Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa atoopikkoa... =´(

Vierailija
19.12.2006 |

Olen atoopikko, ja elämä tuntuu usein niin hemmetin vaikealta sen kanssa. Ihoni kuivuu ja ärtyy hyvin herkästi, ja varsinkin näin talvisin iho on huonossa kunnossa. Erityisesti kaulassa, niskassa sekä nilkoissa vaiva on pahin, iho on todella kuiva! Kaulan alue on varsinkin erittäin kuiva, hilseilevä ja kutiseva. Mitkään voiteet eivät tunnu auttavan. Pari hyvää vuotta oli, eikä ollut ihmeempiä iho-ongelmia, mutta nyt on noin puolisen vuotta ollut tosi pahana. Ei jaksaisi enää taistella tämän kanssa... Naisena ärsyttää kun iho ei todellakaan ole mitenkään kaunis. Inhottavinta on kuitenkin se tunne, kun tuntuu kuin kasvoista iho rapisisi pois. Olisiko teillä kokemuksia atooppisen ihon hoidosta? Mistä voisi olla apua? En jaksa olla kiinnostunut enää mistään kortisoni- tms. voiteista, jotka eivät tarjoa kuin hetkellistä apua. =(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi Rela-tipat ovat hyviä. Pitäisi auttaa jonkin verran.

Vaihtele voiteita, joita käytät. Locobasen Repairvoide on todella hyvää, kokeile sitä pahimpiin paikkoihin.

Vierailija
2/23 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiasiassa on.

Milloin olet ap viimeksi käynyt ihotautien erikoislääkärillä? uusia lääkkeitä (voidemaisia) on tullut (taisi olla tacrolimus tai jotain sinne päin). Minua auttoi aikanaan myös helokkiöljykapselit Voimia sinulle atopia on ikävä vaiva.

T. atopiasta parantunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut jonkin verran, kun olen lisännyt (pehmeän) rasvan osuutta ruokavaliossani. Kalaöljy esim. Ei ole iho enää niin kuivan hilseilevä.

Kortisoni onkin ärsyttävä kun saa käyttää vain kuureina, ootko puhunut lääkärin kanssa takrolimuusivoiteesta? Se on sikakallista, mutta kuulemma tehokasta, kasvojen iholle mahdollisesti raaskisi. Sillä ei ole kortisonin haittavaikutuksia ja sitä käytetään jatkuvasti, ei kuureina. Mulla ei ole ollut niin pahana, että lähtisin maksamaan viittäkymppiä kuussa.

Vierailija
4/23 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr. Hauschkan Creme Packung-voidetta.

T: atoopikko myös

Vierailija
5/23 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaveri kärsii atooppisesta ihosta ja hällä on tullut lapsen teon jälkeen pikkuhiljaa aivan hulluna uusia ruoka-aineallergioita ja ne vaikuttaa suoraan ihon kuntoon..

Vierailija
6/23 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jokin aika sitten yksityisellä puolella ihotautilääkärillä, mutta ei kyllä kertonut mitään uutta... Sitä iänikuista kortisonia, ja ne neuvot jotka olen kuullut jo n. tuhanteen kertaan. =(

Kala- ja helokkiöljyä olen kokeillut, ja tuota kalaöljyä olen yrittänyt muistaa käyttää. Maitohappobakteereja myös käytän kun muistan... meillä juodaankin Gefilus-maitoa, tosin kovinkaan paljon maitoa en päivässä juo.

Noita voidevinkkejä pitää kokeilla, kiitos niistä!

Onko teistä kukaan kokeillut esim. sinkkiä tms? Olisikohan apua?

ap

Vierailija
7/23 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kuulemma kovin kalliita.

Vierailija
8/23 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natusanin baby oilia, jossa aloe veraa ja e-vitamiinia. Olen saanut kaikki atooppiset iho-ongelmat hoidettua sillä ja on riittoisaa, koska pieni määrä riittää. Eikä ole kallistakaan.

Vierailija
9/23 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen huomannut että iho on parempi, kun otan sinkkiä ja kalaöljykapseleita. Atoopikon elämä on välillä aika veemäistä. Lapseni on myös atoopikko ja iho on tällä hetkellä aika huonossa kunnossa. Johtuu tietysti tästä ilmasta. Kumpa tulisi jo kesä.

Vierailija
10/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko ihan vaan ja ainoastaan sitä käyttänyt " tositarkoituksella" , sillä itseltäni ja tutuiltani on monelta parantuneet erilaiset ihottumat ja atooppinen iho muuttunut paremmaksi.

Vierailija
11/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin ihan sinkin: ainakin ennen sai sellaista helokkiöljyä, jossa oli sinkkiä mukana ja juuri siitä oli ainakin minulle apua.

Vierailija
12/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä n. vajaa puoli vuotta. Enempää en kestänyt, iho meni todella huonoksi! Kutisi niin kauheasti, että heräilin öisin kun raavin unissani itseni ihan verille. =( En tiedä mistä johtui... Sama reaktio oli valohoidossa, jota olen myös kokeillut. Kävin siinä muistaakseni vajaa 10 kertaa eikä ollut kuin haittaa.

ap

Vierailija
13/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupurkki maksaa kyllä liki 30 ¿, mutta on todella yllättävän riittoisaa - siitä riittää pari-kolme kuukautta riippuen kuinka paljon tarvii laittaa että saa ihon joustavaksi.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Saa ainakin joistakin luontaiskaupoista- ei kyllä ihan kaikista.

Vierailija
14/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs siis pesulla aina kun vähänki hikoaa. Ja sitten voidetta, muttei liian paksusti. Itsellä iho pysynyt hyvänä kun pesen itseni karhealla sienellä tai harjalla (tiedän ei saisi), se poistaa kuoleen ihon ja kutinan aiheuttajan, jos en näin tee iho kukkii hetkessä. Lisäksi käytän LIPOLAN- kosteusvoidetta vartalolle kauttaltaan. Ja heti suihkun jälkeen! Kun hoitaa perusrasvauksen hyvin, tarvitsee harvemmin lääkevoiteita.

Kasvot rasvaan aamulla ennen meikkiä ja pesun jälkeen ja sitten vielä ennen nukkumaan käyntiä. Kasvojen ihottumaan sain lääkäriltä silmävoidetta. Se ei ohenna ihoa kuten kortisoni ja soveltuu myös silmäluomille. Ja pesuaine kannattaa valita oikein. Itselleni sopii dobbeldush-suihkusaippua. Se on oikeastaan ainut mikä sopii. Mutta tuo peseytyminen on tärkeää, aina kun hikoo ja muutenki vähintään joka toinen päivä. Tästä muutaman hetken kokemus itelläni (26 vuotta), eikä edes helpommasta päästä!

Allergiat tietysti pahentaa tilannetta(mulla niitä enemmän ku laki sallii!) ja karheat kuidut, villa, ja sellasiset hiostavat kuten fleece. Sup valohoito auttaa kyllä tavallaan mutta aiheutti mulle myös ihottumaa. Avun saamiseksi pitää olla sinnikäs sillä hoito alotetaan 10 sekunnin valotuksilla ja hitaasti nostaen. Tuloksia tulee sitten myöhemmin pitemmillä ajoilla. Allergialääke auttaa kutinaan ja vähentää tätä kautta ihottumaa ja ärsytystä, mikäli allergia aiheuttaa. Muttei niitäkään saa jatkuvasti syödä, eikä ilman lääkärin lupaa. Olen itse raskaana ja en siksi voi niitä syödä ja se näkyy heti ihossa kun syön jotain mille allerginen. Ylipäätään atooppisen ihon kanssa pärjää kun oppii hyväksymään sen että koskaan ei tiiä miltä se huomenna näyttää!

Vierailija
15/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa Lactoline ja LV pesuaineita iholle ja hiuksiin, ne ei ärsytä ja sen jälkeen rasvaus. Aqualan plus hyvä, itse käytän novalania. Lääkärin reseptillä vahvempia rasvoja. Kannattaa soittaa lääkäriaika...

Vierailija
16/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä kuinka karppaus auttaa atopiaankin, käys vilkaiseen, ei siitä haittaakaan voi olla.

Vierailija
17/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

atopian hoitoon. On superkallis, mutta päässyt KELAn korvausten piiriin.

Vierailija
18/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi auttaa yhdelle ja toinen toiselle.

Meillä atoopikon ihoa ruiskutellaan merisuolavedellä ja suolakääreet auttavat.

Myös takrolimuusi-voide on tehokas mutta tosi kallis, ja meillä sitä ei kärsi käyttää keväällä eikä kasvoille, reagoi auringonvalon kanssa ja tulee ns. aurinkoihottumaa

Vierailija
19/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työssäni kädet joutuvat kovalle koetukselle ja kuivuvat helposti, ennen jouduin välillä laittamaan yöksi paksun kerroksen rasvaa ja puuvillahanskat käsiin eikä sekään välttämättä auttanut. Mutta kun aloitin Natusanin käytön, niin kädet ovat hyvässä kunnossa ja nykyisin riittää, kun laitan pari suihkausta Natusania iltaisin. Olen myös käyttänyt kasvoihin ja muuallekin pahimpina aikoina. Suihkepullo maksaa vain noin 5 euroa ja sitä saa marketeista eikä tarvitse lääkäriä eikä reseptiä. KOKEILE IHMEESSÄ!!!

Vierailija
20/23 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut suunnilleen kaikki rasvat mitä markkinoilla on. Rasvaisetkaan eivät auta, mutta ehdottomasti paras perusvoide on LIPOLAN!