Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (37637)

Vierailija
19521/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut jo kolme kertaa, kun Curro paljastaa Manuelille olevansa tämän veli.

Vierailija
19522/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut jo kolme kertaa, kun Curro paljastaa Manuelille olevansa tämän veli.

Hakeudu hoitoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19523/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu hoitoon

Sitten kun tiedostan olevani yhtä ilkeä kuin sinä, hakeudun.

Vierailija
19524/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katsoin useamman kerran sen kohdan, jossa Manu ja Jana tanssivat juhlapukeissa hangaarissa. Mielestäni koko sarjan paras tilanne. Voisi katsoa vieläkin. Taitaa olla toisella kaudella, joten ei poistu Areenasta  ennen kuin ensi vuonna.

Vierailija
19525/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä katsoin useamman kerran sen kohdan, jossa Manu ja Jana tanssivat juhlapukeissa hangaarissa. Mielestäni koko sarjan paras tilanne. Voisi katsoa vieläkin. Taitaa olla toisella kaudella, joten ei poistu Areenasta  ennen kuin ensi vuonna.

Mä en edes muista ko kohtausta.

Vierailija
19526/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hyvä, että tietää juonesta etukäteen. Ei sitten tule pettymyksenä, kun asiat menevät taas pieleen, kuten tähän sarjaan sopii. Se että Catalinan ja Peloyankin suhde menee pieleen, on niin tyypillistä tälle sarjalle. Ei yhtään huvita enää seurata, jos rupeaa taas sen maatyöläisen kanssa seurustelemaan. Täytyy vaan jättää sarja jossain sopivassa vaiheessa ja lukea tapahtumista vaikka tältä palstalta.  Loppuratkaisut ehkä vielä sen verran kiinnostaa, saa nähdä. 

Vierailija
19527/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin se Janan hienoinen pyöristyminen olisi jokin uusi juttu. Siitähän täällä on jotkut jauhaneet jo usein ihan kyllästymiseen asti. Alussa näyttelijä oli suorastaan liian laiha, melkein erottui vain pelkät silmät. Onhan hänen arkensa muuttunut sarjan tekemisen myötä. Kuvausryhmän säännölliset ja monipuoliset ateriat on varmaan selitys nykyiselle olemukselle, ja nythän Jana näyttää aikuiselta naiselta. 

Espanjattaret pyöristyvät ja vanhenevat nuorempina kuin esim me pohjoismaalaiset.

Voisiko tämä pitää paikkansa. Jos noin olisi, niin iho voisi vanheta Espanjassa nopeammin runsaan auringonpaisteen takia. Mutta enempää pyöristymistä en usko. 

Kyllä se pitää paikkansa, rannoilla on sunnuntaisin perheitä vauvasta vaariin ja pienten lasten äidit näyttävät melkein poikkeuksetta jo vanhoilta ja hieman kulahtaneilta. Isoäidit ovat jo kaikkien passattavia ikäloppuja. En ole erehtynyt, lasten puheesta ymmärrän milloin on kyseessä äiti, milloin isoäiti.

Vierailija
19528/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille Janan ulkonäön arvostelijoille suosittelen vierailemaan kyseisen näyttelijän Instagram-sivuilla. On kyllä todellinen kaunotar, kun ei ei tarvi olla sitä typerää sisäkön asuakaan päällä. 

Kiitos mutta minulle riittää Promesa!

Vierailija
19529/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin se Janan hienoinen pyöristyminen olisi jokin uusi juttu. Siitähän täällä on jotkut jauhaneet jo usein ihan kyllästymiseen asti. Alussa näyttelijä oli suorastaan liian laiha, melkein erottui vain pelkät silmät. Onhan hänen arkensa muuttunut sarjan tekemisen myötä. Kuvausryhmän säännölliset ja monipuoliset ateriat on varmaan selitys nykyiselle olemukselle, ja nythän Jana näyttää aikuiselta naiselta. 

Olen kuullut päinvastaista kuvausryhmien ruokailusta, syövät pikaisesti silloin kun aika on sopiva. Ei heille mitään tasokkaita kattauksia ole missään.

Vierailija
19530/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta hyvä, että tietää juonesta etukäteen. Ei sitten tule pettymyksenä, kun asiat menevät taas pieleen, kuten tähän sarjaan sopii. Se että Catalinan ja Peloyankin suhde menee pieleen, on niin tyypillistä tälle sarjalle. Ei yhtään huvita enää seurata, jos rupeaa taas sen maatyöläisen kanssa seurustelemaan. Täytyy vaan jättää sarja jossain sopivassa vaiheessa ja lukea tapahtumista vaikka tältä palstalta.  Loppuratkaisut ehkä vielä sen verran kiinnostaa, saa nähdä. 

Pelayo lähtee, Adriano palaa. Tämä käänne on harmillinen. Pelayo päättää lähteä jostain syystä, voisiko olla Catalinan odotus syynä. 

