Työpaikan tyky-päivät tulossa raivopaljuilijoiden ja -saunojien kanssa. Miten selvitä, kun en itse paljuile tai sauno?
Kuulostaa niin naurettavalta ongelmalta, mutta jos olette törmänneet raivosaunojiin niin tiedätte asian juonen. Raivopaljuilija hehkuttaa paljua maasta taivaisiin, ja hämmästelee suureen ääneen paljuilusta kieltäytyjää. Selän takana juorutaan että sillä on varmaan itsetunto-ongelmia vartalostaan, kun ei voi meidän kanssa tänne paljuun tulla. Onkohan se ylimielinen vai sittenkin lesbo, häh. Seuraavalla viikolla töissä pyöritellään silmiä että oih ja voih, mikä sua vaivaa, kyllähän me ollaan erilaisia kehoja nähty.
En pidä paljuista enkä saunoista, en ole koskaan pitänyt. Se jatkuva kuumuus saa olon huonoksi, joten kieltäydyn yhteissaunoista ym. Miten siis saisin muotoiltua asiani nätisti ja helposti ymmärrettävään muotoon, että kukaan paljussa viihtyjä ei jaksaisi mollata minua selän takana? Olen kokeillut monenlaista "en vain pidä paljuista, saa päänsäryn aikaan, viihdyn mieluummin täällä sisällä", mutta ei vaan mene kaaliin. "Hmm onpas törkeää että meidän seura ei kelpaa!"
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Jee pääsee dokaamaa tykypäivänä!
Ja firman piikkiin!
Onko näihin tyky- ja tyhy-päiviin pakko osallistua? Onko ne siis työaikaa ja ei voi sanoa pomolle, etten todellakaan tule?
Vierailija kirjoitti:
Onko näihin tyky- ja tyhy-päiviin pakko osallistua? Onko ne siis työaikaa ja ei voi sanoa pomolle, etten todellakaan tule?
Meillä ainakin osallistuminen on täysin vapaaehtoista. Ehkä puolet osallistuu, puolet ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko osallistua.
Vierailija kirjoitti:
En osallistu tykypäiviin enkä pikkujouluihin koska en käytä alkoholia, olen raitis.
M32
Eikai se raittius estä ilmaisen ruoan syömistä? Käy syömässä ja lähtee kylläisenä kotiin nukkumaan juuri kun juhlat ovat lähdössä laukalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osallistu tykypäiviin enkä pikkujouluihin koska en käytä alkoholia, olen raitis.
M32Eikai se raittius estä ilmaisen ruoan syömistä? Käy syömässä ja lähtee kylläisenä kotiin nukkumaan juuri kun juhlat ovat lähdössä laukalle.
Joo, eihän se estä, mutta kirjoittajasta huokuu sellainen tiukkapipoinen mielensäpahoittaja-fiilis.
Eli kaikkien kannalta parempi, ettei osallistu mihinkään, eikä pilaa ihmisten hauskaa päivää/iltaa.
Mitä sinä luultavasti aikuinen ihminen välität mitä muut supisee?
Eikö todella voi sanoa, että "minua ei paljuilu ja saunominen kiinnosta"? Jos vänkää vastaan, katsot silmiin ja sanot painokkaasti: "minua ei kiinnosta". Jos vielä jatkaa, sanot vähän kovemmalla äänellä silmiin katsoen "minua ei kiinnosta. etkö sinä ymmärrä suomen kieltä?"
Minulle tulee kadulla ja puistoissa mussuttamaan ihan käsittämättömät ihmiset. Koskaan en ole myötäillyt tai häpeillyt, vaan aivan suoralla puheella vaientanut raivo-mitkälie.
-Rehellisesti, te pilasitte sen paljuveden, joten ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Eikö todella voi sanoa, että "minua ei paljuilu ja saunominen kiinnosta"? Jos vänkää vastaan, katsot silmiin ja sanot painokkaasti: "minua ei kiinnosta". Jos vielä jatkaa, sanot vähän kovemmalla äänellä silmiin katsoen "minua ei kiinnosta. etkö sinä ymmärrä suomen kieltä?"
Minulle tulee kadulla ja puistoissa mussuttamaan ihan käsittämättömät ihmiset. Koskaan en ole myötäillyt tai häpeillyt, vaan aivan suoralla puheella vaientanut raivo-mitkälie.
Aika erikoinen homma, ei tavallisille ihmisille kukaan tule "mussuttamaan" yhtään mitään.
Eli tuo taitaa kertoa jonkin verran sinusta ja sinun toiminnastasi kadulla ja puistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoinen homma, ei tavallisille ihmisille kukaan tule "mussuttamaan" yhtään mitään.
Eli tuo taitaa kertoa jonkin verran sinusta ja sinun toiminnastasi kadulla ja puistossa.
Jotkut meistä vaan ovat friikkimagneetteja. Kaikenlaiset juopot, nistit ja sekopäät tulevat juttelemaan ihan pyytämättä ja yllättäen. Olen siis mies.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pakko osallistua. Ovat yleensä 2-päiväisiä, joten kotiinkaan ei pääse silloin kun haluaa vaan on pakko yöpyäkin työkaverien kanssa. Viimeksi sanoin, etten halua tulla niin esimies sanoi, että näihin pitää osallistua ellei ole pätevää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Nakuilet sitten vaan ilman saunaa.
Olen miettinyt että joku kerta minulla varmaan napsahtaa päässä raivosaunojien takia, ja käyn viuhahtamassa kenties siideripäissäni synnyinasussani kaikkien saunojien edessä. "Ei se alastomuus tässä ole ongelma!" -ap
Lampaat...mitään ei ole pakko tehdä jos ei halua. Saikkaria tai rokulia tyhy päivänä jos ei viesti muuten mene perille
Kun ap on jo nyt noin raivohermona keskitalven tapahtumasta, hän on silloin joko mahahaavaleikkauksessa tai lepositeissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös näitä tällaisia "työhyvinvointipäiviä". En voisi edes kuvitella, että missään olosuhteissa kiinnostaisi lillua paljussa uima-asussa kollegojen kanssa.
No alastihan siellä kuuluukin olla, ei siinä muuten mitään järkeä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pakko osallistua. Ovat yleensä 2-päiväisiä, joten kotiinkaan ei pääse silloin kun haluaa vaan on pakko yöpyäkin työkaverien kanssa. Viimeksi sanoin, etten halua tulla niin esimies sanoi, että näihin pitää osallistua ellei ole pätevää syytä.
Jos olisi tuollainen tilanne niin sanoisin, että puolisoni ei päästä😁
Ihan kamala tilanne ettei kotiin pääse livahtamaan halutessaan.
Sano vaan, että saunominen ei ole sun juttusi.
Älä ala selittelemään mitään päänsärystä tms. Koska se antaa kuvan, että valehtelet.
Raivopaljuilija kuulostaa jännälle. Ihan iltapäivälehti kamaa.
Jee pääsee dokaamaa tykypäivänä!