Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen ei pääse suuttumuksesta eroon?

Vierailija
24.08.2023 |

Ystäväni on aivan loppu miehensä kanssa, joka saa raivokohtauksia aivan pienimmistä asioista eikä sitten edes yritä päästä vihan tunteestaan eroon, vaikka ystäväni ehdottaa kävelyä, halaamista yms. Mies nimittelee ja pitää siinä tilassaan ystävääni kuin pahimpana vihollisenaan. Tuntuu, että ystäväni on aivan poikki tilanteen kanssa, sillä vaikka hän seisoisi päällään, mies keksii jostain syyn suuttua. Itse en ole koskaan törmännyt tuollaisiin ihmisiin, onko teillä kokemusta ja miten voisin auttaa ystävääni? Pelkään, että hän kohta masentuu kun vaikuttaa niin uupuneelta tilanteeseen. Erota hän ei halua.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihainen?

Vierailija
2/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitkä vaihtoehdot tuollaisen pershäiriöisen kanssa ovat?

Jos ei eroa, niin kärsii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos aikuinen ihminen ei itse tajua lähteä, niin eihän sille mitään mahda. Se on voi voi vaan..

Vierailija
4/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sairaalta ihmiseltä. Tuo ei ole enää normaalia.

Vierailija
5/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin raivokohtauksia ei pidä jäädä sietämään vaan repiä itsensä irti. Ystäväsi pitää saada tajuamaan, että tuo on todellisuus eikä tule paranemaan, se tulee vain pahenemaan. Mitä pidempään hän pysyy, sitä enemmän menettää elämästään ja voimistaan. 

Vierailija
6/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että tutustuu kanavaan Narsisti vs Minä ja muutenkin narsismiin. Siitä ei parane, ei ole toivoa kuin uhrilla eli ystäväsi pelastaa itsensä, miestä ei pysty pelastamaan. 

Vierailija
7/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmitön vihaisuus tulee jostain aivan pikkuasioista/jopa tyhjästä.

Lisäksi miehellä on jatkuvasti aivan eri näkemys siitä, mikä on totuus, eli hän myös valehtelee jatkuvasti eikä koskaan näe itsessään mitään vikaa. Hän kokee myös, että voi vaatia ystävältäni jotain käytöstä X, mutta että hänen ri itse tarvitse käyttäytyä sillä tavalla.

Ap

Vierailija
8/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on aina uhri.

Vierailija
9/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on persoonallisuushäiriöinen ja ystäväsi läheisriippuvainen. Et voi tehdä oikein mitään ystäväsi avuksi, sillä hänen pitäisi ymmärtää itse hakeutua avun piiriin.

Vierailija
10/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mies ei koe minkäännäköistä empatiaa ystävääni kohtaan vaikka hän aina alkaa itkemään miehen ilkeilyistä. Mies kuulemma vain tokaisee, että mene muualle itkemään silmäsi päästäsi.

Ap

Vierailija
11/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusnarsisti kuvauksen perusteella. Onko ystäväsi yliymmärtävä/maailmaa halaava/kynnysmatto/läheisriippuvainen/ alkoholistin tms. lapsi?

MIES EI, PAINOTAN SANAA EI, TULE MUUTTUMAAN!

Ystäväsi ei voi rakastaa häntä ehjäksi eikä mies yhtäkkiä muutu toiseksi, koska rakastaa ystävääsi niin paljon. 

Vierailija
12/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi mies ei koe minkäännäköistä empatiaa ystävääni kohtaan vaikka hän aina alkaa itkemään miehen ilkeilyistä. Mies kuulemma vain tokaisee, että mene muualle itkemään silmäsi päästäsi.

Ap

Tutustu itse hieman narsismiin ja yritä avata ystäväsi silmät. Lähteminen on ainoa vaihtoehto, tämä kolmen narsistin kokemuksella. 

Vierailija
13/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun exältä. Vähintään viikoittain suuttui silmittömästi mitättömistä asioista ja haukkui mua tosi rumasti. Alkuun yritin korjailla asioita joista suuttui, mutta ei se koskaan loppunut. Aina tuli uusi syy olla vihainen. Syyksi kelpasi erityisesti joku asia menneisyydestäni, mutta suuttui myös kun sain isohkon bonuksen töistä tai kävin syömässä lapsuuden ystävän kanssa.

Vierailija
14/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyypillistä on kaivella noita vihan aiheita toisen menneistä parisuhteista. Kun ei muuta keksi, niin aina voi suuttua siitä, että puoliso on joskus aiemmin ollut jonkun muun kanssa.

Been there, done that. Juokse.

Vierailija
15/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä ettei sillä ole mitään väliä mitä ystäväsi tekee tai on tekemättä. Tuollainen mies kehittää sen riidan ja draaman ihan itsekseen päässään. Sitten riittääkin joku arkinen erimielisyys ja helvetti on taas irti.

Vierailija
16/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole narsisti. Oma exä oli tollanen ja taisi olla epävakaa. Varmaan muitakin diagnooseja oli. Viha kumpusi omasta heikosta itsetunnostasn ja kohdistui minuun milloin milläkin tekosyyllä. Toi menneisyys oli se, mistä kaiveli, jos ei muuta keksinyt.

Vierailija
17/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka ei pääse suuttumuksesta eroon. Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
18/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole narsisti. Oma exä oli tollanen ja taisi olla epävakaa. Varmaan muitakin diagnooseja oli. Viha kumpusi omasta heikosta itsetunnostasn ja kohdistui minuun milloin milläkin tekosyyllä. Toi menneisyys oli se, mistä kaiveli, jos ei muuta keksinyt.

No, oikei, lavennetaan koko klusteri b, antisosiaalinen ja psykopaatti.

Vierailija
19/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on jo matkalla mt-ongelmiin. Vähintään masennus on suora seuraus tuosta, ehkä kehittyy myös muita ongelmia.

Vierailija
20/26 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoden verran katsellut vierestä vastaavaa tapausta. Viikonloppuisin juoksulenkillä ystäväni kanssa kuulen suhteensa tilasta. Joka lauantai saan kuulla uudesta aiheesta, mistä miesystävä on suuttunut. Eikä ole ihan nuorista ihmisistä kyse. Olenkin varovaisesti sanonut ystävälleni että pitäisikö tuo suhde kuopata lopullisesti, sen verran epävakaalta mies vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi