Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos vaikka myöhästyy jatkolennolta??

Vierailija
25.08.2023 |

Jos on yhtenäinen lentolippu jossa jatkolentoja ja sit myöhästyis jos vaikka tiukka vaihto?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi joutua maksamaan uuden jatkolennon. Todennäköistä.

Ei pidä ottaa lippuja liian tiukalla vaihdolla.

Minä otan aina tiukan vaihdon ja vain kerran olen myöhästynyt jatkolennolta. Menin tiskille ja parin tunnin päästä pääsin toisella lennolla ylimääräisen vaihdon kautta perille. 

Vierailija
22/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: En osaa auttaa.

Mutta tämä on ihan järjetöntä. Jos itse tiedät jonkin asian, voisit kertoa. Pari selkeää huumorivastausta ketjussa piristää päivää, mutta sä voisit auttaa mua tässä. On varmaan monia asioita, joissa minä puolestani oisin neuvoa sinua.

Kun ei ole selkeä provo, niin miksei voisi ihan ystävällisesti vastata asialliseen kysymykseen?

Vastaus oli jo tuolla edellä, mutta yritän selventää asiaa:

1. Ostan Air Balticilta lennot Helsinki - Praha. Lentoon sisältyy vaihto Riikassa. Jos Helsinki-Riika lento myöhästyy niin, että myöhästyn Riika-Praha koneesta, niin Air Baltic järjestää minut uudelle lennolle ja tarvittaessa maksaa majoituksen, jos seuraava lento lähtee vasta seuraavana päivänä. Näin siis silloin, kun lennot on ostettu kohteesta Helsinki kohteeseen Praha.

2. Ostan Air Balticilta lennon Helsinki - Riika ja Ryanairilta Riika-Praha. Lasken, että ehdin ihan hyvin vaihtaa konetta, kun kentällä on 2 h aikaa ja että tämä tulee minulle halvemmaksi kuin ykkösvaihtoehto. Käykin niin, että Helsinki-Riika lento laskeutuu Riikaan reilut kaksi tuntia myöhässä eli myöhästyn Ryanairin lennolta. On minun päänsärkyni miettiä, miten pääsen Riikasta Prahaan eli käytännössä joudun itse ostamaan uuden lennon.

(Todellisuudessa kakkosvaihtoehto ei kannata milloinkaan Helsinki - Praha välillä enkä edes tiedä lentääkö Rynski Riikasta Prahaan.)

KIITOS kun väänsit tämän näin selkeästi rautalangasta!

Eli jos lennot on ostettu yhtenä matkana, lentoyhtiö on velvollinen reitittämään uudelleen = kehittämään uuden jatkoyhteyden.

Jos olet ostanut kaksi eri lentoa ja myöhästyt jälkimmäiseltä, se on sinun murheesi. Myöskään matkatavarat eivät siirry automaattisesti jatkolennolle, jos lennot ovat kahdella eri lipulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä on ihan järjetöntä. Jos itse tiedät jonkin asian, voisit kertoa. Pari selkeää huumorivastausta ketjussa piristää päivää, mutta sä voisit auttaa mua tässä. On varmaan monia asioita, joissa minä puolestani oisin neuvoa sinua.

Kun ei ole selkeä provo, niin miksei voisi ihan ystävällisesti vastata asialliseen kysymykseen?

1. Ostan Air Balticilta lennot Helsinki - Praha. Lentoon sisältyy vaihto Riikassa. Jos Helsinki-Riika lento myöhästyy niin, että myöhästyn Riika-Praha koneesta, niin Air Baltic järjestää minut uudelle lennolle ja tarvittaessa maksaa majoituksen, jos seuraava lento lähtee vasta seuraavana päivänä. Näin siis silloin, kun lennot on ostettu kohteesta Helsinki kohteeseen Praha.

2. Ostan Air Balticilta lennon Helsinki - Riika ja Ryanairilta Riika-Praha. Lasken, että ehdin ihan hyvin vaihtaa konetta, kun kentällä on 2 h aikaa ja että tämä tulee minulle halvemmaksi kuin ykkösvaihtoehto. Käykin niin, että Helsinki-Riika lento laskeutuu Riikaan reilut kaksi tuntia myöhässä eli myöhästyn Ryanairin lennolta. On minun päänsärkyni miettiä, miten pääsen Riikasta Prahaan eli käytännössä joudun itse ostamaan uuden lennon.

(Todellisuudessa kakkosvaihtoehto ei kannata milloinkaan Helsinki - Praha välillä enkä edes tiedä lentääkö Rynski Riikasta Prahaan.)

Eli jos lennot on ostettu yhtenä matkana, lentoyhtiö on velvollinen reitittämään uudelleen = kehittämään uuden jatkoyhteyden.

Jos olet ostanut kaksi eri lentoa ja myöhästyt jälkimmäiseltä, se on sinun murheesi. Myöskään matkatavarat eivät siirry automaattisesti jatkolennolle, jos lennot ovat kahdella eri lipulla.

Paitsi jos lipun varausjärjestelmä on varoittanut tiukasta vaihdosta tai asia on muuten selvä. En tiedä miten silloin käy mutta en luottaisi, että siirtävät seuraavalle lennoille ilman maksua.

Vierailija
24/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omasta syystä myöhästyt jatkolennolta niin voipa olla, että joudut maksamaan uuden lipun.

Vierailija
25/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jouduin kävelemään Suomeen kotiin kun myöhästyin jatkolennolta.

Vierailija
26/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos lipun varausjärjestelmä on varoittanut tiukasta vaihdosta tai asia on muuten selvä. En tiedä miten silloin käy mutta en luottaisi, että siirtävät seuraavalle lennoille ilman maksua.

Jos varaussysteemi antaa varata tiukan lennon, niin sitten ei pitäisi olla mitään ongelmia. Silloin vain ohjataan seuraavalle mahdolliselle lennolle suoraan tai mutkien kautta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi