La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (36366)
Vierailija kirjoitti:
Eunukki Lorenzolla ei ole sarjassa omia lapsia.
Ihan selväksi tuli Loren suhde paronittaren kanssa, ja hänen bordellikäyntinsä, joten ei ole eunukki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjan työasut oli Suomessakin myös sairaaloissa vastaavat karheaa kangasta.Tollasta se on työntekijät kestää toisiaan sekoilut sekoillaan siinä työn ohessa.Mutta mitä ihmeen aseita se hillomies Pelayou oikein rahaa sinne.
Muista tarkistaa kommenttisi ennen lähetystä. Sinulla on valitettavan paljon kirjoitusvirheitä tekstissäsi.
Tai sitten voi vaan antaa kunkin kirjoittaa tavallaan, itse voi jättää vaikka vaan huomiotta sellaiset kommentit joita on hankala lukea, jos häiritsee.
Ei kai tänne kukaan kuitenkaan kirjoita itselleen? Kyllä kai jokainen ajattelee että joku lukee sen mitä on kirjoittanut?
Mun mielestä on hyvä idea lukea itse se oma viesti ennen lähettämistä.
Monesti tulee mullekin kirjoitusvirheitä, mutta kyllä mä ainakin pyrin siihen että muut ymmärtää mun tekstin. Ymmärrän lukihäiriöt, ne on eri asia.
Hankala saada selvää jos kirjoituksesta puuttuu se punainen lanka, tai pisteet ja pilkut.
Minä olen aina vierastanut kausi-sanaa,sehän on ihan tarpeeton keksintö. Selkeämpää on puhua jaksosta 102 kuin esim kolmannen kauden jakso 4. Ihan tyhmää tällaista komentoida,tuli vaan mieleen kun joku kertoi espanjalaisten tavasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina vierastanut kausi-sanaa,sehän on ihan tarpeeton keksintö. Selkeämpää on puhua jaksosta 102 kuin esim kolmannen kauden jakso 4. Ihan tyhmää tällaista komentoida,tuli vaan mieleen kun joku kertoi espanjalaisten tavasta.
Monet sarjat tehdään kausi kerrallaan. Mun mielestä se on hyvä juttu. Eri asia nää saippuat niinkuin Kaunarit tai Salkkarit, ei niissä tartte olla kausia eikä olekaan. Kyllä ne moniin muihin sarjoihin sopii.
Tuotanto kausi eli sarjoja tuotetaan myyntiin.Tässä sarjassa on 3 tuotanto kautta.Myyntiin.Tv yhtiöt ostaa sarjan tuotannon rahalla.
Missä kohtaa on tullut selväksi Loren ja Cruz suhde intiimisti.Loren on naimisissa leikisti tässä tarinassa Cruzin vammautuneen sisaren kanssa.Lorenzolla ei ole lapsia tässä tarinassa.Curro on palvelijan synnyttämä.
Ai Lorenzon seksi seikkailut BORDELLISSA ja Elisan kanssa no tietysti mutta lapsia hänellä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rtv rai esittää näitä Espanjan jaksoja joten nythän meillä alkaa kolmas kausi eli loppukausi mikä kestää jouluun, vähän yli kevääseen.Näitä TV sarjoja ja vauva.fi seuraa eri ikäiset monen maalaiset uskoiset joten KOITTAKAA ottaa rauhallisesti.
Siis jouluun vai vähän yli kevääseen?
Kevääseen.Vähän yli Joulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjan työasut oli Suomessakin myös sairaaloissa vastaavat karheaa kangasta.Tollasta se on työntekijät kestää toisiaan sekoilut sekoillaan siinä työn ohessa.Mutta mitä ihmeen aseita se hillomies Pelayou oikein rahaa sinne.
Muista tarkistaa kommenttisi ennen lähetystä. Sinulla on valitettavan paljon kirjoitusvirheitä tekstissäsi.
Tai sitten voi vaan antaa kunkin kirjoittaa tavallaan, itse voi jättää vaikka vaan huomiotta sellaiset kommentit joita on hankala lukea, jos häiritsee.
Ei kai tänne kukaan kuitenkaan kirjoita itselleen? Kyllä kai jokainen ajattelee että joku lukee sen mitä on kirjoittanut?
Monesti tulee mullekin kirjoitusvirhei
Kannattaa otta kirja käteen, lopettaa palstoilla patsastelu ja toisten arvostelu. Pelkkä toisten arvostelu ja pilkun n ssiminen on säälittävää.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan tuo käännös oikein mitä Ramona tarjosi eli kanin luu keittoa.( Espanjassa on aina syöty härkää ja simpukoita sekä sardiinia,kinkkua, oikeaa Parma kinkkua).
Parman kinkku on italialaista. Espanjalaiset syövät Jamon Serranoa. Ja kyllä espanjalaiset syövät kania, on hyvin suosittu.
Olen tilannut Espanjassa ravintolassa uunissa paistettua kania (kanipaistia). Tuotiin lautanen, jolla pitkittäin halkaistu pikku kani kylkiluineen.
Tekisi mieli potkia ruutua aina kun Petra näkyy siinä.
Tv. Katsomassa eka kauden viidettä jaksoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan tuo käännös oikein mitä Ramona tarjosi eli kanin luu keittoa.( Espanjassa on aina syöty härkää ja simpukoita sekä sardiinia,kinkkua, oikeaa Parma kinkkua).
Parman kinkku on italialaista. Espanjalaiset syövät Jamon Serranoa. Ja kyllä espanjalaiset syövät kania, on hyvin suosittu.
Olen tilannut Espanjassa ravintolassa uunissa paistettua kania (kanipaistia). Tuotiin lautanen, jolla pitkittäin halkaistu pikku kani kylkiluineen.
Oliko sillä korvatkin?
Mitä! Vain kolme kautta?! Mitä me sitten kytätään? Kaikki hyvät loppuu liian aikaisin.
Nyt on ollut puhetta kirjoitusvirheistä, pilkun ja pisteen puuttumisesta yms. Miksi näin? Täällä on niin kivoja kommetteja, joita riittää luettavaksi joka päivä. Joten jos on vaikea lukea, eikö kannattaisi ohittaa?
Minulla on yks tuttu, jolla neurologista ongelmaa, älyssä ei mitään vikaa. Hän kirjoittelee paljon nettipalstoille ja joskus sanomalehtien artikkeleihin.
Täällä oli kerran yks hänen kirjoittamansa mielipide sarjasta, jonka virheet perattiin tarkkaan. Kertoi, että ensimmäinen kerta hänelle. Asia tuli kyllä ymmärretyksi. Mä en näitä kaikkia ennätä lukea, mutta en ole kuitenkaan nähnyt häneltä uutta kannanottoa. Luulen nimittäin tunnistavani hänen tyypilliset virheet. Joten olisiko hyvä jättää muiden opastus tässä asiassa.
Aina ei voi tietää, mistä virheet johtuu.
Tämä on pääsääntöisesti kiva ketju.
Vierailija kirjoitti:
Ai Lorenzon seksi seikkailut BORDELLISSA ja Elisan kanssa no tietysti mutta lapsia hänellä ei ole.
Ei ainakaan vaimonsa kanssa, mutta sehän ei tarkoita etteikö niitä jostain muualta putkahtaisi. Vaimo oli heikko terveydeltään ja Lore vielä pahoinpiteli säännöllisesti, joten ei kai ihme jos ei heille lapsia tullut.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ollut puhetta kirjoitusvirheistä, pilkun ja pisteen puuttumisesta yms. Miksi näin? Täällä on niin kivoja kommetteja, joita riittää luettavaksi joka päivä. Joten jos on vaikea lukea, eikö kannattaisi ohittaa?
Minulla on yks tuttu, jolla neurologista ongelmaa, älyssä ei mitään vikaa. Hän kirjoittelee paljon nettipalstoille ja joskus sanomalehtien artikkeleihin.
Täällä oli kerran yks hänen kirjoittamansa mielipide sarjasta, jonka virheet perattiin tarkkaan. Kertoi, että ensimmäinen kerta hänelle. Asia tuli kyllä ymmärretyksi. Mä en näitä kaikkia ennätä lukea, mutta en ole kuitenkaan nähnyt häneltä uutta kannanottoa. Luulen nimittäin tunnistavani hänen tyypilliset virheet. Joten olisiko hyvä jättää muiden opastus tässä asiassa.
Aina ei voi tietää, mistä virheet johtuu.
Tämä on pääsääntöisesti kiva ketju.
Joo siis minä vaan jätän lukematta liian sekavat viestit, ei ne ole minulta mitenkään pois. Jos joku tykkää kirjoittaa vaikkei oikein ole kykyä jostain syystä tehdä sitä selkeästi, niin kirjoittakoon, ei se mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti tulee mullekin kirjoitusvirhei
Tänne nyt kirjoittelee selvästi joku jolla on selvästi vaikeuksia sen kirjoittamisen kanssa, kai tosiaan jokainen kirjoittaisi ymmärrettävää tekstiä jos osaisi. Ei siihen auta toisten moitteet ja valitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, Jimena jääkin Manuelin pyynnöstä kartanoon. En oikein pidä Manuelista, uskoton mies..
Jimenako on sun mielestä uhri siinä liitossa? Kieroillut ja valehdellut alusta saakka.
Manuel sai Jimenasta todella hankalan ja kieron vaimon. Onneksi raskaus meni kesken, ts, sitä ei ollutkaan. Manuelin mitta alkaa olla täysi. Nyt sitten seuraamme, miten tästä jo alun perinkin tuhoon tuomitusta avioliitosta pääsevät eroon.
Jimenan näyttelijä on kyllä hyvä roolissaan. Hänen silmiensä ilmeitä oli kiva seurata, kun Manuelin vanhemmat ja Jimenan äiti ehdottivat, josko Jimena ja Manuel muuttaisivat molemmat Jimenan vanhempien kotiin. Sitten lopuksi Manuel ilmoitti, että hän ei muuta kotoaan mihinkään. Niissä Jimenan silmissä pilkahteli kaikki eri tunteiden vaiheet.
Kyllä tuohon onnettomaan liittoon tarvittiin kaksi, jotka molemmat väärin tarkoitusperin siihen lähtivät. Manuel pelastaakseen La Promesan ja vanhempiensa ohjaamana ja Jimena saadakseen puolison ja mahdollisuuden perheeseen nuorena leskenä ja vanhempiensa kehotuksesta. Vielä tuossa vaiheessa ennen Manun onnettomuutta sympatia meni Jimenalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli oikein: conejo con tomate. Kania tomaatin kera.
Etelä-Euroopassa kasvatetaan kaneja syötäväksi. Anoppini sisko toi kerran nyljetyn kanin sitä korvista kantaen illalliseksi, kun olimme siellä. Ja Suomessakin 1960-luvulla tehtiin kanipaistia. En koskaan syönyt, joten en tiedä miltä maistuu.
Siis jouluun vai vähän yli kevääseen?