Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme vanhempaa kertoo, miten riman laskeminen näkyy arjessa - Meillä ei harrasteta pyjamia, se säästää aikaa aamuisin Voisitko sinä ja koko perhe paremmin, jos lasket rimaa hiukan?

Vierailija
24.08.2023 |

No onpa kivaa teinille, että hänen huoneensa sotku kuvataan kaiken kansan nähtäville. 🙈

https://yle.fi/aihe/a/20-10005266

Kommentit (955)

Vierailija
241/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen ajaudutaan, kun on vuosikausia yksin vastuussa kaikesta kotiin liittyvässä... Ylläri, ettei ollut miehiä haastattelussa.

Joo ja ei.

Suurimmassa osassa maailmaa naisen osa on yhtä epäkiitollinen, mutta eivät ne perheet lian tai sotkun keskellä silti elä.

Ymmärrän että ärsyttää jos puoliso ei osallistu, mutta ainakin itse laitan lasten hyvinvoinnin oman ärsytykseni edelle.

Suurimmassa osassa maailmaa naisen osa on yhtä epäkiitollinen?

Ulkomailla asuvana; naisen osani ei ole ollut/ ei ole mitenkään epäkiitollinen.

Täkäläinen mieheni on aina osallistunut myöskin kotitöiden tekemiseen.

Lapsemme syntymästä lähtien tai vähän ennen sitäkin meillä on ollut myös ulkopuolista apua.

Kiitos myös hänelle; kotimme on aina siisti ja järjestyksessä.

Olemme molemmat töissä, tehden pitkiä työpäiviä, työmatkoja jne.; tällöin extra apu on kyllä ihan tarpeen.

Vierailija
242/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esipesen ja liotan astiat aina ennen kun laitan koneeseen. Ensinnäkään mulla ei oo varaa hankkia uutta konetta jos tuo hajoaa, toiseksikin astiat ei muuten puhdistu kunnolla. Inhoan ruoanjämiä astioissa, esim. kaura on kun laastia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele miksi täällä on niin paljon tämän suuntaisia kommentteja. Keskellä päivää arkipäivänä on vain kotiäideillä mahdollisuus kirjoitella tälle palstalle. Sottapytyt ovat töissä.

Oletko itse kotiäiti vai töissä käyvä sottapytty?

Olen töissä käyvä sottapytty, joka on lomalla.

Vierailija
244/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisikö äiti itse aamulla kodista niillä vaatteilla, joilla on yön nukkunut? Kuulostaa ihan hölmöläistarinoiden ajansäästövinkiltä.

Olen joskus väsyneenä nukahtanut vaatteet päällä. On se aika inhottava tunne herätä niissä, muttei mahdotonta. Puhtaat lakanat ja puhtaat yövaatteet on ihanat, arjen luksusta, josta en tinkisi.

Vierailija
245/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä mitään kiirettä ollut, pelkkää laiskuutta.

Kauanko menee vaatteen heittämisessä pyykkikoriin, verrattuna lattialle? Ennemmin huoneisiin/käytävään pyykkikorit.

Kauan terve ihminen tyhjentää tiskikonetta? Kaksi minuuttia?

Kauanko kulhon laittaa tiskikoneeseen, verrattuna tiskialtaaseen? No ei ole kyllä ajasta kiinni.

Kauanko lapsi pukee aamulla/puet lapsen? Viisi minuuttia ja kolmen rivi vaatetettu. Tuskin ne nimittäin toppahaalarissa tai kuriksissa sentään nukkuu. Sitä paitsi on varmaan supertunkkaista olla samoissa vaatteissa yö ja päivä. Pesevätköhän hampaitakaan?

Paljon kauemmin kaikessa menee, kun asiat ovat rempallaan. Pyykkikorista pyykit koneeseen, minuutti. Lattioilta pyykit koneeseen, vartti.

Tiskivuoren selvitys, tunti. Tiskikone päälle valmiiksi tasaisesti latautuneena, 20 sek?

