tai osastolla.
[b]Mellum [/b]ukko on tainnu joskus tuumata, ett mä oon opettanu sen shoppaileen. Muistan kyllä vielä aikaa, ku sitä tympäsi kierrellä kaupossa tai no ns. pakolliset autovaraosapuolet tottakai meni :D
Mulla oli muuten myös pari viikkoo sitten neuvolassa pari senttiä vähemmän kohunpohjankorkeus eli sentti per viikko. Sama mittaaja. Totes hyvin kasvua olevan ei sen kummempaa.
[b]Monttu[/b] hui sullaki on jo reippaasti viikkoja. Mä täällä perässä porskutan ;) Mä kans täs pohin, ett pitäsköhän mun kaiken varulta parin viikon päästä ottaa joku kassi mukaan OAS:aan mennessä.
Mistä sitä ikinä tietää mitä ne siellä keksii.
[b]( . )[/b] vähä yritti jomotella päätä. Enpä jaksa muistaa koska viimeks ois yritelly. Hartiat on kyllä varmasti jumissa, joten kaurapussia oon lämmitelly ja elppasin sängyssä.
Pyykkikone linkosi " vieressä" niin torkahin vähäksi aikaa :O Tosi omituista, vaikka no ehkä vähä lyhkäseksi jäi yö ja päivä on menny huomaamatta eikä oo kerenny hirveesti paikallaan oleen.
Ukko sit laitto joku aika sitte jäägeeliä niin nyt on huomattavasti kevyemmän tuntuset hartiat :)
Se [b]myssy [/b]niin arvatkaas mikä kuva siinä on :D No siili elikkäs terhomallia. Miten sattuki! Valkonen, ja pikkuruiset pallokorvat. Tiikeripuku oli tosissaan siisti, mut kurja ukko ei ollukkaan sit ottanu sitä pientä kokoo (ois ollu alle 60 senttiä) vaan yli 70 senttisen :/ Oli aatellu, ett se pieni ei mee ku hetken. Ja tuo ois ollu niin söpö kotiutumispuku *möks*.
Turhamaisena (mitä en oikeesti oo) en oo viel päättäny mis vaatteissa peipi kotiutuu. Voi olla, ett tulee parin viikon päästä kateltua jotai nuttua vielä. Terhopuku on niin iso ettei se harmi tuu kyseeseen.
Nyt meen mussuttaan pitsaa :b
Illanjatkoja :)
Olen aktiivisesti käynyt lukemassa teidän juttuja. Tuntuu, ettei aikaa omaan kommentointiin ikinä ole, mutta koska täällä on ollut aivan loistavia reseptejä, päätin pistää korteni kekoon. KOkeilkaapa siis tätä suklaarusinakakkua!!!
3 munaa
2 dl sokeria
100 g voita
100 g tummaa suklaata
3 dl vehnäjauhoja
2 rkl kaakojauhetta
1 tl leivinjauhetta
1 tl vaniljasokeria
2 dl suklaarusinoita
1/2 dl kuohukermaa
Kuorrutus:
3 rkl kuohukermaa
150 g tummaa suklaata
Koristeeksi:
1 dl suklaarusinoita
Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Sulata rasva kattilassa ja lisää suklaa paloina joukkoon. Sekoita, kunnes suklaa on täysin sulanut. Lisää hieman jäähtynyt suklaaseos munavaahtoon. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää suklaarusinat hauhojen joukkoon.Sekoita taikinaan vuorotellen rusina-jauhoseosta ja kermaa. SEkoita tasaiseksi. Kaada taikina voideltuun ja korppujauhotettuun kakkuvuokaan. 175 astetta 50 min. Anna hetken aikaa jäähtyä vuuassa ja kumoa sen jälkeen ritilälle jäähtymään. Valmista suklaakuorrutus. Kuumenna kattilassa kerma ja lisää suklaa paloina joukkoon. Sekoita tasaiseksi kuorrutteeksi. Valuta kuorrutus jäähtyneen kakun pintaan. Koristele suklaarusinoilla.