Sarjassa on epäonnea, epäonnistumisia paljon enemmän kuin myönteisiä käänteitä. Psykologinen väittämä on, että jotta saisi ihmissuhteen toimimaan, myönteisyyttä pitäisi olla viisinkertaisesti negatiivisuuteen nähden. Tästä voisi vetää ehkä sen johtopäätöksen, että myös tällaisessa fiktiossa myönteisyyttä pitäisi olla enemmän kuin kielteisyyttä, jotta seuraajien mieliala pysyisi sarjan suhteen hyvänä.  Jo nyt katsojat ovat joutuneet luopumaan toivotunlaisesta hyvästä loppuratkaisusta. Mitä tarjotaan tilalle. Sarja kaupiteltiin katsojille rakkaustarinana. Säilyykö se sellaisena loppuun asti. 

Vierailija
19531/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot. Tänään uutisoitiin, että 85 % alle 30v.  espanjalaisista  asuu vanhempiensa kanssa. Tämä on mielenkiintoinen uutinen. Sehän kertoo myös siitä, että nuoret aikuiset asuvat suurelta osin lapsuuspaikkakunnillaan. 

Vierailija
19532/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän nyt tapahtuu Espanjan aikataulussa. 

Vierailija
19533/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kommentointi onkin näköjään muuttunut ihmisten ulkonäön arviointiin ja lihavuuteen. Pitäisikö ihan oma ketju perustaa moiselle pohdinnalle? 

Vierailija
19534/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisarvoa ei tuohon aikaan Suomessakaan ollut kellään muullakaan tavallisella kansalaisella. Oli vain pärjättävä ja hyväksyttävä sen ajan olosuhteet ja lait. Vasta koulutuksen ja sivistyksen myötä ihmiset alkoivat pitämään puoliaan ottamalla osaa yhteiskunnan asioihin ja näin saamaan muutoksia ja ihmisarvoisempaa elämää. Äänioikeus Suomessa 1906 on yksi muutosten tuoja.  Historiaa kannattaa lukea.

Vierailija
19535/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos joku ohjelma tuo mieleen jonkun asian joka koskettaa meitä kaikkia vaikkapa yhteiskunnallisesti niin kyllä siitä voi kirjoittaa. Ulkonäön arvostelu taas on ihan typerää. Kukaan ei ole itseään luonut. Näyttelijän roolihahmoa voi kyllä arvostella. Sitä voi inhota tai ihailla. Minä inhoan sarjan Petraa ja Gruzia ja paronia.

Vierailija
19536/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän nyt tapahtuu Espanjan aikataulussa. 

Luin itse hieman uusista käänteistä. Totean, että tapahtuu todella outoja asioita, kuten sarjan luonteeseen kuuluu. 

Vierailija
19537/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaksipää pöytälamppu ja pääsiäismuna piirongin päällä harmittaa.  Kuin että Cruzilla on enimmäkseen sama mekko aina arjessa. Kuin Martinalla. Mutta tarinan juoni tässä etenee kuitenkin siitä alusta mikä oli miksi Jana tuli taloon . Sukurutsaa ei kyllä suvaita että se tässä sarjassa on hiukan siinä ja siinä. Sarja tuo esiin sen ettei kaikissa kylissä naisen asema ole ollut helppo oli rikas tai köyhä. Köyhät naiset tekee työtä siinä kuin rikkaat. Kurjuuden poistoon on laadittu eläkesysteemi  kuten huomaa romulokin jo vanhus ja Petra . Niin rikas kuin köyhä tarvii elatuksen myös vanhuudessa. Siksi pieniä eläkkeitä on hyvä nostaa ihmisoikeus tasolle perustulo tasolle. Ei mitään köyhän taloja enää vaan nyt autetaan eli palvelutaloja. Ihmisarvo on kiinni siitä että on ihminen eikä siitä onko rikas vai köyhä. Janan vaatteiden väristä riippuu näyttääkö hoikalta vai paremmin voivalta. Musta väri hoikentaa. Grigorios näyttää vanhentuneen myös. Miksi Teresa valehtelee kun olisi voinut reilusti pyytää töitä veljelleen. Kuitenkin joutuu tunnustamaan tämän. Toivotaan ettei Manolos menetä rahojaan kun Grigorios kuolee. Manolos sai tietää Currosta mutta nämä ei tiedä että Cruz tietää Currosta että on Marcos. Arvatkaa menettääkö Curro Franciscus aatelisarvon tämän takia !!!! 

Vierailija
19538/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakso 184. Siinä Martina tuli huoneeseen jossa Catalina seisoi levysoittimen vieressä ajatuksissaan. Siveli vatsaansa. Taitaa maatyöläisen jälkikasvu siellä viestittää. 

Vierailija
19539/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen katsoin maanantaisin kaikki viikon jaksot. Nyt vähän tympii ja jaksoja jää jopa seuraavalle viikolle.

Vierailija
19540/37637 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se oli sarjan noloin ja vastenmielisin kohtaus. Manuel antoi säälistä sisarensa mekon Janan käyttöön, että Jana näyttäisi hänen silmissään ylhäisemmältä kuin pelkkä sisäkkö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän