Hyi, meillä on vessan nurkassa hämähäkin seitissä iso hämähäkki
Tekisi mieli imuroida se pois, mutta ei sitä enää viitsi tähän aikaan siihen hommaan ruveta.
Ahdistavaa istua pöntöllä kun tietää että siinä vieressä se hämähäkki väijyy.
Ei saa mukillakaan pyydystettyä kun heti vipeltää karkuun.
Kommentit (32)
Soita 112. Poliisi tulee hakemaan sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Soita 112. Poliisi tulee hakemaan sen pois.
Tulee mieleen se keissi Australiasta, jossa pariskunta joutui ihan oikeasti soittamaan poliisin hätiin kun heidän talonsa oveen oli linnoittautunut hyvin aggressiivinen lautasen kokoinen hämy. Eivät uskaltaneet ulos talostaan. Aussithan ovat vieläpä noihin tottuneet mutta tuli kaikki rajat vastaan. Video oli aikoinaan iltalehdissä ja hyi saakeli DDDD:
Vierailija kirjoitti:
Hän on nyt sinun uusi kaveri. Anna sille nimi. Sitten sanot "hei Kaapo, minä olen Marja". Sitten tunnette toisenne, eikä tarvi enää pelätä.
Jos on iso, on kyllä Kaisa eikä Kaapo.
Ap:n tilanteessa pyytäisin jonkun apua elikon ulos siirtämiseen.
Imuroiminen on julma keino.
Itse hämähäkkikauhuisena en valitettavasti voisi jakaa vessaani sen kanssa.
Tarkoittaa käytännössä sitä, että teillä ei ole home taloa. Itse veisin sen näin syksyllä pihalle jossa sillä on enemmän ruokaa. Talvella pitäisin sen sisällä.
Meillä oli viime talvena Viherhämähäkki. Oli kyllä aikasmoinen ilmestys. Oli tosi hieno
T. Entinen aragnofoobikko
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa käytännössä sitä, että teillä ei ole home taloa. Itse veisin sen näin syksyllä pihalle jossa sillä on enemmän ruokaa. Talvella pitäisin sen sisällä.
Meillä oli viime talvena Viherhämähäkki. Oli kyllä aikasmoinen ilmestys. Oli tosi hieno
T. Entinen aragnofoobikko
Hämähäkit ei hometta säiky. Jotkut lajit viihtyy kuivassa, toiset kosteassa. Asunnoissa yleiset mustat pallohämäkit kutoo verkkonsa asunnon kosteimpiin nurkkiin, useimmiten kellareihin.
Mistähän vois saada sille kaverin?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kaupunkiasunnossa ei voi olla esim. sokeritoukkia?
Voi olla, mutta meillä ei ole. Eikä muitakaan ötököitä. Vain ikkunasta lentelee pörriäisiä ja kärpäsiä.
-eri kuin ap
Vierailija kirjoitti:
Mä nuorempana pelkäsin hämähäkkejä. Nykyisin nostan ne ulos varovasti. Älä imuroi niitä sillä ne voi jäädä kitumaan. Voin kertoa et se hämppy pelkää myös sinua ja varmaan yrittää piiloon.
Kunpa ne voisikin nostaa vaan ulos. Mutta ei kun ne lähtee pinkomaan pakoon.
Mitä väliä jonkun hämiksen kärsimyksellä? Syön minä lihaakin, vaikka tuotantoeläinten kohtelu surettaa. Ei silti sureta niin paljon, että jättäisin syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Syö sokeritoukat jos niitä sattuu joskus tulemaan sisälle asti.
Tämän niksin ehdottajalla ja yläpeukuttajilla on täysin väärä käsititys kahdessakin mielessä
Ensinnäkin, sokeritoukat likaa hylkivässä suomuvaipassaa eivät lattiavipeltäjinä eivä takerru hämiksen
nurkkiin viritettyihin verkkoihin.Toiseksi, sokeritoukat eivät tule sisälle ulkoa. Ellei sisääntuloksi lasketa viemäristä kömpimistä. Kyllä ne siellä lattialistojen raoissa elää, lisääntyy ja voi oikein hyvin.
Sokeritoukkia pyydystämään tarvitaan joku nopea hämärässä saalistava juoksuhämähäkkilaji tai hyppyhämähäkki. Ehkä nurkassa kyttäävä krapuhämähäkkikin saisi joskus sokeritoukan saaliikseen.
Sokeritoukkien hävitykseen suosittelen hankkimaan asuntoon ison populaation suuria susihämähäkkejä. Niitä on kiva katella kun syöksähtelevät lattialla.
Vielä parempia olisivat juoksujalkaiset. Ne on pitkiä, tuhatjalkaiksi nimiteltyjä ruskeita otuksia. Niitä löytyy ja saa kerättyä kivien alta. Juoksujalkaiset viihtyy kosteiden lattialistojen alla ja rakosissa yhtä hyvin kuin sokeritoukat ja popsii ne suihinsa. Ja mikä parasta, ne liikkuvat pimeässä kuten sokeritoukatkin, joten kohtaamiset ovat varmoja ja sokeritoukille ikäviä.
Juoksikset vaan saattaa puraista. Mieluummin himassa hämähäkkejä kuin juoksujalkaisia. Ne eivät juuri ihmistä kaihda.
Ilman hämähäkkiä sokeritoukat yms valtaisivat vessan.
Vierailija kirjoitti:
Ilman hämähäkkiä sokeritoukat yms valtaisivat vessan.
Lukisitko ketjun. Siellä biologi toteaa, ettei seitin päällä istuva hämistyyppii metsästä lattialla sokeritoukkia. Seittihämis pyydystää lentäviä öttiäisiä, sokeritoukkia taas pyytää juokseva hämis, joka ei tee seittiä.
Raid-pullosta suihkaus niin pääset eroon.