La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (28301)
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten satuhan tämä on. Ei tarvitse ottaa niin vakavasti. Paljon on mukana tapahtumia, jotka ei menis läpi oikeassa elämässä. Niinhän se on monessa muussakin tarinassa, kuten esim. kaikki James Bond -leffat ja Indiana Jonesit ja sillä lailla. Ei oikeasti kukaan voisi tehdä niitä temppuja oikeesti, mitä monissa elokuvissa on.
Jokainen tietää, että katsoo satua. Kuitenkin aivokemian tasolla tapahtuu ehkä samanlaisia tapahtumia kuin silloin, kun asioita tapahtuu tosielämässä. Luultavasti monet ihmiset elävät tiiviisti mukana ja karmeat tapahtumat lisäävät stressihormonien eritystä, saavat aikaan kuristavaa tunnetta jne. ja puolestaan ihanat tapahtumat lisäävät mielihyvähormonien, kuten dopamiinin eritystä. Ja ihmiset haluavat kokea mielihyvää. Siksi monet ovat nyt suruissaan tapahtumista.
Saa nähdä, haluavatko käsikirjoittajat vielä katsojille mielihyvää. Vai jättävätkö suruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fantasialopetus tälle sarjalle:
Lopuksi kartanon väki kokoontuu yhteiskuvaan. Kuvassa ovat Catalina lapsineen, Alonso, Curro, Manuel, Jana ja lapsi sekä Dolores.
Miten tällaiseen kuvaan on tultu. Jana ei kuollutkaan, vaan selviytyi ja selvitti menneisyyden tapahtumat, löysi Doloresin elossa.
Näin on ympyrä sulkeutunut. Alonso ja Dolores voivat jatkaa rakkauttaan, samoin Manuel ja Jana.
Ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti.
voihan lässyn lässyn, sadut sikseen ja oikeeta elämää johon myös ikäviä asioita kuuluu
Eihän tuossa sarjassa juuri muuta olekaan kuin ikäviä tapahtumia. Ei oikea elämä nyt ihan tuollaista sentään ole. Epäuskottavuus on kyllä sarjan pahimpia heikkouksia.
Olen katsonut sarjaa kieliharjoituksena. Ohessa olen käynyt espanjan tunneilla. Jotenkin kummasti meni maku koko kielestäkin, kun luki tylsiä juonipaljastuksia. Iski täydellinen tympääntyminen sarjaan ja samalla se yhdistyi kieleen. Täytyypä pitää paussi opiskelustakin, että voi sitten jatkaa kieliopintoja uudella innolla sarjaa seuraamatta. Sarjan seuraaminen loppui tähän. Tilalle jotain muuta.
"Eihän tuossa sarjassa juuri muuta olekaan kuin ikäviä tapahtumia. Ei oikea elämä nyt ihan tuollaista sentään ole. Epäuskottavuus on kyllä sarjan pahimpia heikkouksia."
Aivan. Kyseessä on kartano, jossa on sekä herrasväellä että palvelusväellä keskimääräistä enemmän resursseja. Kuitenkaan mikään ei ole hyvin, vaan elämä on kimppu katastrofeja. Se ei ole todellista, vaikka jokainen yksittäinen tapahtuma ehkä voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut sarjaa kieliharjoituksena. Ohessa olen käynyt espanjan tunneilla. Jotenkin kummasti meni maku koko kielestäkin, kun luki tylsiä juonipaljastuksia. Iski täydellinen tympääntyminen sarjaan ja samalla se yhdistyi kieleen. Täytyypä pitää paussi opiskelustakin, että voi sitten jatkaa kieliopintoja uudella innolla sarjaa seuraamatta. Sarjan seuraaminen loppui tähän. Tilalle jotain muuta.
Sarja tuntuu nyt minustakin vastenmieliseltä. Ajattelen siten, että sarjan dramaattinen käänne tuntuu mielessä kuin jokin shokki. Sillä on vaiheensa ja jonkin ajan kuluttua ei enää tunnu niin pahalta. Minuakin sarja on innoittanut takaisin espanjan pariin, mutta en ehtinyt vielä kunnolla aloittaa, aion kyllä. odotan myös uusia espanjalaisia sarjoja.
Olen alkanut pitää Cruzista, Eva Martin näyttelee loistavasti. Ilmeet, halveksuva-ei voisi vähempää kiinnostaa, raivo/viha-silmät leiskuvat tulisesti Todella ilmeikäs näyttelijä. Ikävää, että poistuu sarjasta. Ehdottomasti sarjan päähahmo!
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut pitää Cruzista, Eva Martin näyttelee loistavasti. Ilmeet, halveksuva-ei voisi vähempää kiinnostaa, raivo/viha-silmät leiskuvat tulisesti Todella ilmeikäs näyttelijä. Ikävää, että poistuu sarjasta. Ehdottomasti sarjan päähahmo!
Toisaalta hyvä että poistuu, koska hänen roolinsa on esittää tunteetonta psykopaattia, ympäröivän seurapiirin hyväksynnästä riippuvaista henkilöä, jolle empatia ja oikeudenmukaisuus ovat täysin vieraita asioita. Hän on ollut virtahepo La Promesassa. Ehkä ilmapiiri voi tervehtyä hänen lähtönsä jälkeen.
