Adoptio
Isyystesti varmisti isyyden eli lapsi on tunnustettu ja lapsella isän sukunimi. Lapsen vanhemmat eivät olleet enää yhdessä lapsen syntyessä eivätkä ole koskaan asuneet yhdessä. Kummallakin vanhemmalla uusi parisuhde. Lapsen äidillä uudesta parisuhteesta lapsia. Voiko äidin uusi puoliso adoptoida lapsen ilman bioisän suostumusta tai bioisältä salaa?
Kommentit (17)
Olisi se vähän hämärää jos nyt omalla kohdalla mietin että tulisi ero ja mies löytäis uuden kumppanin ja tämän kanssa adoptoisivat minulta salaa oman lapseni??:D
Ei bioisältä kysymättä, mutta sittne taas bioisän sukulaisilla ei ole sanan sijaa. Oletko sinä nyt taas se täti joka inttää ettei veljesi leski saa perustaa uutta perhettä?
Riippuu mikä on lapsen etu. Perheensisäinen adoptio voidaan hyväksyä myös ilman bioisän lupaa, mikäli se katsotaan lapsen eduksi ja esimerkiksi isompi lapsi itse haluaa myös adoptiota.
[
Ei. En ole se täti. Kysymyksessä ei ole minun sukulaiseni. Ehkä hämäävä nimimerkki, mutta olen lapsen "naapurintäti" lapsi puhutelle minua tätinä
quote=Vierailija]Ei bioisältä kysymättä, mutta sittne taas bioisän sukulaisilla ei ole sanan sijaa. Oletko sinä nyt taas se täti joka inttää ettei veljesi leski saa perustaa uutta perhettä?[/quote]
Miksi sinua kiinnostaa muiden asiat ja mistä muka tiedät toisten isyystestaukset.
[
Lapsi alle kouluikäinen. Tapaa bioisää, isovanhempia ja setäänsä säännöllisesti. Isäpuoli tullut kuvioihin lapsen ollessa alle vuoden. Lapsi haluaisi että hänellä olisi sama isä ja sama sukunimi kuin nuoremmilla sisaruksillaan.
quote=Vierailija]Riippuu mikä on lapsen etu. Perheensisäinen adoptio voidaan hyväksyä myös ilman bioisän lupaa, mikäli se katsotaan lapsen eduksi ja esimerkiksi isompi lapsi itse haluaa myös adoptiota.[/quote]
No jos lapsi itsekin haluaa adoptiota ja sen katsotaan olevan lapsen etu, niin todennäköisesti adoptio on mahdollista.
Asia ei kuulu naapurin tätille mitenkään. Ja ainahan ne sisarukset voi vaihtaa samalle sukunimelle eli äidin nimi vain kaikille.
[
Lapsen äiti on itse isyystutkimus tulokset minulle näyttänyt.
Ja kiinnostaa siksi koska vaikuttaa minulle tärkeän ihmisen elämään todella paljon.
Vaikuttaa myös minulle tärkeän lapsen tulevaisuuteen esim huomattavan perinnön osalta(bioisänpuolelta) perintöoikeushan poistuu adoptiossa.
Mikä on tämän lapsen edun mukaista? Kokeeko lapsi myöhemmin tulleensa hylätyksi jos adoptio tapahtuu vastoin bioisän tahtoa? Bioisällä Ei alko, huume tai mielenterveys ongelmia
quote=Vierailija]Miksi sinua kiinnostaa muiden asiat ja mistä muka tiedät toisten isyystestaukset.[/quote]
Eiköhän se adoptio ja kyseisen lapsen isyys ole ihan sen perheen oma asia, ei sinun.
Joo ei ole minun asiani. Vaikuttaa kuitenkin minulle tärkeisiin ihmisiin. Pohdin asiaa lähinnä yleisemmällä tasolla. Mietin myös bioisän oikeuksia. Onko bioisällä mitään oikeuksia? Muuta kuin maksaa elarit?(tässä tapauksessa äidin kertomana yli 500e/kk)Bioisä vastustaa adoptiota. Heillä yhteishuoltajuus. Lapsi kuuluu myös bioisän perheeseen. Voiko äiti päättää asian isän tahdon vastaisesti? Vaikka yhteishuoltajuus.
Tajuaako lapsi adoption merkityksen itselleen?
Pystyykö lapsi ymmärtämään ettei isä, äitipuoli, isovanhemmat, setä, serkut ym ole enää adoption jälkeen hänen elämässään millään tavalla mukana? Ei enää yhteisiä tekemisiä, yökyläilyjä, lomia, lahjoja yms. Heillä kuitenkin läheiset välit. Lapsi odottaa aina tapaamisia.
Voiko tässä käydä vielä niin että äiti menettää lapsen huoltajuuden koska yrittää vieraannutta lapsen isästään? Isän vastuttaessa adoptiota.
Lapsi kärsii jokatapauksessa.
Adoptio olisi ymmärrettävä jos isä olisi lapsen elämässä mukana vain elareilla. Eikä lapsella olisi mitään tunnesiteitä isäänsä/isovanhempiin/setään/serkkuihin
Unohdetaanko lapsi? Ja lapsen etu. Lapsi kun haluaa helposi samaa kuin äiti ja perhe missä pääsääntöisesti asuu.
Asioista voi olla huolissaan vaikkeivat ne itselle kuuluisikkaan
quote=Vierailija]Eiköhän se adoptio ja kyseisen lapsen isyys ole ihan sen perheen oma asia, ei sinun.[/quote]
Sinä et voi tietää perheen sisäisistä asioista etä myöskään lapsen todellisista mielipiteistä, joten anna olla.
Perhe adoptoi tai ei, asia ei kuulu sinulle.
Ilmeisesti bioisien asemaa täytyy parantaa?
Ei alle kouluikäinen lapsi voi tietää mitä loppujen lopuksi haluaa. Ei osaa hahmottaa kokonaisuuksia ja mitä se vaikuttaa hänen koko tulevaan elämäänsä.
Kaikki äidit kun eivät ajattele lapsensa parasta.
Onneksi lastensuojelua ei pääse karkuun perheensisäisessä adoptiossa. Bioisän ilmeisesti voi halutessaan potkia pihalle, mutta lastensuojelu ei toivottavasti hylkää. Lapset lastensuojelun asiakkaita koska isäpuoli/nuorempien isä poliiseille nykyään erittäin tuttu.....
quote=Vierailija]Sinä et voi tietää perheen sisäisistä asioista etä myöskään lapsen todellisista mielipiteistä, joten anna olla.
Perhe adoptoi tai ei, asia ei kuulu sinulle.[/quote]
Mikä olisi tässä tilanteessa se "jos lapsen etu sitä vaatii". Lapsen halu ei ole sama asia kuin lapsen etu. Ja miksi pitäisi edes yrittää salassa tehdä mitään?
Kaikki kysymykset pitäisi pystyä avoimesti keskustella vanhempien välillä ilman sivullisten painostusta.
Mitä jos tätönen hommaisi ihan oman elämän???
Miksi haluat mustamaalata sitä perhettä?
Et voi naapurintätinä tietää perheen sisäisiä asioista. Voi olla paljon asioita mistä et edes tiedä mitään. Mutta tämähän olikin vaan äidin mustamaalaamista ja bioisien oikeuksien lobbaamista.
Ei