Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos vaikka myöhästyy jatkolennolta??

Vierailija
25.08.2023 |

Jos on yhtenäinen lentolippu jossa jatkolentoja ja sit myöhästyis jos vaikka tiukka vaihto?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyy lennolta

Vierailija
2/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään tiskille ja vaihdetaan lippu uuteen jatkolentoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään tiskille ja vaihdetaan lippu uuteen jatkolentoon.

Pitääkö maksaa uusi lippu?

Vierailija
4/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi näin kerran, menin itkee tiskille ja sain uuden lipun.

Vierailija
5/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joutua maksamaan uuden jatkolennon. Todennäköistä.

Ei pidä ottaa lippuja liian tiukalla vaihdolla.

Vierailija
6/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä lentokentälle sopimuksettomaan tilaan vuosiksi. Et saa jatkaa, et saa poistua. Kannattaa pitää huoli, että ehtii!

Vierailija
7/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran käynyt näin, en ole kertaakaan maksanut uutta lippua. Pari kertaa joutunut yöpymään hotellissa lentoyhtiön piikkiin ja jatkanut matkaa aamulla.

Vierailija
8/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot itse ostanut molemmat lennot eri firmoilta niin maksat itse. Jos taas on yhden lentoyhtiön myymä lippu molemmille lennoille, niin yleensä kustantavat vaihdon tai jopa hotellin jos joudut yöpymään. En tiedä voisiko matkavakuutus korvata jotain..

Vierailija
9/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lentoyhtiön vika, aiempi lento myöhässä tms. niin lentoyhtiö hoitaa asian ilman kustannuksia. Mahdollinen yöpyminen ja uusi lippu, ohjaavat sellaiselle tiskille joka hoitaa homman. Jos myöhästyt sen takia, että hengaat tax freessä tai muualla kentällä niin oma on päänsärkysi ja maksettavasi.

Vierailija
10/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtenyt lento kurvaa sinut hakemaan, huoli pois.

Vierailija
11/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reititetään uudelle lennolle.

Vierailija
12/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: En osaa auttaa.

Mutta tämä on ihan järjetöntä. Jos itse tiedät jonkin asian, voisit kertoa. Pari selkeää huumorivastausta ketjussa piristää päivää, mutta sä voisit auttaa mua tässä. On varmaan monia asioita, joissa minä puolestani oisin neuvoa sinua.

Kun ei ole selkeä provo, niin miksei voisi ihan ystävällisesti vastata asialliseen kysymykseen?

Vierailija
13/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyin jatkolennolta sääolosuhteiden vuoksi, sillä laskeutuminen ei ollut mahdollista. Lentokentän työntekijät hommasivat taksikyydin kentälle. Emme ehtineet jatkolennolle Helsinkiin, mutta saimme paluumatkan Frankfurtin kautta Helsinkiin. Mitään ylimääräistä ei tarvinnut maksaa taksista tai uusista lipuista.

Vierailija
14/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu kansainväliseen oikeuteen Haaagissa, minimituomio on 2v linnaa.

Vierailija
15/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpi niin sanotusti reen sijalle.

Vierailija
16/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut laitetaan toista reittiä määränpäähän. 

Vierailija
17/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lento oli niin myöhässä, että myöhästyin jatkolennolta. Lentoyhtiö reititti minut uudelleen. Onneksi oli Lontoossa vaihto, niin ei tullut pitkä odotus. Joskus voi joutua olemaan yötä vaihtopaikassa tai lentämään jatkon välilaskun kautta.

Jos on vaihdollinen yhteys, niin muistaa ottaa ne joko samalle lipulle tai varata reilusti vaihtoaikaa.

Vierailija
18/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse maksaa mitään, jos molemmat lennot samalla lipulla. 

Vierailija
19/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: En osaa auttaa.

Mutta tämä on ihan järjetöntä. Jos itse tiedät jonkin asian, voisit kertoa. Pari selkeää huumorivastausta ketjussa piristää päivää, mutta sä voisit auttaa mua tässä. On varmaan monia asioita, joissa minä puolestani oisin neuvoa sinua.

Kun ei ole selkeä provo, niin miksei voisi ihan ystävällisesti vastata asialliseen kysymykseen?

Vastaus oli jo tuolla edellä, mutta yritän selventää asiaa:

1. Ostan Air Balticilta lennot Helsinki - Praha. Lentoon sisältyy vaihto Riikassa. Jos Helsinki-Riika lento myöhästyy niin, että myöhästyn Riika-Praha koneesta, niin Air Baltic järjestää minut uudelle lennolle ja tarvittaessa maksaa majoituksen, jos seuraava lento lähtee vasta seuraavana päivänä. Näin siis silloin, kun lennot on ostettu kohteesta Helsinki kohteeseen Praha.

2. Ostan Air Balticilta lennon Helsinki - Riika ja Ryanairilta Riika-Praha. Lasken, että ehdin ihan hyvin vaihtaa konetta, kun kentällä on 2 h aikaa ja että tämä tulee minulle halvemmaksi kuin ykkösvaihtoehto. Käykin niin, että Helsinki-Riika lento laskeutuu Riikaan reilut kaksi tuntia myöhässä eli myöhästyn Ryanairin lennolta. On minun päänsärkyni miettiä, miten pääsen Riikasta Prahaan eli käytännössä joudun itse ostamaan uuden lennon.

(Todellisuudessa kakkosvaihtoehto ei kannata milloinkaan Helsinki - Praha välillä enkä edes tiedä lentääkö Rynski Riikasta Prahaan.)

Vierailija
20/26 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain siinä tapauksessa, että lennot ovat eri lipulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi