Kuka muistaa sarjan Okalinnut?
Sarja oli suosittu ja itsekin katsoin sitä innolla, vaikka vain lapsi olinkin,
Muistan vain sen, että se tapahtui Australiassa ja kaunis pääosan näyttelijä oli rakastunut katolliseen pappiin.
Mikähän siinä oli se suuri päätarina, se onneton rakkaus vai? Vai mikä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Juu, siellä pielusteltiin, mikä oli mielenkiintoinen käännös.
Väärä sarja. Richard Chamberlain pielusteli Japanissa 1600-luvulla. Sarjan nimi oli Shogun.
Juuri katselin tätä Viaplaylta. Ihanan nostalginen sarja :)
Vierailija kirjoitti:
Kirja on parempi kuin sarja, paljon yksityiskohtaisempi, eikä keskity pelkästään Meghanniin ja pappiin.
Kyllä. Kirjassa on hienosti kuvailtu Australian luontoa ja ihmisten arkea raskaassa työssä sokeriruokopelloilla. Toki myös sitä romantiikkaa, mutta myös onnettomuuksia, lapsen kuolemaa, yksinäisyyttä, vanhenemista... Oikea kunnon lukuromaani. Minulla on ollut kirja yli 30 vuotta ja muutaman vuoden välein luen sen uudelleen.
Katsoin joka jakson ja pelkäsin jo etukäteen, että taas saan itkeä silmät päästäni, mies ei ymmärrä lainkaan jos nainen itkee jotain, en oikein pidä hänestä...
Sarjaa en nähnyt, sillä olin opiskelija eikä minulla ollut televisiota. Telkun hankin vasta, kun olin ollut töissäkin jo pari kolme vuotta. Sen sijaan olen kyllä lukenut kirjan ja pidin siitä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Olin ihan ihastunut Richard Chamberlainiin! Se pappi
Samoin. Homoudessa meni komea ja yksityiselämässään sivistynyt mies ihan hukkaan.
Muistan sarjan sekä kirjan. Ainoa mitä en muista tuliko kummassakaan ilmi Ralphin kuolinsyy.
Muistan sekä sarjan, että kirjan.
Näin märkiä unia Rachel Wardista.
hyi pedoviili pappi pani pikku lasta
Vierailija kirjoitti:
Näin märkiä unia Rachel Wardista.
Rachel Ward oli nuorena yksi kauneimpia näyttelijöitä ellei kaunein mitä on koskaan ollut ja ihan ilman mitään plastiikkakirurgeja.
https://www.themoviedb.org/person/36042-rachel-ward
Olen lainannut kirjastosta muutama vuosi sitten DVDn. Kannattaa tarkistaa, josko sitä kautta saisi sarjan hifisteltäväksi!
Mulla on kirjahyllyssäni Troijan laulu, en ole vielä raaskinut kierrättää sitä eteenpäin. Suosittelen.