La promesa-salaisuuksien kartano
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (27793)
Vierailija kirjoitti:
Jos Jana olisi poistunut sarjasta jollain toisella tavalla silloin myös katsojat olisivat jättäneet sarjan. Tuottaja kehui heidän saaneen katsojat pysymään mukana Janan kuoleman varjolla. Tosiasiassa saaneet paljon vihaisia ja pettyneitä entisiä katsojia.
Tuntuu kurjalta kun Janan kuoleman tietää, nyt sitä jo odottaa. Kamalaa odottaa jonkun kuolemaa, jonkun joka ei ole vahingoittanut ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti aiheeseen vähintään palataan.
Haluaisin niin nähdä, kun kartanossa kasvaa uusi, nuori sukupolvi, edesmenneitä muistellaan (Janan muotokuva seinällä!), tulee radio (jopa tv?!) ja nuoriso tanssii charlestonia!
Manuelilla olis ilmailubisnekset ja Martina olis perustanut ratsastuskoulun + antaisi pianotunteja.
Curro ja Angela jälkikasvunsa kanssa kävisivät vierailuilla.
Catalina ja Adriano vastaisivat viljelyksistä ja öliiviöljyistä ym. bisneksistä.
Alonso olis vielä hengissä, mutta vanha ja väsynyt ja ihmeissään uudesta muodista ja musiikista.
Simona olis vielä talossa, mutta kevennetyllä toimenkuvalla + "mummon" roolissa.
Hyvin keksitty mutta entä Petra, hän varmaan jäi Promesaan kummittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa 4.9.2025 nähdyssä jaksossa Lorenzo sanoo, että Janan murhaaja on Leocadia.
Näillä näkymin La Promesan kuvaukset päättyvät lokakuussa 2025 ja viimeiset jaksot Espanjassa näytetään joulukuussa 2025.Minua kiinnostaa lähinnä, mihin tilanteeseen Manuelin elämä jää, kun sarja päättyy. Espanjassa on siis enää noin 60 jaksoa jäljellä. Siinä ajassa sarja ei ehtine paljon edetä. Manu ei esim. ehdi saada lasta. Hauskinta olisi ollut nähdä Manun leikkivän lastensa kanssa.
Mutta jos sarja päättyykin siihen, että Manu ja Jana heräävät sängystään ja heidän ympärillään lapsia. Eli koko sarja olikin vain unta.
Niin, se olisi hauskaa. Ei kuitenkaan varmaan
Eihän sarja nyt pääty, tulossa on vielä paljon.
En ymmärrä miten Manuel on aikanaan päässyt minun ja monen muunkin suosioon. Mieshän on täysin nössö, jo kakkoskaudella puolustaa äitiään Jimenaa vastaan. Kun äiti kuitenkin tarkoittaa perheen parasta. Onneksi Jimena pistää Cruzille kampoihin, jää anoppi vaan haukkomaan henkeään ja parkaisemaan " como ", hah hah
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jana olisi poistunut sarjasta jollain toisella tavalla silloin myös katsojat olisivat jättäneet sarjan. Tuottaja kehui heidän saaneen katsojat pysymään mukana Janan kuoleman varjolla. Tosiasiassa saaneet paljon vihaisia ja pettyneitä entisiä katsojia.
Erikoinen mielipide, en minä ainakaan pelkän Janan takia sarjaa seuraa.
Olen katsonut sarjaa Janasta huolimatta. Hyvä, kun pian poistuu sarjasta.
Vierailija kirjoitti:
Petra ollut Cruzin isän palvelussa mukana. Sitä en tiennytkään. Ja Leocadia oli sen saman paronin rakastaja ja tiesi niistä huppupääroistoista. Jana luottavaisesti kertoo koko historiansa tuolle naiselle.
Petra oli hyvin nuori, kokematon ja kouluttamaton maalaistyttö, kun Cruz (joka tietty myös oli tuolloin nuori ja asui isänsä huushollissa) otti hänet 'siipiensä suojaan (joku kukalie tallirenki ahdisteli Petraa)' ja opetti mm. lukemaan ja kirjoittamaan.
Cruzin 'siipien suoja' tosin tarkoitti myös alistamista ja jopa fyysistä kurittamista, mutta nuori Petra taipui hyvin rooliinsa ja omaksui paikkansa 'pelastajansa' suojattina.
Vasta myöhemmin Cruz avioitui Alonson kanssa ja Petra seurasi Cruzin mukana La Promesaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle katsojalle itse Janan ja Manuelin rakkaustarina on jokseenkin sivuseikka verrattuna muuhun sarjan antiin.
Sarja on hyvin moniulotteinen ja -kerroksinen ja juuri siksi kerää monenlaisia katsojia.
Minä kelaan ohi lähes kaiken muun paitsi Manun ja Janan osuudet.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten Manuel on aikanaan päässyt minun ja monen muunkin suosioon. Mieshän on täysin nössö, jo kakkoskaudella puolustaa äitiään Jimenaa vastaan. Kun äiti kuitenkin tarkoittaa perheen parasta. Onneksi Jimena pistää Cruzille kampoihin, jää anoppi vaan haukkomaan henkeään ja parkaisemaan " como ", hah hah
Hold your horses! Koko La Promesan tarina on yhdeltä puolelta Manuelin kehitystarinaa. Manuel on pitkään äitinsä pyöriteltävänä, kun hän ihailee ja arvostaa äitiään eikä voi kuvitellakaan, millainen Cruz todellisuudessa on.
Sekä Jimena että Jana auttavat Manuelia avaamaan silmänsä Cruzin suhteen ja sitä mukaa hänen vastarintansa äitiä kohtaan kasvaa.
Manuelin nössöys tulee kausien edetessä karisemaan kokonaan ja hänestä kasvaa hurmaava, ajatteleva ja tunteva mies, jota ei kukaan enää pysty manipuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Manuelilla olis ilmailubisnekset ja Martina olis perustanut ratsastuskoulun + antaisi pianotunteja.
Curro ja Angela jälkikasvunsa kanssa kävisivät vierailuilla.
Catalina ja Adriano vastaisivat viljelyksistä ja öliiviöljyistä ym. bisneksistä.
Alonso olis vielä hengissä, mutta vanha ja väsynyt ja ihmeissään uudesta muodista ja musiikista.
Simona olis vielä talossa, mutta kevennetyllä toimenkuvalla + "mummon" roolissa.
Hyvin keksitty mutta entä Petra, hän varmaan jäi Promesaan kummittelemaan.
Petran (ja Felicianon) hautakiveä näytettäisiin hetki niin, että 'joku' kävisi vapisevin käsin laskemassa kukkia haudalle.
La Promesan käytävillä kuuluisi yön hiljaisuudessa topakoita askeleita ja avainnipun kilinää...
Vierailija kirjoitti:
Manu on mm. lämmin, luotettava, oikeudenmukainen, huumorintajuinen, rohkea, lempeä, ennakkoluuloton. Just ihana. Harmi kun hän menettää elämänsä rakkauden ja vaipuu syvään suruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jana ja hänen tarinansa sekä kaikkien aikojen suuri rakkauskertomus koukutti suurimman osan sarjan katsojista tv:n äärelle. Janan julman kuoleman jälkeen katsojat ovat ilmaisseet äänekkäästi mielipiteensä sekä jättäneet sarjan seuraamisen. Ilman riittävää määrää yleisöä ei voi ohjelmaa tuottaa.