Laiskuutta on kiva selitellä, mutta ei pitäisi ikinä alentua siihen, että väittää antavansa sillä muille jotakin. Se on säälittävää oman vetelyytensä pönkittämistä muiden kustannuksella.

Sillä vaalealla naisella, Päivillä, oli diabetes-lapsi ja sanoi että on väsynyt kun lääkemuutos rikkoi yöt tms ja "siivotaan kun jaksetaan ja tärkeintä että pää pysyy pinnalla". Niin puhuu ihminen, joka oikeasti on jo aika lopussa, jos yrittää vain pitää pään pinnalla.

Se ei j*malauta ole laiskuutta, että on erityinen lapsi, ja aikuinen tekee lapsen vuoksi ympärivuorokautista hoivatyötä ja oletettavasti käy myös töissä sen lisäksi.

Mene itseesi. 

Miten paljon vaativampaa on laittaa likainen lautanen tiskokoneeseen kuin tiskialtaaseen?

Jos tiskikone vielä pyörii niin ei sinne mitään laiteta. Silloin kertyy koko perheen tiskit siihen tasoille ja pöydille. Onko tällainen skenaario täysin tuntematon? Päivin kuvassa koneen täyttö oli jäänyt kesken. 

Eikä ihme, jos on pieniä lapsia. Tällä Päivillä oli ainakin 2-vuotias. Voi olla vaikka miten valvontaa vaativia lapsia jaloissa, muitakin kuin se diabeetikko, jolloin ainoat hetket kotitöille on ilta kun lapset nukkuu. Jos silloin itse enää jaksaa.

Kuinka paljon on kokemusta sairaan lapsen hoidosta? 

Ihan järkyttävää nokkimista, vaikka hänellä on syy että miksi ei ole jaksanut siivota.

Lopussahan hän sanoi, että "valitsee iltasadun eikä siivoamisen". Jossain kohtaa täytyy antaa itselleen löysää, jos ei pää muuten pysy pinnalla. Silloin kun ihminen uupuu, kaikki ei-pakollinen jää. Se vaan menee niin. 

Harmi että empatian taso on nolla. 

Toivottavasti teistä kukaan ei tee perhetyötä, no tuskin, siinä pitäisi välittää kanssaihmisistä että sellaiseen lähtee. 

Vanhanaikaisena ihmisenä minulla on sellainen outo logiikka, että tiskikone laitetaan päälle siinä vaiheessa, kun se on täynnä eikä sinne todennäköisesti ole tulossa astioita noin tuntiin eli aterian jälkeen. Sitten se tyhjennetään vaikka seuraavan ruuanlaittokerran ohessa ja kas - ei astioita tiskialtaaseen odottelemaan! Lisäksi olen niitä outoja äitejä, jotka tekevät kotitöitä lasten kanssa, jopa 2v osaa osallistua tiskikoneen tyhjentämiseen.

Elämä on juuri niin vaikeaa kuin sen haluaa olevan! Jos haluaa ulkoistaa lapsensa kodista ei tietenkään tee kotitöitä heidän kanssaan vaan öisin. Päivällä vuorovaikutetaan ja ollaan läsnä, vaikka lapsi elämässään tarvitsisi myös taitoja tehdä asioita, ei vain olla.

Et ole outo, vaan olet niitä äitejä jotka nostaa itsensä jalustalle, kun heillä on temperamentiltaan rauhallinen lapsi jonka kanssa voi tehdä kotitöitä. Eipä kaikilla meillä ole. Joillain on vain villejä poikia. 

Lapsesi käytös tuossa iässä ei ole omaa ansiotasi, vaikka niin tietysti niin luullaan. 

Tiedätkö yhtään, kuinka säpäkästi ne villit pojat rullaavat matot, ottavat lakanat sängystä, siivoavat lelunsa paikalleen ja auttavat tosi monessa hommassa, kun palkintona on vaikka siivouksen jälkeen aina uimahalli, pitsailta tai jotakin muuta kullekin perheelle sopivaa spesiaalia?

Myös talvella matot puhdistuvat lumessa ennenäkemättömällä teholla, kun ne villit pojat päästää irti.

Mitäs annatte karkkipussit, pelit, leffat ja ihan kaiken ilman, että minkään eteen täytyy nähdä vaivaa. Vähän ryhdikkyyttä siihen omaan kasvatustapaan, niin moni asia on ihan helppoa - villien poikienkin kanssa.

Tule katsomaan millainen on nepsy-lapsi, ja sitten ymmärrät mitä tarkoittaa oikeasti villi poika. Ihme pätemistä jos on terveet lapset, jotka kykenee keskittymään ohjeisiin, ja niihin ah niin ihmeellisiin palkintoihin, aivan kuin kukaan muu ei olisi keksinyt kokeilla palkitsemissysteemiä kuin sinä.

Vierailija
246/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytetty lapsella yöpukua varmaan noin kaksi vuotiaaksi asti. Hyvin on pärjännyt pelkillä kalsareilla kesä-ja talviyöt.

Pojille ei suositella tiukkoja alushousuja pidettäväksi 24/7/365. Mutta tietty jos et halua lapsenlapsia? Ja ihan en tajua, miten se helpottaa esim aamuakiirettä, jos kaikki on kaaoksessa? Eikö se asioiden tekeminen ole helpompaa ja stressittömämpää, jos kamat ovat siellä missä niiden pitää olla?   Eikä olohuoneen lattialla tavarakasan alla?

Mitä tiukkoja alushousuja? Kyllähän nyt jokainen käyttää alushousuja oli yöpuku tai ei, käyttäähän?

No ei todellakaan! Kysäisepä gynekologilta mitä tuosta tuumaa. Mä nukun aina ilman alushousuja.

Vierailija
247/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riman laskeminen on ok, jos se auttaa jaksamaan. Mutta jos rima vaan laskee ja laskee, niin sillon täytyy pyytää apua. Itse olin ennen todella tarkka, etten koskaan syötä lapsilleni eineksiä. Tämä siis silloin, kun olivat pieniä päiväkotilaisia.

Sitten tuli kouluikä ja harrastukset muuttuivat tavoitteellisemmiksi ja treenit ja kisat täyttävät arkea. Oli pakko antaa periksi sen verran, että kerran 1-2 viikossa voidaan syödä jotain valmista. Lisäksi meillä on robotti-imuri, joka helpottaa arkea ihan hirveästi, kun voi jättää sen päälle lähtiessään ja palata siistiin kotiin.

Arkea kyllä helpottaa, kun jokaisella perheenjäsenelläon omat velvollisuutensa ja vastuualueensa ja niistä ei jousteta kuin ehkä kipeänä ollessa.

Vierailija
248/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä yhtään mietitä myös sitä, millaisille tavoille lapset oppii (tai jää oppimatta). Jos elää tuollaisessa läävässä, niin varmaankin sama meno jatkuu, kun muutetaan omilleen. 

Vierailija
249/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää pyydä ihmisiä kotiini kun en jaksa arvostelua lattialla pyörivästä villakoirista sun muista. Olen juurikin tuollaista vaativaa asiantuntijatyötä tekevä ihminen ja totaaliyksinhuoltaja, jolla kaksi alle kouluikäistä lasta. Työpäivät ovat pitkiä enkä sitä muutaman tunnin yhteistä aikaa lasten kanssa halua käyttää kotini puunaamiseen. Asia johon panostan on ruuanlaittoa, emme työstäni huolimatta syö juuri koskaan pikaruokaa saatikka eineksiä. Ja kuten tiedätte, oikean ja terveellisen ruuan laittaminen vie aikaa. Tähän olen valinnut panostaa, muut asiat saavat puolestani olla muiden mielestä retuperällä. Tällä systeemillä me ei stressata eikä ole ehkä kohtuullista muiden stressata meidän puolesta.

