Työpaikan tyky-päivät tulossa raivopaljuilijoiden ja -saunojien kanssa. Miten selvitä, kun en itse paljuile tai sauno?
Kuulostaa niin naurettavalta ongelmalta, mutta jos olette törmänneet raivosaunojiin niin tiedätte asian juonen. Raivopaljuilija hehkuttaa paljua maasta taivaisiin, ja hämmästelee suureen ääneen paljuilusta kieltäytyjää. Selän takana juorutaan että sillä on varmaan itsetunto-ongelmia vartalostaan, kun ei voi meidän kanssa tänne paljuun tulla. Onkohan se ylimielinen vai sittenkin lesbo, häh. Seuraavalla viikolla töissä pyöritellään silmiä että oih ja voih, mikä sua vaivaa, kyllähän me ollaan erilaisia kehoja nähty.
En pidä paljuista enkä saunoista, en ole koskaan pitänyt. Se jatkuva kuumuus saa olon huonoksi, joten kieltäydyn yhteissaunoista ym. Miten siis saisin muotoiltua asiani nätisti ja helposti ymmärrettävään muotoon, että kukaan paljussa viihtyjä ei jaksaisi mollata minua selän takana? Olen kokeillut monenlaista "en vain pidä paljuista, saa päänsäryn aikaan, viihdyn mieluummin täällä sisällä", mutta ei vaan mene kaaliin. "Hmm onpas törkeää että meidän seura ei kelpaa!"
Kommentit (63)
Meillä on yleensä tytöt tilanneet jonkin hyvinvointivalmentajan. Joka kerta jätän koko homman väliin.
Vedät pään täyteen ja pomoa turpaan. Perinteinen firmanbile suoritettu hyväksytysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollaisia Tyky-päiviä EI OLE TULOSSA..
Noiden päivien ohjelma laaditaan yhdessä sekä työnantajan että työntekijöiden edustajien kanssa,
Ja niissä otetaan huomioon molempien osapuolten toivomukset ja näkemykset.
Lähes aina osa Tyky-päivistä on aamulla työnantajan ajankohtaista asiaa. Tiettyjen osastojen palkitsemista ja kunniakirjojen jakamista, sekä yrityksen itsensä tekemien aikaansaamia tulosten tarkasteluja.
Mitään pakollisia saunomista, uimahalli uinteja tai muuta vastaavia
ei ole. Vaikka TYKY-päivät kylpylässä pidettäisiinkin.Lounaan jälkeen, voi itse kukin valita, itselleen sopivan liikunta muodon.
Joko ohjatun kuntosalin, uinnin, sauvakävelyn, pyöräilyn, tai mitä nyt onkaan tarjolla, vuodenajasta riippuen.
Sen jälkeen on yhteiset päiväkahvit, jossa on vielä jotain ohjelmaa, jonka jälkeen on bussikuljetus takaisin työpaikalle.
Näin ainakin meidän firmassa vietetään TYKY-päivä.
Joskus on myös aamupäivällä ryhmätöitä, niiden yhteenvetoa, hyvä lounas. Sen jälkeen joko elokuviin tai teatteriin.
Kai nyt kuitenkin ymmärrät, että teidän firmanne ei ole kattava otos? Jossain muualla homma saatetaan hoitaa äänekkäimpien ehdoilla, ja mahdollisimman halvalla.
Tai päivän suunnittelussa mukana olevat työntekijöiden edustajat tykkäävät saunoa tai paljuilla.
Tyhy-päivällä tai -toiminnalla ei ole mitään tekemistä työhyvinvoinnin kanssa. XD Kuka hitto haluaa viettää vapaa-aikaa työporukan kanssa? Täytyy olla aika mielenvikainen, jos pitää tästä.
Sano, että luettuasi Hesarin (?) jutun paljussa olevista bakteereista, sua ei enää huvita mennä random ihmisten kanssa paljuun.
Mikä ihmeen pakko on näitä tyhjänpäiväisiä päiviä järjestää Samoin kuin jotain pikkujouluja. Teen noin 8 t päivässä töitä ja sen jälkeen vapaa ajalle. Enkö yhtään enempää halua kollegojen kanssa tutustua.
Missä firmassa enää ylipäätään on jotain palju-/ saunajuttuja tykypäivillä. Todellakin niin last season käyttääkseni vanhaa ilmaisua.
Vierailija kirjoitti:
Tyhy-päivällä tai -toiminnalla ei ole mitään tekemistä työhyvinvoinnin kanssa. XD Kuka hitto haluaa viettää vapaa-aikaa työporukan kanssa? Täytyy olla aika mielenvikainen, jos pitää tästä.
Olen vain töissä täällä enkä kuuntelemassa teidän juttuja.
Aloittaja on ilmeisesti hyvin pienestä firmasta ja siltikin on ihmeellistä, että samassa firmassa kaikki muut ovat tuollaisia marginaali-ihmisiä. Muutenkin työyhteisössä tuntuu olevan isoja ongelmia, kun joku paljuilu saa vielä noin suuret jälkimainingit aikaiseksi.
Itse en ole koskaan törmännyt tuollaiseen käytökseen. Parin himosaunojaan kyllä, mutta heille muiden saunomattomuus ja paljun passaaminen ei ole ollut koskaan ongelma.
Ei ole mikään pakko mennä. Muistat vaan sitten näyttää tissiä ja pimppiä muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollaisia Tyky-päiviä EI OLE TULOSSA..
Noiden päivien ohjelma laaditaan yhdessä sekä työnantajan että työntekijöiden edustajien kanssa,
Ja niissä otetaan huomioon molempien osapuolten toivomukset ja näkemykset.
Lähes aina osa Tyky-päivistä on aamulla työnantajan ajankohtaista asiaa. Tiettyjen osastojen palkitsemista ja kunniakirjojen jakamista, sekä yrityksen itsensä tekemien aikaansaamia tulosten tarkasteluja.
Mitään pakollisia saunomista, uimahalli uinteja tai muuta vastaavia
ei ole. Vaikka TYKY-päivät kylpylässä pidettäisiinkin.Lounaan jälkeen, voi itse kukin valita, itselleen sopivan liikunta muodon.
Joko ohjatun kuntosalin, uinnin, sauvakävelyn, pyöräilyn, tai mitä nyt onkaan tarjolla, vuodenajasta riippuen.
Sen jälkeen on yhteiset päiväkahvit, jossa on vielä jotain ohjelmaa, jonka jälkeen on bussikuljetus takaisin työpaikalle.
Näin ainakin meidän firmassa vietetään TYKY-päivä.
Joskus on myös aamupäivällä ryhmätöitä, niiden yhteenvetoa, hyvä lounas. Sen jälkeen joko elokuviin tai teatteriin.
Kai nyt kuitenkin ymmärrät, että teidän firmanne ei ole kattava otos? Jossain muualla homma saatetaan hoitaa äänekkäimpien ehdoilla, ja mahdollisimman halvalla.
Juu, näin ainakin HUSlab osastoilla. Kauhea huuto ja kiukkuaminen jos ei lähdetä laivalle juomaan.
sinne sitten lähtee ne n. 60% tyontekijöistä ja muut eivät saa mitään, kun eivät syystä tai toisesta jaksa katsoa keski-ikäisiä kännisiä naisia tappelemassa keskenään työasioista.
Pitäisi poistaa koko tyky hässäkät.
Sano että sulla on menkat.
Minä rakastan saunomista, mutta en halua mihinkään työporukan kimppasaunaan, tai mihinkään kimppasaunaan. Kotona yksin ja perheen kanssa ok.
Palju on vain kertakaikkiaan ällöttävä juttu. Siellä muhitaan kaikki toistensa perslioissa, hyi hitto. Ja kun on tuntenut samat ihmiset yli kymmenen vuotta, on nähnyt, kuullut ja haistanut kaikenlaista, niin en todellakaan usko, että jokainen kuuraa takapuolensa perusteellisesti ennen paljuun tuloa. 😝
En oikeasti ymmärrä tätä hinkua tykypäivillä saunoa ja paljuilla. Jokaisella on se sauna kotonaan, monilla paljukin, niin miksi sitä samaa??
Meillä myös näitä tällaisia "työhyvinvointipäiviä". En voisi edes kuvitella, että missään olosuhteissa kiinnostaisi lillua paljussa uima-asussa kollegojen kanssa.
Jätän aina nämä saunomiset väliin. V-mäisen ja kireäpipoisen ihmisen maineenhan siitä saa, mutta miksi järjestävät tällaisia pakollisia kinkereitä. Jäisin pois kokonaan jos voisin ja tekisin mieluummin töitä. Menen paikalle, jotta ei voida sanoa että en osallistu, mutta en mene mihinkään tällaisiin mukaan. Saunon mieluummin ihan omalla kaveriporukalla ja vapaa-ajalla.
It-ala kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen ajatusmaailman omaavien ihmisten kanssa jättäisin illan väliin.
Sitten jos olisi fiksua väkeä, heille nyt olisi ihan ok sanoa, että ei kiitos, en välitä paljuilusta.Miten niin iilan?
TYKY- päivä vietetään päivällä, työajan puitteissa.
Mihinkään iltaohjelmaan ei yksikään työnantaja, työntekijöitään pakota.
Jaa, meillä ei ole koskaan työajalla. Ei olisi mahdollista.
Jaa mä oon ollu mukana menossa saunomatta tai menemättä paljuun.
Näköjään mun tahdonlujuus on vähintään seal-tiimin luokkaa sit.
Vierailija kirjoitti:
Tietynlainen uusi huippu on saavutettu uusavuttomuudessa, kun tarvitaan ulkopuolinen, kallis, yleensä somejulkkis, joka tittelöinyt itsensä asiantuntijaksi, kertomaan kuinka voit hyvin.
En osallistu tykypäiviin enkä pikkujouluihin koska en käytä alkoholia, olen raitis.
M32
Meillä on tyhypäiviä sellaisella porukalla, jonka kanssa en edes ole päivittäin tekemisissä. Suurinta osaa en tunne mitenkään enkä ole ikinä tavannut.
Sen ymmärrän että tällaista toimintaa olisi sillä tiimillä, joka päivittäin tekee töitä keskenään, mutta sitä en käsitä, mitä hyvinvointia se edistää, että kokoonnutaan jollain toisilleen tuntemattomalla joukolla. Ei varmaan tarvitse kertoa, että kaikenlaiset saunomiset ja paljuilut jätän väliin...
Selvennän vielä, että kyse on siis siitä, että saman esimiehen alaisuudessa on joukko ihmisiä, jotka on sitten jaettu eri projekteihin, osa toisistaan hyvinkin erillisiin esim. eri asiakkaiden projekteihin. Esimiehen rooli on pelkästään pitää kehityskeskustelut, koordinoida projektien miehitystä, syynätä tuntien raportoinnit jne. Mitään muuta yhteistä minulla ei ole näiden ihmisten kanssa.
Mitäs jos kerrankin kokeilisit relata ja viihtyä muiden kanssa?