La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (34379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tönö ja Manuel mokasi surkeasti varkaan kiinnioton. Stanan tunarit.
Oli ehkä nainen. Pituus ja kädet antoi arvion
Askelten kopse viittasi myös naiseen.
Varmaan taas Leocadia liittyy tuohon varkauteen. Kuinkas muuten. Tai se uusi nainen, se punatukkainen?
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa on nyt hyvää vipinää, ei tartte enää ees paljon kelailla. Yhteen aikaan kaikki viikon viis jaksoa meni Areenassa parissa tunnissa. Nyt tarttee ihan kattoo.
Tällä viikolla yhdessä jaksossa jopa nauretaan.
Hienoo, huomenna katson kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mutta Manuelille sopivat vain ja ainoastaan viikset.
Manuel viiksineen on komea, ja hyvä näyttelijä ilmeitään myöten. Ja silmiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää Adrianon risuparrasta ja sotkuisesta tukasta. Onko hän tahallaan muka rasvaisessa ja sotkuisessa tukassa että näyttäisi maalaiselta? Alonson partakin vain rumenee. Hyi äklötys. Parrat pois noilta ukoilta niin näyttäisivät paremmilta.
Alonson ja Romulon parrat pahimpia mitä olla voi. Romulon karvoitus on suorastaan irstaan näköinen, jossain syvällä liikkuu kostean kiiltävä suu hänen puhuessaan. Toivottavasti Emilia suosittelee jo ihan hyg. syistä parran pois saksimista. Nenän allakin kasvaa varsinainen pöheikkö, ei tarvi nenäliinaa...
Kyllä niitä risupartaveikkoja on paljon pahempiakin ja paljon.....ihan meillä kotomaassakin vaeltelee kaikenlaista pukinpartamiestä. Monia se parta pukeekin ja antaa ehkä joillekin pikkusen lisäauktoriteettia....olisiko kyse Romulon suhteen vähän siitäkin. A
Adriano saattaisi näyttää ihan kolkolta ilman partaa, hänelle se sopii. Siis vain hänelle minun mielestäni. Promesa tarjoaa jokaiselle jotakin, onneksi.
Miksi tuo pappi ei voinut heti tuoda esiin sitä tosiasiaa, että hän itse ilmiantoi itsensä ja joutui kirkonkiroukseen. Ei olisi muiden tarvinnut alun alkaenkaan epäillä Petraa. Lisäksi hyvin epäuskottavaa, että joutuisi muka kirkonkiroukseen väärässä paikassa vihkimisen vuoksi. Yhtä epäuskottavaa kuin se, että Currosta piti päästä eroon äpärätaustansa vuoksi. Kuninkaallakin oli äpärälapsia tuohon aikaan.
Vau! Martina ja Jacobo pystyivät olemaan riitelemättä sen aikaa, kun Martina soitti pianoa.
Kiva, kun Samuel lähti hoitamaan kauppa-asioita.
Vierailija kirjoitti:
Kiva, kun Samuel lähti hoitamaan kauppa-asioita.
Hänen käskettiin ottaa kuitit kaikista ostoksista. (Käskijä taisi olla Candela.)
Vierailija kirjoitti:
Vau! Martina ja Jacobo pystyivät olemaan riitelemättä sen aikaa, kun Martina soitti pianoa.
Martina on kyllästynyt Jacobon kateuteen. Siihen ei ole edes aihetta.
Tunnustan: olin 99,9 %:n varma siitä, että Simonan poika olisi syyllistynyt teollisuusvakoiluun, mutta erehdyinkin.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä oli muutaman jakson verran mukavaa seurattavaa alakerran väen suhteen, kun riivinrauta Petra oli pois kuvioista. Valitettavasti palasi takaisin. Saisi jo poistua kuvioista. Naurattaa myös se, miten yhtäkkiä rupesi käyttäytymään siivosti muita kohtaa ennen kartanosta poistumistaan, mutta ei kuitenkaan pyytänyt anteeksi aiempaa käytöstään. Eikö papin olisi pitänyt ohjata häntä tekemään se?
Mun mielestä oli vielä mukavampaa seurata sitä lauhkeaa Petraa. Olisin suonut tuon harmonian jatkuvan. Siitä tuli katsojallekin hyvä mieli. Ainakin minulle. Maria rikkoi rauhan räksytyksellään. Tietenkin hänellä on kaunaa Petraa kohtaan, mutta kosto kääntyy aina itseään vastaan. Olisi nauttinut rauhasta. Petra ei kuitenkaan kertonut, että näki papin ja Marian suutelevan toisiaan. Ainakaan vielä.
Eikö Ángela voisi piiloutua Ramonan mökkiin?
Kuka on La Promesan vastine Tauno Palolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että Cruz kertoi Leocadian petollisuudesta siinä kirjeessään ja pyysi itse Manuelia polttamaan kirjeen. Luulen myös, että poliisin toimittama rahalaukku on peräisin Cruzilta. Burdina kertoi vertauskuvallisen, ehkä silti todellisen, tarinan siitä miten rahoitti jotain perhettä mutta ei halunnut että avustettu perhe saa tietää lahjoittajan nimeä.
Saman käsityksen sain, että Gruz kertoi Leocadiasta ehkä nimesi hänet murhaajaksi. Joten Manuel alkaa suhtautumaan eri tavalla Leocadiaan. No eihän tässä pitäs olla kuin vajaa pari kuukautta kun alkaa pahuus tulla ilmi. Jotenkin. Kun muistelen että suunnilleen n 150 osan kohdalla alkaa paljastumiset Leocadiankin osalta.
Mietin et olisikohan siinä Markiisinkin saamassa kirjeessä ollut samat asiat. Hänhän repi kirjeen jonka Petra myöhemmin noukki roskakorista. Koskahan mitään selviää. Alkaa katsojana miettimään että ratkeaakohan kaikki yhdellä rytinällä myöhemmin. 🤔
Vierailija kirjoitti:
La Promesan valovoimaisin nais- ja mieshahmo?
Catalina edustaa itsenäisyyttä, oikeamielisyyttä ja älykkyyttä. Hänen miehekseen olisi sopinut valheiden paljastusten jälkeen myös rakkaudessa ryhdistäytynyt komea Anilin kreivi Pelayo. Pelayo salasi asioita Catalta ja Cata sitten lohduttautui hangaarissa Adrianolla. Seurauksineen. On jäänyt epäselväksi oliko Pelayo se oikea kreivi vai ei. Vai oliko vaihtanut jonkun kanssa osia kuten aiemmin on epäilty.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on La Promesan vastine Tauno Palolle?
Tauno Suuri. Eikö se nyt ole selvästi Manuel.....ei kai kukaan herttuaa sentään kannata. Alonso?
Oon jo melkein unohtanut Janan, vaikka alussa koko saeja oli hänen ympärillään.
TYkkään tässä sarjassa hyvästä näyttelijäntyösta, jota edustaa esim. Cruz ja Margarita, tosin tietysti myös iän tuomalla kokemuksella.
Nuoremmista taas Manuel osaa näytellä kasvoillaan maltillisesti niinkuin Catalinakin alussa, mutta mielestäni nämä voimakkaitten tunteitten olmisut ei oikein onnistuneet. Myös Lope on minun mielestä hyvä,samoin Curro. Voi toki muitakin olla, muttei just nyt mieleen.
Mariakin on joissakin otoksissa erittäin onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää Adrianon risuparrasta ja sotkuisesta tukasta. Onko hän tahallaan muka rasvaisessa ja sotkuisessa tukassa että näyttäisi maalaiselta? Alonson partakin vain rumenee. Hyi äklötys. Parrat pois noilta ukoilta niin näyttäisivät paremmilta.
Adriano ei näytä enää edes hyvännäköiseltä, saattaa johtua siitäkin kun rooli on nk yksinkertaisen miehen rooli. Ensitutustumisella oli niin ihana, päättäväinen ja siisti nuorimies. Ei sovi Catalinalle, Pelayo sopi täydellisesti joka sektorilla.
Ei Adriano kyllä yksinkertaiselta vaikuta. Ihan järkevästi toimii ja puhuu. Yksinkertaisuus sopii paremminkin adjektiiviksi tolle kartanon herrasväelle, vaikka hiukset ja puku olisi miten hyvin.
Adrianolle muuten sopii pitkät hiukset ja parta. Hänellä hiukset on lisäksi puhtaat ja paksut. Moni na
Adriano oli mainio keskustellessaan tyhjänpäiväisesti juhlissa!
Tämä sarja ei nyt muutenkaan juhli suurella uskottavuudella. Itsekin ihmettelin, miten hangaaria ei muka lukita yöksi. Ja sitten täysin epäuskottavasti missataan tunkeutujan kiinniotto!