"Ja kuten tiedätte, oikean ja terveellisen ruuan laittaminen vie aikaa."

Ai verrattuna mihin? Mikroateriaan?

Pari esimerkkiä:

Kasvismunakas aikuiselle ja kahdelle lapselle ja siihen salaatti lisäksi. Menisikö vartti?

Keitetyt perunat ja kasvikset, jauhelikastike ja salaatti. Puolisen tuntia?

Eikö ole "oikeaa ja terveellistä"?

Ja kuinka iso kämppä sinulla on, jos ei ehdi imuroimaan pari kertaa viikossa edes sinnepäin? Tavarat aina paikalleen heti, kun käyttää ja pientä siivousta koko ajan, kun jonkin asian ohi kulkee.

Kellota huviksesi, menee enemmän kun vielä siivoat jälkesikin. 

Laske vielä ruoanhaku kaupasta, vai onko tuotteet valmiina pöydillä paloina, kuin tv-kokilla ikään? 

Eri

No itseasiassa ei ole valmiina. Maidon nappaan navetalta, munat otan pesästä ja kesällä kasvikset/potut haen kasvihuoneesta/maalta.

En laske sitä aikaa mihinkään, paitsi nyt ehkä sitten ulkoiluun, jos on pakko laskea.

Kaupassa käydään max. kerran viikossa, suunnittelen kaiken valmiiksi ennakkoon. Jos en ehtisi kauppaan, nappaisin tuotteet tilausnoutona.

Ai pitäisi kellottaa vaikka munakkaan ja salaatin tekeminen? En ole edes ajatellut. No, kokeillaan.

Kolme tomaattia, kesäkurpitsaa, sipuli, yrtit, vaikka muutama herkkusieni/kantarelli/suppilovahvero. Pesaisu ja pilkkominen, max. viitisen minuuttia? Pannulle. Monien rikkominen ja vähän veivaten, sekaan suola ja pippuri. Minuutti vai kaksi?

Kun munakas valmistuu, niin huuhdon salaatit, pilkon kurkun ja lisään mitä mieleen tulee tai vaikka heitän sekaan raejuuston.

Annokset lautasille ja pöytään, jos ei halua jotenkin erikseen kattaa.

Jälkien siivous? Ekojätteet ovat jo astiassaan. Veitsi ja leikkuulauta tiskikoneessa.Tyhjät pakkaukset huljauttaen ja omiin roskiksiinsa. Pannu tiskialtaaseen ja paistinlasta koneeseen. Hyvin joutaa syömään ja keittiö on käytännössä siisti.

Pannun pesen ruokailun jälkeen, ruokailuastiat tuuppaan koneeseen ja laitan vasta iltapalan jälkeen päälle, jos ei ole täysi.

Ehkä olen sitten liian nopea. Pahoittelut.

Ja toisaalta, jos en olisi nopea ja jonkun asian takia pitäisi olla, niin pilkkoisin aineet jo aamulla vaikka rasioihin valmiiksi, ennen töihinlähtöä. Pahoittelut siitäkin.

On varmaaan ihanaa kokata, kun sulla ei ole ketään keskeyttämässä hommaa sen sata kertaa. Kukaan ei tuolla välin avaa ulko-ovea ja päästä koiraa luvatta ulos, tai ota vettä lasiin ja tiputa laseineen lattialle, tai käy vessassa ja huuda pyyhkimään, ja jos ei heti mene niin sotku on jeesuksenmoinen. 

Kyllä jos ihan aikuisseurassa tekee, asiat mene rivakasti. 

Tässä aloituksen naisilla ainakin kahdella oli päiväkoti-ikäisiä lapsia, ei ne kokkaa vartissa mitään, ellei lapset sitten ole päiväunilla.

Vierailija
250/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siitä ole tutkimuksiakin, että liian hygieeninen ympäristö nykyään aiheuttaa esim. allergioita. Jotkut vetää överiksi siisteysvaatimukset musta. Esim. bakteerikammoisuus, Ihmisen iholla ja muuallakinhan on hyviä bakteereita, jotka pitävät kehosta huolta ja joita ei saisi pestä pois liian tymäköillä aineilla.

Vierailija
251/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko menee vaatteen heittämisessä pyykkikoriin, verrattuna lattialle? Ennemmin huoneisiin/käytävään pyykkikorit.

Kauanko kulhon laittaa tiskikoneeseen, verrattuna tiskialtaaseen? No ei ole kyllä ajasta kiinni.

Kauanko lapsi pukee aamulla/puet lapsen? Viisi minuuttia ja kolmen rivi vaatetettu. Tuskin ne nimittäin toppahaalarissa tai kuriksissa sentään nukkuu. Sitä paitsi on varmaan supertunkkaista olla samoissa vaatteissa yö ja päivä. Pesevätköhän hampaitakaan?

Paljon kauemmin kaikessa menee, kun asiat ovat rempallaan. Pyykkikorista pyykit koneeseen, minuutti. Lattioilta pyykit koneeseen, vartti.

Tiskivuoren selvitys, tunti. Tiskikone päälle valmiiksi tasaisesti latautuneena, 20 sek?

Laiskuutta on kiva selitellä, mutta ei pitäisi ikinä alentua siihen, että väittää antavansa sillä muille jotakin. Se on säälittävää oman vetelyytensä pönkittämistä muiden kustannuksella.

Kauanko lapsi pukee aamulla? Riippuu lapsen iästä ja luonteesta. Vauvan pukee muutamassa minuutissa, uhmaikäisen pukemiseen voi mennä puolikin tuntia, on yhtä itkua ja tappelua vaikka kuinka mielikuvitus leikkejä keksii homman nopeuttamiseksi. Isommat pukee itse mutta pukemista ja lähtemistä pitää hoputtaa. Harvalla lapsi on niin tahdoton että kaikki menee minuutissa äidin käskytyksen tahdissa reippaasti hidastelematta. Pitää lapsen oppia itsekin ajattelemaan ja tekemään.

Naurettavaa tuollainen itsensä ylentäminen ja kehuminen. Mutta sitähän te kotiterroristit teette, armeijan kuri vauvasta lähtien. Opettele rentoutta sinäkin. Olen näitä kurinpitäjiä nähnyt paljon eikä kenelläkään ole kivaa, isompana lapset protestoi koko ajan ja taistelu käy kovemmaksi vuosi vuodelta.

Ja pah! Uhmaikäinen on ihan vietävissä. Jos joka aamu on joku "juttu" heti, kun ovesta ulos astutaan, niin sinne mennään vauhdikkaasti. "Juttu" voi olla tarra, hippaleikki, lupaus illan puuhasta tai mitä vaan. Lapset ovat ihania ja ihan vietävissä oikeasti.

Saahan tarpeeksi ulkoilua, unta, terveellistä ravintoa, liikuntaa ja säännötkin ovat? Nimittäin himpun helpottaa elämää.

Joopajoo. Ja kokemusta oli kuin monesta? Mulla oli kaksi uhmaikäistä yhtäaikaa, kun toisen puki, toinen riisui sillä välin. Tai kakkasi vaippaansa. Ei ihan minuuteissa lähdetty ulos. 

Täällä on kertakaikkiaan pää pensaassa noin 99%:lla, kuvitellaan että jokaisen lapsi on kuin oma. Ja kun oma sattuu olevan tavallinen normaalitenava, ja kun hyvässä lykyssä niitä syntyi vain yksi kerrallaan eikä kaksoset, niin sitten ollaan supervanhempia kun pärjätään YHDEN RAUHALLISEN LAPSEN KANSSA ja jaetaan täällä neuvoja, jotka_jokainen_on_kuullut_jo_sen_sata_kertaa. 

