Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääriä: keikat ja some -keskustelu

Vierailija
24.08.2023 |

Täällä voimme keskustella Käärijän somessa tuottamaa sisältöä sekä spekuloida musiikkiin liittyvistä projekteista ja konserteista. Yksityishenkilöt eivät kuulu ketjuun.

Kommentit (20845)

Vierailija
14561/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, lähdetääs nyt vaikka siitä, että Ruoska on ainakin lähitunteina ollut Suomen, Ruotsin, Norjan ja Puolan iTunes-listoilla, Cha cha cha on Suomen, Viron ja Islannin Spotify-listoilla + Ruotsin iTunesissa, Alan Walker kiinnostaa Suomen lisäksi myös Viron youtube-katselijoita jne.  Eli listoja on muitakin kuin tuo spotify, joka kertoo vain kuunteluista, ei esimerkiksi myynnistä mitään.

Tuokin on totta, mutta nykypäivänä suuret striimausalustat ja TikTok kertovat varmaan eniten biisien suosiosta/viraaliudesta, kun niin harva niitä enää ostaa. Mutta hyvää dataa tietenkin myös iTunesista tukemaan kokonaiskuvaa

iTunes kertoo ostoista ja siellä suosio näkyy palkeissa suoraan. Ruoskan palkissa ei jostain syystä ole yhtään pystyviivaa vielä. Harmihan se on artistien kannalta jos kauppa ei käy. 

Vierailija
14562/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ainakin tilastorunkkari, joten vastedeskin aion aihetta nostaa esille, kun jännää seurattavaa kerran on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14563/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon ainakin tilastorunkkari, joten vastedeskin aion aihetta nostaa esille, kun jännää seurattavaa kerran on. 

Ja minä olen tilastojen fani, joten anna palaa!

Vierailija
14564/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän voi jokainen tilastofani käydä itsekin tarkistamassa aina kun kiinnostaa 😂

Vierailija
14565/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän voi jokainen tilastofani käydä itsekin tarkistamassa aina kun kiinnostaa 😂

Kävisin, mutta en osaa etsiä tätä kaikkea tietoa. Olen kiitollinen, että sitä jaetaan ja kootaan täällä 💚

Vierailija
14566/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hauskaa siinä nyt olisi? Kun täällä sitä voi jakaa ja yhdessä analysoida lukuja, vertailla ja muodostaa hypoteeseja 

Vierailija
14567/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, lähdetääs nyt vaikka siitä, että Ruoska on ainakin lähitunteina ollut Suomen, Ruotsin, Norjan ja Puolan iTunes-listoilla, Cha cha cha on Suomen, Viron ja Islannin Spotify-listoilla + Ruotsin iTunesissa, Alan Walker kiinnostaa Suomen lisäksi myös Viron youtube-katselijoita jne.  Eli listoja on muitakin kuin tuo spotify, joka kertoo vain kuunteluista, ei esimerkiksi myynnistä mitään.

Tuokin on totta, mutta nykypäivänä suuret striimausalustat ja TikTok kertovat varmaan eniten biisien suosiosta/viraaliudesta, kun niin harva niitä enää ostaa. Mutta hyvää dataa tietenkin myös iTunesista tukemaan kokonaiskuvaa

iTunes kertoo ostoista ja siellä suosio näkyy palkeissa suoraan. Ruoskan palkissa ei jostain syystä ole yhtään pystyviivaa vielä. Harmihan se on artistien kannalta jos kauppa ei käy. 

iTunes näyttää Ruoskan kohdalta tällä hetkellä tämän tilanteen: #1 Finland, #10 Norway, #10 Sweden

Vierailija
14568/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdessä juttu: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2a534999-524c-4de1-9c8d-c327c7…

"Ulkomaiset viisufanit haltioituivat täysin väliajalla nähdystä Erika Vikmanin ja Käärijän esiintymisestä. Kinky kaksikko esitti tuoreen Ruoska-kappaleen UMK-finaalissa, eikä jättänyt ketään kylmäksi."

Ja sinne on koottu lukuisia somessa nähtyjä kommentteja.

