Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

La promesa-salaisuuksien kartano

Vierailija
24.08.2023 |

Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.

Kommentit (28249)

Vierailija
2821/28249 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Martinan äiti läimäsi Martinaa poskelle, että kaikki paikallaolijat kauhistuvat. 

Vierailija
2822/28249 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan, että Alonso puuttuu läimäytykseen. Taisi jäädä ihan jälki Martinan leukaperään.

Ja joo kyllä Curro sai naista, käyttäutyi kuin olisi kokemusasiantuntija 🤭

Mitähä se opettaja, outoja jälkiä oli käsissä? En hoksaa, mistä voisi nuo jäljet voisi tulla?

Aina siellä jotakin odotettavaa tuleville jaksoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2823/28249 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odotan, että Alonso puuttuu läimäytykseen. Taisi jäädä ihan jälki Martinan leukaperään.

Mitähä se opettaja, outoja jälkiä oli käsissä? En hoksaa, mistä voisi nuo jäljet voisi tulla?

Voisko olla kyse velanperinnästä? Opettaja on valitellut raha pulaa monessa kohtaa.

Voi, miksei Pia avautunut Janalle. Jana olisi voinut täyttää pullon saman näköisellä vaarattomalla yrttiuutoksella ja olisivat voineet seurata väheneekö neste. Ja miettiä miten asian ratkaista.

Alonso voisi vähän rajoittaa juomista tais olla huppelissa, kun paronitar teki lähtöä, oli niin pihalla tilanteessa.

Vierailija
2824/28249 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salvador  on  siksi  äkänen  kun  liian  pienet  housutkin  jalassa, varmaan  hinkkaa  pe*** seen  ja   kulkuset   läjässä. Menis   hermo  itse  kelläkin. 

🤣😂🤣😂🤣

Vierailija
2825/28249 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla kyse velanperinnästä? Opettaja on valitellut raha pulaa monessa kohtaa.

Voi, miksei Pia avautunut Janalle. Jana olisi voinut täyttää pullon saman näköisellä vaarattomalla yrttiuutoksella ja olisivat voineet seurata väheneekö neste. Ja miettiä miten asian ratkaista.

Voi miksei. Sulla sama ajatus kuin mullakin. Jana laittas yrttiteetä tjn. Odotin niin, että kertoisi 👌🏼

Vierailija
2826/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilahdun aina kovasti kun Jana, Theresa tai Maria piiskaa hirveän pölyisiä mattoja keittiön viereisellä pikkuruisella sisäpihalla - samalla, jossa kohta jo lakanat kuivuu. Samoin tykkään keittiöön vietävistä klapeista - 5 pökkelön palasta kerralla "nämä riittävät". No hyvä, että riittävät 😊.

En ole kertaakaan nähnyt, että keittiön helloihin laitettaisiin puita.

Pari kertaa olen nähnyt, kun keittiön liedessä palaa "tuli" eli punainen sähkölamppu.

Muuten kai tuota kartanoa ei lämmitetä.

Nyt ihmetyttää - tämän viikon jaksossa keittiöön vietiin pienempiä polttopuita ja ihan kopallinen !!

Siis tarkoitin, että hellan pesään ei laiteta niitä halkoja, voidaanhan niitä tuoda keittiöön vaikka kuorma-autollinen.

Vierailija
2827/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, Martinan äiti läimäsi Martinaa poskelle, että kaikki paikallaolijat kauhistuvat. 

Kukaan ei kuitenkaan sanonut mitään!  Miksi esim Alfonso ei olisi voinut astua esiin ja sanoa, tässä kartanossa emme toimi noin.

Vierailija
2828/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät heivaa Lorenzoakin ulos, nyt kun oli selvää että vehkeili paronittaren kanssa ja hankkivat Cruz,in lepokotiin.  Ei, kun mies haluaa nyt puolet maista..

Hieman ontuu käsikirjoitus tuossa.

Vierailija
2829/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikohan  Cruz  rahat  rosvo- leskeltä  ( paronitar) paljastus 'kirjeen  perusteella  ?  hän  ehkä luopui  niistä  perintörahoista ? ( pakon  edessä)

Näin ollen  voi  pelastaa  tilan  ilkeältä  kapteenilta,  joka  perii  nyt  lainaa  takasin.  Lyö  myntit  pöytään markiisitar !

Alonso  voi  ottaa  parenpaa  Brandiä  sen  kunniaksi.

Vierailija
2830/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti Martina ja Curro jäävät taustalle,lapsosten pusuttelua en kauheesti kaipaa.

Vierailija
2831/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kovasti muistuttaa Cruz tuota entistä kiinteistökuningatar Kaisa Liski. Ilmeet aivan samanlaisia. Silmistäkään ei paista kummaltakaan viattomuus. 

Vierailija
2832/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kovasti muistuttaa Cruz tuota entistä kiinteistökuningatar Kaisa Liski. Ilmeet aivan samanlaisia. Silmistäkään ei paista kummaltakaan viattomuus. 

Mun mielestä Cruz on hirveesti samannäköinen kuin Anu Sinisalo. Tosin kun laittaisi kuvat vierekkäin niin ehkä sit ei ois kuitenkaan. 

Vierailija
2833/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Cruz on hirveesti samannäköinen kuin Anu Sinisalo. Tosin kun laittaisi kuvat vierekkäin niin ehkä sit ei ois kuitenkaan. 

Anu Sinisalo on hoikempi ja kapeammat kasvot.

Vierailija
2834/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä tykkään kun joku kertoo tulevaa,lisää vaan please! Nyt haluaisin tietää miten Himenan vale paljastuu ja muutenkin Manuelin ja Himenan suhteen jatko,tai loppuminen. Hanan ja Manuelin nyhjöttely on jo mennyt yli,heidän jatkonsa ei enää jaksa kiinnostaa.

Minä haluaisin Janalle oikean, todellisen romanssin. Manuel ei ole (enää) häntä ansainnut. Jana ei voi päätyä avioliittoon kartanon tai linnan perijän kanssa, mutta jospa sieltä kylältä löytyisi joku fiksu ja komea apteekkarin/ lääkärin/ opettajan poika. 

Vierailija
2835/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Currosta ei taida vielä riittää muuhun kuin pussailuun. Söpö pikku pusupoika!

Vierailija
2836/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minä tykkään kun joku kertoo tulevaa,lisää vaan please! Nyt haluaisin tietää miten Himenan vale paljastuu ja muutenkin Manuelin ja Himenan suhteen jatko,tai loppuminen. Hanan ja Manuelin nyhjöttely on jo mennyt yli,heidän jatkonsa ei enää jaksa kiinnostaa.

Minä haluaisin Janalle oikean, todellisen romanssin. Manuel ei ole (enää) häntä ansainnut. Jana ei voi päätyä avioliittoon kartanon tai linnan perijän kanssa, mutta jospa sieltä kylältä löytyisi joku fiksu ja komea apteekkarin/ lääkärin/ opettajan poika. 

Lääkäripuoliso sopisi kyllä Janalle täydellisesti. 

Vierailija
2837/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curro sanoi Martinalle että puolet kukista kadehtii häntä.

Kun Martina kysyi "vain puoletko", Curro sanoi "niin, koska esimerkiksi kaikki hyttyset kadehtivat sinua". 

Onko tämä mielestänne kovin järkevä dialogi? Ei päätä eikä häntää. 

Vierailija
2838/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Martina kysyi "vain puoletko", Curro sanoi "niin, koska esimerkiksi kaikki hyttyset kadehtivat sinua". 

🤣🤣🤣

Vierailija
2839/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se toimii espanjaksi paremmin ja käännös vain on kömpelö 😅 

Vierailija
2840/28249 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salvador sai raivokohtauksen ja heitteli puukalikat ympäriinsä, katseli myös kirvestä niinkuin aikoisi sitä johonkin käyttää. Kukaan ei maininnut kartanolla siitä yhtään mitään.

Sai toisenkin raivokohtauksen ja meni aukomaan päätään Lopelle,  vaikka itse oli aiheuttanut häittensä  purkautumisen Marian kanssa.