Romulo on talon tuki ja turva. Auttaa pyyteettömästi kaikkia ketään loukkaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta hyvä että poistuu, koska hänen roolinsa on esittää tunteetonta psykopaattia, ympäröivän seurapiirin hyväksynnästä riippuvaista henkilöä, jolle empatia ja oikeudenmukaisuus ovat täysin vieraita asioita. Hän on ollut virtahepo La Promesassa. Ehkä ilmapiiri voi tervehtyä hänen lähtönsä jälkeen.
Jos kaikki olisivat ilmeettömiä " jee,jee, kyllä" Janoja, olisi aika tylsää, virtahepojakin tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki olisivat ilmeettömiä " jee,jee, kyllä" Janoja, olisi aika tylsää, virtahepojakin tarvitaan.
Ehkä, mutta tämä hepo paisui liian suureksi. Tuntui kurjalta, että hänen pahuutensa oli pysäyttämätöntä, hänen itsekeskeisyytensä loputonta.
Missäköhän vaiheessa sarjan tapahtumia mahtoivat saada sen Emmyn?
Vierailija kirjoitti:
Älä lopeta, itse ajattelin jatkossa katsovani tv:n tahtiin. Mitä niitä tulevia märehtimään, uskotaan vaan että joskus uusikin käänne voi olla hyvä. Cruz on Suomessa edelleen sarjan voimahahmo, loistava näyttelijä. Parasta tulevassa on Cruzin suhtautuminen Janan ja Manun romanssiin. Sitä odotan enemmän kuin häitä. Eilisen jakson joudun katsomaan Areenasta, saas nähdä maltanko suurista puheistani huolimatta jättää yhteen jaksoon. Yritän.
New York, Chicago ja Los Angeles.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä lopeta, itse ajattelin jatkossa katsovani tv:n tahtiin. Mitä niitä tulevia märehtimään, uskotaan vaan että joskus uusikin käänne voi olla hyvä. Cruz on Suomessa edelleen sarjan voimahahmo, loistava näyttelijä. Parasta tulevassa on Cruzin suhtautuminen Janan ja Manun romanssiin. Sitä odotan enemmän kuin häitä. Eilisen jakson joudun katsomaan Areenasta, saas nähdä maltanko suurista puheistani huolimatta jättää yhteen jaksoon. Yritän.
Minäkin katselen sitä telkusta.
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia:
"On 25 November 2024, the series [La Promesa] won the International Emmy Award for Best Telenovela."
Eli on aivan tuore. Juuri enne La Promesan uutta suuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetteko te näitä viestejä yhtään taaksepäin tai sitten kirjoitetaan0 samasta asiasta yhtäaikaa, eikä palata katsomaan edellisiä juttuja, mitä muut ovat kirjoittaneet?
Curron pituus on 183 cm ja Santosin 169 cm.
So what
Miesten pituuksista kerrottiin jo edellä monta kertaa ja aina vaan kyseltiin, minkä mittaisia Curro ja Santos ovat. Jos olisi lukenut vähän taaksepäin, olisi kysymyksiin ollut jo vastauksia. Että sitä so what.
Moni kirjoittaa yhtä aikaa vastausta samaan kysymykseen tai asiaan ja palaamalla hieman taaksepäin saa nämä kaikki vastaukset luettua.
En vaan ymmärrä mitä tekemistä ko tiedoilla on sarjan kulkuun.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siinä vaiheessa, kun juoni näytti olevan vielä jonkinlaisessa hallinnassa. Ja kehyskertomuskin vielä eli.
Mä en katso sarjaa enää ollenkaan, en vaan pysty, kun tiedän, että Jana kuolee kohta. Täältä voin käydä vilkasemassa tulevia juonipaljastuksia satunnaisesti. Kyllä on uskottoman lahjakkaasti sössitty hyvin alkanut sarja. Niin amatöörimäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fantasialopetus tälle sarjalle:
Lopuksi kartanon väki kokoontuu yhteiskuvaan. Kuvassa ovat Catalina lapsineen, Alonso, Curro, Manuel, Jana ja lapsi sekä Dolores.
Miten tällaiseen kuvaan on tultu. Jana ei kuollutkaan, vaan selviytyi ja selvitti menneisyyden tapahtumat, löysi Doloresin elossa.
Näin on ympyrä sulkeutunut. Alonso ja Dolores voivat jatkaa rakkauttaan, samoin Manuel ja Jana.
Ja he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti.
voihan lässyn lässyn, sadut sikseen ja oikeeta elämää johon myös ikäviä asioita kuuluu
Eihän tuossa sarjassa juuri muuta olekaan kuin ikäviä tapahtumia. Ei oikea elämä nyt ihan tuollaista sentään ole. Epäuskottavuus on kyllä sarjan pahimpia heikkouksia.
Mun elämä melkein on ja siksi haluaisin edes sarjoista saada jotain iloa, mutta tätä ei pysty enää katsomaan, kun tekee elämän entistäkin kurjemmaksi.
Arturo on hyvä eläytyjä. Hän näyttelee surunkin varmasti sydäntäsärkevästi. En taida pystyä katsomaan, kun sen aika on.