Nam Nam! Aivan loistava!
.
Palstailun makuun päästyään sitä sit kirjoittelee useeseen otteeseen.
Tämä päivä tullut juoksenneltua kaupungilla ja sitten siivottiin joulukuntoon koti:) vaikkei täällä ollakkaan (vissiin). Käytiin synttäreideni kunniaksi syömässä isot annokset ja ähkystä pääsyä sitten odottelinkin pari tuntia.
Nyt vauva aloitti oman yksiönsä siivoamisen. Sellainen remuaminen että..
Zatu: Viikkoja on 37+3 ja tosieen kynsillä ollu ihme kasvupyrähdys. Tasapitkät jä nätit ekaa kertaa. Sen takia varmaan tuo luopuminen harmittikin. Yleensä saan ne jotenki " taiteltua" tai jyrsittyä viimeistään siinä vaiheessa ku vähä mittaa alkaa tulemaan johonkin.
Toiveissa tämän päivän juoksentelun ansiosta että ensi yönä jopa saisi nukuttuakin.
Kauniita unia kaikille.
Taas mä olen täällä näin myöhään kirjoittamassa. Fazerin Sininen kakku on uunissa kun huomenna tulee vieraita. Kuusi on koristeltu jo iltasella ja jos jaksaisi vielä huomenna siivoilla vähän niin saapi mun puolesta joulu tulla :-) Ja vaikka vauvakin!
Ihan lyhyesti kirjoitan nyt kun mies odottelee seuraa, menee taas huomenna töihin...
Juu on se jännä että nyt ollaan jo tositoimissa kun just oltiin palstan " nuorimmaiset" :-) Kummasti se aika rientää...
Heinä - semmosia noi ukot usein ovat. Kyllä mustakin välillä tuntuu ettei edes huomaa mitä täällä kotona teen, mutta onneksi osaa joskus olla huomaavainen. Tsemppiä!
Zatu - ihania noi miehet sentään joskus :-)
Kiitos Tikru opastuksesta, täytyy kokeilla uudestaan.
Sulinalle ja Isabelluskalle tsemppiä, toivottavasti pääsette jouluksi kotiin. Ja samat sanat Montulle.
( . ) Neuvolassa käytiin tänään ja kaikki oli ihan ok. Vielä pää vähän liikkui vaikka alhaalla onkin. Paino pudonnut -200g/vko, jee! Terkka arveli painoksi n. 3,5 kg. Ensi viikon käynti torstailta sitten peruttiin kun perjantaina on kuitenkin sitten äitipolilla kontrolliaika.
Tässäpä tärkeimmät tältä erää. Heti miettii että onko mammat jo tositoimissa kun eivät ole kirjoitelleet; Chicca ja Tuiskua ainakin.
t. Mirabella ja Albert rv 38+2
Mirabella: Konsultoin miestä pähkinöissä.. Mekin ollaan käytetty juoksevaa hunajaa. Hunajaa ei kannata laittaa paljoa eikä liikaa
pähkinöitä kerralla pellille. Pähkinöiden pitäisi olla mahdollisimman erillään pellillä ja ne on hyvä paistaa ihan kunnolla. Muistaakseni meilläkin taisi ekat pähkinät olla vähän klimppisiä, mutta sitten vähennettiin hunajan määrää ja taisi auttaa. Makuunhan se klimppisyys ei tietysti vaikuta, mutta lahjaksi ei varmaan sellaisia klönttejä ehkä viitsi antaa..
Sulinalle tsemppistä sairaalaan, toivottavasti pääset vielä jouluksi kotiin!
( . ) Päänsärky on päivän mittaan alkanut hellittämään, joten jospa tää tästä taas iloksi muuttuisi..
Iltatoimiin
tikru