Vierailija
252/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut katsoa koko juttua, koska inhoan noita journalistisia powerpoint-esityksiä.

Jossain kolmannen dian kohdalla esiteltiin yhden lapsen vuoroviikkoäiti, joka sanoi ettei jaksa stressata siisteydestä, koska läsnäolo on niin paljon tärkeämpää.

Hymähdin lempeästi. Mulla oli suurin sotku silloin kun ei ollut vielä yhtään lasta eikä miestäkään. En tiedä kenelle olin silloin läsnä, mutta varmasti olin niin maan perusteellisesti läsnä.

Tämä vuoroviikkoäiti on vain laiska, eikä jaksa tehdä mitään. Ei hän ole läsnä sen enempää, se on vain muodikas sana. Hän viettää aikansa somessa ja on itsekäs ja laiska. Totta kai valehtelee itselleen ja muille höpöttämällä läsnäolosta. 

Vierailija
253/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko lapsi pukee aamulla? Riippuu lapsen iästä ja luonteesta. Vauvan pukee muutamassa minuutissa, uhmaikäisen pukemiseen voi mennä puolikin tuntia, on yhtä itkua ja tappelua vaikka kuinka mielikuvitus leikkejä keksii homman nopeuttamiseksi. Isommat pukee itse mutta pukemista ja lähtemistä pitää hoputtaa. Harvalla lapsi on niin tahdoton että kaikki menee minuutissa äidin käskytyksen tahdissa reippaasti hidastelematta. Pitää lapsen oppia itsekin ajattelemaan ja tekemään.

Naurettavaa tuollainen itsensä ylentäminen ja kehuminen. Mutta sitähän te kotiterroristit teette, armeijan kuri vauvasta lähtien. Opettele rentoutta sinäkin. Olen näitä kurinpitäjiä nähnyt paljon eikä kenelläkään ole kivaa, isompana lapset protestoi koko ajan ja taistelu käy kovemmaksi vuosi vuodelta.

Ja pah! Uhmaikäinen on ihan vietävissä. Jos joka aamu on joku "juttu" heti, kun ovesta ulos astutaan, niin sinne mennään vauhdikkaasti. "Juttu" voi olla tarra, hippaleikki, lupaus illan puuhasta tai mitä vaan. Lapset ovat ihania ja ihan vietävissä oikeasti.

Saahan tarpeeksi ulkoilua, unta, terveellistä ravintoa, liikuntaa ja säännötkin ovat? Nimittäin himpun helpottaa elämää.

Joopajoo. Ja kokemusta oli kuin monesta? Mulla oli kaksi uhmaikäistä yhtäaikaa, kun toisen puki, toinen riisui sillä välin. Tai kakkasi vaippaansa. Ei ihan minuuteissa lähdetty ulos. 

Täällä on kertakaikkiaan pää pensaassa noin 99%:lla, kuvitellaan että jokaisen lapsi on kuin oma. Ja kun oma sattuu olevan tavallinen normaalitenava, ja kun hyvässä lykyssä niitä syntyi vain yksi kerrallaan eikä kaksoset, niin sitten ollaan supervanhempia kun pärjätään YHDEN RAUHALLISEN LAPSEN KANSSA ja jaetaan täällä neuvoja, jotka_jokainen_on_kuullut_jo_sen_sata_kertaa. 

Lapset ovat rauhallisia silloin, kun vanhempi on aikuinen, eikä keskenkasvuinen lapsi, kuten sinä. Sinä itse aiheutat omalla typeryydelläsi lastesi levottomuuden, etkö sitä tajua.

Vierailija
254/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mitä mieltä olette, pitäisikö Suomessa elvyttää kotiäitikulttuuri? Jossa naisen tehtävä on siivota ja puunata ja laittaa ruokaa, siis ihan elämän päätehtävä? Miehelle se ei tietenkään kuuluisi. 

- > tältä nimittäin vaikuttaa kun tätä ketjua lukee. Näitä kolmea aloituksen naista haukutaan aivan säälimättä, kun eivät ole niitä perinteisiä kodinhengettäriä. Haukutaan, kun eivät siivoa ja kokkaa enemmän. 

Vierailija
255/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytetty lapsella yöpukua varmaan noin kaksi vuotiaaksi asti. Hyvin on pärjännyt pelkillä kalsareilla kesä-ja talviyöt.

Pojille ei suositella tiukkoja alushousuja pidettäväksi 24/7/365. Mutta tietty jos et halua lapsenlapsia? Ja ihan en tajua, miten se helpottaa esim aamuakiirettä, jos kaikki on kaaoksessa? Eikö se asioiden tekeminen ole helpompaa ja stressittömämpää, jos kamat ovat siellä missä niiden pitää olla?   Eikä olohuoneen lattialla tavarakasan alla?

Mitä tiukkoja alushousuja? Kyllähän nyt jokainen käyttää alushousuja oli yöpuku tai ei, käyttäähän?

No ei todellakaan! Kysäisepä gynekologilta mitä tuosta tuumaa. Mä nukun aina ilman alushousuja.

Vai niin. Mulla on alushousut jalassa 23,5 tuntia vuorokaudessa eikä ole koskaan mitään tulehduksia eikä mitään muutakaan ongelmia. Mun alushousut tosin on puuvillaa, vaihdan ne päivittäin ja pesen 60-asteessa.

Vierailija
256/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat rauhallisia silloin, kun vanhempi on aikuinen, eikä keskenkasvuinen lapsi, kuten sinä. Sinä itse aiheutat omalla typeryydelläsi lastesi levottomuuden, etkö sitä tajua.

Hah hah.  Sen levottomuuden ja kouluiässä todetun adhd:n on osaltaan aiheuttanut äidin raskauden aikainen päihteiden käyttö, ja minä en ole hänen biologinen äitinsä. Mitäs siihen sanot?

Vai onko kiire vain haukkua erityislasten vanhempia typeriksi ja keskenkasvuisiksi? Mikäpä sinä itse olet, haukkuessasi täysin vieraita ihmisiä netissä? Opetatko lapsesi samalla tavoin, haukkumaan ja nimittelemään muita, kuin koulukiusaaja ikään? Jään odottamaan vastausta.

Vierailija
257/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aamutakkia. T-paidan kanssa lienee pakko olla jotain että peittää.

Vierailija
258/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä yhtään mietitä myös sitä, millaisille tavoille lapset oppii (tai jää oppimatta). Jos elää tuollaisessa läävässä, niin varmaankin sama meno jatkuu, kun muutetaan omilleen. 

Tämä ei kyllä mene ollenkaan näin. Osasta läävässä eläneitä tuleekin tosi siistejä ja siivoshullun perheessä kasvaneista sottapyttyjä. Meidän äiti oli tällainen siivousintoilija ja tuloksena oli kaksi sottapyttyä ja yksi siivoushullu. Ja siis naisia olemme kaikki.

Vierailija
259/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siitä ole tutkimuksiakin, että liian hygieeninen ympäristö nykyään aiheuttaa esim. allergioita. Jotkut vetää överiksi siisteysvaatimukset musta. Esim. bakteerikammoisuus, Ihmisen iholla ja muuallakinhan on hyviä bakteereita, jotka pitävät kehosta huolta ja joita ei saisi pestä pois liian tymäköillä aineilla.

Uloste- ja ruokamyrkytysbakteerit eivät ole ihmiselle hyödyksi, joten tästäkään ei saa tekosyytä sotkuiselle kodille. Maaperässä olevat mikrobit vähentävät allergioita, joten metsässä leikkiminen kannattaa. Sisätiloissa puhtaus on puoli ruokaa.

Vierailija
260/955 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta mutta alushousut ja tiukat alushousut eivät ole sama asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi