Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (39668)

Vierailija
39561/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tuo Cristobal on kirjoitettu ulos sarjasta Espaanjassa pyörivissä jaksoissa?

Valitettavasti hän on edelleen siellä.

Vierailija
39562/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petralla on jäykkäkouristus eli tetanus, siihen aikaan ei rokotettu

Nyt ei jaksaisi odottaa viikkoa kuoleeko Petra vai ei?

Olisi kumma, jos tuosta vielä selviää.

Petra selviää mistä vaan. Hän on sisukas sissi.

Näin viime yönä unta, missä sanoin, että Petra on lempihahmoni, ja joku kiva mies katsoi minua hämmästyneen kiinnostuneena, koska oli samaa mieltä.

Onneksi tämä sarja ei ole mennyt niin ihon alle, että unia siitä näkisin. Muussa tapauksessa olisin jo huolestunut. Tämä on sentään vain pelkkää hömppä viihdettä. 

Uniintuloon vaikuttaa varmaan se, että katselen sarjaa juuri ennen nukkumaanmenoa. Tää virittää mun aivoni unten maille. 

Tosin pitää myöntää, että pillitin sekä Janan että Felicianon takia enkä yleensä itke fiktion takia. Pitäisikö huolestua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
39563/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalan epäuskottava sarja, ja silti mun on aina katsottava sitä.  Pidän itseäni järkevänä ihmisenä, ja silti katson tämmöistä.  

Ihmetyttää, miksi Curro ei kerro isälleen, eli Alonsolle, miten kapteeni häntä kiusaa.  Alonsohan voisi käskeä kapteenin painua hittoon kartanostaan.  

Epäuskottava sarja ja niin tapahtumaköyhä. Itsekin ihmettelen, miksi jaksan tätä enää. 

Minua rassaa se, että pitkitetään kaikkea, kun voisi saada nopeampia ratkaisuja. Ja se että kukaan ei kerro kapteenin ilkeyksistä varsinkin Curroa kohtaan markiisille. Ei ole normaalia käytöstä. 

Vierailija
39564/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin viime yönä unta, missä sanoin, että Petra on lempihahmoni, ja joku kiva mies katsoi minua hämmästyneen kiinnostuneena, koska oli samaa mieltä.

Onneksi tämä sarja ei ole mennyt niin ihon alle, että unia siitä näkisin. Muussa tapauksessa olisin jo huolestunut. Tämä on sentään vain pelkkää hömppä viihdettä. 

Uniintuloon vaikuttaa varmaan se, että katselen sarjaa juuri ennen nukkumaanmenoa. Tää virittää mun aivoni unten maille. 

Tosin pitää myöntää, että pillitin sekä Janan että Felicianon takia enkä yleensä itke fiktion takia. Pitäisikö huolestua?

Ei pidä. Herkkyys on vahvuutta.

Vierailija
39565/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalan epäuskottava sarja, ja silti mun on aina katsottava sitä.  Pidän itseäni järkevänä ihmisenä, ja silti katson tämmöistä.  

Ihmetyttää, miksi Curro ei kerro isälleen, eli Alonsolle, miten kapteeni häntä kiusaa.  Alonsohan voisi käskeä kapteenin painua hittoon kartanostaan.  

Epäuskottava sarja ja niin tapahtumaköyhä. Itsekin ihmettelen, miksi jaksan tätä enää. 

Kun kerran kyllästyy La Promesaan niin kannattaa katsoa toista Espanjalais sarjaa Vakoojien kaupunki.
Siinä tosiaan tapahtuu tiukkaan tahtiin eikä venytetä turhan vuoksi tapahtumia.
Ensimäinen tuotantokausi on katsottavissa Yle Areenasta. 
Jossain vaiheessa pitäisi tulla jatkoa.
Eikä ainakaan ole epäuskottava kun löyhästi perustuu tositapahtumiin toisen maalimansodan alkupäivinä.

Vierailija
39566/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leocadiaa eivät sitten kiinnostaneet lemmenleikit rakkaan hovimestarin kanssa.

No, Leocadia kieltäytyy usein ensin sänkyhommista Ballesterosin kanssa, mutta hänen mielensä muuttuu todella helposti.

Vierailija
39567/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään ihmettele, jos toiset näyttelijät ovat halunneet pois tästä sarjasta. Samojen asioiden vetkuttelu jaksosta toiseen loputtomasti ei varmaan nosta ammatillista ylpeyttä. Ja kun sarjaa ei edes osata eikä haluta lopettaa. 

Vierailija
39568/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enora ei oikein tajua Simonan ja Candelan juttuja.

Vierailija
39569/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ana Garces (Jana) hyötyi paljon Promesasta. Varmaan  tunnettavuus sai hyvin potkua. 

Vierailija
39570/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua rassaa se, että pitkitetään kaikkea, kun voisi saada nopeampia ratkaisuja. Ja se että kukaan ei kerro kapteenin ilkeyksistä varsinkin Curroa kohtaan markiisille. Ei ole normaalia käytöstä. 

Kyllähän Markiisi nää ilkeydet Curroa kohtaan näkee/kuulee, ainakin osittain. Sietää vaan kaikki inhottavuudet mitä Lorenzo suustaan päästää. Samoin uskoo kaiken mitä Leocadia hänelle syöttää. Vieraat ovat vallanneet kartanon, eikä Alonso tajua mitään...

Vierailija
39571/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on nähty: Leocadia läimäytti Curroa kasvoihin.

Vierailija
39572/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt se on nähty: Leocadia läimäytti Curroa kasvoihin.

Heti ajattelin että lyö poika takaisin 🤭

Vierailija
39573/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huolta. Olet vain herkkä.

Vierailija
39574/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hangaarin katto on edelleen ruosteessa.

Vierailija
39575/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Markiisi nää ilkeydet Curroa kohtaan näkee/kuulee, ainakin osittain. Sietää vaan kaikki inhottavuudet mitä Lorenzo suustaan päästää. Samoin uskoo kaiken mitä Leocadia hänelle syöttää. Vieraat ovat vallanneet kartanon, eikä Alonso tajua mitään...

LC osaa esittää asiat markiisille uskottavasti. Osaa kääntää asiasta uuden uskottavan toisen puolen. Taitava manipuloija on. LonZoa markiisi joskus edes näpäyttelee. Mutta Curron sietokykyä täytyy ihmetellä. Pojalla on ihan hirveää. Isäkään ei uskalla tukea antaa. Onneksi Lope auttelee kestämään.

Vierailija
39576/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hangaarin katto on edelleen ruosteessa.

Nimi hangaari oli  täysin outo kunnes Promesassa  siihen tutustuin. Ihan yleisesti  on nykyisin tuo nimi käytössä  ja  lentokoneiden suoja ja korjaus paikka.

Vierailija
39577/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jopa aivan normaalia keskustelua pitkitetään.  Jahkaillaan ja jahkaillaan, ennen kuin päästään itse asiaan.

Vierailija
39578/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi käskeä juu muttei tekisi sitä varmaankaan. Kerranhan jo ajoi kapon pois mutta tämähän palasi bumerangina takaisin loisimaan. Kun sukua on. Curro ei ole kantelijatyypiä, haluaa ratkaista asioita itse.

Vierailija
39579/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LC osaa esittää asiat markiisille uskottavasti. Osaa kääntää asiasta uuden uskottavan toisen puolen. Taitava manipuloija on. LonZoa markiisi joskus edes näpäyttelee. Mutta Curron sietokykyä täytyy ihmetellä. Pojalla on ihan hirveää. Isäkään ei uskalla tukea antaa. Onneksi Lope auttelee kestämään.

Palvelussa  alakerrassa on Curron  parhaat tukihenkilöt.. Kaikki naiset auttavat minkä voivat..etenkin Pia

Ylhäällä Manu  pitää vertaisenaan  veljenä tietysti kun on yhteys myös Janaan, se lähentää.

Vierailija
39580/39667 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin Leocadia suutelee Alonsoa? Sen haluaisin nähdä..hyi  miksi  tuo tuli mieleen?

Heidän suutelunsa kävisi painajaisesta.

Miten ällöttävä ajatus, jättäkööt tekemättä.

Ei sitä varmaan sinulta kysytä, suutelevatko tai eivät. 

Miksi olet tahallasi näin ilkeän kyyninen?

Miksi se painajaisesta ja ällöttävyydestä kävisi jos KÄSSÄRI määrää heidät vielä menemään väleissään pidemmälle. Tarkoitushan on kaapata TODO, siis myös markiisi joka kartanonkin sen omistaa. Silloinhan kosto olisi täydellinen. Ehkä sitä ei tapahdukaan ja voi huoata helpotuksesta. Samoin ehkä B-steros. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän