Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (44866)

Vierailija
44861/44866 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä periferiassa ei ole koskaan ollut tuollaisia valtavia eroja yhteiskuntaluokkien välillä.  Aatelisia oli, mutta ei hovielämää.  Kuningas oli kaukana Tukholmassa tai tsaari Pietarissa, tavallinen rahvas ei heistä juuri tiennyt.  Ehkä suomalaisten kiinnostus LaPromesan kaltaisiin sarjoihin selittyy kaipuusta kurkistaa erilaiseen elämänmuotoon, joskin kuvitteelliseen.  Minua ei ainakaan haittaa pukuloisto ja näyttelijöiden kauneus, suoraan sanottuna kotimaan tuotannoissa sellaisista ei voi nauttia. Ja onhan nuo pari kertaa, jolloin Martina ja Maria ovat vetäneet lärvit, ohitettu nopeasti.   Suomalaisessa ohjauksessa  aiheella olisi mässäilty, noloon  junttityyliin. 

Vierailija
44862/44866 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnitelkaa minua! Olen päässyt vihdoinkin yli Maurosta.

Donde estantos ohos negros?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44863/44866 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä katselen vain Pelayoa kolmoskauden uusinnoissa - - - ja olen onnellinen.

Minusta kolmoskauden herkkua on Jimenan ja Manuelin avioliitto ja siihen liittyvät kieroudet.

Ja mielenkiintoista on sekin, että näyttelijäpari Manuel & Jimena tunsi oikeaa vetovoimaa, kun taas Manuel & Jana ei niinkään. Mitä olisimmekaan nähneet, jos Jimenan ja Janan roolit olisivat olleet päinvastaiset. 

Vierailija
44864/44866 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hitto on Laura La Fuente?

Laura Lafuente on Virtudes.

Vierailija
44865/44866 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noiden tapahtuneiden murhien ja niihin syyllisten etsiminen ja löytyminen yritä olla se pääjuoni. 

.

Epätoivoisesti yrittää, eksyy vaan usein väärille raiteille tai jää jumiin keittiöön.

Promesan köökin kanipaisti jäisi minulta syömättä.

Uunituoretta leipää söisin.

Kanipaisti on todella hyvää. Kerran Viron-reissulla Otepäällä ahmimme sitä porukalla ihan intona ja kantoivat keittiöstä lisää. Harvoin osuu kohdalle tollanen herkku.

Niinkö, jostakin syystä Ei Kiitos.

Oletko koskaan maistanut? 

En kyllä ole, se jotenkin etoo, luulisin antavani ylen

Ei kanin liha ole etovaa. Syömmehän me kanaakin. Suomessa kani on harvinaista herkkua. Minua ei saa syömään etanoita tai sammakoita. Simpukatkin jää vähemmälle. Mustekala menee renkaina. 

Vierailija
44866/44866 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä katselen vain Pelayoa kolmoskauden uusinnoissa - - - ja olen onnellinen.

Minusta kolmoskauden herkkua on Jimenan ja Manuelin avioliitto ja siihen liittyvät kieroudet.

Ja mielenkiintoista on sekin, että näyttelijäpari Manuel & Jimena tunsi oikeaa vetovoimaa, kun taas Manuel & Jana ei niinkään. Mitä olisimmekaan nähneet, jos Jimenan ja Janan roolit olisivat olleet päinvastaiset. 

Siinä parissa olisikin ollut säpinää, ehkä Manuelkin olisi avannut pyjamansa napit...Janan kanssa avioliitto oli melko latteaa.

Vierailija
44867/44866 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noiden tapahtuneiden murhien ja niihin syyllisten etsiminen ja löytyminen yritä olla se pääjuoni. 

.

Epätoivoisesti yrittää, eksyy vaan usein väärille raiteille tai jää jumiin keittiöön.

Promesan köökin kanipaisti jäisi minulta syömättä.

Uunituoretta leipää söisin.

Kanipaisti on todella hyvää. Kerran Viron-reissulla Otepäällä ahmimme sitä porukalla ihan intona ja kantoivat keittiöstä lisää. Harvoin osuu kohdalle tollanen herkku.

Niinkö, jostakin syystä Ei Kiitos.

Oletko koskaan maistanut? 

En kyllä ole, se jotenkin etoo, luulisin antavani ylen

Ei kanin liha ole etovaa. Syömmehän me kanaakin. Suomessa kani on harvinaista herkkua. Minua ei saa syömään etanoita tai sammakoita. Simpukatkin jää vähemmälle. Mustekala menee renkaina. 

Mustekalarenkaat on noista minullekin se ainoa syötävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä