La promesa-salaisuuksien kartano
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (33315)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lorenzo taisi jossain kohtaa tuntea itsensä vähän ulkopuoliseksi tuon Catalinan vauvahuuman keskellä, olin huomaavinani. Huolimatta siitä, että piti tietysti ilkeilyä harrastaa siinäkin tilanteessa. Pappi Samuelin tilannetaju ja sanojen merkitys hukassa viimeisinä voiteluineen.
Lorenzo voisi muutenkin häipyä hevon kuuseen ja osoittaa edes sen verran olevansa mies, ettei loisisi toisten nurkissa. Mutta eihän siitä ole siihenkään.
Sitä miestä ei päästetä pois ennen täydellistä nöyryytystä, varsinainen kateuden ja mustasukkaisuuden edustaja. Joku, mieluummin nainen, saisi pyyhkiä hänellä lattiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaa edelleen ärsyttää ns huonot käytöstavat, jotka eivät takuulla kuuluneet aikoinaan parempien perheiden tapoihin. Istuskellaan pöydön kulmalla, sohvan tai tuolin käsinojilla ja kuljeskellaan lasi kädessä ympäriinsä. Tämä on aivan nykyisen käyttytymisen mukaista, mutta ei kuuluisi Promesaan.
Voi voi, luulen kyllä että huonoa käytöstä on ollut aina, eikä noi luettelemasi tavat taatusti vieraita ole olleet. Ei kartanoissakaan.
No ehkä vieraiden aikana ymmärtävät olla vähemmän rentoja. En ole edes huomannut tuollaisia istumista ja keljeskeluita.
Leocadia oli ilman aatelisarvoa riippuvainen "sugar daddyistå" joka varmaan Cruzin isäkin oli. 🤣 Kenelle lie kaikki lapsensa tehnyt tuo harpyija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alonso jo kiitteli Leocadiaa lämpimästi kaikesta avusta mitä oli antanut, ja toinen myhäili ja melkein kehräsi tyytyväisyydestä. Se on Alonson menoa pikkuhiljaa, Leocadia osaa...
Kiitteli murhaajaa ja juonittelijaa. Milloin tuon Alonso nynny silmät avataan lopullisesti.
Leocadia on ovela, valitsee aina tilanteen että Alonso on yksin. Jos esim Catalina kuulisi niin yrittäisi herättää isänsä harhaluulot. Siis ainakin yrittäisi, Alonso tosin on jo melkein mennyttä kalua.
Mutta missä on Leocadian Autocad-niminen sukulainen?
Se on Autocadia
Vierailija kirjoitti:
En ole kaikkea seurannut, mutta mietin vain, miksei Piasta tullut taloudenhoitajaa, semmoinenhan hän oli sarjan alussa.
Olisin iloinen asiallisesta vastauksesta.
Pia oli välillä poissa La Promesasta (tämä taitaa tulla Suomessa vasta jonkun ajan päästä). Kun Pia palasi taloon (ja Pellicer vastaavasti poistui), Pialle tarjottiin taloudenhoitajan pestiä, mutta hän ei itse halunnut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kaikkea seurannut, mutta mietin vain, miksei Piasta tullut taloudenhoitajaa, semmoinenhan hän oli sarjan alussa.
Pia oli välillä poissa La Promesasta (tämä taitaa tulla Suomessa vasta jonkun ajan päästä). Kun Pia palasi taloon (ja Pellicer vastaavasti poistui), Pialle tarjottiin taloudenhoitajan pestiä, mutta hän ei itse halunnut sitä.
Selvä, kiitos paljon.
Miksi Martinan sukunimi on de Lujan mutta äiti onkin Margarita Llopis. Wikipediassa oli noin
Käyttäjä20520 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku Leocadiasta ? Mikä on hänen tulevaisuutensa La Promesassa?
Eikös hän Cruzille jo kertonut että hän tulee aikanaan omistamaan koko Promesan, alkuvauhti vasta menossa. Ei kaiketi lähde ennenkuin on aiheuttanut ainakin pari kuolemaa, saanut luhistettua Alonson ja kenties mitä muuta. Minulle ainakin vielä epäselvää mitä hän kostaa, mutta taitaa olla kosto suloinen ainakin omasta mielestään. Kostonhaluista väkeä koko kartano
On ihme että näin 'dysfunctional' yhteisö pystyy ylläpitämään isoa kartanoa ja pysymään sitkeästi yhdessä ja vielä ilman näkyvää syytä.
Lorenzo on joskus ilmoittanut kostavansa jollekin Promesalaiselle syytä en muista. Luvassa on kunnon kostajaiset.
Lorenzon koston halu näyttää perustuvan moneen tunteeseen, ainakin vihaan ja kateuteen.
Lorenzo ryhtyi vihaamaan Lujaneita mm. siitä kritiikistä, miten Lorenzo on suhtautunut paronin tyttäreen ja Cruzin siskoon Eugeniaan. Lorenzonhan kerrotaan aiheuttaneen Eugenian vammat (väkivallan seurauksena). Myös "hoitoon" liittyvä Eugenian pitäminen ylilääkittynä (ettei tämä hoksaisi tilannettaan) katsotaan Lorenzon syyksi. Tästä tulemme näkemään mielenkiintoista vuorovaikutusta Lorenzon ja Eugenian välillä lähiaikoina.
Lorenzon kateus kohdistuu kaikkiin rakastuneisiin, varakkaisiin ja onnellisiin ihmisiin. Sellainen Lorenzo itsekin haluaisi olla.
Lorenzon kyynisyys ja tunnekylmyys ovat tietenkin seurausta hänen kehityksestään ja kokemuksistaan. Sarjassa on viitattu joskus Lorenzon lapsuudenperheeseen, mutta en muista mitä niistä olosuhteista kerrottiin. Oliko se ainakin Curro, joka niistä puhui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen hytinä, että Píaa itkettää taas lähitulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen hytinä, että Píaa itkettää taas lähitulevaisuudessa.
Jos ei itke niin kuitenkin ilme surkeana katselee jos joutuu jonkun kanssa puhumaan. 😆 On kyllä herkkis rooli annettu.
Kuinkahan kauan menee että Alonso huomaa Leocadian petollisuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alonso jo kiitteli Leocadiaa lämpimästi kaikesta avusta mitä oli antanut, ja toinen myhäili ja melkein kehräsi tyytyväisyydestä. Se on Alonson menoa pikkuhiljaa, Leocadia osaa...
Kiitteli murhaajaa ja juonittelijaa. Milloin tuon Alonso nynny silmät avataan lopullisesti.
Ei se itse tajua mitään. Lore jos antaisi vihjeitä...
Lorenzo alkoi jo varoittelemaan Alonsoa Leocadiasta, mutta Alonso ei uskonut, vaan piti Lorenzoa vain panettelijana.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan kauan menee että Alonso huomaa Leocadian petollisuuden?
Alonson tietäen to-del-la kauan.
Espanjassa neloskausi lopuillaan. Kiva sitten kuulla, missä tilanteessa viitoskausi alkaa, onko aikahyppyä tms.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Angelan isukki ole itse kapteeni.
Hmm... Tuskin Leocadia olisi suostunut kapteenin esittämään Angelan kosintaan, jos hän epäilisi Lorenzoa tyttärensä isäksi.
Nämä siis tulevia tapahtumia meillä Suomessa.
Onneksi kapteenin avioliittoaikeet Angelan kanssa näyttävät kariutuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Angelan isukki ole itse kapteeni.
Hmm... Tuskin Leocadia olisi suostunut kapteenin esittämään Angelan kosintaan, jos hän epäilisi Lorenzoa tyttärensä isäksi.
Nämä siis tulevia tapahtumia meillä Suomessa.
Onneksi kapteenin avioliittoaikeet Angelan kanssa näyttävät kariutuvan.
Hyvä niin, koska Lorenzo olisi muuten kehdonryöstäjä.
Eiköhän tuo Llopis ole Margaritan tyttönimi eli isän nimi, kuten Ezquerdo on Cruzin tyttönimi eli isän nimi. Cruzin isän eli vanhan paroonin nimi oli Juan Ezquerdo.
Margarita Llopis de Luján. Lujánin Margarita Llopis.
Cruz Ezquerdo de Luján. Lujánin Cruz Ezquerdo.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo Llopis ole Margaritan tyttönimi eli isän nimi, kuten Ezquerdo on Cruzin tyttönimi eli isän nimi. Cruzin isän eli vanhan paroonin nimi oli Juan Ezquerdo.
Margarita Llopis de Luján. Lujánin Margarita Llopis.
Cruz Ezquerdo de Luján. Lujánin Cruz Ezquerdo.
Juu, nainen saa isänsä sukunimen, eikä se katoa naimisiin mennessä. Janakin oli Jana Exposito edelleen, vaikka oli naimisissa. Se kyllä kummastuttaa, että Currosta tuli Exposito, kun selvisi, ettei olekaan de la Mata. Nimittäin Expositon täytynyt tulla Janan isältä, jonka kanssa Janan äiti oli naimisissa, ennen Janan isän kuolemaa. Janan isä ei ollut Curron isä. De Luhan Curro ei myöskään voinut olla, kun oli avioton lapsi, eikä Alonso uskaltanut julkisesti ottaa pojakseen. Näin ollen Curron olisi pitänyt ottaa äitinsä Doloresin sukunimi, kun oli hänen avioton poikansa. Sitä sukunimeä vaan ei oo kerrottu.
Viuhkan takaa kurkistelu, ruoka ei maita, yöt menee huokaillessa mutta pääasia ettei kukaan tiedä kyseessä olevan rakkaus. Ei kiitos.