La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (28152)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet, että sarjassa on askelmuusikko? Taannoin paljastui, että hiihtolähetyksissä on ollut vuosikymmenet hiihtomuusikko, joka teki syntetisaattorilla teennäisiä hiihtosauvan ääniä lähetystä elävöittämään. Promesassa kuulostaa olevan askelmuusikko. Askeleet kuulostaa aina samalta, klopotiklopotiklop, mutta niiden rytmi ei ikinä sovi kuvassa näkyvien ihmisten kävelyyn. Monesti askelten ääni vielä jatkuu vaikka ihmiset jo pysähtyi.
En ole.
En ole minäkään enkä ymmärrä tätä askelhöpinää. Miksette katso sarjaa vaan kuuntelette kaikki mahdolliset taustaäänet.
Olisi aika tylsää katsoa vain kuvaa ja lukea tekstiä. Itse ainakin kuuntelen kaikkea äänimaailmaa ympärillä. Sehän siitä tekee elämyksen. Muutoin voisi lukea vaikka kirjaa, jollei halua täysimittaista nautintoa.
Miunuakin häiritsevät ne liian kovana kuuluvat askeleet, jotka eivät synkkaa ollenkaan kävelyn kanssa.
Sarjan suuria juonenkäänteitä on saatu aikaan jännillä tapahtumilla: Esim. Jimenasta tuli yksi tarinan suurista konnista, mutta itse asiassa Manuel teeskenteli sitoutuvaa sulhasta aika uskottavasti jo ennen lento-onnettomuutta, vanhempiensa pakottamana tosin.
Ja lento-onnettomuuden aiheutti oikeastaan Jana toiminnallaan eli tunnustaessaan Manuelille rakkautensa.
Siis Manuel aiheutti Jimenan elämän synkistymisen ja Jana Manuelin. Rakkauden paradokseja. Hyvät ihmiset tekevät virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun osaisi antaa palautetta sarjan tekijöille just tuosta askelten paukkeesta Ei sen ihan noin pinnalla tarvitse olla. Sama juttu että häiritsevän kovaa kuuluu oli sitten televisiossa tai vaikka puhelimessa katsottavana.
Olihan siellä lepokodissakin ikean päiväpeitto. Uskottavampaa olisi ollut joku pellava lakana. Kamera näytti vielä läheltä:D
Edellinen korjaa pellavalakana, yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Sarjan suuria juonenkäänteitä on saatu aikaan jännillä tapahtumilla: Esim. Jimenasta tuli yksi tarinan suurista konnista, mutta itse asiassa Manuel teeskenteli sitoutuvaa sulhasta aika uskottavasti jo ennen lento-onnettomuutta, vanhempiensa pakottamana tosin.
Ja lento-onnettomuuden aiheutti oikeastaan Jana toiminnallaan eli tunnustaessaan Manuelille rakkautensa.
Siis Manuel aiheutti Jimenan elämän synkistymisen ja Jana Manuelin. Rakkauden paradokseja. Hyvät ihmiset tekevät virheitä.
Johan pomppas tämäkin päättely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Manuel suostui juoneen pelastaa La Promesa talousvaikeuksista Jimenan perheen rahoilla. Olisihan muitakin vaihtoehtoja ollut, kun niitä oltaisiin mietitty, kuten La Promesan osittainen myyminen, siis maa-alueiden myyminen. Kuinkahan suuri tila La Promesa voisikaan olla. Voisiko olla tuhansia hehtaareja. Manuel olisi voinut vaikka Catalinan kanssa painostaa Alonso miettimään tilan osittaista myymistä. De Lujánit tuntuivat kuitenkin ajattelevan, että tavallaan muiden huiputtaminen on ok tapa selvitä vaikeuksista. Juuri Manuel ei tuollaista kannattanut, mutta taipui helposti juoneen kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Manuel suostui juoneen pelastaa La Promesa talousvaikeuksista Jimenan perheen rahoilla. Olisihan muitakin vaihtoehtoja ollut, kun niitä oltaisiin mietitty, kuten La Promesan osittainen myyminen, siis maa-alueiden myyminen. Kuinkahan suu
Manuel ei muistanut mitään ja hänet huijattiin naimisiin Jimenan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Manuel suostui juoneen pelastaa La Promesa talousvaikeuksista Jimenan perheen rahoilla. Olisihan muitakin vaihtoehtoja ollut, kun niitä oltaisiin mietitty, kuten La Promesan osittainen
Manuel ei muistanut mitään ja hänet huijattiin naimisiin Jimenan kanssa.
Mutta Manuel oli mennyt kihloihin Jimenan kanssa jo ennen lento-onnettomuutta ja oli myös aikeissa mennä naimisiin. Manuel ei nähnyt muita vaihtoehtoja kuin Jimena tai Jana. Hänen tulevaisuushorisonttinsa oli täysin kapeutunut jostain syystä.
Fiktiosta on tietty turha spekuloida, mutta ennen lento-onnettomuutta Manuel oli tiellä avioliittoon. Siis liitto olisi toteutunut myös ilman muistinmenetystä pois lukien tapahtumainkulku, jossa Jana tunnusti rakkautensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Manuel suostui juoneen pelastaa La Promesa talousvaikeuksista Jimenan perheen rahoilla. Olisihan muitakin vaihtoehtoja ollut, kun niitä oltaisiin mietitty, kuten La Promesan osittainen
Tällä hetkellä ainakin, koska hänellä on hallussaan Veran rahakassi😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Manuel suostui juoneen pelastaa La Promesa talousvaikeuksista Jimenan perheen rahoilla. Olisihan muitakin vaihtoehtoja ollut, kun nii
Tällä hetkellä ainakin, koska hänellä on hallussaan Veran rahakassi😉
Rahamatkakassi on tikittävä aikapommi. Sen aika varmaan tulee. Luultavasti kassista sitten löytyy jotain sellaisia tavaroita, vaatekappaleita yms., jotka yhdistävät kassin Veraan. Ja onhan myös todistajia, kuten Lope, joka näki Veran kantavan kassia silliin, kun Lope löysi Veran metsästä.
Mä oon ihan varma, että Curro piilotti Martinan samaan luolaan, missä Piakin lymyilee, eri onkaloon vaan. Ja mitä se Catalina niin komeen miehen jätti, kuin nallin kalliolle.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan varma, että Curro piilotti Martinan samaan luolaan, missä Piakin lymyilee, eri onkaloon vaan. Ja mitä se Catalina niin komeen miehen jätti, kuin nallin kalliolle.
Curro ja Martina eivät ehkä tiedä noita luolia. Mutta voisiko olla, että Martina oli Ramonan mökissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Curro ja Martina eivät ehkä tiedä noita luolia. Mutta voisiko olla, että Martina oli Ramonan mökissä.
Pia viedään pian Ramonan mökkiin, joten ei siellä muita ole.
Jossain vaiheessa Romulo ampuu Pian miehen ja joutuu vankilaan, mutta jos on mukana Janan häissä, on päässyt jotenkin sieltä pois. Eikös Manueliakin epäillä siitä taposta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia viedään pian Ramonan mökkiin, joten ei siellä muita ole.
Jossain vaiheessa Romulo ampuu Pian miehen ja joutuu vankilaan, mutta jos on mukana Janan häissä, on päässyt jotenkin sieltä pois. Eikös Manueliakin epäillä siitä taposta?
Miksi Manuelia epäiltäisiin henkirikoksesta? Eihän hän ole ollenkaan sellainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun osaisi antaa palautetta sarjan tekijöille just tuosta askelten paukkeesta Ei sen ihan noin pinnalla tarvitse olla. Sama juttu että häiritsevän kovaa kuuluu oli sitten televisiossa tai vaikka puhelimessa katsottavana.
Olihan siellä lepokodissakin ikean päiväpeitto. Uskottavampaa olisi ollut joku pellava lakana. Kamera näytti vielä läheltä:D
Sinullako on vain Ikean päiväpeitto kun noin hyvin tunnistit?
Meillä on työpaikalla ikean päiväpeitot.
Vaikka Manuel oli kihloissa Jimenan kanssa, oli hänellä tarkoitus karata Janan kanssa jonnekin pois. Hän jätti Janalle kirjeen oven alta, mutta Jana ei saanut sitä ajoissa erinäisistä syistä.
Manuel lähti pettyneenä lentokoneeella yksin matkaan pimeällä ja huonolla ilmalla ja tunnekuohussa joutui onnettomuuteen. Manuel loukkaantui ja menetti muistinsa ja Jimena ja Cruz sitten huijasivat hänet avioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet, että sarjassa on askelmuusikko? Taannoin paljastui, että hiihtolähetyksissä on ollut vuosikymmenet hiihtomuusikko, joka teki syntetisaattorilla teennäisiä hiihtosauvan ääniä lähetystä elävöittämään. Promesassa kuulostaa olevan askelmuusikko. Askeleet kuulostaa aina samalta, klopotiklopotiklop, mutta niiden rytmi ei ikinä sovi kuvassa näkyvien ihmisten kävelyyn. Monesti askelten ääni vielä jatkuu vaikka ihmiset jo pysähtyi.
En ole.
En ole minäkään enkä ymmärrä tätä askelhöpinää. Miksette katso sarjaa vaan kuuntelette kaikki mahdolliset taustaäänet.
Olisi aika tylsää katsoa vain kuvaa ja lukea tekstiä. Itse ainakin kuuntelen kaikkea äänimaailmaa ympäri
Ei yhtään tylsää kuunnella henkilöiden puhetta vaihtuvine ilmeineen, kenkiään enkä niiden ääniä ala seuraamaan. Ilman niitä osaan kyllä eläytyä kulloiseenkin tunnelmaan. Ilmeiden vaihtuvuudella on tärkeä osansa silläkin, eikö vaan.
Abel-niminen lääkäri, milloin häntä on nähty sarjassa? Olen vissiin katsonut ns. 'vääriä' jaksoja, kun ei ole tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Abel-niminen lääkäri, milloin häntä on nähty sarjassa? Olen vissiin katsonut ns. 'vääriä' jaksoja, kun ei ole tullut vastaan.
Tulee siinä vaiheessa, kun Jimena "alkaa odottaa lasta".
Fiasko.