La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (33278)
Täällä on paljon valitusta, kun sarjassa on tämä asia väärin ja toinenkin asia väärin. Varmasti tämän sarjan tekeminen on ollut haasteellista, kun pitää pystyä kuvittelemaan, millaista elämä oli tuohon aikaan. Toki dokumenttia tuon ajan elämästä löytyy.
Itse en välitä, jos huomaa jonkin epäjohdonmukaisuuden, miksi siitä välittäisin. Pidän sarjasta tosi paljon. Ja jokaisessa tällaisessa sarjassa, jota vaan jatketaan ja jatketaan, tulee paikallaan polkemisia.
Mutta jos haluatte katsoa todella tasokkaasti tehtyä sarjaa, siinä on vain 8 jaksoa, niin katsokaa Netflixin Ripley. Sarja on mustavalkoinen, mutta jokainen otos ja valotus varmasti tarkasti harkittu.
Voi herregud mikä vääntö Marioista,olkoot sukunimeltään vaikka Virtasia tai Lahtisia,minulle se on ainakin se ja sama!
Vierailija kirjoitti:
Täällä on paljon valitusta, kun sarjassa on tämä asia väärin ja toinenkin asia väärin. Varmasti tämän sarjan tekeminen on ollut haasteellista, kun pitää pystyä kuvittelemaan, millaista elämä oli tuohon aikaan. Toki dokumenttia tuon ajan elämästä löytyy.
Itse en välitä, jos huomaa jonkin epäjohdonmukaisuuden, miksi siitä välittäisin. Pidän sarjasta tosi paljon. Ja jokaisessa tällaisessa sarjassa, jota vaan jatketaan ja jatketaan, tulee paikallaan polkemisia.
Mutta jos haluatte katsoa todella tasokkaasti tehtyä sarjaa, siinä on vain 8 jaksoa, niin katsokaa Netflixin Ripley. Sarja on mustavalkoinen, mutta jokainen otos ja valotus varmasti tarkasti harkittu.
Pitkäveteinen.
Vierailija kirjoitti:
Huijaako Jimena vai luuleeko se olevansa oikeasti raskaana? Ei tuollaista voisi kauaa pelkästään näytellä. Nukenko sitten synnyttäisi?
Ei taida raukka ymmärtää koko raskaudesta mitään, että mitä se on. Voihan sitä ihminen kuvitella ja uskoa asioita joita ei ole.
Siis onko uusi lakeija Petran poika? Muistan kyllä lukeneeni aikaisemmin mutta ymmärsin puheista ettei ois tuo kaveri. Tässä näkee kuinka sekaisin on jos yrittää vältellä juonipaljastuksia ja kirjoitella mukana.
Vierailija kirjoitti:
en mene minäkään Salattujen Elämien sivuille huutelemaan: kuraaa,kuraaa...
Salkkareiden sivulla huudellaan vähän väliä samankaltaisuuksia. Jotkut viestiestä kuulostaa samojen laittamilta. Lieneekö kummassakin ketjussa samoja kommentoijia, jotka ihan yleisesti kiertää kaikissa ketjuissa haukkumassa. Eivät välttämättä seuraa sarjojakaan ollenkaan.
"Markiisi käski laittaa pötsimuhennosta..."
"Laitat vaan herneet likoamaan..."
Tämän sarjan dialogi. 😅💞👍
TOP!
En yleensä jaksa sarjoja, paitsi Downton Abbeyn... Mutta tää Promesa on huippu hyvä! Fantastiset näyttelijät, kuin olis aitoa touhua. Suominäyttelijät ovat heidän rinnallaan teatraalisen teennäisiä :(
Katson jo 2 kautta ja aina ma iltaisin Teemalta ne 5 jaksoa putkeen, nami :)
Ihanaa 'pukudraamaa' ja espanjan kieli niin kaunista.
Mamita kirjoitti:
TOP!
En yleensä jaksa sarjoja, paitsi Downton Abbeyn... Mutta tää Promesa on huippu hyvä! Fantastiset näyttelijät, kuin olis aitoa touhua. Suominäyttelijät ovat heidän rinnallaan teatraalisen teennäisiä :(
Minunkin mielestäni tämä on hyvä sarja mutta täysin turhaa oli ohimennen niputtaa kaikki suomalaiset näyttelijät paskaksi.
Pötsimuhennos kyllä kuulostaa ihan jo sanana ällöttävälle..
Vierailija kirjoitti:
No, todellakin. Ei taida olla ihan tämän päivän rikkaiden suosikkiruokia.
Vierailija kirjoitti:
Voi herregud mikä vääntö Marioista,olkoot sukunimeltään vaikka Virtasia tai Lahtisia,minulle se on ainakin se ja sama!
Kyse ei ollutkaan siitä mikä se nimi on. Sitäpaitsi ihmisiä ärsyttää eri asiat. En oikein usko että itse olet sellainen jota ei koskaan ärsytä mikään. Ei voi myöskään olettaa että jos mua ei ärsytä niin ei nyt sentään saakaan. Tai no, moni olettaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Mamita kirjoitti:
TOP!
Minunkin mielestäni tämä on hyvä sarja mutta täysin turhaa oli ohimennen niputtaa kaikki suomalaiset näyttelijät paskaksi.
Tämä on sellaista yleistämistä johon törmää joka nettisivulla. Että kun yks on huono niin kaikki on. Sitä ihmettelen kun tässä sarjassahan nimenomaan on tahallaan nää henkilöhahmot tosi liioiteltuja ja karrikoituja, että mä nään ne aika teatraalisina. Keittäjät eivät esimerkiksi ole kovin luonnollisia näytellessään. Mutta jokainen näkee miten näkee. Tää ei ollut haukkumista, enkä kiertele ketjuissa haukkumassa sarjoja, joku sanoi niin ja luulen että osittain tarkoitettiin muakin. Salkkarit ei vois vähempää kiinnostaa. Mutta kun mitään ei saa sanoa, pitäisi vaan kehua kaikkea oi oi ja,ah kun on ihanaa. Sarjasta voi pitää vaikka kaikesta siinä ei pitäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä varmaan köyhienkään. Toiset kuitenkin tykkää antaa esim.typeriä lempinimiä ruokakermaa jotka on yhtä ällöttäviä. Jotkut syö mielellään esim "työmiehen oksennusta". 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä varmaan köyhienkään. Toiset kuitenkin tykkää antaa esim.typeriä lempinimiä ruokakermaa jotka on yhtä ällöttäviä. Jotkut syö mielellään esim "työmiehen oksennusta". 😉
Ruokakermaa = ruuilleen . Ärsyttävää nää ennskkosyötöt
Vierailija kirjoitti:
Siis onko uusi lakeija Petran poika? Muistan kyllä lukeneeni aikaisemmin mutta ymmärsin puheista ettei ois tuo kaveri. Tässä näkee kuinka sekaisin on jos yrittää vältellä juonipaljastuksia ja kirjoitella mukana.
Veljeksihän Petra miestä sanonut.
Hei, kertoisiko joku lyhyesti, miten Maria löysi tien Ramonan talolle. Olen nimittäin katsonut mielestäni kaikki jaksot, mutta miten tämä on mennyt minulta ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeksihän Petra miestä sanonut.
Käsitin joidenkin puheista että on oikeasti sen poika. On luonteeltaan tosi paljon erilainen kuin ilkeä äitinsä.
Petran poika on. Lääkäri ei tiedä mitään. Esittäö olevansa läökäriopiskelija. Yrittää urkkia jananlta tietoja.
Ei ole jimena raskaana.
Martina ei mene naimisiin.
Piia synnyttää kohta pojan.
Opettajan tytär joutuu vaikeuksiin.
Mari Carmen siellä on,ei Maria Carmen.