Vierailija
14570/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä juttu: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2a534999-524c-4de1-9c8d-c327c7…

"Ulkomaiset viisufanit haltioituivat täysin väliajalla nähdystä Erika Vikmanin ja Käärijän esiintymisestä. Kinky kaksikko esitti tuoreen Ruoska-kappaleen UMK-finaalissa, eikä jättänyt ketään kylmäksi."

Ja sinne on koottu lukuisia somessa nähtyjä kommentteja.

Joo, kyllä nuo iTunesin ja spotifyin luvut kertovat, että K edelleen kohautti UMK:ssa 💚 ei tullut uutta K-efektiä UMK-artisteista, ja lähetyksen jälkeen voittaja biisin jälkeen ruoskalla olikin suurin kasvu sekä YouTuben katsojaluvuissa kuin striimeissäkin

Vierailija
14571/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti tänne on palautunut keskustelu K:n loman loputtua 💚 olin itse K:n loman ajan epäaktiivisena, ja jättäydyin toiselta palstalta pois jo ennen joulua, mutta nyt UMK inspiroi taas käymään täällä! Seuraavaksi odotammekin Emma-gaalaa?

Vierailija
14572/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoska behind the scenes stooreja alkanu tippua:

https://www.tumblr.com/jeres-red-g-string/742117478047596544/some-bts-b…

https://www.tumblr.com/jeres-red-g-string/742117701807472640/more-behin…

Pidin tästä mv:stä visuaalisesti. E ja K lookit näyttivät alienmsisilta ja tuo hiekkaympyr ja ihmiset älypuhelimineen ympärillä loivat ahdistavan tunnelman. Biisi oli takataskussa n. Vuoden, ja sai varmaan tämän hullun vuoden jälkeen uusia merkityksiä itse artisteillekin

Vierailija
14573/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanasti tänne on palautunut keskustelu K:n loman loputtua 💚 olin itse K:n loman ajan epäaktiivisena, ja jättäydyin toiselta palstalta pois jo ennen joulua, mutta nyt UMK inspiroi taas käymään täällä! Seuraavaksi odotammekin Emma-gaalaa?

Joo, Emma-gaalahan onkin jo tällä viikolla, melkein jo unohdin! Eli tulee sekä hienosti filmattua esiintymistä taas ja lisää haastiksia! Sen jälkeen alkaakin lähtölaskenta levyn valmistumiseen. 

Vierailija
14574/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut vihakommentit oli pääosin Erikasta, Kärtsästä aika kesyjä valittu ja vain muutama. Paljon pahempia olen lukenut jo pelkästään näiltä meidän omilta palstoilta, puhumattakaan jostain iltalehtien kommenttikentistä. Ei sillä, että mä niitä kommentteja erityisesti kaipaisin silmilleni..

Vierailija
14575/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, Emma-gaalahan onkin jo tällä viikolla, melkein jo unohdin! Eli tulee sekä hienosti filmattua esiintymistä taas ja lisää haastiksia! Sen jälkeen alkaakin lähtölaskenta levyn valmistumiseen. 

Totta! Onko oletuksemme, että levy julkaistaan Bölen keikan aikoihin? 👀 Koskahan saamme seuraavan sinkun? Seuraava sinkku saattaisi olla viimeinen ennen levyä? 

Vierailija
14576/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! Onko oletuksemme, että levy julkaistaan Bölen keikan aikoihin? 👀 Koskahan saamme seuraavan sinkun? Seuraava sinkku saattaisi olla viimeinen ennen levyä? 

En muista tarkkaa muotoilua, mutta joulukuussa K sanoi Suomipopin haastiksessa että levy yritetään saada ulos ennen Böle-keikkaa, ja oli valittu mitkä biisit tulee levylle. Eli se on varmasti se suunnitelma. Mutta uskon myös että K-tiimi on sen verran intohimoisia musiikin laadun kanssa, että jos tuntuu että kaikkea ei saada hiottua tarpeeksi hyvään kuntoon tuohon mennessä, niin varmaan he ennemin lykkäävät julkaisua kuin laittavat pihalle levyn josta eivät ole ylpeitä. Siellä keikallahan voi soittaa niitä biisejä jotka on valmiita joka tapauksessa.

Ja just nyt veikkaisin että seuraava sinkku tulee vähintään 2kk päästä, lähellä levyä. Jos Ruoska olisi ollut diipa-daapa-tusinayhteisbiisi olisin veikannut että seuraava "kunnon" sinkku tulee pian, mutta tämä olikin se "kunnon" sinkku niin seuraavalla julkaisulla ei ole mitään kiirettä. Ja jos levy on suht lyhyt (esim vain10-12 biisiä) niin silloin siltä ei välttämättä edes julkaista enempiä sinkkuja, tämä kun oli jo neljäs. Viime vuonna Bess ei julkaissut mitään sinkkuja UMK-esitysjulkaisunsa ja kevään levyn välillä, ja hänen levyllä oli jopa 14 kappaletta yhteensä. Mutta toisaalta K-tiimi on niin tuottelijaita, niin ei voi tietää.

Vierailija
14577/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut vihakommentit oli pääosin Erikasta, Kärtsästä aika kesyjä valittu ja vain muutama. Paljon pahempia olen lukenut jo pelkästään näiltä meidän omilta palstoilta, puhumattakaan jostain iltalehtien kommenttikentistä. Ei sillä, että mä niitä kommentteja erityisesti kaipaisin silmilleni..

Samaa huomasin. Ja olen pitkään muutenkin huomannut että K välttelee tosi paljon puhumasta jai mitenkään nostamasta esiin ilkeitä kommentteja joita hän saa, ei haastiksissa eikä somessaan. Mietin vähän että kun noiden kommenttien sisällyttäminen musavideoon on luultavasti videon käsikirjoittajan idea ja visio, että K on ehkä ollut vähän vastahakoinen antaa mitään huomiota niille kun se ei kuulu hänen tapaansa muutenkaan. Niin olisikohan sitten tehty kompromissi että K:n vihakommenteista on jätetty ne pahimmat pois (K ei ehkä halua antaa niille kommentoijille sitä tyydytystä että just heidän kommentit pääsee jopa musavideolle?) ja määrä pienemmälle. Sanomahan välittyy kumminkin.

Vierailija
14578/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14579/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpyllä kaupallinen yhteistyö hullun poron kanssa 🤭 onpas söpöjä kuvia sieltä!

Vierailija
14580/20845 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tossa päivällä miksi mä oon niin iloinen että tää uusin biisi sai niin hyvät kuuntelut spotifyssa, siis mainstream-tasoisen musan verran, muuten kuin että vaan tykkään K:sta ja iloitsen hänen menestyksestä. No siitä syystä että jonku tason menestys mahdollistaa sen että K, Allu Jukka ja muut voi jatkaa tällasen ihan hullun musan tekemisen taloudellisesti! Siis ilman että sitä tarttee laimentaa saadakseen tuloja. Tykkään kaikenlaisesta normi-musastakin, mutta tosi usein ne mun kovimmat suosikit on vähän erikoisempia tapauksia, ja välillä kun käyn katsomassa jonkun mun rakastaman biisin tilastoja spotifysta niin kuuntelut on silleen  alle 10t usean vuoden ajalta. Eli jos mä kuuntelen sen kappaleen kerran niin olin siltä päivältä tyyliin 50% kuuntelijoista! Mikä ei yhtään vähennä mun nautintoa kyseisestä musasta, mutta kun sitten katson että milloin edellinen julkaisu tuli bändiltä ja näen että siitä on kymmenen vuotta, niin kyllähän sitä niinkun toivoo että bändi ois löytänyt fanikunnan ja pystynyt jatkamaan musantekoa. 

Niin olen vaan tosi iloinen että Suomessa löytyy tarpeeksi ihmisiä jotka tykkää tällaisestakin musasta niin että K ja tiimi pystyy elättämään itsensä sillä. Ja lisäksi pystyvät tekemään noita hienoja musavideoitakin, mitkä sinänsä on itelleni vain ekstraa kun musa on itelleni se pääjuttu mutta mahtava bonus on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme