Kääriä: keikat ja some -keskustelu
Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.
Kommentit (20844)
Täällä kans yks alkuperäinen kääriäläinen, ja ihan 100% Kärtsä-fanina minä tänne tulin ja yhä olen. :)
Tulee se manattu Eurochacha... molemmat biisit lyöty yhteen. En tiedä haluanko vai enkö halua kuulla moista, voisi tulla kunnon kakofoniakauhistus. :'D
Mulla alkoi jo soimaan eurochacha päässä. Apua! 🙈😂
Vierailija kirjoitti:
Tulee se manattu Eurochacha... molemmat biisit lyöty yhteen. En tiedä haluanko vai enkö halua kuulla moista, voisi tulla kunnon kakofoniakauhistus. :'D
Mulla alkoi jo soimaan eurochacha päässä. Apua! 🙈😂
Tämä ainakin erottuisi muiden viisuartistien versioista. Miettikää nyt jos/kun K olisi myös musiikkivideolla. Se olisi juuri niin överiä mitä Joostilta odottaisi. Toivon tätä, vaikka on todennäköisesti joku ihan muu juttu 😊
No nyt kun tosta Joker Out - Kärtsä yhteisbiisimahdollisuudesta on keskusteltu, niin tässä vielä yks mielipide:
Mulla on sellanen vaikutelma että jos yhteisbiisiin olisi ollut riittävästi tahtoa ja intoa, niin se olisi tehty jo. Pitää takoa kun rauta on kuumaa, ja viime vuonna rauta oli kuumimillaan tuon asian suhteen. Nyt molemmilla on omat projektinsa, levyt, kiertueet yms tulossa, joten vaikka jotain jammailua ja ideoita oliskin ollut, niin siitä on vielä pitkä matka toteutukseen.
Vertaa esim. Elastisen kanssa tehtyyn yhteisbiisiin: sehän sai alkunsa jollain kesän festareilta, joissa sekä Kärtsä että Elastinen olivat esiintymässä. Olivat siinä jutelleet kaikenlaista ja tutustuneet, ja sitten ilmoille oli heitetty että mitäs jos tehdään yhdessä biisi. No eipä aikaakaan kun se sitten tehtiin, eli matka ideasta toteutukseen oli suht lyhyt. Tätä samaa ei tapahtunut joksujen kanssa, vaikka B & K viisubestikset ja shippi oli aktiivisimmillaan.
Toisaalta voi verrata myös Ruoskaan: sehän oli valmis jo ennen viisuja, mutta näki päivänvalon vasta tänä vuonna. Eikä olis välttämättä ees julkaistu vielä, ellei se uus A&R olis suositellut että siitä tulee se "UMK-biisi".
Eli joksujen kaa yhteisbiisi vois nähdä päivänvalon tyyliin vasta vuoden päästä myöskin, tai ei välttämättä ikinä. Ei kaikki ideat koskaan etene toteutusvaiheeseen, ja nytkin näyttää siltä että collab Joostin kanssa on paljon todennäköisempi, vaikka tapasivat vasta lokakuussa. Eli K ja JO idea-aihio kaiketi siirtyy vielä kauemmas tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
No nyt kun tosta Joker Out - Kärtsä yhteisbiisimahdollisuudesta on keskusteltu, niin tässä vielä yks mielipide:
Mulla on sellanen vaikutelma että jos yhteisbiisiin olisi ollut riittävästi tahtoa ja intoa, niin se olisi tehty jo. Pitää takoa kun rauta on kuumaa, ja viime vuonna rauta oli kuumimillaan tuon asian suhteen. Nyt molemmilla on omat projektinsa, levyt, kiertueet yms tulossa, joten vaikka jotain jammailua ja ideoita oliskin ollut, niin siitä on vielä pitkä matka toteutukseen.
Vertaa esim. Elastisen kanssa tehtyyn yhteisbiisiin: sehän sai alkunsa jollain kesän festareilta, joissa sekä Kärtsä että Elastinen olivat esiintymässä. Olivat siinä jutelleet kaikenlaista ja tutustuneet, ja sitten ilmoille oli heitetty että mitäs jos tehdään yhdessä biisi. No eipä aikaakaan kun se sitten tehtiin, eli matka ideasta toteutukseen oli suht lyhyt. Tätä samaa ei tapahtunut joksujen kanssa, vaikka B & K viisubestikset ja shippi oli aktiivi
Olen hyvin samoilla linjoilla. Joistain kanssa biisi julkaisu viisujen jälkeen olisi kympin siirto! Ja hei, levy ei ole vieläkään ulkona, ehkä se kappale on sillä levyllä ja siksi levyn julkaisu tulee vasta toukokuussa? (Tämä on vain teoria)
Otan kaikki K:n yhteistyöt ja soolobiisit iloiten vastaan, joten odottaisin sitä JO-yhteisbiisiäkin. Mutta omalla listallani toivotuista yhteistyökumppaneista JO on suht. alhaalla musiikkityylinsä vuoksi.
"No nyt kun tosta Joker Out - Kärtsä yhteisbiisimahdollisuudesta on keskusteltu, niin tässä vielä yks mielipide.."
Ja lisään vielä että siis pidän kyllä Joker Outista, eikä mulla olis mitään yhteisbiisiä vastaan, uskon ja luotan Kärtsään ihan täysillä ja uskon että siitä(kin) tulisi hyvä uus Kärtsä-biisi! Koska Kärtsä. 💚
Eikö Tukholman souncheckissä olleet sanoneet, että he soittivat biisiä, muuta kuin CCC:tä K:n kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö Tukholman souncheckissä olleet sanoneet, että he soittivat biisiä, muuta kuin CCC:tä K:n kanssa?
Tallinnan**
Multa kans päivittyneitä pohdintoja tähän yhteisbiisikeskusteluun:
K puhui jossain Ruoska-haastiksissa että sen pitää myös keskittyä ihan sen omiin juttuihin, ja se on joutunut sanomaan ei monille yhteisbiisipyynnöille. Eli K-tiimi on tietoinen että kulunut vuosi on ollut yhteisbiisipainotteinen, eikä ne halua tulla vain yhteisbiisitekijöiksi. Siksi olen ensinnäkin varma että Kotkot on täysin K soolona, ja että suurin osa levystä on myös solo-tuotantoa. Sinne tulee varmaan ICIP ja Ruoska, ja sitten on se huhu levylle tulevasta Hoojafiitistä, niin siinä olisi 3/10 biisiä levyllä jotka on yhteisjuttuja. Se olisi saman verran kuin Fantastista-levyllä.
Jos Joostin kanssa on ollut suunnitteilla yhteisbiisi (vaikka jo syksystä lähtien) niin se tulisi mun teorian mukaan vasta K:n levyn jälkeen (yllämainituista syistä) ja viisujen jälkeen kun Joostin viisubiisi on saanut osansa valokeilasta. Viisuja ennen on typerää kenenkään kilpailijan julkaista mitään muuta uutta kuin remixejä viisukappaleesta, kun yleisön fokus pitää pitää siinä kilpailukappaleessa loppuun asti. Ja jos JO:n poikien kanssa on oikeasti keksitty joku biisi viime kuun tallinnan reisulla, niin se olisi järkevää laittaa aikaisintaan heidän seuraavan levyn jälkeen, jos he ovat yhtään brändi-tietoisia (mitä varmasti ovat)
Tossa mun teoriat. Eli K tiimeineen on fiksu strategioissaan ja brändin rakennuksessa, eivätkä halua julkaista vain yhteisbiisejä liian tiuhaan.
Vierailija kirjoitti:
Se oli yhden JO-superfanin vikatulkinta, joka ei sitten ollutkaan pitänyt paikkaansa. SAe ei vaan ollut tunnistanut CCC:n ei-konemusiikkiversiota. Mikä on ihan ymmärrettävä, kun se kuulostaa ihan erilaiselta bändi-istrumenteillä soitettuna, ja varsinkin jos joku joka ei osaa Suomea eikä ole ensisijaisesti K fani kuulee siitä pienen pätkän niin siinä tulee helposti oletus että kyseessä on joku muu kipale.
Näkeeköhän Ale Suomen reissullaan K:ta? Oli näköjään saapunut jonnekin mökkimäisiin (ehkä) maisemiin. Mitäköhän sillä on ohjelmassa? En mahda mitään, mutta näen vaan mielessäni miten noi viisuartistit saa jokainen kutsun K:n mamman lihapatojen ääreen. 😃
Vierailija kirjoitti:
Näkeeköhän Ale Suomen reissullaan K:ta? Oli näköjään saapunut jonnekin mökkimäisiin (ehkä) maisemiin. Mitäköhän sillä on ohjelmassa? En mahda mitään, mutta näen vaan mielessäni miten noi viisuartistit saa jokainen kutsun K:n mamman lihapatojen ääreen. 😃
Joko mamman lihapatojen ääreen tai random-suomalaisbändin keikalle tai levynjulkkareihin. :D
Mutta joo, aina kyllä herää mielenkiinto kun Kärtsän ulkkiskavereita käy Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, jotain vanhempia mökkimäisiä rakennuksia näkyy hänen tiktokissaan. Tekstissä lukee että Etelä-Suomi, niin periaatteessa mahdollista.
Viime viikkoina Ale on tapaillut vähän eri tän vuoden viisuesiintyjiä, mutta näköjään on käynyt eri maissa myös vaan omien juttujensa takia ylläpitämässä fanikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twitterissä tuli vastan yksi hollantilaisten speku etä Joost ois ollut Ylellä Kärtsän kaa filmaamassa CCC-coverin "Eurovision:A Little bit more"- oheismatskusarjaan. Siinä siis vuoden kilpailijoille annetaan mahis esittää jonkun oman suosikkibiisinsä coveriesitys, tai erikoisversio omasta biisistään, joka tulee viisujen kanavalle. Winkkarimieheltä tuli esimerkiksi (vähän kämäinen) Freestyler-coveri muutama päivä sitten.
En tiedä uskonko että se ois välttämättä tuo, mutta se on yksi mahdollisuus.
Jos se on tuo (selasin viisujen kanavan videoita läpi) niin useallaartistilla näyttää olevan siellä sekä coveri jostain biisistä että erikoisversio viisubiisistään. Joostilta ei ole vielä mitään videota, ja noita on tullut yli 30 tässä viimeisen parin viikon aikana, niin sinänsä häneltä voisi olla jotain tu
Apua, se olisi mahtavaa! Eurochachaaaaa
"Joko mamman lihapatojen ääreen tai random-suomalaisbändin keikalle tai levynjulkkareihin. :D"
Ja Kärtsä-muraalia katsomaan. K tietää mitkä on tärkeimmät nähtävyydet ja tekemiset pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, nytkö alkaa se superpromoviikko, jota olen odottanut. Kot kotin julkaisu, jugurtti meet&greet, lisätietoa Bölestä ja ehkä jotain viisuihin liittyviä juttuja. Ihanaa, lets goooo! 💚😁
Mä en kestä jos tämäkin viikko on jotain hiljaiseloa, tuntuu kuin olen jatkuvasti jonkun K:n trollauksen kohteena kun se ei yhtään meinaa toimia kuten olen tottunut muilta artisteilta. xD
Ei se ainakaan koko viikkoa voi olla hiljaiselossa, kun ylihuomenna on m&g. :) Muistaako joku muuten mihin kellonaikaan se alkoikaan?
Katsoin instapostauksen ja skaban ehdot-sivun, niissä ei ainakaan näkynyt mitään kellonaikaa. Oiskohan se tieto joka on annettu suoraan voittajille, kuten osoitetiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko mamman lihapatojen ääreen tai random-suomalaisbändin keikalle tai levynjulkkareihin. :D
Mutta joo, aina kyllä herää mielenkiinto kun Kärtsän ulkkiskavereita käy Suomessa.
Tai sitten voi olla tullut tekemään musiikkia. Suomalaiset biisintekijät ja tuottajat on nyt nosteessa. Ale on kova somettamaan niin eiköhän selviä. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli yhden JO-superfanin vikatulkinta, joka ei sitten ollutkaan pitänyt paikkaansa. SAe ei vaan ollut tunnistanut CCC:n ei-konemusiikkiversiota. Mikä on ihan ymmärrettävä, kun se kuulostaa ihan erilaiselta bändi-istrumenteillä soitettuna, ja varsinkin jos joku joka ei osaa Suomea eikä ole ensisijaisesti K fani kuulee siitä pienen pätkän niin siinä tulee helposti oletus että kyseessä on joku muu kipale.
Eipäs, vaan se biisi oli joku muu kuin Ccc
Taisi selvitä ainakin yksi syy uuden Kotkotuksen kuuntelu/katsojamääriin, eli sehän tarkoittaakin monilla kielillä jotain ihan muuta,,,