Työpaikan tyky-päivät tulossa raivopaljuilijoiden ja -saunojien kanssa. Miten selvitä, kun en itse paljuile tai sauno?
Kuulostaa niin naurettavalta ongelmalta, mutta jos olette törmänneet raivosaunojiin niin tiedätte asian juonen. Raivopaljuilija hehkuttaa paljua maasta taivaisiin, ja hämmästelee suureen ääneen paljuilusta kieltäytyjää. Selän takana juorutaan että sillä on varmaan itsetunto-ongelmia vartalostaan, kun ei voi meidän kanssa tänne paljuun tulla. Onkohan se ylimielinen vai sittenkin lesbo, häh. Seuraavalla viikolla töissä pyöritellään silmiä että oih ja voih, mikä sua vaivaa, kyllähän me ollaan erilaisia kehoja nähty.
En pidä paljuista enkä saunoista, en ole koskaan pitänyt. Se jatkuva kuumuus saa olon huonoksi, joten kieltäydyn yhteissaunoista ym. Miten siis saisin muotoiltua asiani nätisti ja helposti ymmärrettävään muotoon, että kukaan paljussa viihtyjä ei jaksaisi mollata minua selän takana? Olen kokeillut monenlaista "en vain pidä paljuista, saa päänsäryn aikaan, viihdyn mieluummin täällä sisällä", mutta ei vaan mene kaaliin. "Hmm onpas törkeää että meidän seura ei kelpaa!"
Kommentit (63)
Ei kannata tehdä saunattomuudesta ja paljuttomuudesta mitään numeroa.
Mitä enemmän siitä kohkaa etukäteen tai jankkaa "minä en kyllä mene paljuun/en yhtään tykkää/jne. niin sitä enemmän siihen muut kiinnittävät huomiota.
Ihan vaan joko hiljakseen siirtyy johonkin sivuun itsekseen siksi aikaa tai rauhallisesti ilmoittaa en nyt sauno.
Ääntä ei kannata korottaa tai alkaa tuijottaa ketään tiukasti naamaan tms.
Mitä pienemmällä manooverillä asian hoitaa sitä helpommalla tilanteesta selviää.
Ei kai kukaan aikuinen ihminen enää jälkeenpäin työpaikalla koko asiaa edes muista. Teet itsellesi liian ison asian tästä.
Ei saunominen tai paljuun meno tai menemättömyys nyt ole niin erikoinen asia sentään.
Meillä ainakin on niin sanotusti pakko osallistua. Yksi työkaveri on kuitenkin aina mennyt ihan normaalisti töihin. Ei siitä ole mitään seurauksia tullut. Homma menee vähän niin että aikuiset ihmiset saavat käyttää omaa järkeä ja jos se tuottaa jollekin henkisiä vaikeuksia niin voivoi.